Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ainars Pukulis, 15.janvāris 2019 20:04
Labvakar!
Ja ir ņemts saīsinātais iknedēļas atpūtas laiks,
vai tas ir jākompensē vienā gabalā, vai var sadalīt vairākos?
Paldies!
Atbilde vēl nav
Vineta Siliņa, 12.janvāris 2019 22:08
Labs vakars!
Audi A3 panelim( spidometrs, tahometrs utt.) braucot zūd elektrība, meistari nevar atrast kur ir problēma. Auto ir 2002g beigas, ar 1.9tdi.
Ēriks Griģis:

Mana auto elektriķis pieslēdza datoru un atrada vainu! Nācās nomainīt kontrolpaneli, tiesa gan, 2004. gada modelim!
Bet katram jau savs!
Roberts Figoriņš, 9.janvāris 2019 18:03
Labvakar, man būtu šāds jautājums
Vai ir obligāti jāmaina tiesības ja ir noklausītos 95 kods, un tiesībäm vēl ir laiks maiņai. Paldies
Ēriks Griģis:

Derīgs 95. kods autovadītājam tiek piešķirts ar to brīdi, kad tiek saņemta vadītāja apliecība ar kodu tajā. Koda derīguma termiņš sākas ar pēdējo noklausīšanās dienu autoskolā un tas nav saistīts ar vadītāja apliecības derīguma termiņu!
1. Ja nav nepieciešams 95. kods, tad apliecību uzreiz varat nemainīt.
Saņemot jauno apliecību iepriekšējās termiņa beigās, koda derīguma periods, kas būs ierakstīts jaunajā apliecībā, sāksies no pēdējās - piektās noklausīšanās dienas autoskolā!
2. Ja kods ir vajadzīgs darbā un iepriekšējais vairs nav derīgs, tad pēc noklausīšanās autoskolā tūlīt mainiet vadītāja apliecību! Braukšanu uzsāciet tikai tad, kad apliecība ir samainīta un jaunajā ir derīga 95. koda atzīme.
Raimonds Horns, 9.janvāris 2019 18:02
Labvakar!
Vai man veicot tehnikuma audzēkņu pārvadāšanu
ar autobusu(16 vietas un 40 vietas), no dzīves
vietas uz tehnikumu un atpakaļ ir nepieciešams
95. kods?
Šoferis algu par to nesaņem un skolnieki par to nemaksā!Autobusam ir pašpārvadājuma sertifikāts.
Ēriks Griģis:

Kods pašpārvadājumam ir vajadzīgs!
No Autopārvadājuma likuma 31.' panta prasības attiecībā uz pasažieru pārvadājumus veicošo autovadītāju profesionālo kompetenci 2. punkta, kas nosaka, ka no šā panta pirmajā daļā noteiktās prasības (attiecīgā ieraksta 95. koda transportlīdzekļu vadītāja apliecībā) ir atbrīvoti autovadītāji, kas vada 6. apakšpunktā noteiktos transportlīdzekļus, kurus izmanto nekomerciālai pasažieru pārvadāšanai.

likumi.lv/doc.php?id=36720
Vilnis -Vācija, 7.janvāris 2019 21:13
Labvakar un veiksmīgu jauno gadu cienijamajam ekspertam un visiem lasītājiem.
Vai ir kādi ierobežojumi, pēc cik ilga laika no 4,5 stundu braukšanas perioda sākuma drīkst uzsākt dalītās atpūtas pirmās 15 minūtes?
Ēriks Griģis:

Paldies, Vilni! Tev arī sekmīgu šo gadu!
Nē, nav!
Pagaidām nav. Iespējams, ka būs, tikai 15 minūšu vietā 30 minūtes un 4,5 stundu vietā 4 stundas. Bet tiek apspriestas arī vēl citas iespējas.
Te trijās valodās plānotais:
www.etf-europe.org/resource/etf-...
Un te latviski:
www.europarl.europa.eu/sides/get...

Piemēri no projekta grozījumiem apspriešanai arī Latvijā! Piemērs!
Grozījums Nr.11 Regulas priekšlikums 6.a apsvērums (jauns)
(6a) Ja paredzams, ka transportlīdzekļa vadītājam darba devēja uzdevumā būs jāveic darbības, kas nav viņa kā profesionāla transportlīdzekļa vadītāja darbs, piemēram, iekraušanai un izkraušana, stāvvietas atrašana, transportlīdzekļa apkope, maršruta sagatavošana utt., tad šo pienākumu veikšana būtu jāņem vērā, nosakot viņa darba laiku, iespēju pienācīgi atpūsties un atalgojumu.
Ē.G. Vai tas attieksies arī uz automobiļa apsargāšanu stāvvietās autovadītāju atpūtas laikā, kas ierakstīts autovadītāju darba līgumos ar pārvadātāju? Vai tāpēc apdrošinātājs drīkst atteikt atlīdzības izmaksu par apzagtām kravām?

Piemērs!
Grozījums Nr.12 Regulas priekšlikums 6.b apsvērums (jauns)
(6b) Lai nodrošinātu transportlīdzekļu vadītāju darba apstākļus kravu iekraušanas un izkraušanas vietās, šādu vietu īpašniekiem un operatoriem būtu jāgādā par transportlīdzekļa vadītāju iespējām piekļūt sanitārajam mezgliem.
Ē.G. Vai tas nozīmē, ka līdz šim un pat šodien no Austrumeiropas valstīm, t.s., arī Latvijas, šoferiem, piebraucot krauties pie rampas, vecās Eiropas valstīs nebija/nav iespēja apmeklēt tualeti???

Piemērs!
Grozījums Nr.25 Regulas priekšlikums
1. pants – 1. daļa – -1. punkts (jauns)
Regula (EK) Nr. 561/2006
2. pants – 1. punkts – aa apakšpunkts (jauns)
”aa) transportlīdzekļiem, kurus izmanto starptautiskiem kravu pārvadājumiem un kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabi vai puspiekabi, pārsniedz 2,4 tonnas, vai...”
Ē.G. Ja regula attiecās un šobrīd attiecas uz kravu pārvadājumiem, ja PM pārsniedza 3,5 tonnas, tad jaunā redakcija paredz regulas iedarbību uz vieglajiem - B kategorijas kravas automobiļiem bez vai ar piekabi, ja to PM pārsniedz 2,4 tonnas, kuri starptautiskā komercpārvadājumā būs jāaprīko ar jauno, viedo tahogrāfu!
Tātad Latvijā vajadzēs Eiropas kopienas atļauju izņemt un automobilī būs jāatrodas Eiropas kopienas autļaujas kopijai, protams, ka tas viss būs par maksu!

Avots:
www.europarl.europa.eu/sides/get...
Dainis, 4.janvāris 2019 13:28
Vai jūs nezināt kur atrodas relejs? Jo motor telpa un salona nevarēju atrast.
Ēriks Griģis:

Manam auto tas atradās bagāžniekā uz grīdas kopā ar pārējiem. Servisā jautājiet!
Dainis, 4.janvāris 2019 13:09
Labdien! Man mašīnai nedarbojas priekšējie logu tīrītāji, ir nomainīt motoriņš, bet tapat nedarbojas. Mašīna ir volvo v50, 2.0d,2004 gada. Vai pie vainas varētu būt relejs?
Ēriks Griģis:

Manam auto remontservisā uzreiz atklāja, ka relejs (tas pats vadības bloks)!
tauriņš, 1.janvāris 2019 12:19
labdien, veselīgu Jauno 2019 cūciņgadu!
man jautājums,, ja kautkur bijusi sūce radiatorā vai kur citur, /jo zuda tosols, bija jauzlej ik apmeram 100,,200 km nobraukuma/
ta ka tauranam ielēju radiatora HI GEAR RADIATOR STOP LEAK
Šķidrumu tosola tvertnē, sūce pazuda ,, jautajums.,.vai var liet radiatora tīrītāju?vai ari tas škidrums no tosola tvertnes jāsūknē āra, vai kā,,? jo itka apakšā pūš remdenu gaisu,, salona ventilators jauns.
paldies :)
Ēriks Griģis:

Paldies, abpusēji!
Nav man ienācis prātā pēc hermetizācijas šķidruma lietot speciālu sistēmas tīrītāju! Esmu tikai mainījis tosolu!
Lai saglabātu tosolu, tas ir jāizsūknē pirms tīrītāja lietošanas. Ja ir jauns tosols un, iespējams, arī hermētiķis, tad veco var izliet!
Raitis Beikmanis, 29.decembris 2018 15:02
Labdien,Griģa kungs-kāpēc es nevaru atvērt iauto.lv maršruta kalkulatoru,kur var atrast attalumus starp vietām Rīgā un ārpus pilsētas-agrāk es to varēju,pēdējā laikā nevaru?
Ēriks Griģis:

Nav man nekāda sakara ar šo iauto kalkulatoru!
Ja nepieciešams, izmantoju:
www.viamichelin.com/
Ja Google Maps nav pareizi ielādēts iauto lapā,
www.iauto.lv/karte/
tad adresējiet jautājumu redaktoram!
Guntis, 29.decembris 2018 9:22
Gribu pieregistret un iziet apskati auto no Anglijas, bet nekur nevaru atrast kameru, kuru pieprasa noteikumi auto ar sturi otra puse. Kur tadas var nopirkt.
Ēriks Griģis:

Tātad, jāuzstāda kamera un monitors, kas attēlo situāciju uz ceļa. Marka, modelis, cena un izgatavotājs nav norādīti! Var nopirkt specializētos veikalos, i-netā, Rīgas tirgos.
Ir teikts:
Ja transportlīdzeklis ir aprīkots ar citu netiešās redzamības ierīci (piemēram, videokameru ar monitoru), kas ir sertificēta un marķēta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par riteņu transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu, tai ir jānodrošina atbilstoša redzamība autovadītājam.
Informatīvais CSDD tālruns - 67025777 un jautāt pēc Jānis Liepiņš.
Avoti:
www.iauto.lv/zinas/latvija/29879...
www.csdd.lv/transportlidzeklu-pa...
Pārbūves noteikumii:
likumi.lv/doc.php?id=92907
Jānis Liepiņš:
“Tās faktiski ir divu veidu ierīces. Viens, ir jābūt spoguļa pārim, kas izpilda periskopisko principu, kad vienā spogulī tiek atainots tas, kas ir dzīvē, bet otrs spogulis nodrošina to, lai šo attēlu redzētu vadītājs, kas atrodas automobiļa labajā pusē,” stāsta Jānis Liepiņš no CSDD.
Bet tas nav viss, vēl papildus tam jābūt arī kamerai, kas filmē kreisajā ceļa pusē notiekošo un to paralēli rāda uz ekrāna, kas atrodas automašīnā un redzama šoferim.“ „Tādējādi autovadītājam būs iespēja divās ierīcēs mēģināt saprast situāciju, kas notiek uz ceļa un kādus manevrus tajā situācijā ir iespējams veikt,” skaidro Liepiņš.
Avots:
www.lsm.lv/raksts/dzive--stils/m...
Enny, 20.decembris 2018 13:07
Labdien Ērik.
Mēs ar cietušo vēljoprojām cīnāmies par savu vietu zem saules. Liela birokrātija ir ar medicīniskajiem dokumentiem. Ir tāda lieta,ka poliklīnikā neļauj neko izkopēt no cietušā medicīniskās kartes. Taču Valsts Nacionālai medicīnas centrs apgalvo,ka 2 X gadā pacientam ir tiesības lūgt kopijas no savas med.kartes. Apburtais loks.
Ērik sakiet lūdzu kurš bija tas likums vai MK noteikumi ,kur sīki smalki aprakstīts ko cietušajam apmaksā apdrošināšana. Es pēkšņi vairs nevaru atrast. Mani interesē tas raksts vai likums, kur viss par ārstēšanās,operāciju, medikamentu, palīglīdzekļu, uztura bagātinātāju apmaksu pēc CSN ir skaidri un gaiši uzrakstīts.Mīļš paldies.
Ēriks Griģis:

1. Nemateriālie zaudējumi personai:
likumi.lv/doc.php?id=267451
2. Materiālie zaudējumi personai:
likumi.lv/doc.php?id=98105
3. Metodika (LTAB) zaudējumu atlīdzināšanai personai:
www.ltab.lv/wp-content/uploads/2...
Metodika atrodas šajā vietnē:
www.ltab.lv/octa-sistema/normati...
Linda Kolova, 19.decembris 2018 12:53
Labdien! Vai pēc OCTA polises numura ir iespējams noskaidrot, kādā kompānijā tā iegādāta, lai pieteiktu atlīdzības izmaksu?
Ēriks Griģis:

1. Pēc polises sērijas:
services.ltab.lv/lv/Series
2. Jebkurš apdrošinātājs Jums to pateiks!
3. Tad pēc negadījuma datuma un reģistrācijas numura:
services.ltab.lv/lv/RespInsurer
Edijs, 14.decembris 2018 7:25
Sveiki! Vai ceļu policists/transporta policija drīkst sodīt kravas automašīnas vadītāju par ātruma pārsniegšanu vadoties pēc tahogrāfa. Vai tik tiešām tahogrāfs ir sertificēta atruma mērierice?!
Paldies!
Ēriks Griģis:

Nedrīkst!
Var sodīt, ja ātrums ir bijis pārsniegts otro reizi ilgāk kā viena minūte par iestādīto ātrumu ātruma ierobežotājā!
Iveta, 7.decembris 2018 21:07
Labdien!Kā rīkoties,ja neapmierina priekšējais logs,ko nomainīja KASKO.Orģinālais bija solārais,ar zaļu nokrāsu,virs atpakaļskata spoguļa,bija tonēti kvadrāti.jaunajam logam tikai iezīmēti kvadrāti,un logs ir balts,pat nezinu,vai solārais,lai gan solīja,ka būšot tāds pats.Un ar logu tīrītājiem nevar notīrīt,paliek švīkas,bet slotiņas pirms logu nomaiņas slaucīja iseāli.Tumsā braucot,tagad žilbina ceļazīmes,un pretīmbraucošās mašīnas,pirms tam notonējās.
Ēriks Griģis:

Jums būs jāatrod vecais stikls vai tas, kas no tā palicis pāri, lai pierādītu, ka jaunais tāds nav!
Iespējams, ka servisa mehāniķis to ir nofotogrāfējis vai aprakstījis apskates protokolā! Šie dati Jums vispirms būtu jāiegūst, lai strīdētos tālāk!
KASKO noteikumos būtu jābūt sadaļai par pretenziju iesniegšanu!
Ja vien KASKO noteikumos nav ierakstīts, ka bojātās detaļas vai stikla nomaiņa iespējama ar līdzvērtīgu!
1. Ja apdrošinātājs izvēlējās servisu un Jūs piekritāt.
Rakstiski iesniegt apdrošinātājam prasību atjaunot automobili pirmsavārijas stāvoklī, pamatojot ar pierādījumiem, ka tas servisā netika izdarīts.
2. Ja apdrošinātājs apstiprināja remontu Jūsu izvēlētā servisā, tad rakstiet servisam vai paziņojiet tā vadībai, ka auto nav atjaunots stāvoklī, kādā tas bija pirms avārijas.
3. Ja atbildes Jūs neapmierina, tad OMBUDS:
www.laa.lv/klientiem/ombuds/
5. Visbeidzot pie advokāta uz konsultāciju un tālāk iesniegums tiesā.
6. Vienlaicīgi raidījumiem
"Bez Tabu"
skaties.lv/beztabu/sudzibu-delis...
un
"Degpunktā"!
skaties.lv/degpunkta/degpunkta-r...
Enny, 7.decembris 2018 12:23
Labdien Ērik.
Kā lai es dabūju rokās to vainīgo šoferi, kurš ar prieku samaksās izdevumus 130eur par tiesu medicīnisko ekspertīzi. Izņemot viņa vārdu uzvārdu un personas kodu mums nekā nav. Un kādā veidā man viņam šo "opciju" noformulēt? Tie jau būs kā draudi no mūsu puses. Varbūt ir kāds likums vai cits veids un kura pamata vainīgais sedz izdevumus. Esam noguruši no šī visa procesa jau. Bet atkāpties nevar. Morālās kompensācija cietušajam 100% būs vajadzīga,lai pēc laika ārstētu gūtās traumas.
Apdrošinātājs pateica skaidri un gaiši,ka viņi bez tiesu medicīniskās ekspertīzes atzinuma morālo kompensāciju izmaksāt nevar. Un šos izdevumus neatmaksā. Es pat nevaru un negribu domāt par deputātiem un partijām. Katru gadu vai nu viens un tas pats vai tikai paliek sliktāk iedzīvotājiem.
Ēriks Griģis:

Protams, Jums taisnība, ka šāda "opcija" nav vienkārša!
To pārrunājiet ar juristu!
Pēdējais tālruņa numurs ir bezmaksas konsultācijām!
Par politiķiem - visas savas nedienas ar valdības un politiķu pieņemtajiem OCTA tiesību aktiem un apdrošinātāju kā izpildītāju iesaku Jums atklāt raidījumiem
"Bez Tabu"
skaties.lv/beztabu/sudzibu-delis...
un
"Degpunktā"!
skaties.lv/degpunkta/degpunkta-r...
Enny, 5.decembris 2018 19:22
Labdien Ērik.
Sazinoties ar apdrošinātāju, ir tāda lieta,ka valsts tiesu medicīniskā ekspertīze jāapmaksā pašiem. Un pašiem jāaiznes visi ārstu, slimnīcu un izmeklējumi šim ekspertam. Un tad balstoties uz tiesu medicīniskās ekspertīzes lēmuma pamata ,kur tiks noteikta miesas bojājumu pakāpe, balstoties uz MK 340 noteikumiem apdrošinātājs ir tiesīgs izmaksāt nemateriālo kompensāciju. Šis prieks nav lēts, aptuveni 150 eur,ko apdrošinātājs nesedz. Tagad saprotu,ka nepārzinot likumus velti cietušais atteicās no krimināllietas ierosināšanas. Nezinām ko iesākt? Vienīgais pareizais ceļš ir savākt visus izrakstus, izmeklējumus un rentgenu diskus un nodot tiesu medicīniskajai ekspertīzei, lai tiktu noteikta miesas bojājumu pakāpe. Kura cietušajam neapšaubāmi ir.Kā arī sazvanīju juristu, kurš arī ieteica sākotnēji izrunāt visu ar apdrošinātāju. Mums nav ne mazākās pieredzes ar tiesu medicīnisko ekspertīzi, vai neatkarīgs eksperts rīkojas gõdīgi un viss notiek kā nākas. Varbūt ir kādi komentāri šajā jautājumā? Paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:

Par ekspertīzi ar prieku samaksās negadījuma izraisītājs!
Apdrošinātājam vajadzēja visu pārbaudīt, veikt ekspertīzi ar saviem ārstiem, kas strādā apdrošināšanas sabiedrībā, novērtēt un pieņemt lēmumu, lai atvieglotu ciešanas un izmaksas cietušajam, kā likumā rakstīts. Izmaksas sedz izraisītāja OCTA apdrošinātājs.
OCTA likuma 31.pantā par zaudējumu atlīdzināšanu ir teikts, ka apdrošinātāji, kas ir apdrošinājuši ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildību, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījuma apstākļus, izvērtē un nosaka katras ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem.
Nekur likumā nav teikts, ka cietušajam būtu pašam jāmaksā par ekspertīzēm, kuras apdrošinātājs neatlīdzinās!
Loģisks risinājums, tikai ne Latvijā!
Tātad, Jums jārīkojas tā, kā ieteica apdrošinātājs.
Vai viss notiks godīgi, vai varat uzticēties ekspertam...ja apdrošinātāju komisijās darbojas daļa no tiesu ekspertīžu biroja ekspertiem, tad droši vien, ka varat uzticēties, jo ekspertīžu rezultātu apdrošinātājs no sava ārpakalpojuma sniedzēja jau neapstrīdēs!
Protams, par neatlīdzinātām ekspertīzes izmaksām un iespējām tās atgūt, tālāko izmaksu lietderību, iesniedzot tiesā prasību apdrošinātājam vai negadījumu izraisījušajam izmaksas atlīdzināt, Jums paskaidros jurists.
Par LR Satversmes 91.panta tiesībām, piem.,Jums ir tiesības neierosināt kriminālprocesu un atteikties no tiesu ekspertīzes. Taču šī Jūsu tiesību brīvība nedrīkstētu tikt ierobežota, piespiežot Jūs finansiāli vai kā citādi radot Jums neērtības, tādējādi liekot Jums domāt savādāk un šaubīties par LR Satversmē noteikto! Arī par šo aprunājieties ar juristu, vēl, protams, ar savu vēlēto deputātu un informējiet viņa partiju!
Egils, 4.decembris 2018 22:53
Saņēmu pasta vēstuli ar apdrošinātāja lēmumu par OCTA atlīdzības izmaksu cietušā nāves gadījumam. Tur norādīta tikai summa nepilni trīs tūkstoši eiras. Vēlējos uzzināt, kā šī summa aprēķināta un zvanīju apdrošinātājam, telefoniski viņi atteicās sniegt šadu informāciju, lai rakstu e-pastu. Uz epastiem savukārt vispār neatbild. Man ir bail, ka kaut kas nav pareizi, un apdrošinātājs velk uz noilgumu, kad nevarēšu vairs neko apstrīdēt, jo neticas, ka cilvēka dzīvība tiek novērtēta ar trīs tūkstošiem. Kā rīkoties? Vai piem Vācijā arī mirušā piederīgajiem izmaksā tikai 2,5 tūkstošus? Principā vienu mēnešalgu. Mēs taču esam iesoļojuši Eiropā jau padsmit gadus.
Ēriks Griģis:

Varu ieteikt piezvanīt juristam pa zemāk jautājumos uzrādītiem tālruņu numuriem! Viņu birojam, manuprāt, bija precedents šādā jautājumā.

Tiesību akti saistībā ar OCTA likumu.
1. MK noteikumi 1008 Noteikumi par apdrošināšanas atlīdzības apmēru un aprēķināšanas kārtību par personai nodarītajiem materiālajiem zaudējumiem
likumi.lv/ta/id/98105#p8

2. Pirmā metodika
www.ltab.lv/octa-sistema/normati...

Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja metodika
„Ceļu satiksmes negadījumā personai nodarīto zaudējumu atlīdzināšana” 5. pielikums.

3. Metodikas pēdējā lapaspusē uzkliko uz sarkano uzrakstu Pielikumi un atvērsies excel tabulas! Sameklē piekto pielikuma Sheet, pēc kuras atbilstošā piemēra aprēķina zaudējumu.

Precizējums Tavam pēdējam teikumam - tikai daži!
Enny, 3.decembris 2018 14:52
Labdien Ērik.
Es zvanu , zvanu juristam, bet nekad neceļ klausuli.
Varbūt dikti aizņemts , vai varbūt neatbild uz svešiem zvaniem.
Mūsu situācija ir tāda pati joprojām,kāda bija sākumā.
Jautājums aktuāls par morālo kompensāciju.
Paldies
Ēriks Griģis:

Pārbaudiet, lūdzu, vai izvēlējāties pareizu nummuru!
Te vēl viens tālruņa nummurs no 10:00 līdz 16:00 darbadienās 67270292
Un piezvaniet tūlīt!
Tauriņš, 30.novembris 2018 20:58
Salonā ari viss sauss, un ari neož pec tosola
Ēriks Griģis:

Noteikti jātiek uz servisu divreiz, vispirms tad, kad viņi uzlēja tosolu un pēc tam, kad tas atkal ir jāuzlej.
Kāda ir motora eļļa karterī? Vai tosols gar galvas blīvi nesadeg kādā no cilindriem? Vai eļļas līmenis nepaaugstinās?
Ir vērts cilindros pārbaudīt spiedienu!
Kad motors darbojas, paņem nost eļļas iepildes lūkas vāciņu...palūko, kā dvašo motors!?
Andris, 30.novembris 2018 20:26
Jautajums ir vai peec saada gadiijuma to cella un auto remontu sedz autovaditaajs vai apdrosinaasana..?
Ēriks Griģis:

Apdrošinātājs un pēc tam regress apm., 130% apmērā no izmaksātās atlīdzības autovadītājam!
Auto rmonts, ar kuru vadītājs sabojāja ceļu, būs jāapmaksā pašam vadītājam!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti