Policija: Noteikumus braukšanai ar elektroskrejriteni pamatā pārkāpj 18-21 gadu veci jaunieši 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.aprīlis 2024 14:38

Daudzi iedzīvotāji elektroskrejriteni izmanto kā izklaides rīku, turklāt vidējais pārkāpējs ir vecumā no 18 līdz 21 gadam, trešdien žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis atklājot kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā".

Lai arī kampaņa sākusies pavasarī, kad ir aktīvā elektroskrejriteņu sezona, pārkāpumu statistika liecina, ka šie braucamrīki tiek izmantoti visu gadu.

"Ļoti daudzi skrejriteni izmanto kā izklaides rīku, īpaši gadījumos, lai pārbaudītu savas spējas, vadot to pēc svinēšanas un alkohola lietošanas. Sekas tam ir slimnīca un traumas," uzsvēra Jančevskis.

Lielākā daļa no negadījumiem ir apgāšanās un sadursmes ar citiem satiksmes dalībniekiem. Lielākā daļa pārkāpumu ir par braukšanu reibumā un pasažieru pārvadāšanu.

"Vērtējot vidējo psiholoģisko portretu, tas ir vīrietis reibuma stāvoklī, vecumā no 18 līdz 21 gadam," uzsvēra policijas pārstāvis.

Jančevskis atgādināja, ka likumdevējs elektroskrejriteņu vadītājiem atbildību noteicis no 2020.gada. Vēlāk atbildība tika palielināta. Šogad no 1.aprīļa visiem skrejriteņu jābūt reģistrētiem Ceļu satiksmes drošības direkcijā, līdz 17 gadu vecumam obligāti jālieto aizsargķivere un ir noteikta prasība pēc vadītāja apliecības jau no 14 gadu vecuma.

Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas apkopotā informācija liecina, ka 2021.-2023.gadā slimnīcā iestājušies aptuveni 410 pacienti, par kuriem minēts, ka viņi braukuši ar elektroskrejriteni. Vidējais vecums ir 20-23 gadi, bet pēc 45 gadu vecuma cietušo skaits samazinājies. Vecākajam pacientam bija 66 gadi. 

Mediķi novērojuši, ka braucēji nav izmantojuši aizsargķiveres un citus aizsarglīdzekļus - tikai viens pacients pa šiem trīs gadiem izmantojis ķiveri. 32% no pacientiem bijuši reibumā, proti, tikai tie, kuri paši atzinušies.

Raksturīgākās traumas ir mīksto audu brūces, apakšžokļu lūzumi, vaigu kaulu lūzumi, zobu un deguna lūzumi.

Valsts policijas statistika liecina, ka 2023.gadā elektroskrejriteņi bija iesaistīti 414 ceļu satiksmes negadījumos - absolūti lielākajā daļā jeb 70% gadījumu vadītājs vai pasažieris guva ievainojumus, un katrs piektais negadījums notika alkohola reibumā. Lielākā riska grupa ir jauni vīrieši, kas biežāk pārvērtē savas spējas un aizraujas ar riskantu uzvedību uz ceļa.

 
Visi komentāri
 
0pis 17.aprīlis 2024 21:38
4 0 Atbildēt

Vajag no slimnīcas uzreiz nosūtīt uz valsts dienestu - militāro vai darbi parku uzkopšanā vai kūdras purvos. Tur nebūs skrejriteņu un dienas režīms palīdzēs nostiprināt ārstniecisko effektu.

650 18.aprīlis 2024 0:57
2 1 Atbildēt

Taču (reku,lūk..) starp skrejriteņu lietotāj auditorijas pārstāvjiem vecuma grupā no 68 līdz 71 gadam pārkāpēju tikpat kā nav! 

Un kopš šo hlamu ieviešanas pilnīgi neviens 90+ gadu senais to lietotājs nava nedz apgāzies, ne pat ne abdir sies vai kā citādi apkaunojis savu (obligāto) dr.med. izziņu. Hmm.

GTD2 18.aprīlis 2024 13:07
6 0 Atbildēt

lai problēmu atrisinātu,jaizliedz no 18 līdz 21 gadam braukt ar stāvdrāžiem.

0pis 18.aprīlis 2024 13:55
0 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gājējs "nogāž" divus motociklistus (+ VIDEO) 8

Viens no motociklistiem pamana gājēju pie pārejas un sāk bremzēt, taču aizmugurē braucošais tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 9

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 12

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti