Uzņēmēji 85 000 eiro vērtu automašīnu neuzskata par pietiekami reprezentatīvu 32

 
iAuto | 1.novembris 2013 16:57

Foto: bmw.com

Saeimas komisija šodien vienojās, ka reprezentatīvas vieglās automašīnas vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) būs no 50 000 eiro (35 100 lati), taču atsevišķi uzņēmēji uzskata, ka šo slieksni vajadzētu palielināt līdz 50 000 latiem jeb aptuveni 70 000 eiro, neskaitot PVN.

Tas nozīmē, ka uzņēmēji par pietiekami reprezentatīvu uzskata automašīnu, kuras tirgus vērtība ir vismaz 86 000 eiro jeb 60 500 lati, ieskaitot PVN.

Kā liecina portāla „iAuto” apkopotā informācija, par šo summu iespējams iegādāties „Audi A8”, BMW 7.sēriju, „Mercedes-Benz” S klasi, tikmēr par Saeimas iecerētajiem 60 500 eiro (ieskaitot PVN) jāsamierinās vien ar BMW 5.sēriju, „Mercedes-Benz” E klasi, „Audi A6” un „Volvo S80”.

Ja jau reiz mēs esam Eiropas Savienībā, tad jābūt arī adekvātiem un līdzvērtīgiem nodokļiem, nevar būt tik krasas atšķirības. Protams, ja tādas rodas, tad tiek izmantotas brīvā tirgus priekšrocības, kad uzņēmumi var izvēlēties kurā valstī pirkt un kurā reģistrēt savas automašīnas. Ja runājam par īpašiem griestiem saistībā ar tā dēvēto luksusa klases auto nodokli, robeža, manuprāt, varētu būt 50 000 latu bez PVN,” portālam „iAuto” norāda loģistikas uzņēmuma AS „Sonora” valdes priekšsēdētājs Jānis Mozga.

Viņš uzskata, ka varētu palikt spēkā arī esošā likuma redakcija, kas reprezentatīva auto slieksni nosaka pie 25 424 latiem bez PVN, taču likumā varētu iestrādāt izņēmumus vai gradāciju.

Likumprojektā varētu iestrādāt vairākus kritērijus, no kā ir atkarīga automašīnu vērtība un skaits, ko uzņēmums var atļauties reprezentatīvām vajadzībām. Mozga uzskata, ka par kritērijiem varētu ņemt uzņēmuma apgrozījumu, peļņu, valstis, kurās veic uzņēmējdarbību un nodarbināto skaitu.

„Vidēja līmeņa uzņēmums varētu reģistrēt vienu automašīnu, izaugsmei pieaugot, jau var atļauties vēl vienu. Šāda gradācija varētu strādāt arī kā papildus motivācija uzņēmumiem, augt, investēt un attīstīties,” norāda Mozga.

Mežistrādes uzņēmuma “Stiga RM” valdes loceklis Andris Ramoliņš savukārt portālam „iAuto” pauda uzskatu, ka slieksnis, pēc kura var dalīt – auto ir vai nav ekskluzīvs, varētu būt 60 000 eiro bez PVN, kā to Saeimai bija ieteikusi arī Auto asociācija.

“Jāsāk ar jautājumu, kas mūsdienās ir ekskluzīvs – “Aston Martin” un “Bentley” manā uztverē ir ekskluzīvas automašīnas, un tās nevar atļauties vidēja līmeņa vadītājs. Savukārt piektās sērijas BMW, E klases “Mercedes” nav nekas ekskluzīvs,” uzskata Ramoliņš.

Viņš norāda, ka patlaban dzīvojam laikmetā, kad statusu nosaka tas, ko velkam mugurā, ar ko braucam un kur dzīvojam.

“Tas ir vizuālais tēls. Nav un nebūs iespējams caurās sandalēs un ar žigulīti, kādam sadarbības partnerim pierādīt, ka spējam strādāt ar miljonu projektiem,” norāda Ramoliņš, gan atzīstot, ka salīdzinājums ir par skarbu, bet “būtību tas raksturo gana labi”.

“Kādēļ Valsts prezidents, premjers un ministrijas sev izvēlas ekskluzīvus auto, turklāt par nodokļu maksātāju naudu? Arguments ir samērā loģisks - valsts vadībai tas ir prestiža jautājums. Kāpēc kas tāds nevarētu būt uzņēmējam, kurš, turklāt, šo automašīnu pats ir nopelnījis. Tad jau arī augstākajam valsts aparātam varam prasīt solidarizēties ar uzņēmējiem un izvēlēties tā sauktās „tautas klases” automašīnas.”

Ramoliņš norāda, ka Latvijā uzņēmējam jāmaksā nodokļi tādās pozīcijās, kur Lietuvā un Igaunijā nodokļi netiek iekasēti vispār, piemēram, uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu un vieglo automobiļu ekspluatācijas nodokļi. Tāpat citi nodokļi, kuri par savu automašīnu jāmaksā uzņēmējam Latvijā, ir lielāki nekā Lietuvā vai Igaunijā.

„Šo automašīnu nereģistrēšana Latvijā, ir uzņēmēju protests. Iemesls nav tas, ka uzņēmējs nevarētu samaksāt nodokļus Latvijā, bet kāpēc to darīt? Uzņēmējiem nav tiesību, ir palikuši tikai pienākumi un šķēršļi - pārvietoties ar automašīnu, ko viņi ir nopelnījuši un ar ko vēlas pārvietoties,” norāda Ramoliņš.

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja ierosinājumu palielināt vērtības slieksni reprezentatīvām automašīnām.

Komisija vienojās, ka reprezentatīvas vieglās automašīnas vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) būs no 50 000 eiro (35 100 latu). Patlaban likumā noteikts, ka reprezentatīva auto vērtība bez PVN pārsniedz 25 424 latus.

Šis būs komisijas priekšlikums grozījumiem likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" pirms galīgā lasījumā. Šī likuma grozījumus kopā ar citiem likumprojektiem, kas saistīti ar nākamā gada budžetu, plānots pieņemt 6.novembrī.

Auto asociācija aicināja noteikt, ka Latvijā reprezentatīvais auto ir vērtībā, sākot no 41 322 latiem bez PVN.

Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs norāda, ka patlaban valsts vairs nevar izlikties, ka Igaunijā reģistrēto auto lielais vairums uz Latvijas autoceļiem nav valstiska problēma.

"Jau varam apgalvot, ka katra otrā automašīna, kas ir 30 000 latu vērtībā, tiek reģistrēta Igaunijā. Esam arī aprēķinājuši, ka katrs šāds auto, kas tiek "aizshēmots" uz Igauniju, valstij nes vairāk nekā 4000 latu zaudējumu nesamaksātos nodokļos, un kopš 2007.gada, kad reprezentatīvā auto definīcijā tika noteikta automašīnas vērtība, uz Igauniju no Latvijas ir "aizplūdušas" aptuveni 1585 tā saucamās reprezentatīvās automašīnas. Turklāt šim skaitlim ir tendence ar katru gadu palielināties," iepriekš skaidroja Kulbergs.

Patlaban spēkā esošie noteikumi paredz PVN priekšnodokļa atskaitīšanas ierobežojumu, iegādājoties vieglās automašīnas, un izmaksu (tai skaitā nolietojuma) norakstīšanu par reprezentatīvām automašīnām uzņēmumu ienākuma nodokļa gada deklarācijā. Pašreiz ir pieteikti apjomīgi grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā, kas paredz, ka no nākamā gada par reprezentatīvo transporta līdzekli nevarēs atskaitīt nodokli vispār.

 
Visi komentāri
 
J 1.novembris 2013 17:12
4 2 Atbildēt

Ramoliņš labi pateica gan par ekskluzivitāti, gan par žiguli, gan par politiķu auto.

andza 1.novembris 2013 17:17
11 2 Atbildēt

Paldies Dievam tas laikmets, kad statusu noteica zelta pulsteņi, armani uzvalciņš un dārgs auto jau sen ir garām. Visam ir savas robežas, un neviens sadarbības parneris neskatīsies šķību uz cilvēku, kurš brauc koptā Audi A4, vai vēl labāk kādā klasiskā auto. Pat ar velosipēdiem miljonāri mēdz pārvietoties.

J 1.novembris 2013 17:30
0 1 Atbildēt

bet protams :D

aansis 1.novembris 2013 19:46
1 2 Atbildēt

Vispār jau diezgan nekorekts raksts - par 50 000 Eur Volvo S80 sanāk vien "VWfana" komplektācijā - pliks un attiecīgi ar sliktu tālākpārdošanas vērtību. Tas pats ar pārējiem nosauktajiem. Faktiski šajā robežsummā iekļaujas vienu klasi zemāki auto. Par to, vai summu jāpalielina vai ne, var diskutēt, bet nevajag melot un tracināt tautu.

Pirtnieks 1.novembris 2013 20:33
1 0 Atbildēt

Tikai nevajag - dargakais Volvo S80 maksa 56 tukstosus eiro Velns zina, ar vai bez PVN - mmr.volvocarsdealer.com/lv/models/s80/

aansis 2.novembris 2013 0:53
0 1 Atbildēt

56 ir mazāk par 50? :D

Tur jau tā lieta, ka tie, kas ir zem 50, prasa vāl papildinājumus no tālākās tabulas... Un tur cipari ātri saskrienas - kārtīga ādas salona apdare vien tuvu pie 4000 Ls :)

Pirtnieks 2.novembris 2013 8:29
2 0 Atbildēt

Lasit macies - dargakais maksa 56t. Tas nozime, ka uberlabu volvo var nopirkt ari par daudz letaku summu. Ja vel ta summa viniem noradita ar pvn, ka normali cilveki masinas perk, noteiktajos ierobezojumos ieklaujas ari pats greznakais s80. Protams, ja prasas vel briljanta inkrustacijas, tad neko.

Kanibaals 1.novembris 2013 21:30
6 1 Atbildēt

Viņš norāda, ka patlaban dzīvojam laikmetā, kad statusu nosaka tas, ko velkam mugurā, ar ko braucam un kur dzīvojam.

“Tas ir vizuālais tēls. Nav un nebūs iespējams caurās sandalēs un ar žigulīti, kādam sadarbības partnerim pierādīt, ka spējam strādāt ar miljonu projektiem,”

-----------------

Čaļi atpalikuši attīstībā. Skandināvijā uzņēmēja statusu nekādi neapliecina auto, tas var būt arī vecs Volvo, galvenais lai ir kopts un tehniskā kārtībā. Latvijā automašīnas neražo un nodoklis no jauna auto iegādes ir kā dzīres mēra laikā, importa/eksporta attiecību tas tikai pasliktina.

Škoda automašīnas mūsu apstākļiem ir visatbilstošākās un pietiekoši reprezantīvas, nav ko lekt augstāk par savu pakaļu, piznesmeni hrenovie. Tie miljonu projekti ir uz valsts pasūtījumiem un brīva konkurencē bez shēmošanas neviens no tiem uzņēmumiem nekad nebūtu ar šādu apgrozījumu.

Rer 2.novembris 2013 9:46
1 0 Atbildēt

Stiga RM taads atpalicis ljoti....., ljoti...., , nu ljoti..., ar taadu biznesu taisiit nekad!

Kanibaals 2.novembris 2013 23:38
1 0 Atbildēt

Nesaku, ka uzņēmumi atpalikuši, bet gan pasaules uzskatos.

J 2.novembris 2013 0:04
0 1 Atbildēt

Nu jau, nu jau

Miljonāri uz vellapēdiem, veciem volvo, A4 un pārējā herņa. Ja viņš pa fermu to latvieti trenkā nošņurkušās biksēs, tas galīgi nenozīmē, ka uz savu golfa klubu viņš brauks ar velo uzlicis swatch laikrādi un ģērbies woolvorthā vai tml

Biznesa etiķete, dress kodi, tas dažuprāt - tā, jauniešiem izdomāts.

Nu, sviestu dzeniet.

Kanibaals 2.novembris 2013 23:40
2 0 Atbildēt

Tad lai pērk par savu naudu. Zīmēties ar uzņēmuma īpašumu, jau nav liela māka.

rudens68 3.novembris 2013 7:10
0 0 Atbildēt

Pēc radu teiktā Tev šķiet taisnība . Viņi savulaik strādāja Norvēģijā siltumnīcās .Un īpašnieks vizinājās ar jaunu Escalade .

Oskars 2.novembris 2013 6:06
2 0 Atbildēt

Derētu aizņemties zināšanas no Dānijas un Zviedrijas, kas labi zināms, nosaka savu toni ne tikai Latvijā.

Tur nav labs tonis ierasties uz tikšanos ar klientu, dārgā un ekskluzīvā automašīnā. Kāpēc? Tas taču ir loģiski, jo tas nozīmē, ka darījuma cenā ir iekļauta arī šīs mašīnas apmaksa.

Vai tad mēs dzīvojam akmens laikmetā, kad par cilvēku labklājību varēja spriest no cepures un kurpēm.

rt 2.novembris 2013 7:57
0 0 Atbildēt

Nelaiķis Lukoil šefs Kogans reiz izteicās, ka pirmais iespaids par cilvēku (biznesa partneri) rodas no auto ar kuru viņš piebrauc, otrais - no kurpēm.

Ss 2.novembris 2013 9:37
1 0 Atbildēt

Krievijaa noteikti!

Savulaik bija bizness kokmateriaaalu jomaa ar Somiju-ljoti lielu kokzaagjeetavu.. Iipashnieks-multimiljonaars-maajas Somijaa, Zviedrijaa, Floridaa, Brauca ar paaris gadus jaunu Yaris....

P.S.Jaa, vieteejie pashvaldiibas (30 truukstoshos) pilseetas -ar velo uz darbu....

rt 2.novembris 2013 10:04
2 1 Atbildēt

Ja cilvēks var atļauties, lai brauc ar ko grib. Dzīve ir pārāk īsa, lai to pavadītu Yarisā vai uz lisapēda...

Kanibaals 2.novembris 2013 23:41
1 0 Atbildēt

Stāsts jau nav par to ko cilvēks var atļauties, bet gan ko izvēlas uzņēmumi.

rt 3.novembris 2013 9:30
0 0 Atbildēt

A kāda starpība? Uzņēmuma īpašnieks pērk auto par sava uzņēmuma naudu, par SAVU naudu.

Un gala produkta izmaksās auto vērtība būs tik un tā iekļauta, neatkarīgi no tā, vai tas ir uz firmu vai privātpersonu reģistrēts auto...

Starp citu, tu maksā arī par uzņēmēja villu, vīna pagrabu, izklaidēm u.t.t.

lewis 2.novembris 2013 11:05
0 0 Atbildēt

manuprat vajadzetu runat par pamatpirceju,kurs var atlauties pirkt lietotu auto,sis dargais gals,nu ta ir pasu biznesa cilveku darisana. pasacisu tikai vienu,man tiko leisos lietota auto registracija,apdrosinasana,numurzime un apskate izmaksaja zem 90!!! euro! cik musu brinumzeme? vel apskate uz diviem gadiem...vispar pie mums valsts vara parazite uz tautas rekina,sakot ar exprezidentinu prasibam,un ta jebkura nozare. saksim domat,prasit,cik var but ka aunu bars...

rt 2.novembris 2013 11:13
0 0 Atbildēt

Ir aunu bars un ir aunu gani. Šajā rakstā publicētais vairāk attiecās uz aunu ganiem...

Crankshaft 2.novembris 2013 14:09
2 0 Atbildēt

aansis

Vispār jau diezgan nekorekts raksts - par 50 000 Eur Volvo S80 sanāk vien "VWfana" komplektācijā - pliks un attiecīgi ar sliktu tālākpārdošanas vērtību. Tas pats ar pārējiem nosauktajiem. Faktiski šajā robežsummā iekļaujas vienu klasi zemāki auto. Par to, vai summu jāpalielina vai ne, var diskutēt, bet nevajag melot un tracināt tautu.

===================

Tiešām, nevajag melot un tracināt tautu! Kāds papildaprīkojums virs "plikā" valsts un pašvaldības auto, arī dažu firmu dienesta auto?! Pliks standarts, un viss, citādi tevi "noēdīs"! Helmuts Kols vrēja braukt ar 5-gadīgu BMW 530i, mūsu "politiķi" nevar ... SMIEKLI NĀK, par tādiem zīmēties gribētājiem!!! Vācijā robežlīnija ir 50 000 EUR, mums vajadzētu vairāk? Turklāt tie 50 000 attiecas uz AUGSTĀKĀ līmeņa vadītājiem!!!

aansis 3.novembris 2013 0:34
0 1 Atbildēt

Kāda papildaprīkojums virs "plikā"? Tas pats, bez kura palietotu auto par labu cenu nepārdosi... Pat ja pašam nevajag.

Crankshaft 2.novembris 2013 15:57
1 0 Atbildēt

J

Nu jau, nu jau

Miljonāri uz vellapēdiem, veciem volvo, A4 un pārējā herņa. Ja viņš pa fermu to latvieti trenkā nošņurkušās biksēs, tas galīgi nenozīmē, ka uz savu golfa klubu viņš brauks ar velo uzlicis swatch laikrādi un ģērbies woolvorthā vai tml

Biznesa etiķete, dress kodi, tas dažuprāt - tā, jauniešiem izdomāts.

Nu, sviestu dzeniet.

-------------------------------

Tu nekad nevienu miljardieri, vai pat normālu (kurš pats nopelnījis!) miljonāru pat tuvumā redzējis neesi, tā ka nav, ko murgot! :-)))))))))

kasinsh79 3.novembris 2013 7:44
0 0 Atbildēt

Tai vajadzētu būt tikai katra pašam darīšanai, kādu auto kompãnijai pirkt. Ja var pacelt, neredzu problēmu.

rt 3.novembris 2013 9:28
0 0 Atbildēt

A kāda starpība? Uzņēmuma īpašnieks pērk auto par sava uzņēmuma naudu, par SAVU naudu.

Un gala produkta izmaksās auto vērtība būs tik un tā iekļauta, neatkarīgi no tā, vai tas ir uz firmu vai privātpersonu reģistrēts auto...

Žora 3.novembris 2013 12:31
0 0 Atbildēt

Tad jau jēdzīgāk būtu kautkādā veidā ierobežot firmu peļņas procentu. Vai uzlikt limitu peļņai, ko pārsniedzot ierubīt dubultu nodokli. Vai arī likvidēt nodokļu atlaides sponsorējot visādus pasākumus (ja jau uzņēmējam ir lieka nauda, tad lai atdod to valstij). Tur valstij ieripotu daudz, daudz vairāk naudiņas.

Pats 3.novembris 2013 13:44
1 0 Atbildēt

Esi kaut latu nopelnījis kā firmas īpašnieks? ;)

Pats 3.novembris 2013 13:42
0 0 Atbildēt

Kanibālam un citiem gudriniekiem, kuri domā ka mūsu uzņēmēji atpalikuši savā attīstībā - ar skandināviem pieticība ir OK, bet pamēģini līgumu noslēgt ar azerbaidžāni vai Vidusāzijas pārstāvi, ja tev nebūs "katla" uz rokas un citu veiksmes simbolu, lepnu auto ieskaitot.

Visi ir dikti gudri, kā citiem pareizi jādara ;)

Uh 3.novembris 2013 16:54
2 0 Atbildēt

Ir tādi redz'weti - uzņēmuma šefs brauc Porše, bet sdarbineikiem nejēdz nopirkt darba apģērbu un darba apavus, nevienam nekad nav izmaksājis atvaļinājuma naudu, atlaišanas pabalstu, kā arī darba nespējas lapas paliek neapmaksātas.

Tas ir veiksmīgs biznesmenis vai zaglis?

TDIOTS 3.novembris 2013 20:51
0 1 Atbildēt

Man ''vecais'' 30kls ''reprezentācijas'' pataloks tīri labi nospēlēja ''uz roku'' , jo tam par godu dīleri rīkoja visādus zonderangebõtus :) , par 42keur tika iehavots ~60keurīgs ixdraivs :):):)

Citādi gan līdzšinēja prakse bij kārtējais politkāņu divkosības apliecinājums ........ par nodokļu maksātāju naudu paši mauc ar Sklasēm , kamēr uzņēmējiem jābrauc ar ''lētām'' mizām waj EE LT reģistrētiem megakāriem.

Janka 4.novembris 2013 9:05
0 0 Atbildēt

Vai reprezentatīvs auto skaitās arī tāds, kurš ir pasūtīts rūpnīcā ar speciālu aprīkojumu specifiskiem darbiem?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti