Satiksme ministrija: Nevaram izdzīt velobraucējus starp mašīnām 3

 

Foto: iAuto.lv

SM | 9.septembris 2021 10:14

Ceturtdien, 9. septembra, Saeimas sēdē skatīs ierosinātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kuri paredz aizliegt velo un elektroskrejriteņu braucējiem pārvietoties pa ietvēm, atļaujot pārvietoties tikai pa ielām vai veloceļu.

“Šādu grozījumu rosināšana ir bezatbildīga rīcība no partijas “Saskaņa” deputātu puses, un tos nevaram pieļaut velobraucēju drošības dēļ, tāpēc es tos neatbalstīšu,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un 13. Saeimas deputāts Jānis Butāns.

“Jebkurām izmaiņām ceļu satiksmes regulējumā jābūt izsvērtām un pārdomātām,” uzsver Jānis Butāns. “Aizlieguma vietā ir jārada risinājumi – jāveido droša infrastruktūra visiem ceļu satiksmes dalībniekiem: gājējiem, velo, skrejriteņu un auto braucējiem. Tāpat nepieciešams ilgstošs un strukturēts darbs, veicinot ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu gan uz ietvēm, kur “karalis” ir gājējs, gan uz veloceļiem, kuriem pilsētā jābūt brīviem no stāvošām automašīnām, gan uz brauktuvēm, kur automašīnas spēks ir bīstams gājējiem un velo un skrejriteņu braucējiem,” uzsver Jānis Butāns. Jau tagad ceļu satiksmes noteikumi liedz gan velobraucējiem, gan elektroskrejriteņu vadītājiem pārvietoties pa ietvēm, ja blakus ir veloceļš, kā arī ir aizliegts pārvietoties ar ātrumu un veidu, kas traucē gājējiem.

Jānis Butāns skaidro, ka, vērtējot satiksmi tādās lielās pilsētās kā Rīga, Rēzekne vai Daugavpils, var redzēt, ka iepriekšējos 10 gados ir darīts nepietiekami, lai izveidotu ne tikai atbilstošu gājēju, bet arī veloceļu infrastruktūru. “Rīgā, kur satiksmes intensitāte ir vislielākā, iepriekšējā periodā ir izveidoti vien daži veloceļi, piemēram, Centrs-Berģi, Vecrīga-Imanta. Tas nozīmē, ka velobraucēji, izdzīti uz ielas, kur ir intensīva satiksme un ir apdraudējums iekļūt ceļu satiksmes negadījumā, atteiksies no pārvietošanās ar velosipēdu vispār.”

“Tas ir pretrunā Satiksmes ministrijas izvirzītajiem politikas mērķiem – veicināt iedzīvotāju mobilitātes paradumu maiņu, tajā skaitā, ikdienas braucieniem pa pilsētu izvēlēties nevis privāto automašīnu, bet, piemēram, velosipēdu,” akcentē Jānis Butāns.

Visu satiksmes dalībnieku uzklausīšanai Satiksmes ministrijas pasparnē sekmīgi darbojas Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca. Aizvadītajā pirmdienā, 6. septembrī, diskutējot par tēmu "Elektriskie skrejriteņi – ieviestā regulējuma darbība praksē, kontrole, ceļu satiksmes negadījumi ar elektroskrejriteņiem", dalībnieki bija vienisprātis, ka nepieciešams attīstīt gan atbilstošu infrastruktūru, gan veicināt satiksmes noteikumu ievērošanu, kā arī izsvērt iespēju lietot ķiveres, pārvietojoties ar elektrisko skrejriteni, un citas darbības, kas varētu mazināt un atvieglot iespējamās negadījuma sekas, pārvietojoties ar jauno mobilitātes rīku. “Diskusijā netika izteikta ideja aizliegt elektroskrejriteņus vai atļaut ar tiem pārvietoties tikai pa ielu,” saka Butāns.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 9.septembris 2021 14:45
1 1 Atbildēt

Skaidrs, tātad neaptēstie velobraucēji Saskaņā salīduši. Izdzina no CSN rakstīšanas, tagad salīduši starp deputātiem? Es kā izbijis velobraucējs redzu, ka visa Rīga ir nočakarēta ar bezjēdzīgiem un nevienam nevajadzīgiem veloceliņiem, ko paši deputāti nekad nav izmantojuši. Tie daži polserbikši izmanto braucamo daļu un tagad vēl miermīlīgus braucējus dzen iekšā starp auto jau tā šaurajās joslās. Un priekš kam? To dažu vasaras mēnešu pēc tagad jācieš visai Rīgai?

Hm 9.septembris 2021 22:57
1 0 Atbildēt

Izlīst joslā faktiski ir vienīgais jēdzīgais variants, jo veloceļu ir ļoti maz, tie neved uz visiem lielākajiem Rīgas rajoniem. Atliek vai nu apdraudēt gājējus un sevi uz ietves vai braukt pa ielu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bentley pārtrauks V8 modeļu ražošanu; pasaulē varētu būt vairāk nekā 53 000 šādu Bentley (+ FOTO)

Britu luksuss automašīnu ražotājs pamazām atsakās no saviem leģendārajiem dzinējiem, kas ilgus gadus bija viens no svarīgākajiem elementiem Bentley automobiļu konstrukcijā. Lasīt vairāk

 

Xiaomi SU7 salūst jau pēc 39 kilometriem; pilnīgi jauno auto salabot nevar (+ VIDEO) 15

Kāds pilnīgi jauna Xiaomi SU7 īpašnieks savā pirkumā vīlās jau pirmajā dienā, jo no iegādes vietas viņam ar elektrisko SUV izdevās nobraukt vien 39 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Elektroauto apkopju neredzamā puse...un tomēr te IR eļļa! (+VIDEO) 22

Viens no populārākajiem mītiem par elektromobiļu lietošanu ir tāds, ka tiem faktiski nav nepieciešama apkope vai arī tā notiek ļoti reti un maksā ļoti maz. Vai tā tiešām ir, jautājām Auto Bassadone servisa tehiskajam speciālistam Edgaram Lullem. Lasīt vairāk

 

Divi džigiti ar ZILiem nesadala ceļu; liktenis žēlo (+ VIDEO) 20

Divi kirgīzu džigiti ar padomjlaiku ZIL kraviniekiem nesadala ceļu un viens no kraviniekiem ietriecas brauktuves atdalošajās barjerās. No šī ZIL priekšpuses maz kas paliek pāri, taču trieciens šoferi izmet uz ielas un viņš paliek šķietami neskarts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti