Atklāta Latvijas rallija vasaras sezona

 
Jānis Grīnhofs | 23.maijs 2014 1:00

Aizvadītajā nedēļas nogalē Talsos aizvadītais rallijs "Talsi 2014" uzskatāms par vasaras sezonas sākumu Latvijā. Vasarā sportistus sagaida sīvas cīņas ar diviem izbraukuma posmiem Lietuvā un Igaunijā.

Jānis Vorobjovs Foto: Jānis Grīnhofs

Talsu rallijs sevī apvienoja vaurāku sacensību statusu. Sportisti cīnijās par punktiem Latvijas, Lietuvas un Ziemeļeiropas čempionātu ieskaitēs, kā arī par čempionu kausu. Lai arī dalībnieku sastāvs nebija tik spēcīgs kā iepriekšējos gadus, cīņas nebija mazāk aizraijošas. Pārstegumus sagādāja sportisti, kuri nebija favorītu pulkā. Pirmajā rallija dienā līderis uz brīdi bija Staņislavs Travņikovs, trešajā vietā pēc diviem ātrumposmiem atradās Jānis Berķis. Dienas izskaņā labākais no latviešiem bija Elvis Hermanis. R2 klasē pārliecinoši pa priekšu visiem brauca Emīls Blūms no Raunas ar veco Honda Civic.

Šādam pavērsienam bija arī savi izskaidrojumi. Degvielas sistēmas defektu piedzīvoja Jāņa Vorobjova ekipāža, zaudējot pusotru minūti, tehniska defekta dēļ izstājās ātrais igaunis Sims Plangi, savu ritmu nespēja atrast Vitautas Švedas. Turpretī Emīls Blūms un Staņislavs Travņikovs bija izpildījuši mājas darbu un demonstrēja pārliecinošu sniegumu. Taču visi zināja, ka īstā cīņa risināsies otrajā sacensību dienā.

Pēc pirmās dienas līderis absolūti bija Rauls Jēts ar savu ātro Ford Fiesta R5, piecas sekundes atpalika Staņislavs Travņikovs, septiņas Švedas, bet deviņas Hermanis. Vientilta piedziņas klasēs līderi bija Emīls Blūms R2 un Zigurds Kalniņš 2WD.

Svētdienā galvu reibinošu pakaļdzīšanos līdriem uzsāka Sims Plangi un Jānis Vorobjovs, neļaujot ne vienam citam izcīnīt uzvaru kādā no ātrumposmiem. Pēc uzvarām divos "dopos" kļūdu pieļāva Plangi. Igaunis avarēja un izstājās no cīņas. Taču Vorobjovs turpināja ofensīvu un uzvarēja visos atlikušajos ātrumposmos. Īpaši ātrs Jānis bija pēdējā garākajā "dopā", apsteidzot tuvāko sekotāju par 14 sekundēm.

Trakā pakaļdzīšanās nesa savus augļus. Jānis Vorobjovs aizcīnījās līdz ceturtajai vietai absolūtajā vērtējumā un uzvarai N4 klasē. Pēdējā ātrumposma laikā Vorobjovs uz otro vietu N4 klasē nobīdīja senseno sāncensi Aivi Egli, kurš aktīvās sporta gaitas jau beidzis. Trešais starp N4 spēkratiem Igors Bulancevs. Uzvaru rallijā Talsi absolūtajā vērtējumā arī pēc otrās sacensību dienas nodrošināja Rauls Jēts aiz sevis atstājot Staņislavu Travņikovu un Vitautas Švedas.

Spraiga cīņa otrajā rallija dienā norisinājās arī R2 klasē. Ralfs Sirmacis nebija mierā ar otro vietu un uzsāka bezkompromisa cīņu ar Emīlu Blūmu, taču saskārās ar sīv

u pretestību. Pirms pēdējā ātrumposma abus sportistus šķīra nieka pussekunde. Tomēr cīņa beidzās nesākusies. Blūma Hondai atkārtoti sāka niķoties pārnesumu kārba, kas neļāva attīstīt nepieciešamo ātrumu. Tā finišā Ralfs Sirmacis pirmais Emīls Blūms otrais. Emīls par zaudējumu neskuma, uzsverot, ka konkurentiem šogad vieglas dzīves nebūs. Trešā klasē, somu viesa, Haapamaki ekipāža. 2WD klasē ralliju ar uzvaru bez lieka stresa noslēdza Zigurds Kalniņš ar BMW.  

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti