Lielā mērā sajūtas bija līdzīgas kā Dacia Jogger, kas, protams, nav nekas neparasts.
Ar liekvārdību te nevar izplūst - manuprāt, par to cenu, kādu Duster var nopirkt pat vispilnākajā komplektācijā, nekādu citu līdzvērtīgu alternatīvu nav.
Manuālā kārba, benzīns + rūpnīcas LPG, augsts klīrenss. Patālāk no metropoles dzīvojošajiem lieliska izvēle.
Ko mēs vēl nezinām par Dacia Duster? Šķiet šis auto ir kopā ar mums jau tika daudz gadus – esam pieņēmuši to kā savu uzticamu “darba zirdziņu” un priecājamies, ka joprojām tas ir nopērkams ne tikai priekšpiedziņas izpildījumā, bet arī ar pilnpiedziņu un ekonomisku dīzeļdzinēju! Šoreiz mums vērtējumā ir piedāvāts vienas ass piedziņas auto ar viena litra turbo benzīna dzinēju, kas jau pie ražotāja ir aprīkots ar LPG gāzes iekārtu!
Kas pārsteidza? Pārsteidza 3 cilindru dzinēja patīkamais “sacīkšu auto” baritons – un nav jāpērk dārgs Porsche vai Ferrari 😊.
Viens no retajiem automobiļiem, kam vēl pieejama mehāniskā rokasbremze – prieks tiem, kuri prot to izmantot nedaudz sportiskam braukšanas stilam…
Bet atgriežoties pie dzinēja – arī dinamiski braucot, gāzes patēriņš ir 9,5 l/100 km, kas šodienas cenās (ap 0.70 EUR/litrā) ir 6.65 EUR, kas ir pat mazāk kā izmaksas braucot ar dīzeļdegvielas Dusteri!
Kopumā pa šiem gadiem “Dusters” ir kļuvis tikai labāks tiekot vaļā no sākotnēji neveikliem risinājumiem (piemēram elektrisko logu pogu novietojums vai skaņas signāla poga pagriezienrādītāju sviras galā…).
Nē,labāk būtu ar vienu cylindru uz gāzes bāzes- garā gājiena,horizontāli garenvirzienā novietoto.
Kārtējā demagoģija- nu riktīgi "īstā" marka un modelis,lai tagad to mistiski "pasūtītu" un gadu gaidītu.Ne tas uz ielas redzams,ne arī reāli pieejams,tikvien cik ažiotāža sacelta.
Manuprāt, testa braucienam drīkst pieteikties jebkurš. Gan tas, kuru auto reāli interesē kā iespējams pirkums, gan tas, kurš to auto uz ielas nav redzējis.
Dažiem tas ir tāds vaļassprieks- visur pieteikties un visu piemērīt."Uz ielas" ieraudzit 23šā gada pirkumu gan būs samērā grūti (vienīgi ja ļoti paveiksies,vai nākam gad) un "nopirkt" vienkārši ieejot veikalā var tikai šī modeļa vissuudīgāko variantu- 0.7l tilpuma propāna pusmotora mopēdu.Laikam rumāņu čigānu sondermodellis spešal priekš LV lohiem.
Nu nevajag pārspīlēt. Es esmu redzējis kādus septiņdesmit šī gada Dusterus. Ja ir akurāt tā, ka nevari gulēt bez Dustera redzēšanas uz ielas, varam sarunāt, parādīšu kādus trīs vienkopus, dīzeļus ar pilnpiedziņu. Un ko ta viņiem vajadzētu stāvēt veikalā plauktā, kā maizes kukuļiem?
Kas tur jāsarunā, vnk vajag objektīvi apskatīt konkrētu lietu.Nav vērts plātīties, cik/kuŗš/ko savā Dzīvē ir redzējis (pieredzējis) un cik/kuram ietekmīgu Dacia Duster Xtreme īpašnieku pasīztami.Advokāti, inženieri, Lohi- visi brauc ar 2023g xtreme.
Tikai lūk VISU 2023šo GADU oficiālajā DDxtreme tirgotāja lapā tas dzelzsgabals ir pieejams vien pašā prastākajā 1,0l gaz/benzin suuda loh komplektācijā- sazin kam tas vispār domāts.Es labāk lietotu sprinteri nopirktu tā hlama vietā, tas vismaz ātrāk ieskrienas ;p
Šis ja gluži ne maizes kukulis, tad noteikti ne tas modelis un gadījums, ko būtu gadu uz priekšu jāplāno un tad vēl pusotru jāstāv lohrindā! Tam būtu jābūt normāli pieejamam tad, kad kādam "vajag" uz sitiena.Iespējams, jau parīt viņš pārdomās.Nevajag tik dikti reklamēt to, kas nav reāli nopērkams.
Redz', ja tā rūpīgāk paskatās, tad tepat augstāk reklamētās Toyotas jau ar nestāv plauktā, bet ir jāpasūta no Noliktavas un būs tad, kad atvedīs, nevis rītdien pusdienlaikā.
Roku man viņdien savajadzējās jaunu koferi ceļošanai, domāju pasūtīšu internetā un parīt krāmēšu parpalas koferī. Skuju! Koferis būs atkurjerēts tikai tad, kad es jau būšu aiz trejdeviņiem kalniem. Pat koferi, tādu kā gribās, nevar dabūt "uz sitiena", kur ta' nu vēl auto!
spainis rakstīja: Redz', ja tā rūpīgāk paskatās, tad tepat augstāk reklamētās Toyotas jau ar nestāv plauktā, bet ir jāpasūta no Noliktavas un būs tad, kad atvedīs, nevis rītdien pusdienlaikā.
Roku man viņdien savajadzējās jaunu koferi ceļošanai, domāju pasūtīšu internetā un parīt krāmēšu parpalas koferī. Skuju! Koferis būs atkurjerēts tikai tad, kad es jau būšu aiz trejdeviņiem kalniem. Pat koferi, tādu kā gribās, nevar dabūt "uz sitiena", kur ta' nu vēl auto!
Alfā vismaz divi koferu veikali, vai ta nevarēja neko jēdzīgu atrast? Internetbodēs jau parasti uz vietas nekā nav, bet nu pusgadu pat Aļiks neliek gaidīt.
Dzīve mazpilsētā un daļēji attālināts darbs uzliek zināmu apgrūtinājumu Alfas apmeklēšanai.
Nē nu kaut kādu to koferi jau arī interneta bodē varēja pasūtīt ar piegādi parīt, tā pat kā to Dusteri vai Toyotu, kaut kādu jau var dabūt arī tūlīt, bet ne tādu, kā gribās. Ja nu vienīgi tajā salōnā gadās dikti labs pārdevējs, kurš tev iestāsta, ka tas kas ir uz vietas ir akurāt tas, ko tev gribās.
Uzsvars ir uz to, ka ja pat koferi jāgaida no Noliktavas, tad ko tur brīnīties, ka auto jāgaida.
Nu zin kā, mums gandrīz visi internetveikali "tirgo" milzumdaudz mantu- bet, tikko tu gribi konkrēti to, ko tieši Tev vajag, visdrīzāk ka tas izrādīsies nav pieejams.Jo specifiskāka vēlme, jo mazāka cerība.Es vienmēr vispirms "zvanu".
Te taču runa par DD "extreme", nevis ka tu aizej pēc DDx un beigās paņem Joggeri.Iespējams, tieši tas arī ir tas tirgotāja "mērķis".
Šis bija auto, ar ko braucot teicu, jāzvana tēvam, viņam šis auto patiks. Vienkāršs, nav sarežģīts, noteikti domāju ērts ārpus pilsētas, un noderīgs vecāka gājuma cilvēkiem, vismaz tādas sajūtas. Manuāls, nav lūka. Salons ir ok, bet nav nekas tāds, te ir jau ierastais, kas apvieno komfortu, bet neiekļaujot , jau ejot līdzi mūsdienām kaut kādas funkcijas un izskatu. Pārsteigumu izrādīja jau iebūvētā LPG gāzes iekārta. Un noteikti jāpiemin, jā ka biju pārsteigta ieraudzīt ka vēl kādā auto ir mehāniskā rokasbremze.
Jaunais logo ir veiksmīgs rebrendings, jo daļai garāmgājēju ir jāpadomā, kāda zīmola automašīnu viņi savā priekšā redz. Dacia gadījumā, tā ir laba zīme.
Salona apdares materiāli visai skaidri norāda uz Duster būtību un sūtību. Cieta un viegli kopjama plastmasa, kas paredzēta ilgmūžībai.
Aizmugures sēdekļa pamatne ir līdzena, kas palīdz, ja līdzās jāsēž trim pieaugušajiem. Par to pārliecinājos, dodoties ceļojumā uz Čehiju piecu pieaugušo sastāvā. Tāpat šis ir viens no retajiem krosoveriem, kurā var līdzās sasēdināt trīs bērnu sēdeklīšus.
Nav tā, ka Duster drīkst iegādāties tikai ar pilnpiedziņu. 21 cm klīrenss ļauj iebraukt pārsteidzoši daudz vietās, netraumējot auto apakšu. Jāuzteic arī īsās virsbūves pārkares, kas lieliski palīdz bezceļos. Meklējot labākos rallija skatpunktus, iebraukšana pļavā vai tikšana pāri mērenam grāvim nebija problēma.
Kas attiecas uz pilnpiedziņu, tad jāatceras, ka Duster tiek izmantoti kā īsti darba zirgi tādos uzņēmumos kā Latvijas valsts meži. Šie ir darba apstākļi, ko varētu izturēt vien retais SUV, jo runa nav tikai par lētāko iepirkumu, bet arī automobiļa darba spējām sarežģītā apvidū.
Lielāko kritiku Dacia modeļi izpelnas par sēdekļu ergonomikas trūkumu. Ar katru nākamo uzlabojumu Duster sēdeklis ir kļuvis labāks, tomēr tam vēl ir pietiekami tāls ceļš ejams, lai tiktu vismaz līdz Renault līmenim.
Tas, ko Renault ir paveicis ar Dacia zīmolu, ir patiesi iespaidīgi. Tagad Dacia ir kļuvis par ceturto pirktāko zīmolu Latvijā. Valstī, kur allaž cieņā bijuši lietoti premium automobiļi.
Dacia Duster ir šībrīža labākais budžeta krosovers, atsaucot atmiņā laikus, kad automašīnu bija viegli vadīt, vienkāršī remontēt un lēti iegādāties. Protams, ne visiem šāda vienkāršība ir vajadzīga, turklāt ne visi spēs justies ērti pie šī auto stūres.
Laika gaitā tas kļuvis dārgāks, taču krosovers joprojām parāda to, cik mēs pārmaksājam par dažu labu citu zīmola SUV. Stabils, vienkāršs un uzticams auto, kas kļūs par daudzpusīgu palīgu ikdienā.
Vasarā ar Extreme Duster biju aizceļojis līdz Tallinai un kopumā pie tā stūres savācu ap 800 km. Jāteic, ka ļoti sakarīgs auto, turklāt pieejams par vairāk nekā sakarīgu cenu. Kamēr gaidām jauno Duster, kas no pirmā skatiena un pieskāriena šķiet vēl sakarīgāks, atliek vien pagremdēties atmiņās un atvērt saiti, kur ir izvērstāks Duster Extreme apskats: iauto.lv/zinas/testi/45553-pirmie-iespaidi-dacia-duster-extreme
Dacia Duster Extreme auto tests, atsauksmes 2023 / 2024
Jaunais Dacia Duster Extreme tests no 2023 gada, kāda pieredze?