Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Kristiāna, 17.aprīlis 2019 20:13
Labdien. Nesen noliku tiesības un ir peinācis laiks iegādāties savu pirmo auto. Sliecos šobrīd uz wv4. Izmantot vēlēšos gan pilsētā, gan ārpus tās,laikam jau vairāk ārpus, kādu Jūs vēl ieteiktu un labāk dīzelīti vai bendzīnu?
Ēriks Griģis:

Dīzelīti!
Ģirts, 13.aprīlis 2019 16:45
Labdien Ērik! Vai tiesa, ka no 2019. gada OCTA vairs neesot obligāta? Man jau vairāki cilvēki apgalvo, ka vienā no ziņu portāliem tas esot bijis publicēts.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Nē, nav tiesa!
Jaunumi šeit:
www.ltab.lv/par-mums/aktualitate...
Vilnis -Vācija, 12.aprīlis 2019 18:34
Vai ir informācija par Vācu tranzīta numuriem. Kad jālieto ar dzelteno malu un kad ar sarkano malu. Kad pirku auto, dīleris nokārtoja dzeltenos un veiksmīgi ar tiem nokļuvu līdz CSDD.
Cik saprotu, svarīgākais ir apdrošināšana. Holandieši piemēram tranzīta numurus uzzīmē ar flomasteriem, un pat uz banānu kastes neapdrukātās puses kartona gabaliņa - pats ar tādiem esmu braucis līdz Rīgai (pre tenzijas nebija ne policistiem, ne muitniekiem).
Ēriks Griģis:

Ja auto ir derīga tehniskā apskate, tad ar dzelteno maliņu Vācijas teritorijā! Ja apskates nav, auto īpašnieks ir noņēmis to no uzskaites un auto izbrauc no Vācijas, tad ar sarkano maliņu!
Juris, 11.aprīlis 2019 10:06
Sveiki. Vēlos uzsākt starptautisko pārvadājumus ar mikroautobusiem. līdz 3.5T. Maršruts ir līdz vācijai. 1.Sakiet lūdzu kas ir nepieciešams no dokumentiem un licenzēm lai veiktu komercpārvadājumus, starptautiskos? 2. Kas ir nepieciešams lai tranzītā vestu kravas cauri polijaj?
Ēriks Griģis:

1. Licenze
atd.lv/lv/licence-starptautiskaj...
(21. Kompetentā iestāde, pamatojoties uz lēmumu par licences izsniegšanu, izsniedz licences kartīti katram autotransporta līdzeklim, kas tiek izmantots komercpārvadājumu veikšanai.)

2. Licenzes kartīte
atd.lv/lv/licences-kart%C4%ABte-...

(21.3. starptautiskajiem kravas komercpārvadājumiem ar kravas automobiļiem, kuru kopējā pieļaujamā masa nepārsniedz 3,5 tonnas, ieskaitot piekabes.)
likumi.lv/doc.php?id=244501

3. Par preču monitorēšanu Polijā izlasiet šeit:
atd.lv/lv/valsts/PL

4. Darba un atpūtas laiku uzskaite Vācijā:
atd.lv/lv/jaunumi/darba-un-atp%C...

5. Ja auto ir aprīkots ar tahogrāfu, tad jālieto tahogrāfs.
atd.lv/lv/jaunumi/normat%C4%ABvi...
Tahogrāfam jābūt pārbaudītam ar uzlīmi un sertifikātu

6. Ja tas ir digitālais tahogrāfs, tad vadītājam ATD ir jāizņem vadītāja karte (uzņēmumam - uzņēmuma karte):
atd.lv/lv/jaunumi/izmai%C5%86as-...

7. Kravas dokumenti, līgums ar nosūtītāju par pārvadājumu, darba līgums ar šoferi, darbību apliecinājumi par šofera iepriekšējām 28 (drīz jau par 56) dienām pirms brauciena sākuma:
atd.lv/lv/jaunumi/darb%C4%ABbu-a...

8. Ja tahogrāfa nav, pēc EP Mobilitātes paketes ieteiktajiem grozījumiem, iesaku to (viedo tahogrāfu) uzstādīt jau laikus vieglajiem kravas automobiļiem no 2,4 PMt līdz 3,5 PMt starptautiskajos komercpārvadājumos uz/no Vācijas.
Pēteris, 9.aprīlis 2019 10:47
Sveicināti! Kad stāsies spēkā jaunās, progresīvās EP idejas komercpārvadājumu jomā? Jeb vēl nav līdz galam precizētas domas par darbaspēka brīvā tirga stiprināšanu ES ietvaros?
Ēriks Griģis:

Vienošanās EP ir panākta un teksti ir pieņemti. Tekstos iespējami redakcionāli grozījumi, jo 04.04.2019. Briselē pieņemtas pakešu pagaidu redakcijas.
Eiropas Parlaments:
1) pieņem pirmajā lasījumā turpmāk izklāstīto nostāju;
2) prasa Komisijai priekšlikumu Parlamentam iesniegt vēlreiz, ja tā savu priekšlikumu aizstāj, būtiski groza vai ir paredzējusi to būtiski grozīt;
3) uzdod priekšsēdētājam Parlamenta nostāju nosūtīt Padomei un Komisijai, kā arī dalībvalstu parlamentiem.

Mobilitātes pakešu saīsinātie nosaukumi:
i) ikdienas un iknedēļas transportlīdzekļa vadīšanas laiki, minimālie pārtraukumi un atpūtas laikposmi un pozicionēšana ar tahogrāfu palīdzību (grozījumi regulās);
ii) izpildes nodrošināšanas prasības un īpaši noteikumi autotransporta nozarē strādājošo transportlīdzekļu vadītāju norīkošanai darbā (grozījumi direktīvā);
Dalībvalstis līdz 2020. gada 30. jūlijam pieņem un publicē normatīvos un administratīvos aktus, kas vajadzīgi, lai izpildītu šīs direktīvas prasības.
3.a pants pants paredz "Apmācību"!
Lai izpildītu šīs direktīvas noteikumus, Komisija un dalībvalstis izveido visaptverošu un integrētu apmācības un pielāgošanās programmu par jaunajiem noteikumiem un prasībām, kuras jāievēro gan transportlīdzekļu vadītājiem, gan procedūras dalībniekiem, uzņēmumiem, pārvaldēm, inspektoriem.

iii) pielāgošanās norisēm autotransporta nozarē (grozījumi regulās).
Bez tam jānosaka vēl ieviešanas darbu kārtība, kas ietvers spēkā stāšanās laikus un pārejas periodus.

Vēl šai dienā EP pieņēma teksta pagaidu redakciju jaunai Direktīvai "Ceļu infrastruktūras drošības pārvaldība", kas grozīs Direktīvu 2008/96/EK.
Edgars, 31.marts 2019 20:09
Paldies pa informāciju.
Nu es jau pametu vāciju. Atnāca uz csdd par tiesību izmantošanas un iegūšanas aizliegums. Vācijā atnākusi vēstule bet es tur nekā nesaprotu. Vienīgi tur ir § 316 Abs. 1,2 Stgb. Ja uzliek cietum sodu jāsēž vācijā.
Ēriks Griģis:

Līdz vienam gadam cietumā...
Vēl lems tiesa, vai uzlikt naudas vai cietumsodu.

Strafgesetzbuch, Besonderer Teil (§§ 80 - 358)
§ 316 Trunkenheit im Verkehr
(1) Wer im Verkehr (§§ 315 bis 315e) ein Fahrzeug führt, obwohl er infolge des Genusses alkoholischer Getränke oder anderer berauschender Mittel nicht in der Lage ist, das Fahrzeug sicher zu führen, wird mit Freiheitsstrafe bis zu einem Jahr oder mit Geldstrafe bestraft, wenn die Tat nicht in § 315a (līdz 5 gadiem cietumā, neattiecas uz ceļu satiksmi) oder § 315c (līdz 5 gadiem cietumā, attiecas uz ceļu satiksmi) mit Strafe bedroht ist.
(2) Nach Absatz 1 wird auch bestraft, wer die Tat fahrlässig begeht.
dejure.org/gesetze/StGB/316.html
Edgars, 31.marts 2019 16:06
Sveiki.
Ko darīt ja vācijā noķer dzērumā 2.03%?
Ēriks Griģis:

Pamest Vāciju uz mūžu!
Iestāties ārzemju leģionā.
Pārcelties uz Āfrikas kontinentu vai tālu prom austrumos!
No jauna nokārtot šofera eksāmenus Kenijā!
www.youtube.com/watch?v=cfGzxerj...

Vairāk par 1,6 promilēm Vācijā:
i) MPU tests ("Idiotentest");
ii) vismaz uz 6 mēnešiem tiek atņemtas tiesības vadīt transportlīdzekli. Vadītāja apliecības atņemšanas laika periodu nosaka tiesa;
iii) naudas vai cietumsods, kā to noteiks tiesa;
iiii) trīs soda punkti Flensburgas sodu uzskaites sistēmā;
iiiii) CSDD saņems informāciju par pārkāpēju, pārkāpumu un piespriesto sodu.
Ivars no Jūrmalas, 30.marts 2019 10:18
Labdien, ko teiksiet par jauno zilā krāsā šogad izdoto grāmatu satiksmes noteikumu testu risināšanai?
Ēriks Griģis:

Bildes atbilst CSDD eksāmenā izmantotajām, tikai detaļas atsevišķās bildēs, kuras tur svarīgas, nav palielināmas.
Jautājumi uzstādīti un lietotie termini tajos daudzviet aplami.
Maksimālo atbilžu kļūdainība vienā lapaspusē, ko atradu, ir trīs, kas no piedāvātajām pareizām atbildēm ir nepareizas, jo neatbilst CSN prasītajam. Visas trīs atrodamas piecos vienā lapaspusē uzdotajos jautājumos!
Atradu testu "literāro pērli" - divi dažādi jautājumi, kuriem jāizvēlas viena atbilde no piedāvātajām divām pareizajām!
Juris, 19.marts 2019 23:04
Jautājums par auto apdrošināšanu - vai Jums ir zināms iemesls, kādēļ Swedbank auto apdrošināšana pārdod Octa un Kasko polises jebkurai citai automašīnai, tikai ne kemperiem? Un vai Jums ir zināms iemesls, kādēļ Swedbank auto līzings ir vienīgais Latvijas auto līzings, kurš finansē jebrukas automašīnas markas līzingu, tikai ne kemperiem? Vai Jums neliekas nenopietns un dīvains šāds viņu aizbildinājums: "Nefinansējam sakarā ar Latvijas ekonomisko situāciju un mūsu bankas politiku!"
Ēriks Griģis:

Iemeslu izlasu bankas aizbildinājumā - Latvijā ir tāda ekonomiskā situācija, ko bankas politika neatbalsta, lai finansētu ar kemperiem saistītus riskus.
Ģirts, 19.marts 2019 8:00
Labrīt, Ērik! Vai ir kādos noteikumos definēts, kas ir sastrēgums un no cik transportlīdzekļiem tas sākas?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Sastrēgums vairāk ir pētniecības jēdziens, ar ko saprot transporta plūsmas palēnināšanos vai apstāšanos uz ceļa. Viens no iemesliem ir pārmērīgs transportlīdzekļu skaits uz ceļa laika vienībā (vai noteiktā attālumā).
Izšķir jēdzienus "sastrēgums" un "aizturēta satiksme".
Piemēram, sastrēgums profesionālajā nozarē nozīmē to, ka transporta plūsma ceļu satiksmē minūtes laikā pārvietojas ar ātrumu, kas mazāks par 10 km/h.
Vai apdzīvotās vietās pirms satiksmes mezgliem gaidīšanas laiks pārsniedz 5 minūtes!
Ja transporta plūsmas ātrums ir traucēts un mērāms robežās starp 10 km/h un 30 km/h, tad tiek reģistrēts, ka transporta plūsma pārtrūkst (apstājas) un satiksme ir aizturēta.

www.bbc.com/news/world-europe-20...
Jānis Biezais, 18.marts 2019 14:46
Labdien!
Cietu autoavārijā kā pasažieris un tiku hospitalizēts. Bija arī operācija. Vainīgs bija mūsu vadītās automašīnas šoferis. Vai iesniedzot apdrošinātājam iesniegumu varu cerēt uz kompensāciju par izdevumiem, ja dotajā gadījumā nebiju piesprādzējies? Un vai šādā gadījumā ir vērts pašam taisīt ekspertīzi ja kriminālprocesa nebūs un attiecīgi arī policijas ekspertīzes?
Ēriks Griģis:

Ja pasažieri apdrošinātājs atzīst par cietušo, tad kompensācija pienākas par izmaksām, kas saistītas ar ārstēšanos un kuras cietušais apliecina ar izmaksu dokumentiem, čekiem.
Ja cietušais nebija piesprādzējies, tad apdrošinātājs auto īpašniekam ir tiesīgs piestādīt regresa prasību, kas, protams, pārsniegs izmaksāto atlīdzību.
Ja apdrošinātājs ar saviem ārstiem un sadarbību ar medicīnas un ekspertīzes iestādēm nespēj pārbaudīt ārstēšanās izdevumu patiesumu, tad cietušajam nepieciešama jurista palīdzība.
Zintis, 13.marts 2019 17:19
Sveiki. Passat b7 2012. 2.0 tdi sāks mest kļūdas riepu spiediens pretslīdēšana un stavbremze uz dzeltena fona pārsvītrota un check engine. Aizdzinu pie autoelektriķa uzrada ka ir komunikacijas traucejums starp motora vadibas bloku un abs vadibas bloku. Kas varetu but par ķibeli?
Ēriks Griģis:

Jāpalūko, kas šo savienojumu nodrošina. Visticamāk, bojāts vada savienojums ar kādu no blokiem.
Manam auto reiz bij bojāts vada savienojums ar ABS devēju!
tauriņš, 12.marts 2019 18:08
labdien
interese,,ja masīnai ir bojatas/nestrada 3 kvēlksveces no 4 .,. tad taču autiņam ir kadas problēmas ar pielaišanu? vai kas notiek,ja stradā tik viena kvēlsvece?
touran 2004, 1.9 TDI
,tas jocigais Emmisions Workshop.,.uzlēju eļļu litru,/eļļa bija uz minimumu/ un problēma pazuda,
tatad ,ka ir ar tām kvēlsvecēm?
paldies, jo netieku tagad skaidrība, autiņš strada normali,
Ēriks Griģis:

Manam auto arī tā bija. Ziemā nevarēju piestartēt. Samainīju kvēlsveces un starts aizgāja kā pienākas!
Mareks Belajevs, 12.marts 2019 14:54
Sveiki. ir jautājums par opel signum 3.0 dizeli. aizmugurejiem un priekšējiem amīšiem. vai var nomainit uz parastiem. tagad stāv ar kaut kadiem daķikiem. Bet gribās nomainit uz letākus. vai izmeros kaut kas mainas. vai kaut ko ietekme
Ēriks Griģis:

Opel forumos atradīsiet atbildi vai remonservisā Jums to pateiks!
Juris Krauja, 10.marts 2019 7:18
Esam noskatījuši VW Transporter T5, 1,9tdi, 2007.g. Tas ir kravas-pasažieru buss. Kam vajadzētu pievērst lielāku uzmanību, iegādājoties šādu auto? Latvijā nav lietots.
Ēriks Griģis:

Ja ES tiks apstiprināti grozījumi darba un atpūtas laiku uzskaitē un tahogrāfu izmantošanu noteiks kā obligātu, vai T5 tas viegli būs uzstādāms!
Ģirts, 9.marts 2019 7:56
Labdien, Ērik!
Mūsu ceļu satiksmes noteikumi aizliedz apsteigt pa labo pusi tajā pašā joslā priekšā braucošo transporta līdzekli ārpus apdzīvotām vietām. Kā ir ar šiem noteikumiem citās, mums tuvākajās (piem. Lietuva, Igaunija, Polija, Vācija) Eiropas valstīs?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Turpinu - ..., bet neaizliedz apsteigt pa citu joslu braucošo!
Secinu!
Tātad, noteikumi LV neaizliedz pa otro joslu braucošo apsteigt pa pirmo joslu braucot.
Lietuvā, Polijā tāda punkta noteikumos nav!
Igaunijas CSN ir teikts:
"...Статья 137. На стороне попутного направления движения, опережение движущегося впереди транспортного средства запрещается:
1) на участке дороги с ограниченной видимостью, если полосы движения на стороне попутного направления движения не обозначены дорожной разметкой;
2) на нерегулируемом пешеходном переходе;
3) по полосе торможения, обочине и расширению дороги в местах расположения остановочных пунктов для транспортных средств общего пользования. Требование не действует при опережении транспортного средства, совершающего поворот налево или разворот. ..."

Vecās eiropas valstīs - uz ceļiem ar vairākām braukšanas joslām vienā virzienā nedrīkst apsteigt pa labo pusi!
Pat, ja pa trešo joslu kāds brauc lēni, tad pa pirmo tam nedrīkst aizbraukt garām!
tauriņš, 8.marts 2019 18:51
labdien,ta nu esmu atkal saskārusies ar problemu,, tauranam šodien panelī parādās,tas jocigais Emmisions Workshop,, uzraksts,, ka ir izpludes sistēmas darbibas traucejumi,,
un palicis skaļš,, Ka Jūs domajat,,kas varētu būt par vainu?
paldies :)
Ēriks Griģis:

Jocīgajam uzrakstam ir dažādas nozīmes vadības blokā.
Var iesūkt papildus gaisu, degvielas filtrs var aizsērēt, spiedienu starpības vai tās kontrole var nojukt izplūdes kolektorā, PDF filtrs var būt nokalpojis vai aizsērējis.
Dators nolasīs riktīgo kļūdu un remontserviss ar to tiks galā!
Piem., www.youtube.com/watch?v=WcePHzQy...
www.youtube.com/watch?v=59LGOMVO...
kaspars, 8.marts 2019 18:28
labvakar. vw t4 97 gads bliez ara pagriezienu un avarijas gaismu drosinataju. ja iesledz pagriezienus drosinatajs izdeg ia avarijas gaismas tad relejs izdeg un deosinatajs.
Ēriks Griģis:

Remontservisā palīdzēs tikt ar īssavienojumu galā!
Roalnds, 4.marts 2019 17:44
Labdien!
Sitāciju 2018.gada beigās bija CSN , kas tika noformēts ar saskaņoto paziņojumu un nodots apdrošinātājam. Apdrošinātājs atzina par cietušo un nosūtija uz servisu veikt remontdarbus. Darbi tika veikti un pēc 2 mēneši , saņemta ierakstīta vēstule , no apdrošinātāja atkārtoti izvērtējot izmaksas lietu un atzīt mani par vainīgo CSN un piedzīt remonta izmaksas manam auto. Vai tas ir likumīgi , jo ja uzreiz būtu es atzīts par vainīgo pusi vispār nebūtu veicis remonta darbus savam auto, jo bija neliels skrāpējums. Papildus neviens ar mani nav saskaņojis nevienas izmaksas. Kā pareizi rīkoties šāda situācijā. ( sanāk apdrošinātājs it kā kļūdijies pirmajā izskatīšana , bet tagad man jāatamksa veikti remonta darbi, saskāņā ar tāmi kas bija iesniegta apdrošinātājam)
Ēriks Griģis:

Jums ir divas apdrošinātāja vēstules!
Viena - par nosūtīšanu uz servisu un otra - par servisa izmaksu nodošanu Jums.
Jums nepieciešama jurista konsultācija!
Bezmaksas jurista konultatīvais pakalpojums darbadienās no 10:00 līdz 16:00 ir pieejams, zvanot pa tālruni 67270292.
NORMUNDS, 1.marts 2019 21:29
Man ir Jautājums jautājums. Vai Nacionāliem bruņotiem spēkiem ir atļauts veikt šādus manevrus pa sabiedriskiem ceļiem bez numura zīmēm un bez tehniskās apskates uzlīmēm?? Vai kolonnu nav jāpavada Militārai policijai, vai vismaz ceļu policijai?
Ko darīt ja notiek ceļu satiksmes negadījums ar šādu transporta līdzekli, ja sliktākajā gadījumā viņš iebrauc mežā un pazūd no avārijas vietas.
Kā man tiks segti izdevumi par negadījumu?

Ko darīs Ceļu policija ja tiks apturēts šāds transporta līdzeklis?

Kā par sabiedriskiem ceļiem var pārvietoties militārā tehnika, neievērojot nevienu CSN
228. Aizliegts braukt, ja kaut viena no numura zīmēm nav piestiprināta paredzētajā vietā.
Ēriks Griģis:

1. Jautājiet to NBS
2. Ja nav zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa, nav arī atlīdzības
3. Kā rīkosies CP, jautājiet to CP
4. Arī jautājums NBS

Lasītākie raksti

Jaunie raksti