Elektrisko kravas auto drīzu uzvaras gājienu paredz jaunākais pētījums.
Kamēr vieglo automobiļu pāreja uz elektrisko piedziņu norit kā pa celmiem ražotājiem pārceļot terminus vai apšaubot sākotnējos lēmumus, lieljaudas kravas transporta ražotāji savu nākotni redz nešaubīgi – tai jābūt bezizmešu, tas ir – elektriskai.
Apņēmību iet šajā virzienā, varēja redzēt Hanoveres IAA Transportation komerctransporta izstādē, kur virkne ražotāju demonstrēja savus jaunākos elektriskos un ūdeņraža modeļus.
MAN ekspozīcijā bija aplūkojams eTGX, Mercedes-Benz demonstrēja eActros 600, arī Scania un Volvo Trucks bija atveduši savus jaunākos elektriskos un ūdeņraža modeļus. Tālāku ceļu bija mērojuši BYD un Tesla – Ķīnas ražotājs parādīja elektrisko divstāvu autobusu, bet Tesla izstādes apmeklētājus iepazīstināja ar savu elektrisko kravinieku Semi.
Lieljaudas transporta nākotne ir elektriska – tas ir arī auditorfirmas PwC pētījuma galvenais vēstījums, raksta vācu izdevums Autobild. Pētījums paredz straujas pārmaiņas smagā transporta autobūvē, prognozējot, ka elektriskie kravas automobiļi nomainīs klasiskos ar dīzeļdzinēju darbināmus kravas automobiļus visā pasaulē jau 2030. gadā.
Pētījuma autori sagaida, ka vairāk nekā katrs piektais kravas auto un autobuss 2030. gadā brauks ar elektrību un lēš, ka 2030. gadā visā pasaulē tiks pārdoti 600 000 akumulatoru elektrisko kravas automašīnu, bet 2040. gadā tiks pārdoti 2,7 miljoni šādu kravas automašīnu.
Vispār šādu saukļu saucējiem derētu pamācīties no t.s. pareģiem. Vajag allaž izteikties mīklaini, mazliet nenoteikti un neko konkrētu neminēt. Šajā gadījumā 2030. gads nav aiz kalniem un esmu visnotaļ pārliecināts, ka visai drīz sekos "frontes līnijas stratēģiska saīsināšana", jebšu atlikšana līdz 2035. gadam u.t.t.