Pēc teju divus gadus ilgas sarunu procedūras SIA "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) atkal ieguvusi tiesības galvaspilsētā nodrošināt mikroautobusu satiksmi, noskaidroja aģentūra LETA.
Kā aģentūru LETA informēja RS pārstāvis Viktors Zaķis, pašreizējā līguma vērtība ir 96 miljoni eiro, bet termiņš astoņi gadi. RMS un RS sadarbība ilgst no 2012.gada, kad tika noslēgts sadarbības līgums par 25 miljoniem eiro. Tas paredzēja pakalpojumus sniegt piecus gadus - līdz 2018.gada 30.aprīlim.
Jaunais līgums paredz nodrošinās 13 minibusu un septiņus ekspresbusu maršrutus.
Zaķis atgādināja, ka uzņēmums sarunu procedūru par paaugstināta servisa pakalpojumu sniegšanu Rīgas pilsētas sabiedriskā maršrutu tīklā izsludināja 2016.gada vasarā. Sarunu procedūras laikā tika izvēlēti divi pretendenti - RMS un personu apvienība, kuras sastāvā bija "Liepājas autobusu parks" un "Nordeka".
Procedūras laikā "Liepājas autobusu parks" un "Nordeka" sešas reizes apstrīdēja kvalifikācijas prasības, bet vēlāk vairākkārtīgi apstrīdēja arī nolikumā ietvertos vērtēšanas kritērijus.
Pēc Iepirkumu uzraudzības biroja un tiesas norādījumiem, septembrī tika veikti pēdējie grozījumi sarunu procedūras nolikumā, pēc kā sūdzības par nolikumu vairs netika saņemtas, un minētajai sarunu procedūrai pieteicās viens pretendents - RMS.
"Liepājas autobusu parka" valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns iepriekš aģentūrai LETA pauda, ka pēc pēdējā Augstākās tiesas sprieduma viņi ir sapratuši, ka nevar uzvarēt šo iepirkumu, tāpēc, tajā vairs nepiedalījās, tādā veidā ietaupot laiku.
"Pēc nolikuma mēs zaudējam, jo tika atstāti visi punkti, kurus mēs pārsūdzējām tiesā. Lēmums it kā bija mums labvēlīgs, sakot, ka jābūt šai konkurencei, tomēr, izlasot līguma pārējos punktus, mēs iepirkumā zaudējam," pauda Krongorns.
Kā ziņots, neskatoties uz to, ka 2016.gadā tika izsludināta minētā iepirkuma sarunu procedūra, RS un RMS 2017.gada 31.maijā noslēdza papildvienošanos, ar kuru 2013.gada līguma apakšpunkts izteikts jaunā redakcijā, nosakot, ka pakalpojumi tiks sniegti līdz 2020.gada 30.oktobrim.
Uzņēmums "Liepājas autobusu parks" vērsās administratīvajā tiesā, lūdzot atzīt papildvienošanos par spēkā neesošu, jo tā noslēgta ārpus publiskā iepirkuma procedūras. Uzņēmums lietā lūdza piemērot pagaidu noregulējumu - aizliegt pildīt papildvienošanos. Šo prasību tiesa arī apmierināja, norādot, ka apstrīdētā papildu vienošanās ir "pirmšķietami prettiesiska", un ka tās darbība ir apturama no 2019.gada 1.janvāra.
Man ir patiess prieks, ka ne Nordeka, ne LAP neuzvarēja konkursu. Būs daudz drošāka satiksme Rīgas ielās.