Elektriskie kravinieki jau 2030. gadā “noliks pie vietas” dīzeļus 28

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 30.septembris 2024 4:45

Elektrisko kravas auto drīzu uzvaras gājienu paredz jaunākais pētījums.

Kamēr vieglo automobiļu pāreja uz elektrisko piedziņu norit kā pa celmiem ražotājiem pārceļot terminus vai apšaubot sākotnējos lēmumus, lieljaudas kravas transporta ražotāji savu nākotni redz nešaubīgi – tai jābūt bezizmešu, tas ir – elektriskai.

Apņēmību iet šajā virzienā, varēja redzēt Hanoveres IAA Transportation komerctransporta izstādē, kur virkne ražotāju demonstrēja savus jaunākos elektriskos un ūdeņraža modeļus.

MAN ekspozīcijā bija aplūkojams eTGX,  Mercedes-Benz demonstrēja eActros 600, arī Scania un Volvo Trucks bija atveduši savus jaunākos elektriskos un ūdeņraža modeļus. Tālāku ceļu bija mērojuši BYD un Tesla – Ķīnas ražotājs parādīja elektrisko divstāvu autobusu, bet Tesla izstādes apmeklētājus iepazīstināja ar savu elektrisko kravinieku Semi.

Lieljaudas transporta nākotne ir elektriska – tas ir arī auditorfirmas PwC pētījuma galvenais vēstījums, raksta vācu izdevums Autobild. Pētījums paredz straujas pārmaiņas smagā transporta autobūvē, prognozējot, ka elektriskie kravas automobiļi nomainīs klasiskos ar dīzeļdzinēju darbināmus kravas automobiļus visā pasaulē jau 2030. gadā.

Pētījuma autori sagaida, ka vairāk nekā katrs piektais kravas auto un autobuss 2030. gadā brauks ar elektrību un lēš, ka 2030. gadā visā pasaulē tiks pārdoti 600 000 akumulatoru elektrisko kravas automašīnu, bet 2040. gadā tiks pārdoti 2,7 miljoni šādu kravas automašīnu.

 
28 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iciks 30.septembris 2024 8:20
28 1 Atbildēt

Vispār šādu saukļu saucējiem derētu pamācīties no t.s. pareģiem. Vajag allaž izteikties mīklaini, mazliet nenoteikti un neko konkrētu neminēt. Šajā gadījumā 2030. gads nav aiz kalniem un esmu visnotaļ pārliecināts, ka visai drīz sekos "frontes līnijas stratēģiska saīsināšana", jebšu atlikšana līdz 2035. gadam u.t.t.

Onsis 30.septembris 2024 7:37
21 2 Atbildēt

Būs tāpat kā ar vieglajiem, kad krauj tos čupās?

darklight 30.septembris 2024 8:30
19 0 Atbildēt

Kaut kāds kārtējais liekēžu kantoris ir uztaisījis "pētījumu". Gan jau kāda pasūtītu un apmaksātu. Ar ko arī apsveicu!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viens no retajiem sedaniem Toyota Camry būs pieejams Latvijā no 38 600 līdz 46 500 eiro (+ VIDEO)

Vidējās klases sedans Toyota Camry šogad ieiet savā devītajā paaudzē. Pasaulē tas ir visvairāk pārdotais sedans ar vairāk nekā 21 miljonu eksemplāru. Jaunākais modelis Eiropā tiek piedāvāts vien izvēlētos tirgos, tajā skaitā arī Baltijā. Lasīt vairāk

 

Pasaules pirmizrāde elektroauto Škoda Elroq Prāgā! No 33 000 eur, no 380 km distance (+ VIDEO) 12

iAutolv ir klāt pilnīgi jaunā Škoda Elroq elektriskās piedziņas krosovera prezentācijā. Lasīt vairāk

 

Automašīnu lietošanas nodokli cels par 10% un prasīs samaksāt katru gadu 61

Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie un saskaņošanai iesniegtie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā paredz no 2025.gada palielināt visas transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes par 10%. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Škoda Kodiaq plug-in hibrīdu (+ VIDEO) 2

Lādējamie hibrīdi palielinātas valsts subsīdijas dēļ kļuvuši tik aktuāli, ka bez tiem neiztiek vien retais mūsdienu SUV. Škoda Kodiaq iV 1,5 litru benzīna turbodzinējs savienots ar 85 kW elektromotoru. Sistēmas summārā jauda ir 204 ZS. Uzlādes ligzda ir kreisajā spārnā, bet virs tās vīd uzraksts “SportLine”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti