Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Leģenda atdzimst! Dzintara Volgas atgriešanās (+ video) 19

 
19.marts 2010 0:00

Viss jaunais ir labi aizmirsts vecais. Pieturoties tieši pie šī moto, Biķernieku Kompleksās Sporta Bāze nolēmusi atjaunot vienas no savulaik populārākajām autošosejas sacensībām bijušās PSRS teritorijā.

“Dzintara Volga” astoņdesmitajos gados pulcēja skatītāju tūkstošus Mežciema autotrasē.

dzintara volga

„Dzintara Volgas” pirmsākumi jāmeklē jau tālajā 1963.gadā. Tai bijušas vairākas mājvietas - sākotnēji sacensības risinājās Mežaparka autotrasē, vienreiz tās nācās rīkot pat vecajā Rīgas hipodromā, taču galu galā par „Dzintara Volgas” galveno norises vietu kļuva jaunuzbūvētā Biķernieku Kompleksā Sporta Bāze (BKSB).

„Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli. Jau esam uzsākuši sarunas ar sportistiem no Baltijas valstīm, Krievijas, Baltkrievijas, Ukrainas, Vācijas un Somijas, un ja viss notiks, kā plānots, par dalībnieku skaitu nebūs jāsūdzas!” – tā par gaidāmajām sacīkstēm stāsta BKSB valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš.

„Dzintara Volga” gan nebija vienīgās sacensības sezonā, taču bija ļoti iecienītas: iespējams, tieši tāpēc, ka tās nebija uzspiestas no augšas (kā, piemēram, PSRS čempionāta posmi vai Autotransporta ministrijas rīkotās sacīkstes) un tās organizēja vietējais Rīgas taksometru parka sporta klubs.

Stāsta Valdis Belmers, četrkārtējais PSRS vicečempions autošosejā, vairākkārtējs „Dzintara Volgas” uzvarētājs:  „Pēc skatītāju daudzuma, man šķiet, Dzintara Volga bija populārākā no sacensībām. Savulaik, kad braucām uz trasi, papildus emocionālo dopingu deva skatītāju jūra, kas devās pa Biķernieku ielu no trolejbusa galapunkta uz sacensībām.
Protams, Dzintara Volga bija populāra arī dalībnieku vidū; to sastāvs vienmēr bija ļoti spēcīgs un starp viņiem bija daudz mūsējo. Skatītāju stimuls vienmēr ir – būt par savējiem, bet ja savējie ir konkurētspējīgi, skatītājiem ir vēl jo interesantāk.”

“Dzintara Volga 2010” plānots kā vērienīgs autosporta festivāls, kurš norisināsies trīs dienas (17-19.09.2010). Programmā iekļautas sacensības deviņās ieskaites klasēs. Trasē dosies gan antīkie spēkrati, gan mūsdienīgi sporta automobiļi. Plānoti arī braucieni sporta režīmā ar vēsturiskajām sacīkšu automašīnām. Izveidotas atsevišķas ieskaites grupas GAZ 24 (Volga), VAZ (ar dzinēja tilpumu 1.6 un 1.3), Formula Easter un Mondial automobiļiem.

Turklāt šajās sacensībās var piedalīties ikviens, kura rīcībā ir GAZ 24 vai jebkurš cits no minētajiem automobiļiem, kurš sagatavots attiecīgās ieskaites grupas prasībām. Tiem automobiļiem un to vadītājiem, kuri nebūs gatavi doties trasē sacīkšu režīmā, ieplānoti paraugdemonstrējuma apļi, kuros varēs piedalīties ikviens interesents.

Stāsta Māris Ozoliņš: „Arī paši šobrīd aktīvi strādājam pie vēsturisko sporta automobiļu sagatavošanas startam Dzintara Volgā. Pašlaik notiek GAZ 24 un VAZ 2101 restaurācija, kā arī BKSB teritorijā esam izveidojuši vēsturisko sporta automobiļu izstāžu zāli, kurā varēs apskatīt gan mūsu atjaunotos spēkratus, gan kartingus, gan vēsturisko formulu Estonia18, Estonia19 un Estonia20 rāmjus un aerodinamiskās korpusa detaļas.

Aicinām arī autosporta līdzjutējus, kuru īpašumā, iespējams, ir šādas vēsturisko spēkratu detaļas, tajā skaitā no formulas Estonia21, vērsties BKSB un palīdzēt izveidot pilnīgāku izstādes kolekciju.” 

Plašāk ar tehniskajiem noteikumiem un sacensību nolikumu jūs varat iepazīties jaunizveidotajā interneta lapā www.bksb.lv
 

 
Visi komentāri
 
275543. viesis 18.marts 2010 9:26
0 0 Atbildēt

Peec apraksta shkjiet, ka pasaakums ir iecereets taada, kaa autosporta

festivaala veidaa . Rietumos daudzviet notiek saciikstes ar vecajiem

auto, tai pashaa Goodwood, arii Nirburgringaa, pats esmu savulaik

pilniigi nejaushi traapiijis uz Mille Miglia Itaalijaa. Protams, ne visi

daliibnieki brauc iistenaa saciikshu rezhiimaa, bet kas bija par skatiitaaju reecieniem, kad riepaam kaucot no liikuma izlidoja vecais labais

MB 300 SLR vai 1950-o gadu Alfa Romeo. Vienaa otraa auto pat iekshaa

bij viiri, kuri savulaik ar taadu braukushi, protams, liidzbrauceeju lomaa, ja tas iespeejams. Vispaar , skatiitaajiem baisi patika, spriezhot peec spiegshanas un uujinaashanas :-)

275548. viesis 18.marts 2010 10:26
0 0 Atbildēt

Zini brīžiem Dekster šķiet ka tev galvā kaut kāds ķīselis. Tas ir nežēlīgi forši ka ir veči kas vēsturiskus auto ķīlē un ka ir pasākumi kuros šos auto var atrādīt publikai. Zin visiem jau nav kūdras traktoru ko ķīlēt, bet ir gan zināšanas gan vēlme un nauda kaut ko skrūvēt.

275549. viesis 18.marts 2010 10:28
0 0 Atbildēt

Kā izklaide, nevis sports, tas varētu būt interesants pasākums. Seviški tiem, kam gribas atcerēties jaunību un ir nostalģija pēc Padomijas.

275550. viesis 18.marts 2010 10:45
0 0 Atbildēt

deksteru var saprast, jo tajos laikos viņam lai tikai sakasītu piķi braucienam uz Rīgu bija nedēļu jākaplējas biešu laukā, par ieejas biļeti trasē varēja tikai sapņot, labākajā gadījumā tikai klausījās motoru rūkoņu aiz sētas.

275552. viesis 18.marts 2010 11:27
0 0 Atbildēt

Diez, vai kautkas sanāks. Šodienas paaudzei automobilis volga ļoti maz ko izsaka . Ja jau vēl nesenā pagātnē tās GOLFu gonkas izputēja, tad šeit izredžu varētu būt visai maz. Protams, entuziasti tam projektam atradīsies.

275553. viesis 18.marts 2010 11:34
0 0 Atbildēt

Viss atkarīgs kā to pasākumu nomenedžēs.

275557. viesis 18.marts 2010 18:48
0 0 Atbildēt

Ceru ka pasakums izdosies.

275561. viesis 18.marts 2010 21:58
0 0 Atbildēt

Ja tāds tūristu brauciens, tad entuziastus varēs savākt, bet lai kāds nopietni "ķīlētu" volgu atbilstoši to laiku paražām ...

275564. viesis 19.marts 2010 7:53
0 0 Atbildēt

Cerams izdodsies forš pasāciens!

Ja - ticēsim - izdosies :-D!

VAZI JAU ATDZIMA-ATDZIMST :-)!

P. S BĒRNĪBĀ TĀ AR NETIKU UZ BSKB,

CERAMS TAGAD TIKŠU - UN MANI BĒRNI TIKS :-)!

VEIKSMI VISIEM - LAI IZDODAS !

275567. viesis 19.marts 2010 9:36
0 0 Atbildēt

Manuprāt brīnišķīgs pasākums.

Lai veicas un sanāk!

275570. viesis 19.marts 2010 11:00
0 0 Atbildēt

No skolas gadiem (70-tie) atceros, kā ar klases biedriem braucām uz biķerniekiem skatīties tās sacīkstes. Biežākie crachi volgām bija, kad līkumos lūza nost priekšējie riteņi....tad skatiņi parasti bija labu labie. Bet, vispār jau bija ļoti aizraujoši. Kā šodien to visu entuziasti pavilks, grūti pat iedomāties. Pašam šķiet, ka lietotas volgas pašlaik uz ceļiem paliek arvien mazāk. Bet, tā kā viņas joprojām tiek vēl ražotas, iespējams, organiztori sacīkšu vajadzībām iepirks pilnīgi jaunas un sagatavos tās speciali.

275572. viesis 19.marts 2010 11:20
0 0 Atbildēt

Būšu reālists, 70.-80. tādiem pasākumiem bija piekrišana, jo cita nekā nebija. Bija maz izklaižu iespējas. Nebija interneta un Tv bija tikai 2 kanāli un tie paši sāka rādīt no 18:00. Atceros, kā pats meklēju vietu, kur līst pāri sētai, lai nebūtu rublis par biļeti jāatdod :) Bet tagad neietu.

275573. viesis 19.marts 2010 11:21
0 0 Atbildēt

kaut kā negribētos ticēt, ka idejas autori plāno visas tās gonkas taisīt uz atjaunotu 20-30 gadu vecu volgu bāzes !? Tad jau nu gan nekas nopietns tur nesanāks. Līdzīgi jau bija ar tiem šrotgolfiem , kuru sacīkstēs nesenā pagātnē, daudziem auto rūsas un vecuma dēļ atlūza veseli virsbūves gabali...

275574. viesis 19.marts 2010 11:36
0 0 Atbildēt

Kurš savu volgu bojās pa trasi ? galīgi appīpējušies? Es jau varētu aizvilkties ar savurotrnieku tur un kas tad būs? man ko atvaļīs 9kLs par jaunu pēc šitās gonkas?

275602. viesis 20.marts 2010 16:59
0 0 Atbildēt

Es gan neatceros no vecajiem laikiem, ka riteņi lūztu nost,bet uz "elkoņa" visām volgām sākuma apļos pa bākas vāciņiem lija benzīns ārā :D

275604. viesis 20.marts 2010 18:21
0 0 Atbildēt

nu zin, kas grib, lai laimīgi darbojas. katram savs.

bet kā festivāls - nekāda vaina.

visādus žiguļus un moskvičus arī varētu parādīt mazajiem puikām. :)

vēl varētu no motormuzeja krājumiem izvilkt, notīrīt putekļus un palaist pa trasi 30-gadu auto union. :)

bet kas par skaņu motoram, tam dampim bija, kad vienreiz pa biķerniekiem pabraukalēja :) fantastiska!

visādus močus varētu palaist parādīt utt.

nu kā tāda auto retro balle - atbalstu :) lia izdodas!

275609. viesis 21.marts 2010 7:27
0 0 Atbildēt

Kaa bija rastiits - Dzintara volgu noorganizeeja Riigas taksisti. Var jau buut, ka gonkas ar vecaam mashiinaam var buut interesantas, bet, ja uztaisiitu veel papildus saciiksti Riigas vai visas Latvijas, vai Baltijas taksometru firmaam - komandu saciiksti, tad buutu interesanti!:)

275610. viesis 21.marts 2010 13:19
0 0 Atbildēt

intgeresanti - kas jauns braukā visās citās pasaules retro gonkās?

jauni, no konveijera no9ripojuši auto, vai 20, 30, 40 un pat 100 gadīgi auto?

Un kur problēma?

Ne tur vairāk rati lūzt nost, ne uz ātrumu tiek taupīts...

275748. viesis 23.marts 2010 18:27
0 0 Atbildēt

obligāti aiziešu, aktivātē jau IR atbalstāma.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Karavīr, zemessarg - Paldies, ka esi viens no mums! (+ VIDEO)

Paldies par Tavu izvēli dienēt nacionālajos bruņotajos spēkos un Zemessardzē. PALDIES, KA ESI VIENS NO MUMS! Mēs varējām, varam un varēsim aizsargāt Latviju! Lasīt vairāk

 

Armijas parādi pirmo reizi Latvijas vēsturē komandēs sieviete (+ VIDEO)

Latvijas proklamēšanas gadadienai veltīto militāro parādi šogad pirmo reizi vēsturē komandēs sieviete, pulkvede Antoņina Bļodone. Lasīt vairāk

 

Ceļojums uz Grieķiju ar Renault Symbioz 14

Pavisam nejauši iekrita acīs piedāvajums doties ceļojumā uz Grieķiju, turklāt nevis ar lidmašīnu, bet ar auto. Lasīt vairāk

 

Kur tad elektriskie? - BMW 5. sērija kļūst par Vācijas Gada auto 2025 uzvarētāju 9

Vācijā noslēdzies konkurss „German Car of the Year 2025” (GCOTY), kurā galveno balvu ieguvis BMW 5. sērijas modelis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti