Renault atklāj "The energy F1"- 2014

25.jūnijs 2013 10:11

2014. gadā F1 ieies jaunā ērā. Pēc trīs gadu plānošanas un izstrādes, nozare tiks iepazīstināta ar visievērojamāko tehnisko izmaiņu, kāda skārusi šo sporta disciplīnu pēdējo divi dekāžu laikā. Motoru regulas veido galveno daļu no tuvojošās revolūcijas – jaunās paaudzes 1.6 litru V6 tiešās iesmidzināšanas dzinējs ar enerģijas atjaunošanas sistēmām, kas ievērojami paaugstinās efektivitāti, savācot enerģiju, kas izdalās kā karstums izpūtējos un bremzēs.

Maksimālā dzinēja jauda pārsniegs pašreizējos V8 F1 dzinējus, taču degvielas patēriņa efektivitāte tiks radikāli uzlabota. Ar 100 kg sacīkstei izmantojamās degvielas, jaunie dzinēji izmantos par 35% mazāk, nekā to priekšgājēji.

  • Le Bourget Parīzes Gaisa Šovs: Renault prezentē savu jauno inovatīvo dzinēju, kas izstrādāts saskaņā ar jaunajiem tehniskajiem regulējumiem, kurus izmantos FIA F1 Pasaules čempionātā sākot ar 2014. gadu.
  • Jaunās paaudzes dzinēji oficiāli ir nosaukti par Renault Energy F1, atspoguļojot sinerģijas ar Renault ielas auto degvielas patēriņa ekonomiskajiem pionieru dzinējiem.
  • Sacīkstēm paredzētais dzinējs pirmo reizi demonstrē radikālu lēcienu F1 powertrain tehnoloģijā, pateicoties tā turbopūtei, tiešajai degvielas iesmidzināšanai savienotai ar augstākās kvalitātes enerģijas atjaunošanas sistēmām un elektrifikācijai, sasniedzot revolucionāru degvielas patēriņa efektivitāti.

„Sākot ar 2014. gadu mēs dzinējus dzīsim uz priekšu un pārveidosim F1 balansu. Dzinējs ir automašīnas sirds, līdz ar to no nākošā gada tas atgriezīsies arī mūsu sporta sirdī,” uzsvēra Renault vēstnieks un četrkārtējs F1 Pasaules čempions Alēns Prosts.

Foto: Publicitātes foto.

Jau vairākus gadus Renault ir izmantojis savas sacīkšu zināšanas, lai izstrādātu efektīvus degvielas patēriņa dzinējus savās automašīnās. Uzdevumi ir skaidri: saglabāt vai uzlabot braukšanas kvalitāti, vitalitāti un paātrinājumu ar samazinātiem dzinējiem, lai sasniegtu zemākus degvielas patēriņa apjomus un zemākas CO2 emisijas.

Renault ir izmantojuši iepriekšminētos principus, izstrādājot šo F1 dzinēju, kā arī izveidojot pilnīgu un autentisku apļveida attīstības procesu starp sacīkstēm un ielu. 

Šo iemeslu dēļ Renault šo F1 dzinēju sēriju ir nosaukuši par Renault Energy F1, skaidri ilustrējot, ka F1 dzinējos ir tāds pats DNS kā šī dzinēja ielas klases brālēniem.

„Sākot ar nākošo gadu viens no lielākajiem F1 izaicinājumiem būs palielināt enerģijas efektivitāti un degvielas ekonomiju, saglabājot jaudu un veiktspēju, kādu sagaida no F1 formulām. Renault ir pirmie, kas šo tehnoloģiju ieviesa ielas auto dzinēju sortimentā, tieši Energy līnijā,” norāda Renault F1 sporta prezidents Žans-Mišels Žalinjē.

 

2014. gads: Kādi ir noteikumi?

  • 1.6 L tiešās injekcijas Turbo V6.
  • Unikāla spiediena uzlādes arhitektūra: viena turbīna un kompresors (plus atļauts E-motors).
  • 5 dzinēji katram braucējam 2014. gada sezonā, turpmākajos gados samazinot līdz četriem.

 Liela uzmanība veltīta automašīnas degvielas efektivitātes uzlabošanai/samazināts degvielas patēriņš:

  • Degvielas daudzums sacīkstei limitēts līdz 100kg sākumā (-35% kopš šī brīža – pašlaik neierobežoti)
  • Degvielas masas plūsmas ātrums limitēts uz 100 kg/hr maksimums – pašlaik tas ir neierobežots.
  • Ir atļautas PotentEnergy Recovery Systems (ERS).

  

Runājot par revolūciju

 

RS27-2013

Energy F1

Dzinējs

Tilpums

2.4 L

1.6 L

Apgriezienu limits

18,000 rpm

15,000 rpm

Spiediena uzlāde

Parasti vilkmes spiediena uzlāde ir aizliegta

Viens turbokompresors, neierobežota spiediena palielināšana (parasti maksimāli 3.5 bar abs degvielas plūsmas limita dēļ)

Degvielas plūsmas limits

Neierobežots, bet parasti 170 kg/h

100 kg/h (-40%)

Pieļaujamais degvielas daudzums katrās sacīkstēs

Neierobežots, bet parasti 160 kg

100 kg (-35%)

Konfigurācija

90° V8

90° V6

Cilindru skaits

8

6

Cilindra diametrs

Max 98 mm

80 mm

Virzuļa gājiens

Netiek regulēts

53 mm

Kloķvārpsta augstums

Min 58mm

90 mm

Vārstu skaits

4 katram cilindram, 32

4 katram cilindram, 24

Izpūtēji

Dubulti izpūtēji

Viens izpūtējs no turbīnas pa auto centra līniju.

Degviela

Netiešā degvielas injekcija

Tiešā degvielas iesmidzināšana

Sezonā atļautais dzinēju skaits braucējam

8

5

Enerģijas atjaunošanas sistēmas

MGU-K rpm

Neierobežots (38,000 rpm)

Max 50,000 rpm

MGU-K jauda

Max 60 kW

Max 120 kW

MGU-K atjaunotā enerģija

Max 0.4 MJ/lap

Max 2MJ/lap

MGU-K izdalītā enerģija

Max 0.4 MJ/lap

Max 4 MJ/lap

MGU-H rpm

-

>100,000rpm

MGU-H atjaunotā enerģija

-

Neierobežots (> 2MJ/lap)

 

JAUNĀ DZINĒJA LAIKA GRAFIKS

Nozīmīgākie datumi

Janvāris, 2012. gads: Pēc septiņu mēnešu izstrādes un būvēšanas, Virē (Viry) tiek testēts pirmais V6 cilindrs. Šī akurātā testēšana dod iespēju analizēt aizdedzi un degvielas patēriņu vienā cilindrā, atvieglojot mazu dizaina uzlabojumu veikšanu, kas pēc tam var tikt pielietoti, līdz pat sešiem cilindriem bez laika un ekonomiskajiem zaudējumiem.

Jūnijs, 2012. gads: Pēc sešu mēnešu viena cilindra testēšanas, pirmais pilnais V6 prototips tiek testēts uz pilnīgas testa iekārtas. Pirmie testi fokusējas uz izturības iegūšanu īsās distancēs, pirms palielinot nobraukto kilometru daudzumu. Pirmā jaudas līkne – vai pilnīgs operēšanas ātruma spektrs – tika sasniegts augusta beigās. 

Februāris, 2013. gads: MGU-H un MGU-K enerģijas atjaunošanas sistēmas tiek saliktas un testētas kopā ar V6 iekšējo aizdedzes dzinēju. Tehniskās regulas pieprasa sarežģītus un progresīvus dizaina risinājumus, tāpēc izstrādes un ražošanas process bija ievērojami ilgāks, nekā termālā dzinēja izstrādes procesa ilgums.

Jūnijs, 2013. gads: Pirmo reizi tiek testēts pirmais sacīkstēm domātais dzinējs un enerģijas atjaunošanas sistēma (ERS). Pēc divu gadu plānošanas un sagatavošanās, vairāk vai mazāk pabeigtais dzinējs ieiet pēdējā optimizācijas ciklā, pirms testiem trasē.

 

Nākošie soļi

Janvāra sākums, 2014. gads: Dzinēji tiks uzstādi partneru komandās un būs gatavi startam.

Janvāra vidus, 2014. gads: Pirmās 2014. gada šasijas nonāks uz trases.

Marts, 2014. gads: Pirmais 2014. gada Grand Prix.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Visu vai neko- sieviete ar nozagtu kemperi uzsāk mežonīgu bēgšanu no policijas (+ VIDEO) 5

Video no ASV: sieviete ar nozagtu "Motorhome" bēg no policijas un neapstājas arī pēc vairākām avārijām un busiņa ietriekšanās palmā, kas izārda transportlīdzekļa priekšējo daļu un sānus. Lasīt vairāk

 

Vakar kravas auto plīsa riepa, kā rezultātā zaudēja vadāmību un iebrauca pretējā braukšanas joslā 11

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors: "Ja grib, tad var! Lūk, šādu informāciju par ceļu satiksmes negadījumiem mēs šodien saņēmām no Valsts Policijas Vidzemes reģiona pārvaldes. Salīdzinājumam zemāk saite uz rakstu no Valsts policijas sagatavotās informācijas medijiem un sabiedrībai." Lasīt vairāk

 

50 km/h vietā gandrīz 140 km/h - jaunietis "testē" mašīnu pēc remonta; policija iejaucas 23

Piektdien tika apturēts, kāds jaunietis, kurš, "testējot auto", apdzīvotā vietā vairāk nekā divas reizes pārsniedzis atļauto ātrumu. Tajā pašā dienā policijas darbinieki fiksēja vēl divus ātrumpārkāpējus. Lasīt vairāk

 

87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai 6

Lielākā daļa jeb 87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO (ERGO) pētījums*, kas veikts kopā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB) kopīgi īstenotās kampaņas “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti