Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
sarmite, 6.jūnijs 2025 19:56
Labdien man tada situacija Dels Zviedrija ar masinu avareja dzeruma bet masina rakstita masina uz mani ka es ipasniece bet vins turetais masina stau tur parkinkta dels sez cietuma es aizbraukt nevaru masinu jaizniem,teh pase pie vina ir bet man ir tur pazistama ka var uz vinu pilnvaru uzrakstit ja teh pase man nau un parltukot uz zviedru valodu lai vina izniem to masinu

Ēriks Griģis:

 

Varu Jums tikai ieteikt griezties pēc palīdzības Zviedrijas Karalistes vēstniecībā Rīgā.

https://www.redzet.lv/info/Andreja_Pumpura_iela_8,_Rīga

 

Un vēl:

Personas, kuras nonākušas ārkārtējā situācijā ārvalstīs, aicinām sazināties ar Ārlietu ministrijas Konsulārā departamenta diennakts dežurantu pa tālruni: +371 26337711 vai e-pastu: palidziba@mfa.gov.lv 

Latvijas diplomātiskā un konsulārā pārstāvniecība nevar:

  • iejaukties ārvalsts tiesu, policijas un tiesību aizsardzības iestāžu darbībā, ja Latvijas valstspiederīgais ārvalstī ir izdarījis likumpārkāpumu;
  • sniegt juridiskas konsultācijas un advokāta pakalpojumus;
  • sniegt tulka pakalpojumus.

https://www.mfa.gov.lv/lv/strukturvieniba/konsularais-departaments?utm_source=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

 

Tulkošanas firma, kā piemērs:

https://riga.pilseta24.lv/katalogs/info/skrivanek-baltic-sia

 

Jānis, 26.maijs 2025 18:08
Sakiet, vai ar motociklu bez blakusvāģa drīkstu braukt pa pasažieru sabiedrisko joslu? paldies.

Ēriks Griģis:

 

Piesardzīgi, jo nez kā šos noteikuma punktus izpratīs satiksmi kontrolējošais policists!

 

Ceļu satiksmes noteikumi (CSN) ir sagatavoti, iesniegti un apstiprināti nepārdomāti, jo daži noteikumu punkti rada šaubas par to sagatavotāju un apstiprinošā lēmuma pieņēmēju pienācīgu rūpību un uzmanību, veicot šādu darbu!

CSN 92. punkts. Ja ceļš apzīmēts ar 505., 507., 509. vai 510. ceļa zīmi, pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transport­līdzekļu vadītājiem aizliegts braukt un apturēt transportlīdzekli šajā joslā, izņemot divriteņu mopēdus un motociklus, taksometrus, attiecīgi reģistrētus elektromobiļus, kuriem uzstādītas speciālas nozīmes transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes, un, ja kāda no minētajām zīmēm uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdus un elektroskrejriteņus.

 

CSN 276.4.punkts nosaka, ka          505. zīme "Josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem". Josla, kas paredzēta tikai pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, takso­metriem un elektromobiļiem, kuri brauc vienā virzienā ar pārējo transportlīdzekļu plūsmu, bet, ja šī zīme uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdiem un elektroskrejriteņiem.

Un ne vārda izņēmumos par divriteņu mopēdiem un motocikliem! Kāpēc ir nosaukti tikai divi izņēmuma gadījumi - takso­metri un elektromobiļi, ja visi izņēmumi ir uzskaitīti jau CSN 92.punktā?

 

CSN 276.6.pukts un 507. zīme "Ceļš ar joslu pasažieru sabiedriskajiem transport­līdzekļiem". Ceļš, pa kuru pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu, taksometru un elektromobiļu, bet, ja šī zīme uzstādīta kopā ar 824. papildzīmi, – arī velosipēdu un elektroskrejriteņu, satiksme notiek pa atsevišķu joslu pretim pārējo transportlīdzekļu plūsmai.

Un ne vārda no kopējiem izņēmumiem, kas CSN 92.punktā minēti kā divriteņu mopēdi un motocikli! Bet ir nosaukti tikai divi izņēmumi - taksometri un elektromobiļi!

Ja redzi tikai šo zīmi, tad pa pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu joslu ar motociklu nedrīksti braukt, jo zīme nedod šādu atļauju! 

 

509.ceļa zīme. Ja redzi tikai šo zīmi, tad joprojām pa pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu joslu ar motociklu nedrīksti braukt, jo arī šī zīme nedod šādu atļauju! 

 

510.ceļa zīme. Ja redzi tikai šo zīmi, tad pa pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu joslu ar motociklu nedrīksti braukt, jo šī zīme joprojām to neatļauj! 

CSN 276.8. 509. un 510. ceļa zīmes “Izbraukšana uz ceļa ar joslu pasažieru sabied­riskajiem transportlīdzekļiem”. Te īsi un saprotami, bez kādiem izņēmumiem, ir tikai nosauktas abas ceļa zīmes. Tas liecina, ka CSN 92 punkta izņēmumi, izbraucot uz šāda ceļa, darbojas.

 

Avots.

No 26.01.2024. spēkā esošā CSN redakcija:

 

https://likumi.lv/ta/id/274865-celu-satiksmes-noteikumi

Kristaps, 16.maijs 2025 21:27
Labdien skolotāj, mācos autoskolā par B kategorijas vadītāju. Mums testos parādās jautājumi, uz kuriem CSDD tematiskajos neatrodu atbildes. Nesaprotamais jautājums.
Ar kādu ātrumu atļauts braukt pa 552. zīmes apzīmētu ceļu vieglā automašīnai ar piekabi un pa ceļu aiz 323.zīmes ar uzrakstu 120 ar 820.papildzīmi?
Un vēl, ar kādu ātrumu pa šiem abiem ceļiem drīkst braukt B kategorijas kravas automašīna ar piekabi līdz 3500 kg, un
vai abas zīmes maina atļauto braukšanas ātrumu abiem auto ar piekabēm, paldies?

Ēriks Griģis:

 

Apskatīsim transportlīdzekļus un to braukšanas ātrumus pa ceļiem ar Tevi interesējošām uzstādītām ceļa zīmēm.    Pirmais gadījums.

 Norādījuma grupas 552.ceļa zīme "Ātrgaitas ceļš" norāda uz ceļa, pa kuru atļauts braukt tikai ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, automobiļiem un autobusiem. Ātrgaitas ceļu lietot ir aizliegts tādu transportlīdzekļu vadītājiem, kuri nevar braukt ar lielāku ātrumu par 60 km/h. 

Braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi, transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt: motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, – 120 km/h, autobusiem – 110 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem – 100 km/h, bet vieglajiem automobiļiem – 110 km/h. Noteikumi nenosaka atļauto braukšanas ātrumu vieglajam un kravas automobiļiem ar piekabēm, braucot pa ātrgaitas ceļu, kā jautāji! Tā kā ātrgaitas ceļš neatradīsies apdzīvotā vietā ar saviem attiecīgajiem ierobežojumiem, tad šiem automobiļu sastāviem gan vieglajam, gan kravas ar piekabi atbilde uz Tavu jautājumu meklējama CSN 101.punkta pēdējā teikumā “… Ārpus apdzīvotām vietām visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h.”

                        Otrais gadījums.

Aizlieguma grupas 323.ceļa zīme “Maksimālā ātruma ierobežojums” aizliedz braukt ar ātrumu, kas pārsniedz zīmē norādīto km/h. 

820.papildzīme attiecas uz vieglajiem automo­biļiem un arī uz vieglajiem automobiļiem ar piekabēm, kā arī uz kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t. 

Zīmju kombinācija vieglajiem automobiļiem ar piekabi atļauj braukt līdz 120 km/h, bet neatļauj tik ātri braukt kravas automobiļiem ar piekabi. 

Kravas automobiļa sastāvam līdz 3500 pilnas masas (PM) kilogramiem ar piekabi ārpus apdzīvotām vietām aiz šīm zīmēm atļauts braukt līdz 90 km/h, kā tas noteikts CSN 101.punktā.

Savukārt, kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3500kg braukšanas ātrums aiz zīmēm nedrīkst pārsniegt 120 km/h.

 

Pārskats.

1.Vieglais automobilis un kravas automobilis ar piekabi līdz PM 3500 kg, braucot pa ātrgaitas ceļu, nedrīkst pārsniegt 90 km/h. 

Kravas automobilis ar PM 3500 kg, braucot pa ātrgaitas ceļu, nedrīkst pārsniegt 120 km/h, bet laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam - 100 km/h.

 

2. Vieglais automobilis ar piekabi otrajā gadījumā aiz zīmju kombinācijas nedrīkst pārsniegt 120 km/h.

Kravas automobilis ar piekabi līdz PM 3500 kg (tas arī ir B kategorijas transportlīdzeklis) otrajā gadījumā aiz zīmju kombinācijas nedrīkst pārsniegt 90 km/h. 

Kravas automobilis ar PM 3500 kg, braucot aiz zīmju kombinācijas, nedrīkst pārsniegt 120 km/h.

 

3. Salīdzinot abas ceļa zīmes, tās maina braukšanas ātruma režīmus, kādu aiz tām tās ir noteikušas vieglajam automobilim ar piekabi un kravas automobilim ar piekabi līdz PM 3500 kg.

 

4. Vieglajam automobilim ar piekabi 323.aizlieguma zīme 120 km/h uz viena balsta kopā ar 820.papildzīmi maina braukšanas režīmu palielinot maksimāli atļauto braukšanas ātrumu no 90 km/h līdz 120 km/h, salīdzinājumā ar braukšanu aiz 552.norādījuma ceļa zīmes "Ātrgaitas ceļš".

Alfrēds, 15.aprīlis 2025 11:45
Labdien!
Ministru kabineta noteikumi Nr. 295 ( Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa) nosaka - 5.2.2. Riteņi
A. Prasības
A1. Riteņu riepu un disku kombinācijai jāatbilst transportlīdzekļa izgatavotāja prasībām.
Vērtēšanas kritēriji- transportlīdzekļa izgatavotāja prasībām neatbilstoša riteņa diska un riepas kombinācija – Novērtējums – 2
5.2.3. Riepas, A. Prasības - Riepas izmēram, jāatbilst transportlīdzekļa izgatavotāja prasībām.
Mani jautājumi:
1) Vai ir atļauts vieglajai automašīnai uzstādīt izgatavotājas rūpnīcas nenoteiktos diskus un riepas (R17 ar zema profila 225/40 R17 riepām)? Izgatavotājrūpnīca ir noteikusi ka dotai automašīnai ir paredzēts izmantot R15 165/65 R15 riepas (Tires size 175/65 R15, Wheel rims size 5.5J x 15)
Ja var tad kurš normatīvais akts to nosaka?
2) Kāds normatīvais akts atļauj vieglajai automašīnai samazināt automašīnas klīrensu (automašīnas viesbūves apakšas zemākā punkta attālums līdz ceļa virsmai)? Vai ar samazinātu klīrensu (faktiskais - 75 mm (izgatavotājrūpnīcas noteiktais (Ground Clearance: 4.7 in (119 mm)) var piedalīties ceļu satiksmē uz koplietošanas ceļiem?
AC, Alfrēds

Ēriks Griģis:

 

Pats rakstiet, ka TA apskatē vērtējumam “…jāatbilst transportlīdzekļa izgatavotāja prasībām…”. 

Tehniskā stāvokļa izmaiņas transportlīdzekļiem ir aprakstītas MK 725. noteikumos Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi.

 

https://likumi.lv/ta/id/92907-transportlidzeklu-parbuves-noteikumi

 

Par konkrētām automobiļa tehniskā stāvokļa izmaiņām un tā pārbūvi jautājiet CSDD tehniskajā daļā.

 

https://www.csdd.lv/transportlidzeklu-parbuve/vispariga-informacija

 

https://www.csdd.lv/transportlidzeklu-parbuve/oficialie-transportlidzeklu-parbuvetaji

Mikka, 15.aprīlis 2025 10:47
Labdien.interese.vai ir pilns vai izgriezts cieto daļiņu filtrs..ja ir 22 miljoni..pec csdd parbaudes.ja to var es varu zināt.?paldies.csdd saka ka izgriezts.bet iegadajot auto..teica ka visi filtri ir vietā..ka tad ir?

Ēriks Griģis:

 

Patiesību uzzināsiet, uzticot filtra pārbaudi remontservisam!

 

Alfrēds, 14.aprīlis 2025 8:02
Labrīt!
iAUTO portālā ir sekojoša informācija -
1.aprīlis 2005 1:00
31. marta Ministru kabineta ārkārtas sēdē tika izskatītas problēmas, kas saistītas ar joprojām lielo CSNg skaitu uz Latvijas valsts ceļiem, kā arī veikti daži labojumi Ceļu Satikmes Noteikumos un CSDD tehniskajos noteikumos.
Galvenās izmaiņas - par riepām
Ņemot vērā katastrofālo Latvijas ceļu un ielu segumu - bedres, kas pēc ziemas sezonas parādās atkal no jauna, pieņemtajās izmaiņās noteikts laika periods, kurā mašīnas nedrīkst būt aprīkotas ar zemprofila riepām.
Zemprofila riepas spēkratiem nedrīkstēs uzstādīt katru gadu laika posmā no 1.februāra līdz 1.jūnijam. Minimālā attiecība starp riepas platumu un augstumu šajā periodā - 55%.
JAutājums- Vai šie noteikumi ir spēkā un kurā likumā vai MK noteikumos tie ir apstiprināti? Ar cieņu, Alfrēds

Ēriks Griģis:

 

Protams, ka ceļus remontēt ir ekonomiski ļoti neizdevīgi, tāpēc aizliegs ne tikai zemās grīdas tramvajus, bet arī apavus ar rievainajām zolēm un līkos nagus suņu rases pārstāvjiem, kas izkašņā bedres asfalta segumos! Lasītāj, atceries, ka aprīlim ir savi pilieni un smarža, kas sākas ar aprillaprill!

Juris, 9.aprīlis 2025 16:02
Paldies par atbildi. Tad iznāk, ja velkot ar M1 kategorijas automašīnu piekabi un sastāva PM pārsniegs 3.5t tas tiks klasificēts kā kravas pārvadājums neatkarīgi no tā vai piekabe ir kravas vai auto vedējs?

Ēriks Griģis:

 

Lielākoties ārvalstīs tā būs! Arī vieglajā automobilī pārvadājot kravu, to dažās valstīs var uzskatīt par kravu pārvadājumu, nevis par kravas automobili! 

Latvijā var pārbaudīt te:

https://www.lvvignette.eu

 

 

Juris, 9.aprīlis 2025 14:56
Vai regula par tahogrāfu lietošanu attiecas šādā gadījumā: ja ar automašīnu, kas reģistrēta kā M1 vieglais pasažieru(piemēram Hummer H2 SUV versija), bet pilna masa ir 3900kg tiek vilkta piekabe autovedējs ar pilnu masu 3500kg vai kravas piekabe ar pilnu masu 2800kg. Vai kaut kas atšķirtos, ja automašīna būtu N1 kategorijas līdz 3500kg?

Ēriks Griģis:

 

Mainīsies un atšķirsies, bet bet cik daudz atšķirsies, par to Jums pašam ir jāpārliecinās!

1.Piekabes PM, ko automobiļa izgatavotājs paredzējis vilkšanai.

2.TL lietošanas nodoklis.

3. Autoceļu lietošanas nodeva.

4. KASKO un OCTA prēmiju apjomi.

5. TA izmaksas.

6. Tahogrāfa lietošana noteikta kravu pārvadājumiem virs PM 3,5t.

7.Autovadītājiem, kas veiks starptautiskos vai kabotāžas kravu pārvadājumus ar transportlīdzekļiem, kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabi vai puspiekabi, pārsniegs 2,5t būs jāreģistrē darba un atpūtas laikposmi, izmantojot viedā tahogrāfa 2.versiju no 01.07.2026.

Alfrēds, 6.aprīlis 2025 10:57
Kādu atbildību nes vieglās automašīnas iznomātājs, kurš nodot nomā automašīnu ar slēptiem ritošās iekārtas bojājumie (amortizatori nepilda savu funkciju, riteņu suportu bremžu cilindru un vadīklu darbība ekstremālos gadījumos ir atšķirīga) un automašīnas diskiem ir uzstādītas riepas ar zemāku profilu (riteņa kopējais diametrs no autoražotāja noteiktajiem parametriem drīkst atšķirties tikai par aptuveni 2% -mmkriepas.lv/riepu-kalkulators/), kura dēļ automašīnas klīrens ir mazāks par 10 cm?

Ēriks Griģis:

 

Iespējama līdzatbildība administratīvajā lietā, arī līdzatbildība pēc Krimināllikuma 263. vai 266. panta. To nosaka procesa virzītājs. 

Zaudējumu atlīdzības noteikšanas procesā - apdrošinātājs.

Aleksandrs, 5.aprīlis 2025 15:52
Sveicināts!
Vai likumīgi būtu atvērt un aizvērt braukšanas maiņu vairākas reizes vienas dienas laikā?
Piem: esi pabeidzis darbu un aizvēris maiņu /valsti, pēc neilga laika saņem informāciju, ka jābrauc tālāk...
Vai drīkst vērt vaļā maiņu un turpināt darbu!?

Ēriks Griģis:

 

Ja nepārsniedz ikdienas vadīšanas laiku, kopējo darba laiku maiņā, maiņas laiku un nesamazina noteikto ikdienas atpūtas laiku 24 stundu periodā, tad var! 

 

Viedā tahogrāfa 1.versijas nomaiņu uz viedā tahogrāfa 2.versiju transportlīdzekļos, ar kuriem veic starptautiskos pārvadājumus, piemēro no 19.08.2025.

Attēlā otrās paaudzes viedā tahogrāfa izdruka, kurā bez transportlīdzekļa apturēšanas tahogrāfs automātiski ir reģistrējis robežu šķērsošanas vietas koordinātas un laiku. 

Alfrēds, 2.aprīlis 2025 12:18
Labdien! Situācija - CSN bija nonākusi nomāta automašīna. Policijas patruļas darbinieks protokolā uzrādīja informāciju par to, ka iespējams stūres iekārtas defekta dēļ aizķēra ceļa ka norobežojošo konstrukciju un netiekot galā ar automašīnas vadību iebrauca pretējā braukšanas joslā, kur izraisīja sadursmi ar pretī braucošo a/m. Tā kā pēc mēģinājuma iztaisnot automašīnu automašīnu kļuva nevadāma (notika akvaplanēšana) ir pamatotas aizdomas par to, ka nomas automašīnai varēja būt arī ritošās iekārtas defekti (beigti amortizatori). Par to ka notika akvoplanēšana tika informēta arī ceļu policijas patruļa. Mans jautājums - Vai ceļu policijas patruļai šajā gadījumā vajadzēja uzdod novietot bojāto automašīnu uzglabāšanas laukumā un norādīt to, ka viņi uz ceļa nevar veikt avarējušās mašīnas ritošās iekārtas pārbaudi un tāpēc automašīnas ritošās daļas un stūres iekārtas tehniskā stāvokļa novērtēšanai ir nepieciešama tehniskā ekspertīze. Ar cieņu,Alfrēds

Ēriks Griģis:

 

Par akvaplanēšanu Jūs informējāt policijas patruļu, bet par automobiļa tehniskā stāvokļa ekspertīzi pēc negadījuma - mani!?

Par tehniskās ekspertīzes nepieciešamību arī vajadzēja informēt un par ekspertīzes procedūru jautāt policijas patruļai! 

To jau vēl var labot, piesakot ekspertīzi procesa virzītājam policijā. Ar tehniskā stāvokļa pārbaudi pēc negadījuma nodarbosies automobiļa īpašnieks - nomnieks vai iznomātājs un arī apdrošinātājs. Abiem pēdējiem arī varat jautāt par tehniskās ekspertīzes veikšanu, lai noskaidrotu negadījuma iemesla saistību ar automobiļa ritošās iekārtas stāvokli.

 

Raivo, 27.marts 2025 18:34
Labdie!
Vakara iegādāsos vieglo auto. Parakstīsana notiks elktroniski.
Sakiet,lūdzu vai ir jaiegādajas OCTA, lai aizbrauktu no Jelgavas uz Ventspili.Jeb vai to varēs iegadaties Venspilī kad liksu auto uzskaitē. Ka nakamais auto īpasnieks.
Paldies.

 

Ēriks Griģis:

 

Noteikti un nekavējoties pirms brauciena vajag iegādāties OCTA, kad elektroniskā pārrakstīšana noritēja sekmīgi un tika apstiprināta!

Mācos autoskolā, 27.marts 2025 12:35
Leta 25.marta rakstā izlasīju, ka būs droši jāatver durvis csdd eksāmenā .Vai varat pateikt, kā būtu droši, ja līdz šim tā nebija ,paldies.

Ēriks Griģis:

 

Ja autovadītājs atvēra durvis ar kreiso roku, tad pa jaunam tam savas durvis būs jāatver ar labo roku

Vieglā auto šoferim durvis ir jāatver ar labo roku, turot durvju balstu ar kreiso! 

Kāpēc tā ir drošāk? Tā pagriežot ķermeņa pozīciju, autovadītājs paskatās aklajā zonā un pārliecinās par drošību īsi pirms durvju atvēršanas! Ja kāds apbrauks apturēto automobili, tad bez papildus kustībām to būs iespējams pamanīt un durvis nedrīkstēs atvērt!

Atveros aizslēgu ar labo roku, vadītājam jāpagriežas nedaudz pa kreisi! Pagriežot savu augumu pa kreisi, tas dod iespēju vadītājam ar skatienu neredzamajā zonā automobiļa kreisās puses sānos pārliecināties par drošību! Par to drošību, ka atverot durvis, netiks apdraudēti citi transportlīdzekļu vadītāji un mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki, kas ar divriteņu transportlīdzekļiem vai sporta inventāru apbrauks apturēto automobili pa kreiso pusi. Šo drošības pasākumu jau laikus var sākt mācīt autoskolās!

CSDD eksāmenos šis jautājums parādīsies uzreiz, nevienam neko par to nesakot, tikko tiks apstiprināti jaunie grozījumi!

Par darba laikiem, 19.marts 2025 0:13
Vai ir vēl kas jāzin?

Ēriks Griģis:

 

Vakardienas zvanītājiem un citiem iAuto lasītājiem! 

Te ir lejuplādējams buklets, kur ir kas vairāk:

Autovadīšanas un atpūtas laika noteikumi

 

B kategorijas auto, 19.marts 2025 0:12
Vieglajam vai vajadzēs reģistrēt darba laiku?

Ēriks Griģis:

 

Jā, nākošgad vajadzēs vieglajiem, kas reģistrēti kā kravas auto un izbrauks no valsts!

Autovadītājiem, kas veiks starptautiskos vai kabotāžas kravu pārvadājumus ar transportlīdzekļiem, kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabi vai puspiekabi, pārsniegs 2,5 tonnas būs jāreģistrē darba un atpūtas laikposmi, izmantojot tahogrāfu, sākot ar 01.07.2026.gadu.

 

Avots:

https://www.atd.lv/lv/jaunumi/mobilitātes-pakotne-–-izmaiņas-darba-un-atpūtas-laika-un-tahogrāfa-izmantošanas-regulējumā

 

 

Darba laiks, 19.marts 2025 0:11
Sakiet,cik dienas jāvadā līdzi tahodiski, ja braucu tikai tepat un robežu neškērsoju?

Ēriks Griģis:

 

Transportlīdzekļa vadītājam jāspēj uzrādīt  informāciju par viņa darba un atpūtas laika periodiem par kārtējo dienu un iepriekšējām 56 dienām jau sākot ar šā gada 1.janvāri. Ja Jums ir izsniegta digitālā tahogrāfa vadītāja karte, tad tai katru darba dienu ir jābūt klāt un jāuzrāda, kaut arī lietojat tikai analogo tahogrāfu. 

Ikdienas darbā izmantojot vai neizmantojot vadītāja digitālo karti, reizi 28 dienu periodā no vadītāja kartes ir jānolasa informācija tā, lai informācijas lejupielādes datums būtu atrodams uz kartes atmiņā. 

navigacija, 17.marts 2025 11:32
Vai var kur izlasīt par navigāciju eksāmenā?Paldies

Ēriks Griģis:

 

Rakstā “CSDD vieglo automašīnu vadītāju braukšanas eksāmenos tiks iekļauta navigācijas sistēmas izmantošana” CSDD mājas lapā!

 

CSDD vieglo automašīnu vadītāju braukšanas eksāmenos tiks iekļauta navigācijas sistēmas izmantošana | Jaunumi

 

Navi, 16.marts 2025 11:57
Sakiet!Kad vadīšanas eksāmenā sāks izmantot navigāciju?

Ēriks Griģis:

 

Vadīšanas B kategorijas transportlīdzekļu eksāmenos sākot ar 01.06., bet autoskolās jau vismaz mēnesi agrāk! Uzstādot navigāciju eksāmena maršrutā, pretendentam būs jāizvēlas vieta, kur atļauti un droši drīkst stāvēt, nevis apstāties!

Navigācijas uzstādīšana automobilī ir jāizpilda automobilim stāvot! 

 

Tā būs stāvēšana, nevis apstāšanās!

Stāvēšana tikai tam atļautajās vietās, piemēram, stāvvietās, neveicot nekādas citas darbības, ko stāvvietā nosaka papildzīmes pie veikaliem vai citās ar stāvvietu apzīmētās vietās!

 

Nedrīkst apstāties pasažieru sabiedriskajās transportlīdzekļu joslās, aiz 327.zīmes “Stāvēt aizliegts” vai iebraukt lielveikala stāvvietā, lai uzstādītu navigāciju, ja stāvvieta paredzēta tikai veikala apmeklētājiem!

Navigāciju nedrīkst uzstādīt 13 vietās, kur satiksmes noteikumi aizliedz apstāties un stāvēt, un vēl 4 vietās, kur noteikumi aizliedz stāvēt!

Ja navigācija uzstādīta, nepārkāpjot stāvēšanas aizliegumus, tad droši un pareizi jāuzsāk braukšana, un jābrauc pēc navigācijas, iespējams pēdējās 5-10 minūtes, kurās navigācija vedīs atpakaļ uz vadīšanas eksāmena sākuma vietu.

Artis, 15.marts 2025 9:41
Kāpēc nav jaunu bizness busu ar benzīna dzinējiem? Par dīzeli tagad izsakās visi slikti...gan cssd ,gan autospeci, gan zaļie ..perspektīvas pirkt nav rožainas........elektriskie busi, tērē 23- 25kw ux 100km ...tālu netiksi.....a benzīnieku vairs nevar šodien nopirkt....kur ir āķis?

Ēriks Griģis:

 

Valstī valdošajiem nav zināms, kur evakuēt iedzīvotājus krīzes situācijās! Ja pārsvarā būs e-autobusi, tad skaidrs, ka ar tiem neviens nekur neaizmuks! Un valdībai nebūs jālauza galva, ko atbildēt uz jautājumu - kur evakuēsim mūsu iedzīvotājus

Piemēram, Rīgas pilsētā tos, kas draudu gadījumā nepaspēs aizlidot līdzi gājputniem virzienā uz Sicīliju, sadzīs patvertnēs, lai svētīgi nošļakstītu ar Rīgas HES ūdeni dambja materiālā noguruma dēļ!

Tad autobusiem ar vai bez motoriem tāpat arī atbildēm uz nepatīkamajiem jautājumiem nebūs vairs nekādas nozīmes.  

Lūk, Tev āķis vai pat vesels enkurs!

Iespējams, saistītie daži statistikas dati šeit:

Ļaudis migrē projām no Rīgas uz Pierīgu. Kas notiek? - nra.lv

Konrands, 14.marts 2025 9:53
Paldies par atbildi .tikai es biju domājis ka tādas lietas nosaka Latvijas Valsts likumi,nevis csdd garastāvoklis.

Ēriks Griģis:

 

Realitāte diemžēl bieži atšķiras no mūsu domām vai pārliecības!

1 2 3 4 5 6 ..184

Lasītākie raksti

Jaunie raksti