Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Oskars, 24.jūlijs 2024 12:31
Labdien!

Vēlos zināt atbildes par led spuldžu izmantošu lukturos.
Biju sūtījis e-pastu CSDD, bet tā arī neko neatbildēja.
Saprotu, ka OSRAM ir izveidojis legālas H7 spuldzes, kuras var lietot konkrētajos automašīnu reflektoru lukturos, piem.: Golf 6 mašīnā (lukturos: HELLA E8 4816 un VALEO E9 5813) drīkst izmantot šīs OSRAM LED spuldzes - www.osram.de/am/night-breaker-le...
Jautājumi:
Vai Latvijā šīs LED spuldzes drīkstu lietot savos Golf 6 lukturos un skatē nepiekasīsies par viņām?
Vai Latvijā drīkst izmantot LED spuldzes projektoru lukturos?

Paldies, kas uzklausījāt un ceru, ka atbildēsiet!
Ēriks Griģis:

1.Iesaku vadīties pēc aprakstītā:
likumi.lv/ta/id/292396-noteikumi...
2.Zvans uz informatīvo CSDD tālruni 67025777, kur zvanītāju savienos ar tehnisko daļu.
csdd teorijas eksāmena jautājums, 17.jūlijs 2024 19:33
Cik ātri var braukt vieglais ar piekabi ārpus apdzīvotām vietām un pa ātrgaitas ceļiem? Nekur tiešu norāžu par šiem ātrumiem neatradu! Paldies Jums.
Ēriks Griģis:

CSN 101.punkta pēdējais teikums ir atbilde uz Jūsu abiem jautājumiem. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijās – 20 km/h. Ārpus apdzīvotām vietām visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h.

CSN 103.4.punkts nosaka, ka braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, – 120 km/h, autobusiem – 110 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem – 100 km/h, bet vieglajiem automobiļiem – 110 km/h, bet atsevišķi nenosaka braukšanas ātrumu vieglā automobīļa sastāvam ar piekabi. No tā, likumsakarīgi, ka pa ātrgaitas ceļu vieglā automobīļa ar piekabi braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h, ja vien ar ceļa zīmēm (323. kopā ar 820. papildzīmi uz viena balsta) nav norādīts citādi!
Jautājums, 4.jūlijs 2024 11:21
No Bez Tabu - Tas ir sviests! Policisti soda autovadītājus par atļauta manevra veikšanu! Jautājums - vai tad valstij, tas ir, valsts varai nav pienākums radīt un nodrošināt saviem pilsoņiem juridiski nepretrunīgu regulējumu, lai pilsoņi var godprātīgi izpildīt savus pienākumus pret valsti un ar savu rīcību nenonākt pret savu gribu likumpārkāpēja statusā, kuru, bez šaubām, policijai ir pienākums fiksēt un sankcionēt. Runa ir nevis par CSN pielāgošanu katram krustojumam, bet par adekvāta regulējuma nodrošināšanu ikvienā krustojumā. Un nemaz nesāksim dziļi akadēmisku diskusiju - kam ir kas jādara vispirms - valstij vai pilsoņiem!?
Ēriks Griģis:

Manuprāt, neviens no tiem, kas saskaņoja Projekta ID 22-TA-2915 Tiesību akta nosaukums Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi", kas stājās spēkā 26.01.2024., nebija izbraukuši ceļu satiksmē uz vietām, lai pārliecinātos:
1) kā CSN grozījumi ietekmēs transportlīdzekļu vadītājus;
2) kā CSN grozījumi uzlabos drošību ceļu satiksmē vai tikai dos iespēju piemērot transportlīdzekļu vadītājiem jaunus administratīvos sodus;
3) vai grozītajiem CSN ir vai nav atbilstoša vietējā satiksmes infrastruktūrā ar tajā esošajām ceļu nepārtraukto apzīmējumu līnijām, iebrauktuvēm vai tikai izbrauktuvēm no blakusteritorijām;
4) vai pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu joslu garums būs atbilstošs grozīto CSN prasībām, lai nesodītu vai tikai sodītu transportlīdzekļu vadītājus;
5) vai to garumu saīsināt tieši pirms krustojumiem vai brauktuvēm nevajadzēja apspriest visiem zemāk minēto institūciju pārstāvjiem pirms grozījumiem?
Institūcijas, kuru pārstāvji un kad piedalījās grozāmo CSN apspriešanā:
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" - 16.06.2023.
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" - 10.08.2023.
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" - 06.09.2023.
IEM - 16.06.2023.
IEM - 07.07.2023.
IEM - 10.08.2023.
KP - 07.07.2023.
LMA - 16.06.2023.
TM - 15.06.2023.
TM - 28.06.2023. - pēc termiņa
TM - 05.07.2023.
TM - 10.08.2023.
FM - 15.06.2023.
FM - 05.07.2023.
FM - 08.08.2023.
FM - 06.09.2023.
FM - 17.11.2023.
IEM - 06.09.2023.
IEM - 21.11.2023.
KP - 04.08.2023.
KP - 07.09.2023.
KP - 21.11.2023.
TM - 06.09.2023.
TM - 17.11.2023.
VM - 21.11.2023.
ZM - 26.06.2023. - pēc termiņa
ZM - 04.07.2023.
ZM - 10.08.2023.
ZM - 06.09.2023.
ZM - 21.11.2023.

CSN anotācija:
tapportals.mk.gov.lv/annotation/...
CSN grozījumu ieviešanas mērķis:
Paaugstināt drošības prasības elektroskejriteņu lietotājiem, gājējiem un velosipēdu vadītājiem. Precizēt Ceļu satiksmes noteikumus ar prasībām attiecībā uz ātrgaitas ceļiem. Precizēt tiesību normas invalīdu stāvvietu izmantošanai, autopārvadājumiem (intermodālie pārvadājumi) u.c. un traktortehnikai.
Nevis, policistiem sodīt autovadītājus par atļautā manevra veikšanu!
Kursants, 3.jūlijs 2024 18:33
Sakiet pasniedzēj, cik ātri es ar vieglā auto sastāvu, man piekabe ir 750kg, varu braukt pa ātrgaitas ceļu Ķekavas virzienā, paldies!
Ēriks Griģis:

Ja nav noteikts cits braukšanas ātruma režīms, tad vieglā automobīļa sastāva braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90km/h, kā to ārpus apdzīvotām vietām nosaka CSN 101.punkts.
No CSN 101.punkta. Ārpus apdzīvotām vietām visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h.
Santa, 2.jūlijs 2024 8:53
Sveiki. Vai ir iespeja kaut kur iegūt saskaņotā paziņojuma veidlapu pdf formā? Vajadzīgs priekš autoskolas B kategorijas apmācībām
Ēriks Griģis:

1. Var ieskenēt!
2. Ar tālruni var nofotogrāfēt!
3. Internetā var atrast:
www.bing.com/images/search?q=sas...
4. Var izmantot kādas citas autoskolas mācību materiālu:
saldusautoskola.lv/tehniska-info...
Āris, 20.jūnijs 2024 19:17
Labdien!
Vai ir atļauts pārbraukt divu secīgu nedēļu braukšanas laiku, ja pirms tam ir paņemts 30 min. pārtraukums un maiņa beigsies uzņēmuma bāzes vietā ar sekojošu regulāro iknedēļas atpūtu?
Ēriks Griģis:

Ja tiek ievēroti turpmākie nosacījumi, tad drīkst! Turpmākie nosacījumi ir vairāki, kas saistās ar ārkārtas apstākļiem, kas varētu būt jāpierāda!

No Regulas ES 2020/1054, kas groza Regulas EK 561/2006 12. pantu:
Ar noteikumu, ka netiek apdraudēta ceļu satiksmes drošība, ārkārtas apstākļos transportlīdzekļa vadītājs var arī atkāpties no 6. panta 1. un 2. punkta un 8. panta 2. punkta, pārsniedzot ikdienas un iknedēļas vadīšanas laiku par ne vairāk kā vienu stundu, lai sasniegtu darba devēja darbības centru vai transportlīdzekļa vadītāja dzīvesvietu, lai izmantotu iknedēļas atpūtas laikposmu.

Ievērojot tādus pašus priekšnosacījumus, transportlīdzekļa vadītājs var pārsniegt ikdienas un iknedēļas vadīšanas laiku par ne vairāk kā divām stundām, ar noteikumu, ka tieši pirms transportlīdzekļa vadīšanas papildu laikposma, kura mērķis ir sasniegt darba devēja darbības centru vai savu dzīvesvietu nolūkā izmantot regulāro iknedēļas atpūtas laikposmu, transportlīdzekļa vadītājs ir izmantojis 30 minūšu nepārtrauktu atpūtas laikposmu.

Transportlīdzekļa vadītājs, vēlākais, tūlīt pēc ierašanās galamērķī vai piemērotajā apstāšanās vietā manuāli norāda šādas atkāpšanās iemeslus reģistrācijas kontrolierīces reģistrācijas diagrammā vai reģistrācijas kontrolierīces izdrukā, vai savā darba žurnālā.

Jebkuru transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pagarinājumu kompensē ar līdzvērtīga ilguma atpūtas laikposmu, ko izmanto vienā reizē kopā ar jebkuru atpūtas laikposmu, līdz trešās nedēļas beigām, kura seko attiecīgajai nedēļai.

Par divu secīgu nedēļas braukšanas laika pārsniegšanu regulā skaidrojumus neatradu!
Damars, 29.maijs 2024 9:57
Labdien! Par cik tuvojās vasarā, tuvojās arī braukšanas aizliegumi Polijā, kuri attiecas uz kravas automašīnām! Bet aizliegumam atpakpes! Ātri bojājošās preces drīkst vest un neattiecas aizliegums ja ir ievērojams daudzums! Kā tieši noteikt vai krava ir ievērojams daudzums? Vai nav kādi precīzi skaitļi! Par ir dalītas kravas, ļoti grūti noteikt, vai drīkst braukt, vai nē.
Ēriks Griģis:

Saskaņā ar Polijas Satiksmes ministra 2007. gada 31. jūlija Noteikumiem par periodiskiem ierobežojumiem un aizliegumu noteiktu veidu transportlīdzekļu satiksmei pa ceļiem aizliegums veikt kravas automašīnu satiksmi noteiktās dienās un stundās neattiecas uz transportlīdzekļiem, kas pārvadā ātrbojīgas preces un pārtikas produktus.
Par dalītām kravām un ievērojamo daudzumu jautājiet šeit, pieliekot h adreses priekšā:
ttps://moto.infor.pl/prawo-na-drodze/ciekawostki/738790,Artykuly-szybko-psujace-sie-i-srodki-spozywcze.html
vai Polijas Infrastruktūras ministrijā:
www.gov.pl/web/infrastruktura/sz...
Andris, 27.maijs 2024 22:40
Labvakar! Pa pilsētas ielām bieži redzami zāles pļaušanas traktorīši( piem.-Castelgarden XD 140).
Sakiet, lūdz,kādiem vadīšanas dokumentiem ir jābūt, lai vadītu šādu tehniku?
Ēriks Griģis:

Zāles pļāvējs nav traktortehnika, kuru reģistrē noteiktā kārtībā, tāpēc tai nav reģistrācijas numurzīmes, ar to nav paredzēts piedalīties ceļu satiksmē un vadītājam nav prasības pēc vadītāja apliecības Latvijā. Veicot tikai pārbraucienus no vienas darbu izpildes vietas uz otru, jāievēro vispārējie ceļu satiksmes noteikumi, īpaši, pārvietojoties ar tehnoloģisku agregātu. Uz tā ir jābūt pašvaldībā reģistrētam numuram, ja pieder juridiskai firmai, īpašnieka nosaukumam un kontakta informācijai, ja pārbraucienos izmanto ceļu satiksmi.
Dažās ārvalstīs tikai izbraucot un piedaloties ceļu satiksmē būs nepieciešama jebkura mehāniskā četrriteņu transportlīdzekļa vadīšanas apliecība, ieskaitot iekrāvēja. To nosaka katras valsts tiesību akti.
Ivans, 8.maijs 2024 17:01
Saskrāpēju auto stāvvietā abas mašīnas stāvēja un nekustējās. Apdrošināšana atsūtīja rēķinu, kas ir jāapmaksā, jo cietušais iesniedza prasību par apdrošināšanas gadījumu. Policija lietu izbeidza, jo nozieguma vietas nebija.
Vai tiešam ir jaapmaksa rēķinu apdrošināšanai ?
Ēriks Griģis:

Lai atbildētu, apdrošinātāja rēķinu vajadzētu izlasīt! Rēķinu var pārsūdzēt, bet šaubos, vai tas bija rēķins! Varēja būt regresa prasība, kurai klāt pievienota prasības summa! Kāds bija regresa prasības vai rēķina pamatojums un kāda bija atsauce uz OCTA likuma pantu? Pēc šīs prasības pamatojuma būtu iespējams lemt par tās pārsūdzēšanu. Pārsūdzēšanas secību iepriekšējos jautājumos esmu jau aprakstījis.
Spararats, 24.aprīlis 2024 22:44
Labdien!
MK noteikumos "Pasažieru un kravas pašpārvadājumu veikšanas kārtība" 4.4 punktā minēti dokumenti, kuros norādīts, ka krava ir pašpārvadājums.
Kas tie ir par dokumentiem?
Vai domāta pavadzīme?
Vai pašpārvadājumos jālieto pavadzīmes?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Šo jautājumu ne visi 95.koda pasniedzēji prot paskaidrot!
Tie ir īpašumtiesību vai tā iegūšanas veidu apliecinošie dokumenti kravai, kura ir pārvadātāja īpašums vai kuru viņš nopircis (pirkšanu apliecinošie dokumenti), pārdevis (pārdošanas apliecinošie dokumenti, tai skaitā, kravas pavadzīme), iznomājis (nomas līgums, pieņemšanas-nodošanas akts, citi dokumenti, kas saistīti ar nomātās kravas vērtību, vērtības mazinājumu, apdrošināšanu, laika ierobežojumiem, darbībām ar kravu, ko neparedz nomas līgums), izīrējis (īres dokumenti), ieguvis (ieguvuma apliecinošie dokumenti), izgatavojis (izgatavošanas apliecinājumi), pārstrādājis (pārstrādes apliecinošie dokumenti) vai remontējis (remontu apliecinošie dokumenti), atbilstoši pašpārvadājumu Autopārvadājumu likuma 1.panta 27.punktā noteiktajai definīcijai. Tikai viens no dokumentiem, kas pavadītu kravu tās pašpārvadājuma laikā, būtu pavadzīme.
No Autopārvadājumu likuma.
Pašpārvadājumi ir pārvadājumi, kuri bez maksas tiek veikti ar komersanta, zemnieku vai zvejnieku saimniecības, kooperatīvās sabiedrības, kas darbojas lauksaimniecības nozarē, valsts vai pašvaldību institūcijas, biedrības vai nodibinājuma īpašumā esošiem vai iznomātiem transportlīdzekļiem, izņemot citā valstī reģistrētu transportlīdzekli, kurus vada pats pašpārvadājuma veicējs vai viņa darbinieks, lai pašpārvadājuma veicēja vajadzībām pārvadātu personas vai kravu, kura ir viņa īpašums vai kuru viņš nopircis, pārdevis, iznomājis, izīrējis, ieguvis, izgatavojis, pārstrādājis vai remontējis. Pašpārvadājumi ir tikai pašpārvadājuma veicēja papilddarbība.

Ja pašpārvadājumam zemnieku saimniecība izmantos cita īpašumā esošu transportlīdzekli, tad ir jānoslēdz nomas līgums par šī transportlīdzekļa izmantošanu zemnieku saimniecības vajadzībām. Autovadītājam ir jābūt darba attiecībās ar šo zemnieku saimniecību un noslēgtajam līgumam vai apliecinātam darba līguma izrakstam par pašpārvadājuma veikšanu pašpārvadājuma laikā ir jāatrodas transportlīdzeklī. Ja transportlīdzekļa pilna masa pārsniedz sešas tonnas, ir jābūt pašpārvadājuma sertifikātam, ko Autotransporta direkcijā var noformēt elektroniski.
Saskaņā ar Autopārvadājumu likumu kravas pārvadājumus, arī pašpārvadājumus, ar kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, atļauts veikt autovadītājiem, kuriem ir šo pārvadājumu veikšanai nepieciešamās profesionālās zināšanas. Iegūtās profesionālās zināšanas apliecina derīgs 95.koda ieraksts transportlīdzekļu vadītāja apliecībā.
Lai nodrošinātu pareizu autovadītāja darba un atpūtas laika posmu uzskaiti, saskaņā ar regulu (EK) Nr. 561/2006 autovadītājs 100 km rādiusā no zemnieku saimniecības bāzes vietas var pārvadāt preces, kas saistītas ar zemnieku saimniecības komercdarbību, neizmantojot tahogrāfu sava darba un atpūtas laika uzskaitei, bet aizpildot iknedēļas darba laiku uzskaites grafiku, atbilstoši MK noteikumos Nr.279. Noteikumi par izņēmumiem, kad nepiemēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulu (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu noteiktajam.
Ja pārvadājums ir tālāk par 100 km rādiusā no bāzes vietas, tad autovadītājam ir jāizmanto tahogrāfs.

Ja tiek pārvadāti pasažieri ar pārvadātājam izsniegtu pašpārvadājumu sertifikātu, tad iekšzemes pasažieru pašpārvadājumiem ar autobusu un starptautiskajiem pasažieru pašpārvadājumiem ar autobusu starp Eiropas Savienības dalībvalstīm, pie autobusa vadītāja, kā valsts vai pašvaldības pašpārvadājuma veicēja, pašpārvadājuma laikā ir jāatrodas šādiem dokumentiem - valsts vai pašvaldības institūcijas vadītāja rīkojums vai tā apliecināta kopija, kurā norādīts brauciena mērķis, kas saistīts ar valsts vai pašvaldības institūcijas funkciju veikšanu, plānotais brauciena maršruts, pasažieru saraksts vai norāde, kādas personas var atrasties autotransporta līdzeklī un kādi dokumenti to apliecina.
Kravas pārsvars, 16.aprīlis 2024 11:03
Sveicināts pasniedzēj, baļķu svars kraveniekā pārsniedza normu un uz svariem rādja 8 procentus vairāk. Kādi sodi man sagaidāmi?
Ēriks Griģis:

Pēc nedēļas stājas spēkā jaunie administratīvie sodi par pārsvaru. Līdz 23.04. par transportlīdzekļa vai transportlīdzekļu sastāva, kura pilnā masa pārsniedz 12 tonnas, pilnās masas vai atļautās faktiskās masas pārsniegšanu no pieciem līdz 10 procentiem (neieskaitot) piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no astoņām līdz četrpadsmit naudas soda vienībām, bet pārvadātājam — no četrpadsmit līdz četrdesmit divām naudas soda vienībām.

No Autoppārvadājumu likuma, sākot ar 24.04.2024.:
54. pants. Kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana
(1) Par transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva), kura pilnā masa pārsniedz 12 tonnas, pilnās masas vai atļautās faktiskās masas pārsniegšanu no pieciem līdz 10 procentiem (neieskaitot) piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no četrpadsmit līdz trīsdesmit sešām naudas soda vienībām, bet pārvadātājam — no simt četrpadsmit līdz divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
(2) Par transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva), kura pilnā masa pārsniedz 12 tonnas, pilnās masas vai atļautās faktiskās masas pārsniegšanu no 10 līdz 20 procentiem (neieskaitot) piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit sešām līdz piecdesmit sešām naudas soda vienībām, bet pārvadātājam — no divsimt astoņdesmit līdz četrsimt sešdesmit naudas soda vienībām.
(3) Par transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva), kura pilnā masa pārsniedz 12 tonnas, pilnās masas vai atļautās faktiskās masas pārsniegšanu, sākot no 20 procentiem, piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit sešām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, bet pārvadātājam — no četrsimt sešdesmit līdz tūkstoš simt četrdesmit naudas soda vienībām.
Tas ir, pārvadātājam par 20% atļautās masas pārsniegšanu draud līdz 5700 eiro sods.
Ainars, 15.aprīlis 2024 19:47
Labdien.Jautājums par uzvedības korekcijas grupu. 2023.g.pieņemts grozījums,lai atgūtu vadītāja apliecību,jāapmeklē šī grupa.Jautājums - ja tiesības atņemtas pirms grozījuma pieņemšanas,vai arī tad jāapmeklē šī grupa? Paldies.
Ēriks Griģis:

CSL nosaka robeždatumu tiesību atgūšanai, bet ne to, kad tiesības ir atņemtas!
Ja vadītājs tiesības vēlas atgūt pēc 01.09.2023., tad grupa ir jāapmeklē.
To nosaka CSL 65.pants. Šā likuma 22. panta pirmās daļas 3.1" punktā minētā prasība par dalību uzvedības korekcijas programmā piemērojama transportlīdzekļa vadītājam, kurš vēlas atgūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, sākot no 2023. gada 1. septembra.
CSL 22.06.2023. redakcija, kas ir spēkā no 06.07.2023.

P.S. Mana komentāra precizēšanai CSDD informatīvā tālruņa Nr.: 67025777
Andris, 13.aprīlis 2024 22:53
Pēc eļļas maiņas parādījās motorā trokšņi un aizbraucot vēlreiz uz to pašu servisu nomaina vēlreiz eļļu un pasaka, ka motoreļļā parādījušās metāla skaidiņas un motoram beigas. Sazinoties ar citiem servisiem un jautājot kas par vainu, saņēmām atbildi, ka nepareizi ievietota eļļas filtra rezultātā var būt šāds iznākums. Vai Latvijā kaut kur taisa ekspertīzi vieglo automašīnu motoriem, lai noteiktu bojājuma cēloni?
Ēriks Griģis:

Varbūt Jums vērts apjautāties Latvijas Neatkarīgo ekspertu asociācijā Vilhelma Purvīša iela 21A, Rīgā, Tālrunis: 29545038 vai 67226424.
www.infolapas.lv/company/neatkar...

Ja eļļa neiztecēja un neatradās cita vaina, kuras dēļ motors jau agrāk ir darbojies ar nepietiekošu eļļas padevi, tad, kā nepareizi būtu jāievieto jauns eļļas filtrs, lai tā notiktu? Vai to servisā nepateica?
Labās rokas likums, 13.aprīlis 2024 12:39
Iebraucu Vācijā iepirkties, bet man aizrāda, ka parkingā jābūt ļoti uzmanīgam. Saprotu, ka tā ir, bet kāpēc pievērš uzmanibu? Auto ir no lv.
Ēriks Griģis:

Vācijā labās rokas likums neattiecas uz autostāvvietām!
Federālā tiesa ir lēmusi, ka "labais pirms kreisā" neattiecas uz autostāvvietām. Tiesneši lēmumu pamatoja, norādot, ka stāvvietas nav parasta brauktuve, bet gan transportlīdzekļu iekraušanas un izkraušanas vieta. Tāpēc šajās vietās nav nepieciešams attiecināt stingrus noteikumus par ceļu satiksmi. Autovadītājiem vajadzētu sazināties savā starpā un braukt uzmanīgi. Tā kā gājēji izmanto arī stāvlaukumu, apdomīgs braukšanas stils šajās zonās jebkurā gadījumā ir piemērots.
Tālāk tiesas spriedumā teikts, ka noteikums "pa labi pirms kreisā" ir piemērojams tikai tad, ja joslai ir "skaidrs ceļa satiksmes raksturs". Tas attiecas uz gadījumiem, kad brauktuve "galvenokārt tiek izmantota piekļūšanai un izbraukšanai un tādējādi tā saistāma ar satiksmes plūsmu". Tomēr jaunajam satiksmes tiesiskajam regulējumam ir viens izņēmums, ja stāvvietā ir skaidri norādīts noteikums "pa labi pirms kreisās", tad autovadītājiem labās rokas likums ir jāievēro.

Latvijā braukšanas kārtība pēc "labās rokas likuma" ir noteikta vietās, kur iespējama transportlīdzekļu kustība. Tāda tā darbojas arī autostāvvietās un to apraksta satiksmes noteikumu 78.punkts "Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses."
Gļebs, 11.aprīlis 2024 14:10
Labdien ! Pēc CSN apdrošinātājs nolēma, ka man, kā pusei "A" (neesmu vainīgs negadījumā, bija izsaukta policijas ekipāža, kas konstatēja, ka es neesmu vainīgs), jāapmaksā 25% no remonta izmaksām. Biju braucis savā joslā un pretī braucošā auto iebrauca manā joslā un es nepaspēju noreaģēt un nobremzēt. Vai ir vērts to apstrīdēt ?
Ēriks Griģis:

Interesē, taču, kāpēc apdrošinātāji šitā, bet policija tā!
Nepiekrītiet apdrošinātāju lēmumam! Rakstiski prasiet paskaidrojumus un lēmuma pamatojumu, kāpēc CSNg Jūs atzina par 25% līdzatbildīgu zaudējumos, ko nodarīja pretī braucošais, kuru par vainīgu atzina policija.
Kad saņemsiet dalītās atbildības noteikšanas vērtējuma datus, iemeslu, kāpēc tā atbildība vērtēta, un uz tiem balstītu apdrošinātāja lēmumu, tad būs iespējams lemt par viņu lēmuma pārsūdzēšanu.
Ilmārs, 5.aprīlis 2024 2:35
Autobuss. divas brīvas četras strādā,viena brīva piecas strādā,divas brīvas. Vai jākompensē
Ēriks Griģis:

Ir burbuļi, nav burbuļi, atkal putas ar burbuļiem, cik bieza būs zupa!? Vai pats maz zini, ko brūvē un kā strādā?
Tas ir, vai zini, kad Tava auto vadīšanas nedēļa sākas un kad beidzas? Kas nosaka vadīšanas nedēļas garumu? Cik vienā kalendārā nedēļā var būt vadīšanas nedēļas?
Iemet savu vadītājs karti lasītājā un pārbaudi DDD datus.
Jebkurā autotransporta uzņēmumā ir savs pārvadājuma vadītājs, dispečers vai mehāniķis, kas vismaz reizi 28 dienās lejupielādē datus no vadītāja kartes un pārbauda tā darba un atpūtas laikus.
Ja lieto analogo tahogrāfu, tad pieraksti diska datus savā iknedēļas kalendārā un mājās saskaiti stundas pirmajai iknedēļas atpūtai, tad nākošai iknedēļas atpūtai. Ja kādā no tām ir mazāk par 45 stundām, tad nākošajā iknedēļas atpūtā kompensē iepriekšējās iztrūkumu.
Ja raksti, ka pēc četrām darba dienām viena ir brīva, kas varētu būt iknedēļas atpūta, cik stundas tad atpūties šajā vienā dienā?
Pieņemu, ka ceturtajā dienā pusnaktī beidzi darbu (24:00), tad pēc vienas dienas (24 stundām) no rīta 6:00 sāc maiņas darbu (24+6=30). Tad nākošajā iknedēļas atpūtā ir jākompensē iztrūkstošās (45-30=15) 15 stundas, kas kopā ar kompensāciju sastāda (45+15=60) 60 stundas garu iknedēļas atpūtas laiku. Vai pēc piecām nostrādātajām dienām divās brīvajās dienās sanāks atpūsties 60 stundas, to aprēķini pats!
Aigars, 3.aprīlis 2024 15:36
Labdien! Saņēmu automašīnu atpakaļ no servisa. Tika veikta auto apakšas apstrāde ar smilšu trūklu un dažu elementu metināšanas darbi. Metinājuma šuvju kvalitāte ir apšaubāma, tas man pat ka nespeciālistam ir skaidrs, turklāt nav nekādu dokumentu par izmantoto materiālu izmaksām, tikai summas Whatsapp. Kaut gan serviss nopietns. Kur es varu vērsties pēc palīdzības, novērtēt darbu kvalitāti? Turklāt, serviss ir paņēmis samaksu par darbiem, kuri nemaz nav veikti. Tieši to es vēlos piedādīt piesaistot neatkarīgu ekspertu.
Ēriks Griģis:

Ja remonts saistīts ar apdrošināšanu, tad eksperts no apdrošināšanas sabiedrības.
Jebkurā gadījumā Latvijā autorizēta auto zīmola remontservisa eksperta atzinums strīdā palīdzēs.
Berlina, 1.aprīlis 2024 10:47
Ka man ja esmu shofers bus jasadzivo pret jauno likumu Vacija?
Ēriks Griģis:

Vācijā ar 01.04.2024. kaņepes ir legalizētas, bet transportlīdzekļa vadīšana narkotiku reibumā joprojām ir aizliegta. Aizliegumu nosaka Ceļu satiksmes likuma (StVO) 24.a pants: "Ikviens, kurš ceļu satiksmē vada mehānisko transportlīdzekli šīs normas pielikumā uzskaitīto apreibinošo vielu ietekmē, ir vainīgs administratīvā pārkāpumā."
Atšķirībā no alkohola, kura promilēm asinīs ir pielaides, kaņepēm nav noteiktu ierobežojumu. Tas nozīmē, ka jau konstatēta to klātbūtne organismā var novest pie naudas sodiem un braukšanas aizlieguma uz vairākiem mēnešiem. Saskaņā ar naudas sodu katalogu Vācijas tiesas vadās pēc viena nanograma THC uz mililitru asiņu.
Par pirmo pārkāpumu paredzēts naudas sods 500 eiro apmērā, divi punkti Flensburgā un autovadītāja tiesību izmantošanas liegums uz vienu mēnesi. Daudz dārgāk un nepatīkamāk būs, ja pārkāpums tiks atkārtots.
Otrajā pārkāpuma reizē - 1000 eiro naudas sods, divi punkti Flensburgā, braukšanas liegums uz trim mēnešiem.
Trešajā pārkāpuma reizē - 1500 eiro naudas sods, divi punkti Flensburgā, braukšanas liegums uz trim mēnešiem.
Kaņepes pēc to smēķēšanas no organisma izdalās daudz lēnāk par alkoholu!

Straßenverkehrsgesetz (StVG) §24a 0,5 Promille-Grenze
www.gesetze-im-internet.de/stvg/...
Kaspars, 11.marts 2024 12:09
Sveiki! Vai ir kāda mājaslapa, kurā iespējams redzēt sertificētu auto ekspertus sarakstu. Nepieciešams eksperts izdemolēta auto novērtēšanai, lai vērstos tiesā.
Ēriks Griģis:

Te būs:
services.ltab.lv/lv/expert
Grigorijs, 11.marts 2024 1:51
Sveiķi. Ka OCTA skaita izmaksu auto remontam remontam? Ja 26.panta rakstits , ka Zaudējumi sakarā ar transportlīdzekļa bojājumu ir izdevumi par transportlīdzekļa remontu, kas nepieciešams, lai atjaunotu attiecīgā transportlīdzekļa stāvokli, kāds tas bija pirms ceļu satiksmes negadījuma.
Un piemeram man jamaisa sliekšna gabalu, vi.nu maina pilnigi vai daļeji, jo ja daļeji bus špaktele un mašinai 2017 gada cena uzreiz nokritis ja es gribešu pardot un tas bus liela summa no tirgus summas. Vai ir kadi noteikumi ka jataisa remontu ar to taļi kura in nesoša? Stoika/sliekšņi un ta talak?
Ēriks Griģis:

Katrai automobīļu markai remonta tehnoloģiju nosaka tās izgatavotājs. Remonta tehnoloģiju var uzzināt pie zīmola pārstāvja vai dīlera remontservisā.
Pēc izgatavotāja noteiktā apdrošinātāji aprēķina remonta izmaksas.
Ar apdrošinātāju tehnisko ekspertīžu veikšanas kārtību un zaudējuma aprēķināšanas metodiku varat iepazīties
MK 12.04.2005.gada noteikumos Nr.251 "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi"
likumi.lv/ta/id/106478
un LTAB Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu
metodikā
www.ltab.lv/normativie-akti/tran...

Avots:
www.ltab.lv
1 2 3 4 5 6 ..181

Lasītākie raksti

Jaunie raksti