Latvijas autosportists Jānis Horeliks ar Andra Dambja komandas būvēto "Tesla Roadster" elektriskās piedziņas sacīkšu automašīnu svētdien sasniedza finišu leģendārajās Paikspīkas izturības sacīkstēs.
Drive eO Foto: Publicitātes attēls
Slavenajā braucienā augšup kalnā elektriskās piedziņas automašīnu klasē startēja piecas ekipāžas, no kurām finišu sasniedza četras. Horeliks 20 kilometrus garo distanci ar 156 līkumiem veica 12 minūtēs un 57,536 sekundēs, parādot vidējo ātrumu 55,560 kilometri stundā.
Savā klasē Horeliks ierindojās ceturtajā vietā, bet kopējā ieskaitē viņam 96.pozīcija 114 finišējušo ekipāžu konkurencē.
Foto: Publicitātes attēls
Horeliks kļuvis par pirmo latviešu braucēju, kurš sasniedzis leģendārā sacīkšu kalna finišu.
Par uzvarētāju absolūtajā ieskaitē kļuva francūzis Romēns Dimā, kuram sekoja divi ātrākie elektriskās piedziņas automašīnu klases braucēji. Uzvarētājs distanci veica deviņās minūtēs un 5,801 sekundē, parādot vidējo ātrumu 79,150 kilometri stundā.
Dambja veidotā elektriskās piedziņas sacīkšu automašīna pirmoreiz Paikspīkas izturības sacīkstēs Horelika vadībā piedalījās pērn, kad piedzīvoja smagu avāriju. Pirmajā sacensību sektorā Horeliks uzrādīja trešo labāko rezultātu elektromobiļu klasē starp septiņām automašīnām, tomēr otrā posma laikā viņš cieta smagu avāriju, kuras laikā automašīna apgāzās uz jumta.
Drive eO Foto: Publicitātes attēls
Latvijas ekipāža vēlas gada laikā radīt superauto, kas tai palīdzētu nākamgad triumfēt Paikspīkas izturības sacīkstēs.
Paikspīkas izturības sacīkstes šogad notika jau 92.reizi.
Mums labi žurnālisti - māk rēķināt un pazīst jūdzi!!!! Ja brauc ar vidējo ātrumu 55,560 kilometri stundā, tad 20 kilometrus nobrauc lēnāk par 20 minūtēm. Amerikā ātrumu mēra jūdzēs. Tātad 55,56 jūdzes stundā.