Vai var liet parastā autiņa bākā bez pārbūves? Neatceros kur tas bija, bet kautkur lasīju/redzēju ka varot. Varbūt kādam ir vairāk informācijas. Ja ir kādi resursi netā, ielieciet linku.
problēma nav aršanā, bet tajā, ka zemnieku tusā kads pasaka, ka ražojot bio tērē 70% no tā ko dabūs atpakaļ un visi nekustina ne ūsu.
Kamēr katram zemniekam otrās pakāpes brālēna attālumā nebūs pāris tadu, kuri zina, kas ir oms, vats, ampērs, molmasa un eksotermiska reakcija, tikmēr ies cauri visādas interpetācijas par da jebko.
Paceļot veco tēmu. Tā kā no 1. janvāra 95 ir 9,5% bio, tad vai nebūtu veselīgāk benzīna motoriem 98. ne tikai auto bet arī citiem benzīna dampjiem (laivas, zāles traktori, trimeri utt)?
Visticamāk, ar 10% ir testēts atbilstoši visām prasībām un viss bija labi. Tā kā 10% degviela ir izplatītākā un testi ir dārgi, tad ar nākamajiem līmeņiem (15 un vairāk) tādi veikti nav. Tāpēc oficiāli apstiprinājuma, ka tādus var lietot, nav un kādu laiku nebūs.
Reāli līdz 25% vadības bloks tāpat pielāgojas pirms izmet kļūdu. Tā kā auto kam der E10 nekas nenotiks ar E15 vai E20. Tak ka tepat forumā pirms gadiem bļāva par E5, ka nu tik visiem motori kaput būs un kas tik vēl ne, vispār neviens nepamanīja. Es par to ka vajag E15 un kaut nedaudz mazināt nagtas importu.
Kāpēc tev šķiet ka labāk importēt lielākus daudzumus spirta no kādas valsts nekā naftu?
Priekš motora darbināšanas ar lielāku spirta daudzumu ir divi varianti. Viens, droši vien neprecīzāks, variants būtu vienkārši ielikt lielākas sprauslas. Otrs - ir speciāli vadības bloki, pēc principa līdzīgi kā ceturtās paaudzes gāzes bloki, ar to starpību ka tie virina sprauslas ilgāk, nevis darbina kaut kādu otru sprauslu komplektu.
Gala rezultātā sanāk tas, ko vajag panākt - nebaidies, nebūs tev astotais na haļavu - vienkārši degvielu jaucot un/vai ražojot pamainīs šādas tādas proporcijas lai ar visu spirtu sanāktu piektais.
Kādus 20 gadus atpakaļ dzirdēju stāstu kad no 92 taisa 95 un ieteica liet 92 jo tur mazāk visādu piedevu,ķipa tīrāka degviela.Varbūt ar to 98 arī viss nav kārtībā?
Tieši otrādi, labāka, var izmantot augstākas kompresijas pakāpes un/vai vairāk iepūst = lielāks motora lietderības koeficients. Šis tavs "sliktums" ir saistošs tikai iedarbinot aukstu motoru, bet tas pat ar šīs tēmas degvielu nav pārāk grūi izveicams.
Par veselīgumu neko nezinu, bet regulēt padevi noteikti vajadzēs. Vispār paldies par atgādinājumu - būs jāpaskatās kāda ir situācija lietuvā, varbūt vajadzēs vest pļāvējam degvielu no turienes; nebiju par to aizdomājies jo golfam tas nav saistoši; motors paredzēts astotajam.
Neatceros vairs - vai šeit iekš iAuto vai citā spamā, viens no degvielas tirgoņu umņikiem iedirsa, ka benzīnam cena tankos celsies jau no 01.01.2020. , bet soļāra tagad Latvijā tiek tirgota Arktiskā, un tamdēļ nekādas izmaiņas cenās tankos līdz MARTAM nebūs ..... Vecuma atmiņas īpatnību dēļ vairs neatminu, kur to fufeli redzēju - varbūt kāds var palīdzēt atsvaidzināt atmiņu ! ? .....
Pļāvējiem un divtaktu leju tikai 98 nu jau pāris gadus, subjektīvi liekas labāk. Ziemas laikā cenšos reizi mēnesī parūcināt tehniku. Auto gan neko labāku par 95 nav redzējis.
Manam auto ir 1.4 TSI dzinējs, kas paredzēts 95-ajam, ražotāja instrukcijā teikts, ka var liet 98-to, bet nekāda labuma nebūs. Tomēr, ar 98-to uzrāviens nedaudz labāks un patēriņš uz 100 km par 0,8-0.9 l mazāks. Arī atgāzu rādītāji noteikti labāki, man vienreiz TA piesējās par CO2, kad bija 95 tais. Ar 98-to nekādu problēmu. Tagad vispār pārgāju uz 98-to, jo man gadā nav liels nobraukums, varu to atļauties.
E10 degvielas glabāšanas laiks esot 3 mēneši, pēc tam varot notikt sadalīšanās benzīna un ūdens + spirta fāzēs, kas nosēžas apakšā. Etanols ir higroskopisks, pievelk ūdeni un tiklīdz ūdens daudzums pārsniedzot pēc amerikāņu "standartiem" tējkaroti uz galonu, tā spirts vairs neturoties ar benzīnu kopā.
Un nav taisnība, ka etanola degvielas neietekmē dzinējus, citādi "daudzi ASV autoražotāji" neietvertu garantijas nodrošinājuma aprakstā, ka nesegs E15 degvielas radītos bojājumus.
Paldies par info. No decembra jau pārgāju uz 98to. Tā kā manā gadījumā gadās, ka auto 3 mēneši stāv, tad par 95 aizmirsīšu. Man pie zem 10tk nobraukuma budžetā starpības nav. Pilsētā kompis uzrāda par 0.2 patēriņu mazāku, auto arī
Spirtam ir vēl kāda lieliska īpašība, ko uz savas ādas izjuta mazās moto tehnikas - pļāvēju, zemes frēžu utt. īpašnieki - šķīdinātspēja! Tas rezultējās gumijas degvielas sistēmas elementu bojājumos... ne vienam vien bija “izšķīdis” degvielas pumpītis pie karburatora...
Njā, sakarā ar veselības problēmām šogad baigi maz esmu braucis. Janvārī ielēju savā TFSI jauno E95, likās, ka iet tā kā sūdīgāk, bet nebiju pārliecināts. Pirms pāris dienām iegāzu pirmo reizi Cirkulī viņu 98 - auto kļuva par raķeti! OK, es pārspīlēju, bet iet jūtami savādāk. Patēriņu vēl nav sanācis izčekot.
darklight rakstīja: Njā, sakarā ar veselības problēmām šogad baigi maz esmu braucis. Janvārī ielēju savā TFSI jauno E95, likās, ka iet tā kā sūdīgāk, bet nebiju pārliecināts. Pirms pāris dienām iegāzu pirmo reizi Cirkulī viņu 98 - auto kļuva par raķeti! OK, es pārspīlēju, bet iet jūtami savādāk. Patēriņu vēl nav sanācis izčekot.
Pirms tam bija 5% bio, tagad 10%. Tur lielàkā problēma ir noslāņošanās spirtā un benzīnā, kas nokauj motoru. Reti izmantotos agregātos 98e vai degvielas stabilizētāju. Jaudas starpību nevajadzētu sajust
Tu ar savu teoriju neaizmirsti par detonāciju. Teorijā astotais ļauj iepūst bik vairāk - bet ja motors jau ir paredzēts astotajam, vienalga, atmosfēra vai turbiķis, ar piekto nākas to darbināt neefektīvā režīmā. Atgādināšu veco labo piemēro - audī astoņdesmito gadu otrās puses 2.3 10v motors - ar astoto patīkams, elastīgs motors kurš spēj ierakstīties sev izrakstītajos 6,7 litros uz šosejas - ar piekto - aizmidzis mironīgs motors, līdz pie 3k piepeši atdzīvojas - jo līdz 3k ir vēlāka aizdedze - tā kā brauciens pa šoseju ir zem 3k, tad patēriņš 8,5 litri, tikpat, cik uz 120. Tiešā iesmidze šito faktoru var samazināt vai pat novērst, bet atkal - motora konfigurācijas jautājums.
Pāris mēnešos e10 noslāņojas spirtā un benzīnā, spirts bojā. Pie retas braukšanas 98 vai stabilizators. Stabilizators arī kaut ko maksā, varbūt prātīgāk 98
Bioetanols E85.
Vai var liet parastā autiņa bākā bez pārbūves? Neatceros kur tas bija, bet kautkur lasīju/redzēju ka varot. Varbūt kādam ir vairāk informācijas. Ja ir kādi resursi netā, ielieciet linku.