Vācijas autobūves uzņēmuma Audi vadītājs Gernots Dēlners sarunā ar žurnālistiem pastāstījis par tuvāko gadu plāniem.
Kamēr BMW nesteidzas ar atteikšanos no benzīna un dīzeļa modeļiem, nekādas kardinālas izmaiņas tuvākajā laikā nesolot, Audi viss ir skaidrs – ar pilnu tvaiku elektromobilitātes virzienā.
Sarunā ar žurnālistiem, Dolners skaidri norādījis, ka benzīna, dīzeļdegvielas vai hibrīda piedziņas motoru cienītāji ar Audi var rēķināties tikai dažus gadus – pēdējās lielākās šādas tehnikas modeļu pirmizrādes plānotas 2026. gadā un ražošanas beigas 2033. gadā, tātad pēdējais Audi ar iekšdedzes motoru no konveijera nobrauks vēlākais līdz 2033. gada decembrim. Tas būtu divus gadus pirms Briseles pieņemtā aizlieguma, kas no 2035. gada paredz pilnīgu ar benzīna, dīzeļa, hibrīda vai gāzes piedziņu aprīkotu jaunu automobiļu pārdošanas aizliegumu.
Līdz tam laikam Audi iekšdedzes motori tiks modernizēti tikai tik daudz, lai saglabātu rīcībspēju un neatpaliktu no tā, ko prasa klients un likumdošana. Šī brīža sliktos elektrisko automobiļu pārdošanas rādītājus Eiropā un Ziemeļamerikā Audi šefs uzskata par īslaicīgu parādību - nākotne ir elektriska, pārliecināts Dēlners.
BMW līdztekus pilnībā elektriskiem automobiļiem attīsta arī citus piedziņas veidus, uzskatot, ka „likt visas olas vienā groziņā” ir pārāk riskanti, tomēr visi vācu autoražotāji ir vienuprāt, ka galu galā nozari sagaida spēcīgs e-mobilitātes pieaugums un, neskatoties uz pašreizējo lejupslīdi, tā atkal pierdzēs augstus izaugsmes tempus.
Pēc tam tikai ārdedzes dzinēji. Spožā litija liesma lai mums rāda ceļu uz nākotni!