Konstantīns Calko - "Radical" līderis

17.jūlijs 2013 9:20

Aizvadītajā nedēļas nogalē, 13. un 14. jūlijā, 30 grādu karstumā Silverstonas trasē Lielbritānijā norisinājās 3. posms „Radical Masters Euroseries” seriālā, kurā pirmo un otro vietu izcīnīja latvietis Konstantīns Calko, kļūstot par čempionāta līderi „Masters” klasē.

Pēc iepriekšējās sacīkstēs saņemtā 60 sekunžu soda Konstantīns Calko pēc diviem čempionāta posmiem ieņēma 3. vietu čempionāta kopvērtējumā.

„Uz šīm sacīkstēm ieradāmies jau ceturtdien, lai aizvadītu treniņus simulatorā kopā ar treneri. Pateicoties tiem, uzzināju daudz ko jaunu, ko izmantoju arī trasē. Ar rezultātiem esmu apmierināts, jo īpaši ar situāciju kopvērtējumā,” tā trešo posmu komentē Konstantīns Calko.

Kā ierasts, pirms sacīkstēm tika aizvadīti divi kvalifikācijas braucieni, kuros Konstantīns Calko izcīnīja 3. un 5. starta pozīciju sacīkstēm. Pirmās sacīkstes norisinājās tajā pašā dienā - sestdien, 13. jūlijā. Lielbritānijai neraksturīgos laika apstākļos – 32 grādu karstumā – sportisti bija spiesti cīnīties ar pārkarsušām riepām, kas slīdēja un sacīkstes padarīja ļoti smagas.

Konstantīns Calko

Divus apļus pirms finiša Konstantīns Calko atradās trešajā pozīcijā, taču 100 metrus pirms finiša apstājās 2. vietas īpašnieka - Tonija Velsa - sacīkšu automašīna un rezultātā Konstantīns pirmajās sacīkstēs finišējā kā otrais, no uzvarētāja Aleksa Mortimera (Alex Mortimer, Lielbritānija), atpaliekot 11,1 sekundi. Trešo vietu šajās sacīkstēs izcīnīja Kristians Kronegards (Christian Kronegard) un Marks Smitsons (Mark Smithson) no Lielbritānijas.

Svētdien karstuma vilnis Silverstonā turpinājās, un latviešu sportista komandas inženieris nolēma kardināli mainīt automašīnas regulējumus, kas bija riskanti, taču rezultātā atmaksājās. Konstantīns startēja no 5. starta pozīcijas un lielāko daļu laika līdz pitstopam pavadīja mēģinot apdzīt vēl vienu no saviem sīvākajiem konkurentiem – brazīlieti Viktoru Korea (Victor Correa). Īsi pirms pitstopa tas viņam arī izdevās un jau drīzumā jaunais latviešu sportists atradās sacīkšu vadībā. Sacīkstes noslēdzās trasē plīvojot sarkanajiem karogiem, jo kāds no sportistiem bija aizšķērsojis trasi un vēl pāris bija izslīdējuši ārpus tās. Calko svinēja pārliecinošu uzvaru, par 13,7 sekundēm apsteidzot pirmo sacīkšu uzvarētāju Aleksu Mortimeru. Trešo vietu izcīnīja Ross Kaisers (Ross Kaiser) un Terens Vudvards (Terence Woodward) no Lielbritānijas.

Konstantīns Calko

Konstantīns Calko pēc trīs posmiem ar piecu punktu pārsvaru ir izvirzījies „Masters” klases vadībā. Notikušajās sacīkstēs neveiksmes piemeklēja viņa līdzšinējos tuvākos sekotājus – pirmajās sacīkstēs tikai 15. vietā finišēja Tonijs Velss (Tony Welss) un Džeims Litldžons (James Littlejohn, Lielbritānija), savukārt otrajās sacīkstēs divus apļus pirms beigām izstājās līdzšinējais čempionāta līderis - brazīlietis Viktors Korea, tādējādi atkāpjoties uz trešo vietu kopvērtējumā.

Konstantīna Calko kontā kopvērtējumā šobrīd ir 79 punkti, viņa tuvākais sekotājs ir Alekss Mortimers ar 74 punktiem, bet trešais brazīlietis Viktors Correa ar 61 punktu.

Šobrīd sacīkšu seriālā ir aizvadīta tieši puse no čempionāta sešiem posmiem. Nākamais posms norisināsies Spā- Frankošampas trasē Beļģijā 7. un 8. septembrī.

Par „Radical Masters Euroseries” sacīkstēm
„Radical Masters Euroseries” ir FIA apstiprinātas starptautiska līmeņa izturības sacīkstes, kas norisinās Eiropā un kurās sportisti startē ar īpaši šīm sacīkstēm paredzētām „Radical” automašīnām. Atkarībā no automašīnas motora tilpuma, sportisti dalās divās klasēs – Masters (SR8 automašīnas) un Supersport (SR3 RS un SR5 automašīnas). Sporta automašīnas ir aprīkotas ar divām sēdvietām un ar katru auto pēc izvēles var startēt viens vai divi sportisti.

Par Konstantīnu Calko
Konstantīns Calko ir latviešu autosportists, kurš dzimis 1994. gada 13. aprīlī un savu autosportista karjeru sācis, startējot kartinga sacīkstēs, kurās viņš izcīnījis vairākus Latvijas čempiona (2004., 2007.) un Baltijas kausa titulus (2012.). 2011. gadā Konstantīns Calko kļuva par Baltijas čempionu autošosejā. 2012. gadā sportists sasniedza savus labākos rezultātus karjerā, izcīnot Eiropas čempiona titulu „Radical Masters Euroseries” sacīkstēs un vicečempiona titulu „Rotax Max Challenge” vispasaules kartingu sacīkstēs. Sportista mērķis ir startēt leģendārajās Le Mans 24 stundu izturības sacensībās, kurās bieži komandas par saviem braucējiem izvēlas pilotus no „Radical” sacensībām.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieku rinda no Grenctāles vismaz 9 km garumā (papildināts 15.50) (+ VIDEO) 19

Aculiecinieka iesūtītajā foto redzama kravas automobiļu rinda, kas stiepjas 9 kilometru garumā. Rinda kļuvusi vēl garāka, iemesli zināmi. Lasīt vairāk

 

Suzuki varētu izlaist piecdurvju Jimny 1

Suzuki gatavojas laist klajā kompaktā apvidus auto Jimny piecdurvju modeli, kas iegūs garāku riteņu bāzi un plašāku salonu. Lasīt vairāk

 

Kravu pārvadājumi var kavēties, taču plūsma turpinās 1

Lai gan autopārvadātājiem pašreiz ir grūti piegādāt kravas noteiktajos termiņos, autopārvadājumu kravu plūsma notiek un Latvijas ražotāji un tirgotāji ir apgādāti ar visu nepieciešamo, intervijā aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). Lasīt vairāk

 

Kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes. (+ VIDEO) 20

Šajā reizē Tavs Auto TV stāsts par to, kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes! Un reālā dzīvē šīs patiesības noskaidrosim kopā ar mūsu testa dalībniekiem - rallija pilotiem Māri Neikšānu un Ivaru Vasaraudzi, kamaniņu braucēju Juri Šicu un LTV laika ziņu redaktori Ramonu Salmiņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti