CSDD: Braukšana ar velosipēdu Rīgā pa ietvi būs pieļaujama noteiktās ielās - iAuto

CSDD: Braukšana ar velosipēdu Rīgā pa ietvi būs pieļaujama noteiktās ielās 15

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.aprīlis 2015 11:15

Jaunais Ceļu satiksmes noteikumu projekts attiecībā uz velobraucēju pārvietošanos piedāvā noteikt, ka velobraucējam pēc iespējas vairāk būs jāizmanto pieejamā velo infrastruktūra un jāiekļaujas pilsētas satiksmes plūsmā uz ceļa, taču pieļaujama braukšana pa ietvi Rīgā būtu Krišjāņa Valdemāra un Čaka ielās, kā arī Miera, Matīsa un Barona ielās, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes un drošības direkcijā (CSDD).

 

Piemēram, Valdemāra un Čaka ielās esot intensīva satiksme, šaura brauktuve un veidojas bīstamība, savukārt Miera, Matīsa un Barona ielās esot bruģēta brauktuve un būtiski apgrūtināta braukšana.

 

Latvija pašlaik ir teju vienīgā valsts pasaulē, kurā atļauts uz ietves pārvietoties ar velosipēdu, apzinoties veloinfrastruktūras trūkumu. Kā skaidro direkcijā, attīstoties velo infrastruktūrai, paredzēts pārejas posms, nosakot, ka velobraucējiem primāri jābrauc pa ceļu vai velojoslām un uz ietves drīkstēs atrasties tikai izņēmuma gadījumos. Tostarp jaunie noteikumi arī paredz ērtus jaunievedumus velobraucējiem - tiem būs atļauts pārvietoties arī pa sabiedriskā transporta joslām, ja būs attiecīgas ceļa zīmes.

 

Ikdienā tas nozīmēšot, ka vietās, kur velo infrastruktūra nav pieejama, velobraucējam būs nopietni pašam jāizvērtē sava drošība un braukšanas prasmes. Ja velobraucējs nejūtas gana droši, lai pievienotos satiksmei uz brauktuves, viņš varēs turpināt pārvietoties pa ietvi, vienlaikus atceroties, ka uz ietves absolūtā priekšroka dodama gājējiem un pa to jāpārvietojas tā, lai gājēji netiktu apdraudēti.

 

Velobraucējiem nebūs jāpārvietojas pa ceļu ar intensīvu satiksmi, kā tas nepareizi tiek interpretēts daļā sabiedrības. Velobraucēji joprojām varēs pārvietoties pa ietvi, ja tuvumā nav pieejama atsevišķa velojosla vai arī braukšanas apstākļi uz līdzās esošā ceļa apdraud viņu drošību.

 

Rūpējoties par jaunāko satiksmes dalībnieku drošību, bērniem līdz 12 gadiem un velosipēdu vadītājiem, kas tos pavada, joprojām būs atļauts pārvietoties pa ietvi jebkurā situācijā.

 

To, ka velosipēdistu atrašanās uz ietvēm ne vienmēr ir droša, apliecinot statistikas dati. Pēdējo gadu laikā arvien pieaug negadījumu skaits ar velobraucēju un gājēju iesaisti. Pērn šādu negadījumu skaits audzis par 24% un kopumā fiksētas 72 sadursmes starp velobraucējiem un gājējiem, kurās ievainoti 67 gājēji un 12 velosipēdisti, kā arī viens velosipēdists gājis bojā.

 

Jaunais noteikumu projekts patlaban ir iesniegts Valsts kancelejā, un plānots, ka noteikumi varētu stāties spēkā 1.septembrī.

 

Piedalies foruma diskusijā šeit >>>

 
 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Mārtiņš 29.aprīlis 2015 11:31
14 1 Atbildēt

Tātad es varēšu turpināt ripināties pa ietvi posmā Ulbrokas iela/Centrs, jo tur nav droša pārvietošanās pa brauktuvi un ir intensīva satiksme. Brauktuves labā mala ir vienmēr bedrēs/peļķēs/sagrūztos gružos un izbrukušās akās/notekās + nav sabiedriskā transporta josla.

Man jau liekas, ka tas "gudrais" kurš izdomāja šādus noteikumus uz velo nav mūžam sēdējis, kur nu vēl pa Rīgu minies.

LMT 29.aprīlis 2015 12:05
12 12 Atbildēt

Njā, atkal būs jāvāc līķi no ielām!

iAuto 29.aprīlis 2015 12:52
4 1 Atbildēt

Nē tā nav. Tevi var pašvaldības policija aizturēt un bija noteikts pat promiles, kuras nedrīkst pārsniegt atrodoties sabiedriskā vietā, kas ir arī iela un ietve

 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Konstatē deformācijas - Salacgrīvā slēgts pagaidu tilts pār Salacu 19

Salacgrīvā jau pirmdien uz laiku slēgts pagaidu tilts pār Salacu, jo tā monitoringa laikā konstatētas vairākas deformācijas, aģentūru LETA informēja "Latvijas valsts ceļi" (LVC). Lasīt vairāk

 

Kāpēc Toyota pievēršas mikromobilitātei un kas tā vispār ir? (+ VIDEO) 6

Ar mikromobilitāti mēs saprotam ne jau rotaļāšanos ar mēroga modelīšiem, bet gan pārvietošanos ar individuāliem mazizmēra transportlīdzekļiem, piemēram, velosipēdiem vai skrejriteņiem. Vai Toyota būtu pievērsusies divriteņiem? Ne gluži. Toyota Kenshiki pasākumā Briselē ražotājs demonstrēja pavisam mazu braucamrīku, konceptautomašīnu FT-Me. Lasīt vairāk

 

Noslēgsies policijas organizētā "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa" 5

Šodien noslēgsies "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa", kuras laikā Valsts policija papildu ikdienas ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontrolei, pievēršot pastiprinātu uzmanību tieši atļautā braukšanas ātruma ievērošanai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti