Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Uzņēmēji 85 000 eiro vērtu automašīnu neuzskata par pietiekami reprezentatīvu 32

 
iAuto | 1.novembris 2013 16:57

Foto: bmw.com

Saeimas komisija šodien vienojās, ka reprezentatīvas vieglās automašīnas vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) būs no 50 000 eiro (35 100 lati), taču atsevišķi uzņēmēji uzskata, ka šo slieksni vajadzētu palielināt līdz 50 000 latiem jeb aptuveni 70 000 eiro, neskaitot PVN.

Tas nozīmē, ka uzņēmēji par pietiekami reprezentatīvu uzskata automašīnu, kuras tirgus vērtība ir vismaz 86 000 eiro jeb 60 500 lati, ieskaitot PVN.

Kā liecina portāla „iAuto” apkopotā informācija, par šo summu iespējams iegādāties „Audi A8”, BMW 7.sēriju, „Mercedes-Benz” S klasi, tikmēr par Saeimas iecerētajiem 60 500 eiro (ieskaitot PVN) jāsamierinās vien ar BMW 5.sēriju, „Mercedes-Benz” E klasi, „Audi A6” un „Volvo S80”.

Ja jau reiz mēs esam Eiropas Savienībā, tad jābūt arī adekvātiem un līdzvērtīgiem nodokļiem, nevar būt tik krasas atšķirības. Protams, ja tādas rodas, tad tiek izmantotas brīvā tirgus priekšrocības, kad uzņēmumi var izvēlēties kurā valstī pirkt un kurā reģistrēt savas automašīnas. Ja runājam par īpašiem griestiem saistībā ar tā dēvēto luksusa klases auto nodokli, robeža, manuprāt, varētu būt 50 000 latu bez PVN,” portālam „iAuto” norāda loģistikas uzņēmuma AS „Sonora” valdes priekšsēdētājs Jānis Mozga.

Viņš uzskata, ka varētu palikt spēkā arī esošā likuma redakcija, kas reprezentatīva auto slieksni nosaka pie 25 424 latiem bez PVN, taču likumā varētu iestrādāt izņēmumus vai gradāciju.

Likumprojektā varētu iestrādāt vairākus kritērijus, no kā ir atkarīga automašīnu vērtība un skaits, ko uzņēmums var atļauties reprezentatīvām vajadzībām. Mozga uzskata, ka par kritērijiem varētu ņemt uzņēmuma apgrozījumu, peļņu, valstis, kurās veic uzņēmējdarbību un nodarbināto skaitu.

„Vidēja līmeņa uzņēmums varētu reģistrēt vienu automašīnu, izaugsmei pieaugot, jau var atļauties vēl vienu. Šāda gradācija varētu strādāt arī kā papildus motivācija uzņēmumiem, augt, investēt un attīstīties,” norāda Mozga.

Mežistrādes uzņēmuma “Stiga RM” valdes loceklis Andris Ramoliņš savukārt portālam „iAuto” pauda uzskatu, ka slieksnis, pēc kura var dalīt – auto ir vai nav ekskluzīvs, varētu būt 60 000 eiro bez PVN, kā to Saeimai bija ieteikusi arī Auto asociācija.

“Jāsāk ar jautājumu, kas mūsdienās ir ekskluzīvs – “Aston Martin” un “Bentley” manā uztverē ir ekskluzīvas automašīnas, un tās nevar atļauties vidēja līmeņa vadītājs. Savukārt piektās sērijas BMW, E klases “Mercedes” nav nekas ekskluzīvs,” uzskata Ramoliņš.

Viņš norāda, ka patlaban dzīvojam laikmetā, kad statusu nosaka tas, ko velkam mugurā, ar ko braucam un kur dzīvojam.

“Tas ir vizuālais tēls. Nav un nebūs iespējams caurās sandalēs un ar žigulīti, kādam sadarbības partnerim pierādīt, ka spējam strādāt ar miljonu projektiem,” norāda Ramoliņš, gan atzīstot, ka salīdzinājums ir par skarbu, bet “būtību tas raksturo gana labi”.

“Kādēļ Valsts prezidents, premjers un ministrijas sev izvēlas ekskluzīvus auto, turklāt par nodokļu maksātāju naudu? Arguments ir samērā loģisks - valsts vadībai tas ir prestiža jautājums. Kāpēc kas tāds nevarētu būt uzņēmējam, kurš, turklāt, šo automašīnu pats ir nopelnījis. Tad jau arī augstākajam valsts aparātam varam prasīt solidarizēties ar uzņēmējiem un izvēlēties tā sauktās „tautas klases” automašīnas.”

Ramoliņš norāda, ka Latvijā uzņēmējam jāmaksā nodokļi tādās pozīcijās, kur Lietuvā un Igaunijā nodokļi netiek iekasēti vispār, piemēram, uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu un vieglo automobiļu ekspluatācijas nodokļi. Tāpat citi nodokļi, kuri par savu automašīnu jāmaksā uzņēmējam Latvijā, ir lielāki nekā Lietuvā vai Igaunijā.

„Šo automašīnu nereģistrēšana Latvijā, ir uzņēmēju protests. Iemesls nav tas, ka uzņēmējs nevarētu samaksāt nodokļus Latvijā, bet kāpēc to darīt? Uzņēmējiem nav tiesību, ir palikuši tikai pienākumi un šķēršļi - pārvietoties ar automašīnu, ko viņi ir nopelnījuši un ar ko vēlas pārvietoties,” norāda Ramoliņš.

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja ierosinājumu palielināt vērtības slieksni reprezentatīvām automašīnām.

Komisija vienojās, ka reprezentatīvas vieglās automašīnas vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) būs no 50 000 eiro (35 100 latu). Patlaban likumā noteikts, ka reprezentatīva auto vērtība bez PVN pārsniedz 25 424 latus.

Šis būs komisijas priekšlikums grozījumiem likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" pirms galīgā lasījumā. Šī likuma grozījumus kopā ar citiem likumprojektiem, kas saistīti ar nākamā gada budžetu, plānots pieņemt 6.novembrī.

Auto asociācija aicināja noteikt, ka Latvijā reprezentatīvais auto ir vērtībā, sākot no 41 322 latiem bez PVN.

Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs norāda, ka patlaban valsts vairs nevar izlikties, ka Igaunijā reģistrēto auto lielais vairums uz Latvijas autoceļiem nav valstiska problēma.

"Jau varam apgalvot, ka katra otrā automašīna, kas ir 30 000 latu vērtībā, tiek reģistrēta Igaunijā. Esam arī aprēķinājuši, ka katrs šāds auto, kas tiek "aizshēmots" uz Igauniju, valstij nes vairāk nekā 4000 latu zaudējumu nesamaksātos nodokļos, un kopš 2007.gada, kad reprezentatīvā auto definīcijā tika noteikta automašīnas vērtība, uz Igauniju no Latvijas ir "aizplūdušas" aptuveni 1585 tā saucamās reprezentatīvās automašīnas. Turklāt šim skaitlim ir tendence ar katru gadu palielināties," iepriekš skaidroja Kulbergs.

Patlaban spēkā esošie noteikumi paredz PVN priekšnodokļa atskaitīšanas ierobežojumu, iegādājoties vieglās automašīnas, un izmaksu (tai skaitā nolietojuma) norakstīšanu par reprezentatīvām automašīnām uzņēmumu ienākuma nodokļa gada deklarācijā. Pašreiz ir pieteikti apjomīgi grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā, kas paredz, ka no nākamā gada par reprezentatīvo transporta līdzekli nevarēs atskaitīt nodokli vispār.

 
32 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
andza 1.novembris 2013 17:17
11 2 Atbildēt

Paldies Dievam tas laikmets, kad statusu noteica zelta pulsteņi, armani uzvalciņš un dārgs auto jau sen ir garām. Visam ir savas robežas, un neviens sadarbības parneris neskatīsies šķību uz cilvēku, kurš brauc koptā Audi A4, vai vēl labāk kādā klasiskā auto. Pat ar velosipēdiem miljonāri mēdz pārvietoties.

Kanibaals 1.novembris 2013 21:30
6 1 Atbildēt

Viņš norāda, ka patlaban dzīvojam laikmetā, kad statusu nosaka tas, ko velkam mugurā, ar ko braucam un kur dzīvojam.

“Tas ir vizuālais tēls. Nav un nebūs iespējams caurās sandalēs un ar žigulīti, kādam sadarbības partnerim pierādīt, ka spējam strādāt ar miljonu projektiem,”

-----------------

Čaļi atpalikuši attīstībā. Skandināvijā uzņēmēja statusu nekādi neapliecina auto, tas var būt arī vecs Volvo, galvenais lai ir kopts un tehniskā kārtībā. Latvijā automašīnas neražo un nodoklis no jauna auto iegādes ir kā dzīres mēra laikā, importa/eksporta attiecību tas tikai pasliktina.

Škoda automašīnas mūsu apstākļiem ir visatbilstošākās un pietiekoši reprezantīvas, nav ko lekt augstāk par savu pakaļu, piznesmeni hrenovie. Tie miljonu projekti ir uz valsts pasūtījumiem un brīva konkurencē bez shēmošanas neviens no tiem uzņēmumiem nekad nebūtu ar šādu apgrozījumu.

J 1.novembris 2013 17:12
4 2 Atbildēt

Ramoliņš labi pateica gan par ekskluzivitāti, gan par žiguli, gan par politiķu auto.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nāvējošākā marka ASV un tehniski sliktākais auto Vācijā – kas tas ir? (Tesla)

Pēdējā laikā Tesla automobiļi saņēmuši neglaimojošas atziņas no organizācijām, kas vērtē automobiļu drošību, kvalitāti, ilgmūžību un citus svarīgus faktorus. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 1

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 

Dacia Sandero pirktākais auto Eiropā, Tesla Model Y izkrīt no TOP-25 13

JATO Dynamics apkopojis datus par Eiropas jauno automobiļu tirgu oktobrī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti