Laikam jau nav jābūt gaišreģim, lai paredzētu, ka pēc tik neinteresantas 2013.gada F1 sacensību izskaņas, ietekme uz TV auditoriju būs labi pamanāma.
Jaunākie aprēķini, kas publicēti izdevumā "Wall Street Journal," rāda, ka 2013.gadā F1 sacīkstes pārstājuši skatīties aptuveni 50 miljoni kādreizējo šī sporta entuziastu. Kā galvenie iemesli tiek minēta translāciju iekļaušana maksas TV kanālos un garlaicīgā sacensību izskaņa. Atgādināsim, ka vācietis Sebastjāns Fetels savu ceturto titulu izcīnīja priekšlaicīgi, pēdējās deviņās (!) sacīkstēs neatstājot konkurentiem ne mazāko iespēju. Neskatoties uz it kā lielisko panākumu, par kuru varētu tikai priecāties, pat vāciešiem tas vairs nešķiet interesanti, ko apliecina skaitļi, vēstot, ka 2013.gadā Vācijas auditorija sarukusi par 8,7 procentiem.
Kopumā Vācijā 2013.gadā F1 sacīkstes vērojuši 31,3 miljoni skatītāju. Visvairāk šī sporta atbalstītāju joprojām ir Brazīlijā – pērn GP izcīņām visa gada garumā sekojoši līdz 77,2 miljoni skatītāju, kaut gan auditorija tikai viena gada laikā vien sarukusi par 8,4 miljoniem. Ķīnā F1 sacīkstēm pārstājuši sekot 29,8 miljoni skatītāju, bet Francijā tās vairs nešķiet interesantas 5,8 miljoniem kādreizējo šī sporta entuziastu.
Abās pēdējās valstīs savu lomu nospēlējis atbildīgo kompāniju lēmums pārcelt F1 pārraides uz citiem (Francijā – tikai maksas) kanāliem, savukārt ASV līdzīga iemesla dēļ (no Speed Tv uz populārāko NBC Sports) Pirmās formulas skatītāju loks pieaudzis no 1,7 līdz 11,4 miljoniem.
Jā, es arī ar riebumu atceros to kaunu, kurš mani kā Šūmahera fanu pārņēma tajā 1995.g. Argentīnas GP laikā. Šūmahera 1995.g. tituls ir manās acīs nulles vērts, jo Šūmahera komandas biedrs - Dž. Herberts tika bremzēts un apspiests visos iespējamos veidos, bet tā kā Benetton bija Renault motori (labākie uz to brīdi) un labāka šasija nekā Williams, tad Benetton komandai nebija konkurentu 1995.g. sezonā un pat visos iespējamos veidos bremzētais Džonijs Herberts kopvērtējumā ieņēma 4.vietu (4 punktus aiz Kultharda, kurš ieņēma 3.vietu). Dž. Herberts:
"The trouble all started after I qualified fourth in the first race in Brazil. Then we went on to Argentina, where I was quicker than him in the first session. That night he told the team that he didn't want me to see his data any more. The next morning he came over to me and said, 'I'm sure you accept you'll have secrets from me and I'll have some from you so you'll understand if I don't show you my data in future'. But, of course, he still had access to all of my data. What could I do about it? Nothing. I had no say in the matter."