Aizvadītajā nedēļas nogalē, 2. un 3.jūlijā Biķernieku sporta kompleksā norisinājās trases 50 gadu jubilejas svētki, sportistiem piedaloties Latvijas Balvas 2016 sacensības motošosejā, kā arī „Zelta Mopēda”, skuteru un retro motociklu kārtējā posmā. Lielāko konkurenci Latvijas sportistiem sagādāja viesi no Lietuvas, kuriem asistēja baltkrievi un somi.
Apbalvošanas ceremonijas laikā par mūža ieguldījumu sacensību tiesāšanā saņēma arī divas nozīmīgas motošosejas tiesneses.
Lai gan trasē Zelta Mopēda un skuteru sportisti bija redzami jau sestdien, lielā sacensību atklāšana norisinājās svētdien – atklājot Latvijas balvu 2016. Uz cīņām bija ieradušies ne vien gana daudz mājinieku, bet arī krietns pulciņš kaimiņvalstu – īpaši Lietuvas braucēju. C klasē goda uz pjedestāla kāpa tikai Lietuvas pārstāvji – Tadas Palikas, Ovidijus Vitaitis un Vytautas Lazoraitis. Superbike klasē pēc sīvas cīņas ar B 1200 klases uzvarētāju Māri Dankertu, uzvaras laurus plūca Andrejs Grīnbegs, otro vietu izcīnīja Ēvalds Mikutis, bet trešo – Vitas Lopinys. B1200 klasē otrais palika Sergejs Paņevins, bet trešais lietuvietis Mindaugas Nemunis. Superstock 600 klasē uz goda pjedestāla arī lietuvietis Sarunas Pladas, otrajā vietā Ilmārs Rudzons, bet trešajā – Ģirts Bērziņš. Savukārt B600 klasē savas teicamās prasmes atrādīja posma uzvarētājs no Somijas – Tapio Mustonen. Tuvākais sekotājs bija Juris Katkovs, bet trešās vietas ieguvējs – Kaspars Dziļums.
Īpašs paldies sacensību dienā tika teikts divām ļoti nozīmīgām dāmām motošosejā – tiesnesēm Annai Sprikutei un Intai Gudei. Šīs dāmas gandrīz dēvējamas par Biķernieku trases simboliem, kas šajā trasē aizvadījušas neskaitāmas sacensības. „Tā ir Anna jeb mūsu pašu sauktā Anniņa. Lai notiktu vienalga kādas sacensības vai treniņš Biķernieku trasē, viņa vienmēr stāvēs vienpadsmitajā kontrolpunktā un tiesās. Pirms treniņiem viņa parasti nāk vismaz 30 minūtes ātrāk, lai pabarotu Biķernieku trases kaķus (kuri viņu gaida) un vienkārši pastaigātu pa trasi. No viņas esmu dzirdējusi neiedomājamākos stāstus par trasi, braucējiem, sacensībām, Biķernieku mežu..viņa zina visu... Es pati tiesāju Biķerniekos tikai 3 gadus, bet zinu, ka situācijas trasē var būt visdažādākās un principā ir jābūt gatavam uz visu... Anniņa ir tas cilvēks, kurš vienmēr ir gatavs uz visu! Saule spīd, + 30 grādi? Nav problēmu! Lietus? Negaiss? Sniegs? Arī tā viņai nav problēma! Un tā šis cilvēciņš jau to dara 50 gadus.. Jūs spējat iedomāties,” komentējusi kāda cita motošosejas tiesnese. Diploms par ieguldījumu motošosejā esot tik ļoti saviļņojisAnnu, ka sirds dauzījusies vēl ilgi pēc balvas saņemšanas.
Sestdienas pēcpusdienā, 2.jūlijā Biķernieku trasi lielajiem spēkratiem iesildīja Mazmotošosejas dalībnieki - Zelta Mopēda, skuteru un retro motociklu pārstāvji. Retro motociklu 350 klasē pirmo vietu izcīnīja Valdis Veinbergs, otrais Mārtiņš Putniņš, bet trešais Ģirts Draugs. Retro motociklu 500 klasē šajā posmā uzvaras laurus plūca Mārtiņš Hāze, tuvākais sekotājs bija Gatis Poškāns, bet trešo vietu izcīnīja Arvis Pastars. Skuteru 50 Standart klasē pirmais igaunis Marek Henrik Laanela, otrais Džeimss Straume, bet trešais – Andris Aļabjevs. Skuteru 70 Racing klasē pirmo vietu izcīnīja viens no ierastajiem līderiem – Ervīns Smuļkevičs. Uz goda pjedestāla otrā pakāpiena kāpa Toms Dreimanis, bet trešo vietu ieņēma Ervīns Štims. Skūteru 70 Sport klasē pirmais Dmitrijs Macuks, otrais Ants Parik, trešais – Roberts Vēzis Veiss. Zelta Mopēda A1 klasē uzvaras laurus plūca Amūrs Šurkins, uz goda pjedestāla otrā pakāpiena kāpa Jānis Mūrnieks, bet trešo vietu izcīnīja Kalvis Makaris. A2 klasē pārāks bija Elmārs Klintsons, otro vietu izcīnīja Arvo Matheus, bet trešo vietu – Andris Aļabjevs. Savukārt Sport klasē pirmo vietu divu braucienu summā izcīnīja Gundars Magaznieks, otrajā vietā ierindojās Vadims Zamankovs, bet trešo vietu ieņēma Antons Macuks. Tradicionāli, balvas saņēma arī visi vismazākās, “rūķīšu” klases dalībnieki.