Calko gūst ceturto vietu Lemānas Eiropas seriāla pirmā posma braucienā

 

Foto: Speedfactory.Team facebook lapa

Nozare.lv | 12.aprīlis 2015 9:06

Latvijas talantīgais autosporta pilots Konstantīns Calko sestdien, debitējot Lemānas Eiropas seriālā (ELMS), Silverstounā notikušajā pirmajā posmā guva ceturto vietu savā klasē.

Calko šajā sezonā pārstāv "SVK by Speed Factory" komandu, bet pirmā posma kvalifikācijā Latvijas sportists piedzīvoja avāriju, tāpēc nācās startēt no pašām beigām, vēsta žurnāls "AutoEuro".

"Diena iesākās ne visai labi," žurnālam pēc sava brauciena noslēgšanas atzina Calko. "Kvalifikācijā vienā brīdī pazuda bremzes, kad ātrums bija apmēram 250 km/h. Labi, ka sanāca izvairīties no lielas avārijas un mašīnu sasitu tikai mazliet. Šīs avārijas dēļ salūza aizmugurējais antispārns un vairs nebija iespējams pabraukt ātri. Mēģināju, bet diemžēl ātruma vairs nebija un mēs kvalificējāmies pēdējie."

Calko bija pirmais, kurš stājās uz starta četras stundas garajās sacīkstēs un viņa pirmais uzdevums bija apdzīt lēnākās mašīnas. Vēlāk Latvijas autobraucēju viņu nomainīja komandas biedri Hesuss Fusters Plieho un Daiņus Matijošaitis, izcīnot 21.vietu absolūtajā ieskaitē un ceturto LMP3 klasē.

Foto: Speedfactory.Team facebook lapa

"Pirms sacensībām mazliet pamainījām uzstādījumus un sacīksti pirmais iesāku es," "AutoEuro" citē Calko. "Jau pirmajā aplī bija liela avārija, kā dēļ trasē devās drošības auto. Pēc tam sāku cīnīties ar GTC klases "Lamborghini" un "Ferrari" automašīnām, kas aizņēma ļoti daudz laika, pirms varēju tikt visiem garām un mēģināt tuvoties pārējiem LMP3 klases prototipiem. Galu galā nobraucu apmēram pusotru stundu, bez lielām kļūdām, par ko esmu ļoti lepns, jo šīs sacensības patiešām ir ļoti grūtas. Uz trases vienmēr ir blīva satiksme un tas ir ļoti aizraujoši."

Uzvaru LMP3 klasē guva LNT komanda, kuras sastāvā startēja arī seškārtējais olimpiskais čempions treka riteņbraukšanā Kriss Hojs.

Savukārt Calko komandas "Ginetta-Nissan" LMP3 prototipam, ko "SVK by Speed Factory" no rūpnīcas saņēma pēdējā brīdī, jau atrodoties Lielbritānijā, vēl ir dažas tehniskas nepilnības, tāpat arī komanda vēl nav tikusi skaidrībā ar citām niansēm.

"Pagaidām mums vēl ir problēmas ar auto vadāmību, jo dažreiz nedarbojas stūres pastiprinātājs, kas braukšanas laikā ir ļoti bīstami," "AutoEuro" skaidrojis Calko. "Tāpat mūsu mašīna taisnēs ir apmēram 20 km/h lēnāka nekā mūsu pretiniekiem. Tas ir ļoti interesanti, jo LMP3 mašīnas ir pilnīgi vienādas, pat regulējumi ir vienādi, bet ātruma nav. Ļoti gaidu nākamo sacīksti, kad redzēsim, kā viss notiks tālāk. Diemžēl izlaidām pirmo treniņu, jo mašīna vēl nebija gatava braukt. Bet ceru, ka līdz otrajam posmam mēs sagatavosimies labāk un varēsim pacīnīties par pjedestālu. Vēl jāpastrādā ar taktiku un tad, es ceru, viss būs kārtībā."

Foto: Speedfactory.Team facebook lapa

ELMS otrais posms 17.maijā risināsies Imolā.

Kā zināms, šajā sezonā Calko paplašinājis sadarbību ar "Speed Factory" komandu no Spānijas, kas pēc veiksmīgas dalības "Radical Masters" Eiropas seriālā šajā sezonā piedalīsies ELMS sacensībās. "Speed Factory" komanda pirms pārcelšanās uz ELMS sacensībām izveidoja sadarbību ar Latvijā bāzēto SVK komandu, ko iepriekš izveidojis Calko.

"Speed Factory" komanda, kuru 2008.gadā izveidoja lietuvietis Daļus Steponavičs, bijusi panākumiem bagātākā "Radical Masters" Eiropas seriālā.

2013.gadā Calko izcīnīja otro vietu "Radical Masters" Eiropas seriāla "Masters" klasē, bet sezonas izskaņā debitēja Pasaules salonautomobiļu čempionātā (WTCC), aizvadot sacensības Makao trasē. Pēc tam decembrī viņš Portugālē aizvadīja testu braucienus ar "Audi R8 LMS Ultra" sacīkšu auto, ar kādu tiek startēts pazīstamajā FIA GT čempionātā.

Arī pērn Latvijas pārstāvis startēja "Masters" klasē, taču vairs nebrauca viens, bet kopā ar mazāk pieredzējušo Plieho. Tā kā sezonas galvenais uzdevums bija progresa iegūšana, nevis čempionu tituls, ar augstiem rezultātiem sportisti neizcēlās.

Pirms tam Calko 2012.gadā kļuva par čempionu "Radical Masters" sērijas sacīkstēs "Supersport" klasē.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti