Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto.lv apskats: Huawei P20 un P20 Pro viedtālruņi 21

 
Elvijs Jaunzems soeciāli iAuto.lv | 26.augusts 2018 16:00

Mūsdienās gandrīz katrs ražotājs savu flagmani piedāvā uzreiz divos izmēros – mazajā un lielajā – attiecīgi norādot, ka, lūk, šis ir parastais modelis, bet tas ir pro, plus vai premium variants. Arī Huawei ir pievienojušies šai tendencei un piedāvā savu jauno flagmani, P20, parastajā un Pro versijā. Nevarējām izvēlēties, ar kuru sākt pirmo, tāpēc izmēģinājām abus uzreiz, lai saprastu, kāda starp šīm versijām ir atšķirība un kura ir labāks pirkums, jo, galu galā, ja Huawei P20 cenas Latvijas internetveikalos sākas no 480 eiro, tad jābūt attaisnojumam, kādēļ Pro versija ir par veseliem 150 eiro dārgāka.

P20 Pro. Foto: iAuto.lv

  P20 P20 Pro
Izmēri 149.1 x 70.8 x 7.7 mm 155 x 73.9 x 7.8 mm
Svars 165g 180g
Ekrāns LTPS IPS LCD 1080 x 2240  AMOLED 1080 x 2240 
Ekrāna izmērs (collās) 5.8 6.1
Pikseļu blīvums 408 429
Čipsets Hisilicon Kirin 970
Procesors Astoņkodolu (4x2.4 GHz Cortex-A73 & 4x1.8 GHz Cortex-A53)
Video procesors Mali-G72 MP12
Operatīvā atmiņa 4GB 6GB
Atmiņa 128GB 128GB
Kameras 12 MP, f/1.8, 27mm, 1/2.3", 1.55µm, OIS, PDAF & laser AF, un 20 MP B/W, f/1.6, 27mm, 2x  zoom, PDAF 40 MP, f/1.8, 27mm, 1/1.7", OIS, PDAF/Laser AF; 20 MP B/W, f/1.6, 27mm, 1/2.7", OIS, PDAF/Laser AF; un 8 MP, f/2.4, 80mm, 1/4", 3x optical zoom, OIS, PDAF/Laser AF
Priekšējā kamera 24 MP, f/2.0, 26mm 24 MP, f/2.0, 26mm
Akumulators 3400mAh Li-Po 4000mAh Li-Po
Savienojumi USB 3.1 Type-C 1.0, WiFi a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.2, NFC, A-GPS USB 3.1 Type-C 1.0, WiFi a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.2, NFC, A-GPS
Funkcijas Pirkstu nospiedumu lasītājs, ātrā lādēšana, 32-bit/384kHz audio, šļakatu un putekļu noturība, divas SIM kartes Pirkstu nospiedumu lasītājs, ātrā lādēšana, 32-bit/384kHz audio, IP67 mitruma un putekļu noturība, divas SIM kartes

Kā redzam, būtiskākās atšķirības šajos tālruņos ir ekrāna izmērs, ekrāna tehnoloģija, kā arī kamera; un par P20 Pro kameru ir jāvelta atsevišķa rindkopa, jo tas, mūsuprāt, ir kaut kas unikāls – pie tās pievērsīsimies vēlāk. Tāpat atšķiras RAM apjoms, kā arī baterijas izmērs.

P20. Foto: iAuto.lv

Es šīs ierīces lietoju nepilnu mēnesi, divas nedēļas vispirms lietojot P20 Pro, tad – nedēļu P20, un, noslēdzot testu – abus telefonus ņemot līdzi, katru savā kabatā. Mans iespaids par abiem aparātiem ir šāds: P20 ir lieliska ierīce, kura dara gandrīz visu, ko lietotājs prasa, bet P20 Pro papildu tam izceļas ar detaļām un funkcijām, kas apmierinās arī prasīgākos tehnoloģiju entuziastus. Man tās nepietrūka, lietojot parasto P20, bet, kad es lietoju P20 Pro, bija prieks, ka tālrunim tās bija.

Augšā - P20 divu lēcu kamera. Apakšā - P20 Pro trīs lēcu kamera. Foto: iAuto.lv

Viena no šīm detaļām ir kamera. Parastajam P20 ir divu lēcu kamera – nekas pārsteidzošs, vai ne? Tādas tagad ir visiem flagmaņiem – iPhone, Samsung, OnePlus, Sony un citiem. P20 Pro, savukārt, izceļas ar veselām trim lēcām. Abiem modeļiem zem pirmās lēcas ir standarta sensors, kas uztver krāsas, bet zem otras lēcas ir melnbaltais sensors, kas labāk uztver detaļas un kontrastu, un, kad abu veidoto attēlu apvieno vienā, rodas fotogrāfija ar košām, sulīgām krāsām un precīzām detaļām. Šīs kameras ir izstrādātas sadarbībā ar Leica – melnbalto fotogrāfiju ekspertiem.

P20 Pro trešā kamera piedāvā trīskāršu optisko palielinājumu, kas, apvienojumā ar pirmo divu objektīvu attēliem, var izveidot līdz pat par 5x pietuvinātas fotogrāfijas. Tāpat P20 Pro galvenajai kamerai ir 40MP sensors. Šie pikseļi tiek izmantoti nevis tam, lai radītu milzīgus palagus, bet tam, lai ar gudriem programmatūras algoritmiem, kurus sauc par Pixel Fusion, radītu detalizētas un precīzas fotogrāfijas.

Tas kontrasts! Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Šīs kameras sensors var sasniegt līdz pat ISO 102,400, kā rezultātā fotogrāfijas pat pavisam štruntīgos apstākļos būs skaidri saskatāmas. Lai parādītu, cik ļoti jutīga ir P20 Pro kamera, es uzņēmu fotogrāfiju vissliktākajos apstākļos, kādus vien var iedomāties – divpadsmit naktī, un salīdzināju ar savu OnePlus 5. Lai gan tā nevar pretendēt uz nekādām fotogrāfijas balvām, redzams, ka ja OP5 šādos apstākļos varēja uztvert tikai tālumā esošās laternas, tad P20 Pro uztvēra daudz vairāk.

OnePlus 5 kamera naktī Foto: iAuto.lv

Huawei P20 Pro kamera naktī Foto: iAuto.lv

Ikdienā, protams, neviens neuzņem tukšas ielas laternu stundā, tāpēc šī kamera visvairāk būs ļoti noderīga, piemēram, izstādēs, pasākumos, bāros un citās vietās ar vāju apgaismojumu. Īsumā sakot, visās kategorijās – detalizācijā, krāsatveidē, palielinājumā un gaismjutībā – Huawei P20 Pro kamera ir, bez šaubām, vislabākā starp šobrīd nopērkamajām ierīcēm.

Foto: iAuto.lv

P20 kamera varbūt neizceļas ar P20Pro īpašībām, piemēram, 40MP vietā tam ir tikai 12MP krāsu sensors, un tumsā tās nav tik veiktspējīgs kā Pro, bet, neskatoties uz to, arī P20 kamera uzņem košus un detalizētus attēlus. Tāpat abām ierīcēm ir optiskā attēla stabilizācija, lāzera autofokuss, 4K video, kā arī, kā jau tas no 2018. gada flagmaņa sagaidāms, 720p@960fps slow-motion video.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Abām ierīcēm ir 18.7:9 malu attiecības ekrāni ar 1080x2240 izšķirtspēju, un tur līdzības starp šiem displejiem beidzas. Parastajam P20 ir 5.8 collu IPS LCD ekrāns, bet P20 Pro ir 6.1 collas AMOLED displejs. Par P20 ekrānu man nav sūdzību – krāsas ir košas, skatu leņķis ir plašs un izšķirtspēja ir tieši tāda, kāda šāda izmēra ekrānam ir vajadzīga (429ppi). Bet P20 Pro ekrāns, kā jau AMOLED, izceļas ar vēl košākām krāsām, tumšākiem melnās krāsas toņiem un lielāku kontrastu.

Pa kreisi - P20 Pro. Pa labi - P20. Foto: iAuto.lv

Tā vietā, lai, kā lielākā daļa konkurentu, ņemtu Qualcomm Snapdragon čipsetu, Huawei turpina izstrādāt savu platformu, kā rezultātā abas ierīces darbina Huawei meitas kompānijas Hisilicon izstrādātais Kirin 970 ar astoņkodolu procesoru un 4GB RAM parastajā variantā un 6GB Pro. Benčmarkā ir pamanāma būtiska atšķirība starp abām ierīcēm, bet ikdienas lietošanā abas ierīces darbojās gandrīz identiski ātri, bez nekādām aizturēm vai cita veida problēmām.

Antutu benčmarka rezultāti - P20 Pro un P20 Foto: iAuto.lv

P20 Pro ir aprīkots ar milzīgu 4000mAh bateriju, kas, to vidēji aktīvi lietojot (Waze navigācija, internets, tālruņa zvani) izturēja līdz otrās dienas vakaram, pa abām dienām esot ar ekrānu ieslēgtu nepilnu sešu stundu garumā. Parastais P20, savukārt, Screen-on time ir piecarpus stundas, kā rezultāta divas dienas tas var izvilkt tikai ar zināmu baterijas resursu taupīšanu. P20 Pro baterijas darbības laiks ir viens no vislabākajiem starp šīgada flagmaņiem, tāpec, ja meklē tālruni, kas uzticami ar vienu baterijas uzlādi darbosies divas dienas, tad šis tālrunis ir laba opcija. Tāpat abām ierīcēm ir ātrā lādēšana, kas pusstundas laikā uzlādē pāri 50 procentiem, kas nozīmē, ka baterijas izlādēšanās nepareizajā laikā nebūs problēma šo ierīču īpašniekiem.

P20 Pro baterijas lietojums. Foto: iAuto.lv

P20 baterijas lietojums. Foto: iAuto.lv

Vēl jāpiemin, ka P20 Pro ir ūdensizturīgs līdz 1m dziļumam, bet P20 ir izturīgs tikai pret šļakatām – ražotājs to pilnībā mērcēt ūdenī neiesaka. Abām ierīcēm nav ne microSD ligzdas, ne 3.5mm austiņu ieejas, bet abiem modeļiem ir 128GB iekšējā atmiņa. Abas ierīces Latvijā tiek izplatītas ar divu SIM karšu atbalstu, un tās darbina Android 8.1. Pie jaunākās versijas – 9 – šīs ierīces tiks septembrī.

Huawei ir papildinājuši Android operētājsistēmu ar savu virsbūvi, EMUI 8.1. Lai gan tā piedāvā daudzas noderīgas funkcijas, kā, piemēram, lieliskus baterijas taupīšanas iestatījumus, iespēju pieklauvēt ekrānam, lai saglabātu ekrānšāviņu, kā arī funkcijām bagātu kameras lietotni, mani tomēr nepamet paliekoša déjà vu sajūta.

Salīdzinājums - iPhone vs. Huawei iestatījumi. Foto: iAuto.lv

Sākuma ekrāna ikonas, iestatījumu panelis un pat animācija, ar kādu lietotnes atveras un aizveras, bez šaubām ir veidotas tam, lai maksimāli līdzinātos iPhone. Visuzkrītošāk tas manāms ir kameras lietotnē, kuras noformējums ir 1:1 kopija no iOS.

Salīdzinājums - iPhone vs. Huawei kameras lietotne. Foto: iAuto.lv

Paskatoties uz pašu ierīci, atklājas, ka dizains kopumā ir iespaidots no augļu kompānijas konkurenta. Visi Huawei flagmaņi kopš P8 ir bijuši veidoti ar alumīnija korpusu. Iznāk iPhone X ar stikla korpusu, un lūk – Huawei arī pēkšņi izdomājuši taisīt stikla viedtālruni. Kameras izcēlums ierīces aizmugurē arī ir tieši tajā pat vietā un formā kā iPhone X. Tāpat ekrāna augšpusē ir tieši tāds pats iecirtums (notch), kāds tas ir iPhone X.

Ekrāna "iecirtums". Foto: iAuto.lv

Šī iemesla dēļ ir grūti uzskatīt Huawei par nopietnu konkurentu Samsung un iPhone duopolam. Ķīnas tirgū Huawei nav problēmu – ar Xiaomi viņi tur sadala pirmo un otro vietu pārdotāko ierīču sarakstā – bet Eiropā un ASV viņiem vēl ir jānopelna sava vieta zem saules, un, veidojot tiešas iPhone kopijas, zīmola atpazīstamību ir grūti nopelnīt. Un tas ir skumji, jo tehniski šī ir ļoti iespaidīga ierīce ar fenomenālu kameru, lielisku ekrānu un izturīgu bateriju, bet, to lietojot, nepametīs sajūta, ka lieto iPhone budžeta alternatīvu, nevis īstu flagmani.

Ignorējot iPhone aspektu, un vērtējot ierīces dizainu pašu par sevi, jāatzīmē, ka man ļoti patīk aizmugurējās virsmas krāsu opcijas. Man pieejamā P20 Pro ierīce bija ar iespaidīgu zila stikla virsmu, kura pamazām mainīja savu toni uz zaļiem un purpura toņiem, skatoties no dažādiem leņķiem. Atgādina tās perlamutra krāsas, kādās varēja nokrāsot savas mašīnas spēlē Need For Speed: Most Wanted. Savukārt P20 bija saskatāma neuzkrītoša toņu pāreja no baltas uz rozā.

Foto: iAuto.lv

Diemžēl stikla virsma ir ļoti gluda un spīdīga, kas nozīmē, ka, jā, ierīce izskatās lieliski, to izņemot no kastes, bet jau pēc nedēļas tā būs noklāta ar pirkstu nospiedumiem un bieži būs jātīra.

Šādi P20 Pro iespaidīgā aizmugure izskatījās pēc nedēļas. Foto: iAuto.lv

Vēlreiz par to iecirtumu. Atšķirībā no iPhone, kas to, gribi vai negribi, izceļ kā dizaina elementu, Huawei ļauj to pilnībā paslēpt, padarot paziņojumu joslu pilnībā melnu. Es izvēlējos un citiem iesaku izmantot tieši šo opciju, jo tad izskatās, ka paziņojumu joslas ikonas lidinās ārpus ekrāna robežām, kas izskatās ļoti eleganti.

Foto: iAuto.lv

Vislielākos jautājumus manī rada Huawei lēmums novietot pirkstu nospiedumu zem ekrāna. Ierīces ekrāns stiepjas līdz pašai augšai, ar pavisam tievām apmalītēm, bet apakšā, lai atrastu vietu pirkstu nospiedumu lasītājam, ir atstāts diezgan pamatīgs zods, kā rezultātā tālruņa priekšpuse ir asimetriska. Pirkstu nospiedumu lasītājs darbojas arī kā home poga, bet tam blakus nav back vai task switcher pogu, kā rezultātā par spīti tam, ka ierīcei ir fiziska home poga, tik un tā ir jāizmanto virtuālas vadīklas ekrāna apakšā, tādējādi pazaudējot 1080x120 pikseļus ekrāna vietas. Tie ir 5 procenti no visas ekrāna virsmas!

Foto: iAuto.lv

Lai atbildētu uz jautājumu – kuru no šiem abiem ņemt – ir jāsaprot, vai Tev ir nepieciešama labākā un inovatīvākā kamera visā industrijā, spilgtais un kontrasta bagātais AMOLED ekrāns, kā arī milzīga 4000mAh baterija. P20 ir lieliska ierīce, kas piedāvā patīkamu, rokā ērtu formu, plašu funkcionalitāti un stabilu, uzticamu darbību, bet P20 Pro papildu tam ir viena no tehnoloģiski iespaidīgākajām ierīcēm pasaulē. Ja uzņem daudz fotogrāfijas, it īpaši tumsā, tad P20 Pro ir paredzēts tieši Tev.

P20

+ Patīkama, rokā ērta forma

+ Plaša funkcionalitāte par zemu cenu

+ Laba kamera

- iPhone klona faktors

- Dīvainas dizaina idejas

- Nav austiņu ieejas un microSD ligzdas

P20 Pro

+ Lieliska kamera ar augstu gaismjutību tumšos apstākļos

+ Ietilpīga 4000mAh baterija

+ Lielisks ekrāns

+ Zemāka cena nekā klases konkurentiem

- iPhone klona faktors

- Dīvainas dizaina idejas

- Nav austiņu ieejas un microSD ligzdas

Gaismas spēles ar P20 Pro krāsojumu. Foto: iAuto.lv

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Raimonds 27.augusts 2018 17:06
8 0 Atbildēt

Suns zin, ko ēdis....

Skaidrs, ka sūta tie škibacainie to info pa labi un kreisi...

Facebooks arī(bet facebooks jau vairs nav populārs pārsvarā sīkie izmanto un nu sāk vecā paaudze pieslēgties, turklāt facebook ir "opcija", nevis nepieciešamība, kā tālrunis, nemaz nerunājot par to, ka tie šķībacainie tur var rakāties pa visurieni - kontakti, ziņas, visi tavi acounti utt.

qwerty 27.augusts 2018 8:33
6 2 Atbildēt

Izskatās jau smuki, bet ASV un Austrālijā aizliegts valsts iestādēs, jo sūta visus datus ķīniešu onkuļiem

Lins 28.augusts 2018 14:10
6 4 Atbildēt

Zābāk, vārds "flagmanis" pats par sevi ir tikai apzīmējums, labākajam, ko konkrētais ražotājs var izgudrot! Aŗi ķinietim ir flagmanis un ir budžeta klase, jeb Tev galigi švaki ar to uztveri? Pietiks reiz citu naudu skaitīt, Tev čuru rausta, ka kāds rauj kulakā uz flagmaņiem? Nesaprotu, ja reiz šie cilvēki ir itkā tādi auni, ka fano par flagmaņiem, tad kādēļ Tev jāskrien pakaļ un jābūt melnajam aunam, kas atkal nodirš šos cilvēkus? Ja Tev pie kājas, vai ir sajūta, ka viņi pārmaksā tad taču var iemācīties paturēt tās čuras pamperā ne?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO) 1

To, kurš auto kļūs par konkursa “Latvijas Gada auto 2025” uzvarētāju un kuri modeļi iegūs speciālās nominācijas, paziņos apbalvošanas ceremonijā 12. decembrī TV un interneta tiešraidē plkst.19.00. Par savu “Latvijas Gada auto 2025 Tautas simpātiju” var balsot ikviens internetā gadaauto.lv, kur var laimēt Dacia Duster uz nedēļas nogali vai apmeklējot lielformāta foto izstādi tirdzniecības centrā “Mols”. Lasīt vairāk

 

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 36

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

Nāvējošākā marka ASV un tehniski sliktākais auto Vācijā – kas tas ir? (Tesla) 19

Pēdējā laikā Tesla automobiļi saņēmuši neglaimojošas atziņas no organizācijām, kas vērtē automobiļu drošību, kvalitāti, ilgmūžību un citus svarīgus faktorus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti