Runa ir par iekšdedzes dzinēju aizliegumu nākotnē. Ja arī elektriskie motorrolleri un motocikli pilsētas režīmam ir lietojami, tad elektriskais risinājums gargabalu mototūrismam neizskatās reāls. Patlaban kruīza elektromoči ir dārgi un to nobraukuma distance ar vienu uzlādi nepārsniedz 150 km.
Kādas vēl izpriecas, kāda vēl bauda - jaunajā pasaules kārtībā divu riteņu transportam paredzēta tāda loma kā dienvidaustrumu āzijā - transportlīdzeklis tiem kas nevar atļauties mašīnu bet var atļauties ko vairāk par autobusa biļeti.
Es tajā rakstā vienīgi sasmējos par tekstu ka moči esot taupīgāki par mašīnām - nē nu savā ziņā taisnība jau ir, tie kas var atļauties nopirrkt jaunu hārliju noteikti lielākoties brauc ar mašīnām kas patērē vairāk, bet zinot ka močiem tas patēriņš lielākoties velk uz ķieģeļa formas golfu kurā ir benzīnnieks, man tur neko ekonomisku neizdodas ieraudzīt
Da ko tur cepties. Jaunus nevarēs pārdot? Brauks ar veciem. Jua tagad dažās alpenštrāsēs trokšņaini moto ir aizliegti - un tā būs vēl un vēl, jo līdzpisloņiem nav obligāti jāfano par citu prieciņiem.
PN - esmu savreiz gana izbraukājies ar moto. Pašreizējais stāv garāžā jau vismaz 2 gadi, nav kustināts. neredzu pielietojumu. Nu nemaz.
Incanti kāpēc tur neliek lielāku baču? Bet laikam nevajag - uz moča daudz var nobraukt tikai Renegāts seriālā. Pārējiem regulāri jāstājas un jāizkustās. Tajā laikā arī var pielādēt klāt tam mazajam aķītim.
Un jā - ir vairāku useru apliecinājums, ka mocis ir neveiksmīga izvēle tāliem ceļojumiem. Tā piespiedu poza nekādi nav sarisināta un tāpēc nobraucamās distances nav salīdzināmas ar auto
Tāpēc ka akumulators sver un aizņem vietu, un ietilpīgāks akumulators sver vairāk un aizņem vairāk vietas. Paskaties cik sver tesla ar saviem 500 kilometriem - un paskaties cik sver normāls mocis - vēl jautājumi?
Par nobraucamajiem attālumiem - ļoti dīvaini - cilvēki mēdz ar velosipēdiem braukt garus gabalus, a tur jāminas un jāsēž vēl neērtākā pozā...
Nē, nu, mēdz jau, bet vai vajag? Tas neesot labi ne sirdij, ne sēkliniekiem... Kaut gan, nezinu, vai ir daudz cilvēku, kuri atpūtas braucienā ar velo rullē neērtajā pozā vairāk par pāris stundām nenokāpjot un neizkustoties.
Sēdēt uz moča nav nekāds fitness atšķirībā no velo. Uz velo gari gabali ir aerobā slodze, kas arī ir pamatmērķis. Uz moča vnk neērts ceļojums. Attiecīgi tas vairs nav mototurisms (kas minēts topika uzsākumā), bet motomokas, kurām grūti atrast jēgu.
Es laikam drīz sākšu piekrist Bradypus, kurš visur saskata sazvērestības un apspiešanu. Mocis ir fuckin' brīvības simbols! Kā var atņemt cilvēkiem močus?! Un tas nekas, ka man pašam pašlaik pat mopēda nav, ceru, ka līdz pensijai vēl atkal būs.
Bet vispār izskatās, ka daudziem ir kaut kāds pataloģisks naids pret visu, kas rūc un brauc uz diviem riteņiem. Viens otrs ir arī šajā forumā.
Neviens neko neatņem. Vnk cilvji pārskatījušies Renegātu un nespēj sev atzīt, kaar moci nekur īsti aizbraukt nevar - neērti ļoti. Un ja reiz jāstājas, tad pie reizes uzlādē. Viss.
Bet Renegāta addikti ieslēdz Bardystyle.... Kaut izņemot vientiesīgas romantikas, materiāla seguma nav
Izcilas muļķības, bet ja tu tā uzskati tad mocis nav tev.
Ar močiem ar bagāžu daudzi ceļo, un ir vietas kur ar auto to izdarīt fiziski nevar, bet paskatoties vēsturē tie paši Norvēģi ilglaicīgi brauca ar stipri vairāk močiem, kā auto, jo ceļu infrastruktūra bija kāda bija, un daudzviet auto netika, bet mocis gan. Un UK vēl tagad ir vietas kur moto tūristi brauc biezā slānī, bet citi tur cauri netiek ... (vietām izņemot močus pat nav ļauts vilkt cauri)
Smieklīgi, bet tieši norvēģis mani apgaismoja par tām distancēm. Sanāca papļāpāt ar vienu motoadiktu Norvēģijā un viņš teica, ka tur vairāk kā 200 km dienā esot grūti nobraukt.
Par izbraukšanu piekrītu, bet tādas vietas varbūt Kaukāzā palikušas - legāli braucamas, bet ar auto neizbraucamas. Un vēl Islandē.
Pārējā Eiropā (par UK nezinu) ceļi, kuri nav derīgi autobraukšanai, nav legāli arī mocim. Secīgi mocis = neērta mocīšanās max 200 km pa NO šosejas līkumiem.
Tas ka "mīž", tas normāli - tas nav līdz nemaņai pazīstams vienveidīgs ceļš, taču ar auto tur ne pa gramu nebija labāk, īpaši besīja tā reize ar Avensi un slīdošu sajūgu, kad pilnu līdz lūpai braycu, brauc ar N numuriem, bet velkas, ne apbraukt nekā un tas viņu 80 un centīgie yz ceļa ...
msh rakstīja: Kādas vēl izpriecas, kāda vēl bauda - jaunajā pasaules kārtībā divu riteņu transportam paredzēta tāda loma kā dienvidaustrumu āzijā - transportlīdzeklis tiem kas nevar atļauties mašīnu bet var atļauties ko vairāk par autobusa biļeti.
Es tajā rakstā vienīgi sasmējos par tekstu ka moči esot taupīgāki par mašīnām - nē nu savā ziņā taisnība jau ir, tie kas var atļauties nopirrkt jaunu hārliju noteikti lielākoties brauc ar mašīnām kas patērē vairāk, bet zinot ka močiem tas patēriņš lielākoties velk uz ķieģeļa formas golfu kurā ir benzīnnieks, man tur neko ekonomisku neizdodas ieraudzīt
Atskaitot tīrus sporta un citus specifiskos, ikviens moderns mocis ar šprici var ielīst zem pieciem litriem, ja nu pavisam to roku savalda tad arī trîs ar kapeiku sanāks.
Mocikleta problēma ir aerodinamika, jeb tās neesamība, salīdzinot ar vieglajiem.
Rites pretestība mocim mazāka, un gaisa pretestību var samazināt, lēnāk braucot. Un kubatūra, saprotams. Ja tu tiecies uz ekonomiju, tad jāņem 125 cm3 mocis un jābrauc ne ātrāk par 70, tad ar 2 litriem varēs no Rīgas uz Cēsīm tikt noteikti ;) Hārlejs vidēji tērējot 5,35 l/100 km
Nu un tie pieci litri - tas ir neadekvāti daudz priekš verķa kam ir divas sēdvietas un ierobežots bagāžas tilpums. Aerodinamika daudziem ir vēl diezgan normāla; es pieņemu ka liela daļa no šīs problēmas ir tas ka tie motori ir nokonfigurēti zāģēšanai un tāpēc apakšās attieīgi ir ar zemu lietderības koeficientu. Kādu tur ekonomiju var gribēt no motora kurš mierīgi braucot atļautajā ātrumā griežas uz 4-5k un kam praktiski nepastāv tāda lieta kā ieplūdes kolektors...
Vispār par ko tirgus. Vecā rokenrola baikeru paaudze, kas brauca ar drrrrrrr kules kratītājiem, jau sen ir zem zemes vai jau ir ļoti veci. Un jaunāki eksemplāri ņemas ar šosejniekiem, kur pēc izjūtas jau pie kājas vai tādu uz priekšu dzen zupa vai elektrība. Drīz "tie" moči paliks tikai vēsturē un turpmāk jaunatne pa pilsētām zuzinās ar kaut ko elektrisku.
Kur var tādas muļķības var izdomāt. Motocikls uz elektību ir vienkārši izmiekls- tur nav lielākā daļa no moto braukšanas un jau vairākus gadus daži ražotāji neveiksmīgi meģina mums iesmērēt elektromočus.
Un ir liela atsķirība vai motociklam ir īsts motors ar sajūgu, ātrumiem un savu darbības kultūru vai bezpersonisks tinumu brīnums.
Tomēr elektromotoriem ir pielietojums motorolleros- jau tagad 50cc motori ir nelietojami dēļ ekoloģiskajām prasībām un tuvākajā laikā tie tiks pilnībā aizstāti ar eletromotorolleriem- cena un veiktspēja jau ir vienā līmenī.
Ir ļoti lieta atškirība vai cilvēkam ir nepieciešams maksimāli vienkāršs transports, ko pilnībā nodzīt pa dienvideiropas šaurajām ielām vai motocikls, kuru pārsvarā pērk braukšanas prieka nevis funkconalitātes dēļ..
Ja to domā par tiem kurlajiem cilvēkiem ar pusmūža krīzi dažādos vecumos, tas man arī nav skaidrs kadēļ mocim jāliek tāds izputējs.
Bet jebkurš cits motocikls ar oriģinālu izplūdi būs tik skaļš atkarībā no tā, kā tu brauc. Katram ir sava braukšanas kultūra un sliktie piemēri vienmēr izceļās..
Nē vibrējošs daikts starp kājām ir tas kaifs un vēl ja var ručku pašapmierināti uzdročīt pie krustojuma tad vispār nirvāna. Sievietes atkal vairāk ar zirgiem jāj, jāaizdomājas nez ko tā. Zirgus nākošos aizliegs, tie ar nav zaļi, bezdē daudz
Piezīmēsim, ka lādēšanas problēmu neviens nav atcēlis. Blokmājās dzīvojošajiem tātad arī mocis vairs nepienākas. Vai arī katru vakaru vilkt to akumulatoru bloku ārā, stiept uz piekto stāvu un virtuvē lādēt?
Parasti liek blakus vai netālu esošajos maksas stāvlaukumos, kur parasti par moci prasa 50 % no mēneša maksas. Pats tā esmu darījis. No rīta 10 min ar kājām un var braukt.
Jaunajos projektos mēdz pat vietas, kur var mierīgi nolikt nevienam netraucējot.
šobrīd tas 5-tā poģika iemītnieks tur savu drapaku zem loga? kkā nav baigi manīti daudzstāveņu pagalmos masveida parkoti moči. vairāk vai mazāk tomēr sarūpe garažu
Bija tak nesen video tēvocis Žoriks iemēģina elektrisko KTM. ( Ziņas -moto ) Apskatījos datus, var saprast, ka ar vienu uzlādi var plosīties 50 min. ilgi jeb nobraukt 30 km. Tehniskie dati par jauno modeli:
Arī MTB velo kkā tā bača nav diezko ilgspēlējoša. Pieņemu, ka pareizi lietojot, cilvis īsti ilgi slodzi netur. Piem ar veikbordu ir ļoti grūti braukāt ilgāk par 5min no vietas. Pieņemu, ka pareizā krosa/ MTB trasē ir līdzīgi
Ir arī garāki gabali par krosa trasi vai piemājas mežu. Piemēram, rallijs Parīze-Dakāra. Vajadzētu pitstopus lādēšanai un uzvarētu braucējs ar labāko bateriju, gluži kā tas trusītis duracell reklāmā :-/
elektriskajam krosačam zūd viena no būtiskājam īpašibām. to nedzird pa kilometru. daudziem tas var būt izšķiroši, jo apziņa, ka puspagasts dzird ka TU brauc, ir ļoti būtiska
Cik tad uz velo petardes sakārsi? Un uzreiz dzirdams ka pietēlo. Ar moto konstants pļurkšķis ir tā kā bezmaz legāli. Un iedodot ručkā, arī starp kājām kratās (kam nu tas aktuāli). Pilns pacana laimes komplekts :P
1. Tie tukši izpūtēji man besī. Īpaši dzīvojot klusā privātmāju nostūrī. Jo tiem mērgļiem ir ticība, ka policija tur neiegriezīsies, bet man ir nežālīgs skaņu kontrasts;
2. Ka brauc neplūsmā starp rindām. Sēžot auto visu laiku jāuzmanās piestūrējot, jo tie mudaki jau savākties nevar (saķere vāja un bremzējas gaužām švaki). IMO no CSN vajadzētu strīpot to atļauju braukt starp rindām. Jo tas faktiski nozīmē to, ka joslas ir izveidotas auto + mocis blakus, kas IMO ir bezjēdzīga naudas izšķiešana - moči ir maz, sezona īsa, satiksmes ietaupījums minimāls, smirdoņa baisa, ir bezjēdzīgi paredzēt speciālu laukumu šiem margināļiem.
3. Īpašnieku fizikas vājās zināšanas. Jo lien serpent'inos, kur mocis ir no'z'elojams gliemezis un trauc'e braukt
Man arī besī kûpošas ceškas tēdēškas, 3.0d un dē pieci bez egr, ko tagad visus audistus, bembistus un volvistus krustā sist? Nosauktos uz ceļa var satikt 24/7/365.
Tos starp rindām vilcējus un caurās trubas mana tikai 3 mēnešus gadā.
Ak tad traucē braukt-vēro dabu/peisāžu un izbaudi dienu, ko ta’ gonkot sataisījies pa publisku ceļu?
》CSN vajadzētu strīpot to atļauju braukt starp rindām.
Tādas atļaujas nemaz arī nav, ja ir apzīmētas joslas tad braukt starp joslām nedrīkst, nekādi izņēmumi uz močiem tur nav, tas ir CP izdomājums par to nesodīt, jo paši galvas ar močiem izvēdina. Kaut kā sabiedriskā transporta vadītāji arī izņēmums, bet izņēmumi apstiprina likumsakarību.
Kašķis par rindām - braucēji, kuri ar fiziku nedraudzējas un nesaprot ka smags braucamais uz 2 šaurām riepiņām tik ātri neapstāsies, ja priekšā kāds izdomās mainīt rindu. Un izdomās kāreiz tāpēc, ka tur vajag, pēkšņi vieta atbrīvojas un to mazo motopeli nelīdzenā rindas starpā aiz muguras hren ieraudzīsi. Piekrītu ka starp autobraucējiem kadru, kam fizikā bija knaps trulis (vecajā atzīmju sistēmā), arī ir papilnam.
Par pļerdoņām 1:00 naktī 200% pievienojos nīšanai ;)
Es braucu gan ar auto, gan moci, gan velo, gan laivu.. Un tik pat labi teikt, ka besī tie pseido-drifteri, kas pie pirmā sniega slidinās un arī tie makšķernieki upēs ar savām auklām.. Un tam drifterim notiekti besī, ka es pa gājēju pāreju tajā brīdi kad viņš ir savā labākajā sānslīdē un tam mašķerniekam notiekti besī, ka es ar savu laivu visas zivis aizbiedēju. Tā nu dzīvojam..
Kā jau minēju, sliktie piemēri vienmēr izceļās un tas čoperis ar taisno izplūdi vienmēr paliks atmiņā nekā 90% moto braucēji, kas brauc kulturāli.
Un vispār diskusija par braukšanu starp mašīnām ir lieka, jo to Latvijā atļauj likums. Ja šis traucē, tad tā ir vienkārši skaudība pret to, ka mocim nav jāstāv sastrēgumā.
Kā Brisele var nogalināt motociklu
Runa ir par iekšdedzes dzinēju aizliegumu nākotnē. Ja arī elektriskie motorrolleri un motocikli pilsētas režīmam ir lietojami, tad elektriskais risinājums gargabalu mototūrismam neizskatās reāls. Patlaban kruīza elektromoči ir dārgi un to nobraukuma distance ar vienu uzlādi nepārsniedz 150 km.
www.politico.eu/article/motorcycles-european-comission-eu-germany-uk-zero-emission-engine/