Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

No nākamā gada CSDD pārbaudīs “kvēpu filtru”; ieteikumi, kā uzturēt to kārtībā 45

 

Foto: Publicitātes foto

UP PR | 26.septembris 2024 20:25

Nereti daudziem autovadītājiem tieši partikulāro jeb cieto daļiņu filtrs, tautā dēvēts arī par “kvēpu filtru” sagādā lielākās raizes, izejot tehnisko apskati. Eksperts Ints Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs skaidro – ko darīt, lai “kvēpu filtrs” nesagādātu raizes, kā to uzturēt vislabākajā kārtībā un ko darīt, ja reiz gadījies tā, ka tas ir izgriezts.

Jau pavisam drīz, no 2025. gada, Latvija būs to Eiropas valstu skaitā, kur tehniskās apskates laikā ar dīzeļdegvielas dzinējiem aprīkotām automašīnām tiks noteiktas un mērītas arī partikulārās daļiņas jeb tiks pārbaudīts, vai automašīnai ir uzstādīts, nav izņemts un darbojas cieto daļiņu filtrs (DPF) jeb tā dēvētais “kvēpu filtrs”. Zem Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) lupas ar speciālu iekārtu palīdzību tiks liktas visas ar dīzeļdegvielas dzinējiem aprīkotās automašīnas, kas vecākas par 2013. gadu. Kārtība, kad automašīnās tiek pārbaudīta “kvēpu filtra” klātesamība un darbība, ir noteikta jau vairākās Eiropas valstīs, tostarp Nīderlandē, Beļģijā, Vācijā un Šveicē. Līdz šim CSDD Latvijā mērīja izmešu gaismas caurlaidību, taču no nākamā gada ar daudz smalkāku un precīzāku metodi tiks noteikts partikulāro jeb cieto daļiņu daudzums.

Kāpēc “kvēpu filtrs” nepieciešams un kā uzzināt, vai tas nav izgriezts?

Cieto daļiņu filtrs automašīnā aiztur no izplūšanas gaisā partikulārās daļiņas. Tās ne tikai piesārņo gaisu, bet ieelpojot ir jo īpaši kaitīgas veselībai. “Diemžēl daudzas ar dīzeļdegvielas dzinējiem aprīkotās automašīnas pastiprināti dūmo, jo no tām šie kvēpu filtri ir izgriezti. Visbiežāk tas notiek, jo servisa darbinieki nav varējuši atrast citu veidu, kā atrisināt ar izmešiem saistītas problēmas. Tomēr tāda prakse nav pieļaujama, jo tad visas šīs kaitīgās daļiņas nonāk gaisā, mūsu elpceļos utt.,” stāsta I. Purmalis.

Runājot par to, vai un kā automašīnas īpašnieks, kas, piemēram, iegādājies lietotu auto, var uzzināt, vai viņa spēkratam ir vai nav saglabāts “kvēpu filtrs”, eksperts iesaka divas metodes. “Viena, vienkāršākā no metodēm, ir ar salveti noslaucīt izpūtēja iekšieni. Ja ir redzami kādi nosēdumi, netīrumi, visticamāk, automašīnai ir kādas problēmas ar izmešiem, kas būtu jāpapēta vairāk,” stāsta I. Purmalis. Viņš piebilst, ka šī metode attiecināma uz auto, kas jaunāki par 2013. gadu, jo daudz vecākiem dīzeļa dzinēju auto šis varētu arī nebūt indikators. “Otra metode – no šā gada tirgū Latvijā ir pieejami arī partikulāro daļiņu mērītāji, kurus var iegādāties jebkurš autoserviss, un tad, ja nav pārliecības kā veiksies CSDD partikulāro daļiņu pārbaudē, ar šo iekārtu var doties uz kādu zinošu servisu vai izmantot CSDD “testa pārbaudi”. Šis veids būs gana precīzs,” stāsta I. Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs.

Ko darīt, lai “kvēpu filtram” nerastos problēmas?

Eksperts norāda – visbiežāk “kvēpu filtrs”, kas nedarbojas kā nākas, norāda uz citām problēmām, kas ir automašīnā.

“Pirmā lieta, ar kuru Latvijā daudz grēko – iegādāties ikdienas vajadzībām ar tādu dzinēju aprīkotu auto, kas piemērots dzīvesveidam un braukšanas paradumiem. Ja auto īpašnieks dzīvo pilsētā un ikdienā nobrauc nelielus ceļa gabalus, mazākus par 50 km, tad faktiski dīzeļa dzinēja automašīna nav tā labākā izvēle – šeit daudz piemērotāki būs auto, kas aprīkoti ar benzīna vai hibrīda dzinējiem, vai elektroauto,” stāsta I. Purmalis. Viņš pauž, ka nereti vēlme ietaupīt, izvēloties lētāko degvielas veidu, ilgtermiņā neatmaksājas – dīzeļdegvielas dzinējs “pieprasa” regulārus tālus braucienus ikdienā, turklāt šo dzinēju remonts ir daudz dārgāks nekā benzīna dzinēju remonts.

Otrs solis, ko iesaka eksperts, ir kvalitatīvas dīzeļdegvielas iegāde. “Regulāra, kvalitatīva dīzeļdegviela noteikti ilgtermiņā palīdzēs izvairīties no “kvēpu filtra” likstām,” pauž I. Purmalis.

Tāpat ieteicams ir neaizmirst par regulāru degvielas filtru maiņu.

Savukārt, ja problēmas ir radušās – vislabāk vērsties pie tādiem servisa speciālistiem, kas ikdienā darbojas ar konkrētiem dīzeļdegvielas dzinēju auto. Tas palīdzēs problēmas novērst un izvairīties no ieteikumiem “kvēpu filtru” vienkārši izgriezt vai arī risināt kādas citas, nesaistītas problēmas.

Kāds salīdzinoši nesens risinājums, kas tiek piedāvāts, lai uzlabotu “kvēpu filtra” darbību, ir šo filtru mazgāšana. “Vienkāršāks, bet mazāk efektīvs ir mazgāt šo filtru, nenoņemot no automašīnas. Otrs, visefektīvākais veids, ir mazgāt šo filtru ar speciālu iekārtu, pirms tam noņemot no automašīnas, pēc mazgāšanas to izžāvējot un tad ieliekot atpakaļ automašīnā,” stāsta I. Purmalis. Šis būs īslaicīgs risinājums, bet iespējams, kādam lētāks, nekā iegādāties jaunu kvēpu filtru.

 

 

 

 
45 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Autors lohs? 27.septembris 2024 6:55
22 0 Atbildēt

Tehnisko ar izgrieztiem filtriem nevarēs iziet auto, kas JAUNĀKI par 2013. Gadu, nevis VECĀKI. 

Galvenais jau uzcept rakstu, par informacijas pareizumu pajāt, pareizi autor?

0pis 26.septembris 2024 22:12
17 4 Atbildēt

Kvēpu filtrs ir regulāri, vismaz 4x gadā, jāņem laukā uz tīrīšanu. Lielumus izdauza pret koku, tad iemērc acetonā un atstāj uz nakti lai noēd atlikušos putekļus. Pēc tam noskalo tīro filtru ar destilētu ūdeni un netīro muti - ar šmakovku.

anonimikis 26.septembris 2024 22:56
16 2 Atbildēt

Nabaga partikulārais lohs izlasot šādu lohportālā publicētu lohziņu jau brauc uz TA ar savu pirms 2013.gada dzimušo hlamu ar tolmeta vizītkarti kabatā un drebošām rokām. A tur hujakš izrādās, ka lohportāls ir nabaga lohus kārtējo reizi apjājis. Portāla priekšniekam ir svarīgāk uzrakstīt 13 rakstus par peļķēm Jūrmalā, kas interesē tieši 27 lohiem, nevis parūpēties par pareizu informāciju rakstā, kas būs saistošs tūkstošiem jau ne reizi vien apjātu dīzeļhlamu īpašniekiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 25 000 eiro - lielā Panda gatava startam

Fiat paziņojis, ka elektriskais krosovers Grande Panda (lielā panda) pieejams pasūtīšanai. Ražotāja ieteiktā cena – 24 990 eiro. Lasīt vairāk

 

Vairāki simti miljonu eiro - Eklstons pārdos savu F-1 bolīdu kolekciju 5

94 gadus vecais Bernijs Eklstons izlēmis pārdot savu 50 gadus krāto Formula-1 bolīdu kolekciju, kuras vērtība ir vairāki simti miljonu eiro. Lasīt vairāk

 

Piestās arī Tesla Cybertruck konveijers 8

Tesla uz trim dienām aptur Cybertruck ražošanu. Iemesli īsti nav zināmi, taču darbinieki saņēmuši vēstuli ar informāciju par ražošanas pārtraukumu no 3. līdz 5. decembrim. Lasīt vairāk

 

Mīlēt vai nīst - jaunie Jaguar neatstās vienaldzīgu nevienu (+ FOTO) 13

Prezentēti jaunās ēras Jaguar. Automašīnas ir tik neparasta dizaina, ka varianti lielākoties ir tikai divi – tos mīlēs vai ienīdīs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti