Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ātrums tumsā II 41

 
20.oktobris 2012 13:20

Pirmais pirms pāris dienām šajā rudenī tik aktuālajā tematā publicētais rakstiņš jau sakrājis gandrīz tūkstoti lasītāju. Un dažus komentārus, kuri liecina – turpinājumu un sīkāku slapjas tumsas problēmu skaidrošanu nevar atlikt.

Jautājam „Stūres kluba” bibliotekā atrodamā rakstiņa autoram – visu tajā esi pateicis?


Gunārs Brauns:


„Nu ko jūs... Tā tabuliņa un secinājumi ir tikai starta skice. Uz receptes lomu nepretendējoša. Bet augstprātīgi izturēties pret fiziku un faktiem jau nu gan nevajadzētu.


Piemēram – tā viena komentētāja skepse pret krieviem ir galīgi nevietā. „Avtorevju” ir pasaules klases un līmeņa izdevums. Atšķirībā no mūsmāju žurnālistiem, kuri šaurajā tirgu (auto un reklāmas, attiecīgi) tikai laipo, krievu kolēģi ir bagāti un stipri. Testu automobiļus, piemēram, viņi nelūdz dīleriem, bet vienkārši nopērk. Maina tos ik gadu, brauc ar pašiem jaunākajiem un labākajiem. Arī vācu „premiumu”, kura tuvās gaismas laikam ir vislabākās. Īsts ksenons (nevis ķīniešu viltus zilais), pat „biksenons” (Audi,VW) iespējams sniedz kādus 80 vai labos apstākļos 100 metrus, bet tā nav norma. Tuvās gaismas ģeometrijas standarti liedz celt kūli augstāk. Un pat jauna kompaktklases tuvā gaisma vairāk par metriem 60 tomēr droši nesegs. Ilustrācijai variet pievienot divas manis paša taisītas bildītes. Tāds ir 12 tūkstošus eiro vērta auto gaismas segums – tuvā un tālā gaisma.
Turklāt pirms bildēšanas lukturu stikli tika rūpīgi notīrīti – kurš to regulāri dara reālā kustībā pa mūsu netīrajiem ceļiem?
Cits komentētājs vēlas braukt ātrāk, jo šķērsli varēšot apbraukt. Tiešām – apbraukšanas manevrs ir glābjošāks par bremzēšanu. Joslas maiņai pie ātruma 80 km/h pietiek ar padsmit metru distanci. Taču – tas prasa meistarību. Pareizas stūrēšanas iemaņas, prasmi pirms manevra atlaist bremzi, lai apbraukšana būtu precīzāka un stabilāka – vai šādas iemaņas ir daudziem? Tādēļ rekomendācija vairumam paliek iepriekšējā – lēnāk, ar iespēju apstāties redzamības robežās!
Un vairāk, ilgāk lietot tālo gaismu! Satiksmes noteikumi prasa izslēgt „tālos” 150 m attālumā no pretīmbraucošā. Kurš var „uz aci” tumsā noteikt šo attālumu? Paškontroles paņēmiens – pārslēdziet gaismu un nesteidzīgi skaitiet: viens, divi, trīs... Ja izmainīšanās brīdī būsiet tikuši līdz atoņi – labi. Ir apmēram 150 metri. Varu derēt gan, ka saskaitīsiet vismaz divreiz vairāk. Tāds nu paradums ir ieviesies Latvijā – kilometriem vālēt ar 100 km/h un tuvo gaismu...
Vēl daudzas gudrībiņas slēpjas tumsā. Pareizs skata punkts, pareiza pārslēgšanās izmainoties. Pašu braucēju redzes īpatnības... Par to nākamreiz – piemeklēšu vēl kaut ko bibliotekā.”

TUVĀ GAISMA

TĀLĀ GAISMA

TUVĀS GAISMAS STANDARTS


 

 
Visi komentāri
 
287566. viesis 21.oktobris 2012 16:17
0 0 Atbildēt

Tūkstotis lasīja, bet tikai 5 komentāri :D:D

Nav šaubu, ka naktī jābrauc uzmanīgi, katram savs ''drošais ātrums''. Bet nu nevajag blefot :)

287567. viesis 21.oktobris 2012 18:02
0 0 Atbildēt

A kas ir Gunārs Brauns? Lūdzu vismaz īso CV, citādi es sākšu ticēt Marikai Ģedertei. Viņa vismaz zināma "blondīne".

287568. viesis 21.oktobris 2012 18:08
0 0 Atbildēt

Eksperts par uguņiem, protama lieta. Māk krieviski izlasīt par Lada Kaļina un Reno Mazasšudas uguņiem.

287569. viesis 21.oktobris 2012 19:28
0 0 Atbildēt

Tālās gaismas gan ir brīnumainas, jo ne tikai spīd tālāk, bet arī aiz 150 m atzīmes padara košākas ielu laternu gaismas...

287570. viesis 22.oktobris 2012 8:03
0 0 Atbildēt

Gunārs Brauns ir Brūnais Gunārs :)

287571. viesis 22.oktobris 2012 8:07
0 0 Atbildēt

Bet vispār par tiem tālajiem ir novērots, ka jau kilometru priekšējie paniski mirkšķina, lai pārslēdz no tālajiem uz tuvajiem. Ir pat bijis, ka braucu no aizmugures, nu līdz priekšā braucošajam ir metri 500-700. Milzīgs gabals. Un tas sāk mirkšķināt avārijas gaismas, slēgt miglinieku pakaļējo, lai es pārslēdzos. Laikam nezināja, ka centrālo spoguli var noregulēt nakts režīmā.

287572. viesis 22.oktobris 2012 8:16
0 0 Atbildēt

500 metros aizmugurē braukt ar tālajiem nozīmē, ka tu esi ķūlis.

287573. viesis 22.oktobris 2012 9:04
0 0 Atbildēt

AK gudrinieks. Un ko tu ieteiksi izdarīt ar sānu spoguļiem? Nolocīt?? Vai braukt pa pretējo joslu, lai nespīd acīs? Un vajag skatīties, ko var redzēt priekšā braucošā gaismās arī, nevis šauri sev degungalā skatīties.

Nevaru piekrist tam, ka 150 metros tikai jāpārslēdz tuvie. Jauniem autiņiem tuvie ir pietiekami žilbinoši, kur nu vēl tālie. Lai gaismu eksperts pastāsta, kas ir labāk - braukt viens otru žilbinot un ne velna neredzot ar tālajiem vai tomēr ar tuvajiem un kaut ko redzēt?

287574. viesis 22.oktobris 2012 9:09
0 0 Atbildēt

Vajag pareizi skatīties uz ceļu, nevis lūrēt ugunīs. Un kādā tad attālumā jāpārslēdz, ko ?? Tikko pie apvāršņa parādās auto, tā jāpārslēdz? Paskatieties ārā, cik ir 500 metri. Un ko darīt tiem, kam vecie autiņi, nebraukt? Nu labi, šeit arī var skatīties subjektīvi, ir dažādas naktis, migla ir, citreiz nav u.t.t.

287577. viesis 22.oktobris 2012 9:22
0 0 Atbildēt

Protams, ka jāskatās pēc konkrēta gadījuma. Ja cilvēks lūdz pārlēgties, tev ko, grūti?? Es šitādiem umņikiem parasti uzstaisu dzīves skolu, pēc tam no aizmugures pabraucot ar tālajiem. It sevišķi tas ir iespaidīgi ar džipa jaunajiem lukturiem un nightbreikeriem vai mini biksenonu :D

287578. viesis 22.oktobris 2012 9:28
0 0 Atbildēt

Tas gan ... besī, ka pretimbraucēji jau slēdzas uz tuvajiem līdzko pretim tālumā pamana auto ... un tad izmisīgi mirkšķinās, jo viņam traucē mani tālie .. bļin .. ja abi mauc ar tālajiem līdz tai pašai 200 - 300 metru atstarpei, tad viss ir gerai.

no aimzugures braukt kādam ar tālajiem ... nav īpašas vajadzības ... par briesmām uz ceļa uzzināsi redzot kā priekšējais bremzē ... + tomēr priekšējās mašīnas gaismas ar izgaismo ceļa nomales, kurās kaut ko var pamanīt.

287579. viesis 22.oktobris 2012 9:28
0 0 Atbildēt

Ai, nu ko Tu te lielies. Es taču parslēdzos, ja prasa. Tikai situāciju apraksīju kā tādu.

287580. viesis 22.oktobris 2012 9:48
0 0 Atbildēt

Pa lielam vecie iAuto muldētāji savākušies komentēt, tas nekas ka raksts tēmēts uz autovadīšanas jaunuļiem. A mēs jau sen "veču" kategorijā !!! Tā kā liekas nu mierā un lai jaunie brauc prātīgāk !!!

WALA

287583. viesis 22.oktobris 2012 11:30
0 0 Atbildēt

vakar miglā tālie nemaz acīs īpaši nespīdēja.

287584. viesis 22.oktobris 2012 11:31
0 0 Atbildēt

jaunuļi šitajā portālā? no kurienes?

287586. viesis 22.oktobris 2012 11:46
0 0 Atbildēt

Neredzi,ka jau tūkstotis šo rakstu izlasījis?? Daļa noteikti ir jaunuļi.

287588. viesis 22.oktobris 2012 12:43
0 0 Atbildēt

Nu, piemēram, es esmu nepieredzējis autovadītājs un man ir interesanti uzzināt, kāpēc Deksteram šķiet nepieņemami, ka 500 m aizmugurē brauc ar tālajām (ja ieteikums pārslēgties uz tuvajām ir tikai 150 m no pretimbraucošā). Es patiešām tādas lietas nezinu, labprāt uzzinātu, kur tā problēma.

Ceru, ka Deksters vai kāds cits izskaidros bez lamāšanās.

287589. viesis 22.oktobris 2012 14:32
0 0 Atbildēt

588,gan jau izbaudīsi to prieku(150m)-pacieties.Un es parasti pārslēdzu tālos,ja pretībraucošais pārslēdz(un arī otrādi-ja pārsledzos pirmais,tad to pašu sagaidu arī no pretimbraucēja).

287590. viesis 22.oktobris 2012 14:43
0 0 Atbildēt

viispār jau pārāk daudz konstruktoru saradies, kuri pašrocīgi tās savu auto "uguņu" sistēmas pilnveido. īpaši jau "ksenonisti". TA ir formāls process, tur pašdarbniekus izķert nav iespējams - kā uzlīme rokās, tā uzreiz tieksme sabāzt savu auto lampās diez ko. Rumbulā jau arī joprojām visādus brīnumus var nopirkt - pats tur redzēju kiniešu h7 lampas ar gaismu 150 vati....Un tad tumsiņāuz šosejām visādi brīnumi veidojas, autovadītāji apžilbzt, rodas avārijas situacijas. Vispār jau CP vajadzētu stingrāk tos procesus kontrolēt, jautājumsir tikai - kā ? (IV)

287591. viesis 22.oktobris 2012 14:44
0 0 Atbildēt

"Tūkstotis lasīja, bet tikai 5 komentāri"

Ne jau katram kas izlasa rakstu, piemetaas verbaala caureja, ka vienam otram....

"Es šitādiem umņikiem parasti uzstaisu dzīves skolu, pēc tam no aizmugures pabraucot ar tālajiem. It sevišķi tas ir iespaidīgi ar džipa jaunajiem lukturiem un nightbreikeriem vai mini biksenonu"

Mees tagad saprataam cik tev ir 'kruta"tachka, un kaa tu celja izpildies..... iipashu gudriibu tas gan neparaada.

287593. viesis 22.oktobris 2012 21:30
0 0 Atbildēt

robchix varēja mierīgi savu sāpi paturēt pie sevis. Tu arī esi no tiem, kuri ar cepuri ziemā nedraudzējas? lasi vēlreiz-ībļiem, kuri nemāk pārslēgties, ir viņu pašu stiliņš-tālie līdz apnikumam. *******em-ībliska attieksme, normālajiem-cilvēcīga.

Lasi 3x.

287599. viesis 23.oktobris 2012 10:56
0 0 Atbildēt

Nu ja Deksters nav spējīgs (angl.: impotent) bez lamāšanās paskaidrot, kāpēc aizmugurē pat ar 500 m distanci nevajag braukt ar tālajiem (neraugoties uz šajā rakstā norādīto - par reālo redzamību tumsā), tad nav brīnums, ka Deksteram ir tik milzīgi mazvērtības kompleksi, ka tos nākas sublimēt ar infantilu ārišķīgu izrādīšanos uz ceļa un šajā portālā. Katram savs...

Tikai sausais atlikums ir tāds, ka šādu "Deksteru" viedokli citi ne visai ņems vērā, tieši dēļ viņa infantilās uzvedības.

287600. viesis 23.oktobris 2012 11:53
0 0 Atbildēt

MAn pajāt, klausies tu vai nē manā viedoklī, bet ja tev patīk nepārslēgties, tad baudīsi gaismas sejā.

Ar jums citādi nevar. Ja tu esi tik stulbs, ka nejēdz pārelēgties, tad ko tev vēl skaidrot, impotentais alni?

287601. viesis 23.oktobris 2012 12:20
0 0 Atbildēt

Ieskatījos rakstam pievienotajās bildēs."Eksperts" varēja tomēr papūlēties bildēt līdzenā vietā nevis kaut kādos laukos-pats slavē "Avtorevju",tur bildes vienmēr ir korektas.Un,runājot par auto cenu,tās lielums ne vienmēr automātiski nozīmē arī labas gaismas.

287602. viesis 23.oktobris 2012 12:49
0 0 Atbildēt

Šīrīta piedzīvojums

Braucu iekšā Rīģā, vēl tumsiņā, visi brauc...

Pa kādam gadās 3 joslā, kas brauc vairāk kā atļauts, bet tos, kas grib braukt ātrāk garām netaisās laist spiežot apsteigt pa labo joslu...

Luksofors, no luksofora 3. joslā startē zafīa, pie stūres puspensijas vecuma dīainis, kurš steidzās (lasi pārkāpj max atļauto) BŪTISKI mazāk, kā pirmajās divās joslās braucošie...

Viņām aizmuguē braucošie vēlētos, ja jau brauc lēnāk kā citās joslās - pārvirzies uz joslu tuvāku labajai malai... Bet nē - turpina spītīgi vilkties...

Kad ir izdevība - tomēr apsteidzu pa labo pusi (pilsētā itkā ierobežots nav), iekārtojos tam priekšā, bet čals nezkāpēc momentā sāk midžināt tālās gaismaz un izpildīies...

Jautājums - vai čalis pats saprot ko dara? Un vai tas liecina, ka man bija tiesības tam pakaļā taurēt un midžināt ar visu ķegumu? :D

287603. viesis 23.oktobris 2012 13:02
0 0 Atbildēt

Apsteigt pa labo pusi drīkst gan pilsētā, gan ārpus, ja kas.

287604. viesis 23.oktobris 2012 13:23
0 0 Atbildēt

tas gan atkarīgs no tā cik gudri milicim pamato savbu manevru... :D

bet nu situācija visai rēcīga, ja nebūu tik stulba un ikdienišķa.

99% vaģilu brauc pa ceļu tā, ka viņam tas piederētu un pārējiem ir jāstāv pie ratiem...

287605. viesis 23.oktobris 2012 13:36
0 0 Atbildēt

AJ

CSN gan teikts kas cits - p127. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, kad tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.

287606. viesis 23.oktobris 2012 14:59
0 0 Atbildēt

Tā ir, ka pat lasīt nemākat. TAJĀ PAŠĀ joslā ir aizliegts, bet blakus joslās, kuras iet vienā virzienā, apsteidz cik gribi un kur gribi.

287607. viesis 23.oktobris 2012 16:19
0 0 Atbildēt

AJ

Labi jau labi. ja tiešām esi krietnu brīdi braucis pirmajā joslā un šis velkas pa otro - vari braukt garām. Ja esi arī tu nācis pa otro, pa labo pusi viņu apsteigt (ārpus apdzīvotām vietām) nedrīksti. Vai tā būs precīzi?

287608. viesis 23.oktobris 2012 16:29
0 0 Atbildēt

Precīzi būtu tā, ka ārpus apdzīvotām vietām nemaz nedrīkst ilgstoši braukt pa otro vai trešo joslu. Līdz ar to, ja kādu nākas apsteigt pa labo pusi, tad situācija JAU ir neatbilstīga CSN. Tādā situācijā jāuzskata, ka priekšā braucošais tieši tagad kādu viņam priekšā braucošo apsteidz. Tāpēc arī ir šis aizliegums ārpus apdzīvotām vietām apsteigt pa labo pusi - jo sanāktu bīstama situācija. Vienīgais izņēmums - ja priekšā braucošais rāda kreiso pagriezienu, tātad nevienu neapsteidz.

Protams, ja brauc pa labo malējo joslu un labi redzi, ka otrajā joslā esošais nevienu neapsteidz un arī negrasās pārkārtoties pa labi, bet vienkārši velkas ievērojami zem atļautā ātruma, tad nākas apsteigt pa labo pusi. Ja viņš pēkšņi raus pa labi un būs sadursme, tad pārkāpums skaitīsies jums abiem.

287611. viesis 24.oktobris 2012 8:29
0 0 Atbildēt

->287607. viesis nē, nebūs precīzi :) Ja Tu brauc aiz otra vadītāja pa otro joslu, parkārtojies pa labi uz labo malējo, nu apsteidz, tad tas ir legāls manevrs, un Tu apsteigšanas brīdī esi blakus joslā. Nedrīkts apsteigt TAJĀ PAŠĀ joslā braucošo. Aizej uz CSDD, lai Tev vpaskaidro, man jau apnika. Uzskatāmāk tas pats punkts izskaidrojas uz ceļiem, ar 2 joslām, pa 1 katrā virzienā. Šeit tieši tāpat nedrīkst apsteigt priekšējo pa labo pusi (izņemot gad., kad tas rāda kr pagr). Tas pats stāsts.

287612. viesis 24.oktobris 2012 10:08
0 0 Atbildēt

AK - kur tu tādu satiksmes noteikumu interpretāciju izrāvi, par apsteigšanu vienā vai citā joslā, kuras iet vienā virzienā?? Labprāt dzirdētu tevis pieminēto CSDD un arī VP viedokli par tavu CSN interpretāciju. Un tad jau redzētu kurš vairāk lasīt nemāk :D

287635. viesis 26.oktobris 2012 0:39
0 0 Atbildēt

Tas punkts attiecas uz močiem, lai tie nedomā apsteigt pa labo pusi :)

287644. viesis 26.oktobris 2012 12:10
0 0 Atbildēt

Par to apsteigšanu taču viss skaidrs.

Ja ir vairākas joslas vienā virzienā, tad nekas netraucē labējai joslai virzīties ātrāk kā kreisajai, jo aizliegts apsteigt tikai tajā pašā joslā braucošos.

Citādi sanāktu, ka sastrēgumā labā josla nedrīkstētu braukt, kaut priekšā brīvs, jo redzi kreisajai joslai vēl sastrēgums.

Savukārt uz ceļiem ar vienu joslu katrā virzienā apsteigt drīkst tikai tos, kas nogriežas pa kreisi. Jo visi vienā virzienā braucošie atrodas vienā joslā.

287645. viesis 26.oktobris 2012 12:14
0 0 Atbildēt

Elementāra gramatiskā interpretācija dod skaidru atbildi. Kur nu vēl skaidrāk:

"aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi,"

tajā pašā joslā braucošo

287647. viesis 26.oktobris 2012 12:25
0 0 Atbildēt

un jā - tas attiecas uz ceļiem ĀRPUS apdzīvotas vieta!

Vai bieži Latvijā esat novērojuši sastrēgumu uz 2 vai vairāk joslu ceļa ĀRPUS apdzīvotām vietām?

287650. viesis 26.oktobris 2012 12:57
0 0 Atbildēt

Palaidniex - nocitē vietu, kur rakstīts, ka tas attiecas uz ceļiem ārpus apdzīvotām vietām?

Tas attiecas uz visām vietām.

Vienīgā atšķirība, ka ārpus apdzīvotām vietām otrajā joslā drīkst iebraukt tikai ja pirmā josla aizņemta. Taču tas nekādi neietekmē apsteigšanu vēlāk.

287651. viesis 26.oktobris 2012 13:01
0 0 Atbildēt

Atvainojos - tiešām: Ārpus apdzīvotām vietām.

287653. viesis 26.oktobris 2012 13:21
0 0 Atbildēt

Noteikumus nezinam, nelasam, nesaprotam, bet kaucam ka tas nav labi, šitais slikti utt...

287663. viesis 26.oktobris 2012 15:21
0 0 Atbildēt

Vismaz kāds beidzot saprot :) A ta jau sāku domāt, ko tie kreisajā trešajā rindā sēdošie uz 80 km/h uz Jūrmalas sosejas uz mani šķībi lūr, kad es pa pirmo joslu braucu nedaudz ātrāk :) Laikam arī iedomājušies, ka pa labo pusi es viņus nelegāli apsteidzu :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas notiks ar Qashqai un Juke? - eksperti saka, ka Nissan atlicis gads 9

Japānas autobūves uzņēmumam Nissan atlicis vien gads vai nedaudz vairāk, uzskata eksperti. Ja risinājums netiks rasts, Nissan var šos grūtos laikus arī nepārdzīvot. Lasīt vairāk

 

Motociklu ražotājs KTM iesniedz bankrota pieteikumu 18

Sliktas ziņas Austrijas motociklu KTM cienītājiem – uzņēmums ir iesniedzis bankrota pieteikumu un cīnās par savu izdzīvošanu. Lasīt vairāk

 

Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO) 15

Vairāku stundu diskusijas, asa viedokļu apmaiņa, bet skaidrs ir viens – ko darīt ar projektu “Rail Baltica” ir sāpīgs jautājums. Trūkst ne tikai naudas, bet arī plāna, ko darīt tālāk. Par ko valdībai izdevās vienoties, un ko sola projekta nākotne? Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 17

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti