Pētījums: 81% autovadītāju pieredzējuši citu šoferu neadekvātu rīcību uz ceļiem 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 22.marts 2024 13:36

Šogad pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri bijuši liecinieki citu šoferu neadekvātai rīcībai uz ceļiem – kopumā šādās situācijās nonācis 81% autovadītāju. Tikai 16% no viņiem ir ziņojuši par to atbildīgajiem dienestiem.

Pērn 77% šoferu atzina, ka bijuši liecinieki citu autovadītāju neadekvātai rīcībai, un vien 14% norādīja, ka ir par to ziņojuši policijai, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Analizējot pēdējo gadu datus, iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri šādās situācijās izvēlas ziņot atbildīgajām iestādēm, ik gadu pieaug par 2%.

Neadekvāta rīcība uz ceļa nav tikai atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana. Tā var izpausties dažādos veidos, piemēram, neparādot virzienrādītāju, strauji mainot braukšanas joslu, nedodot ceļu, neapstājoties pie gājēju pārejas u.c. “Piefiksējot notikušo un ziņojot par to policijai, mēs varam sekmēt atbildīgas braukšanas kultūras veidošanos. Tieši citu ceļu satiksmes dalībnieku vienaldzība un neiesaistīšanās veicina visatļautības sajūtu dažos autovadītājos,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

“Lai uzlabotu braukšanas kultūru, liela nozīme ir arī uzņēmumu iesaistei. Līdzīgi kā ar darba drošību, atbildību attieksmi pret vidi, energoresursu taupīšanu, arī atbildīga braukšana var būt joma, kurā uzņēmumi izglīto savus darbiniekus – gan runājot par drošas braukšanas principu ievērošanu, gan par reakciju uz citu autovadītāju pārkāpumiem. Mūsu uzņēmuma autoparka šoferiem regulāri atgādinām, cik svarīgi ir ievērot braukšanas kultūru un atturēties no agresīvas braukšanas vai cita veida pārkāpumiem, kā arī nodrošinām gan teorētiskās, gan praktiskās braukšanas nodarbības,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.

Analizējot atbildes, ko snieguši vīrieši un sievietes, iespējams secināt, ka vīrieši biežāk ziņo policijai par citu autovadītāju neadekvātu rīcību – šādu atbildi snieguši 18% vīriešu un 14% sievietes. Arī pērn situācija bija līdzīga – par neadekvātu rīcību ziņoja 16% vīriešu un 12% sievietes.

Atbildes dažādās vecuma grupās liecina, ka, lai gan autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem biežāk (85%) ir liecinieki citu autovadītāju neadekvātai rīcībai uz ceļiem, tikai 10% izvēlas par to ziņot atbildīgajām iestādēm. Policiju par pārkāpumiem biežāk informē autovadītāji vecumā no

30 līdz 39 gadiem (25%) un vecumā no 40 līdz 49 gadiem (21%). Liecinieki citu autovadītāju neadekvātai rīcībai visbiežāk ir Rīgas, Pierīgas un Zemgales autovadītāji (84%), atbildīgajām institūcijām par pārkāpumiem biežāk ziņo Pierīgas autovadītāji (19%).

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2024. gada janvārī piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jobo 22.marts 2024 16:05
4 1 Atbildēt

Un pārējie 19% ir tie neadekvātie, kuri vēl neadekvātāku braukšanu par savu nav redzējuši.

650 23.marts 2024 16:00
1 0 Atbildēt

98,89% autovadītāju ir kaut reizi iebraukuši peļķē un aptuveni 99,98% autovadītāju pa ceļam uz savas Vadītāja karjeras virsotni ir novērojuši kādu pretimbraucēju. 

Aptuveni 0,0098% iedzīvotāju kaut reizi mūzā ir lietojuši Kālsberg bezalkakahoholisko alu, bet dzīves laikā vismaz 1x apmiizušies ir aptuveni 99.9988% iedzīvotāju.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 2

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti