Porsche izcīna 17.uzvaru Le Mans 2015

Baltijas Sporta Auto | 15.jūnijs 2015 14:49

14.jūnijā Porsche izcīnīja 17.uzvaru „Le Mans 24 Hours”. Neviens no konkurentiem līdz šim nav sasniedzis tik iespaidīgus rezultātus pasaules grūtākajā izturības braucienā.

Ar inovatīvi izstrādāto Porsche 919 Hybrid, Ērls Bambers (Earl Bamber), Niko Hilkenbergs (Nico Hülkenberg) un Niks Tandijs (Nick Tandy) ieguva kāroto titulu tieši 45 gadus pēc pirmā titula iegūšanas Sarthe trasē. Arī otra komanda, kuru pārstāvēja Timo Bernhards (Timo Bernhard), Brendons Hartlijs (Brendon Hartley) un Marks Vebers (Mark Webber), sacīkstes noslēdza, iegūstot otro vietu. Tādējādi, Porsche ieguva pārliecinošu pirmo un otro goda pjedestāla vietu.

Foto: Publicitātes attēls

Tikai pagājušajā gadā Porsche atgriezās šajās vislabākajās izturības sacīkstēs, ievērojami uzlabojot efektivitātes rādītājus. Šīs inovatīvās automašīnas tika izstrādātas Porsche izpētes centrā Veisahā (Porsche Research Center in Weissach). Porsche 919 Hybrid atbilstoši tendencēm ir samazināts turbo dzinējs un divas enerģijas atjaunošanas sistēmas, kas kopā rada agregātu ar apmēram 1000 zirgspēku lielu jaudu. Varam to uzskatīt par sacīkšu laboratoriju, lai nākotnes sporta automašīnām nodrošinātu visaugstāko efektivitāti.

Uzvarējusī 19. automašīna startēja trešā un sākumā pat noslīdēja līdz astotajai vietai, tad uz ilgāku laiku ierindojoties sestajā pozīcijā. Visiem par pārsteigumu tieši jauno braucēju ekipāža uzvarēja monstrous classic. Ne F1 pilots Niko Hilkenbergs, kam laimējās vadīt automašīnu sacīkšu visemocionālākajos brīžos, startā un finišā, ne Erls Bambers agrāk nebija startējuši Le Mans. Niks Tendijs, trešais braucējs no uzvarētāju trijotnes, vismaz divreiz pārstāvējis Porsche Le Mans 24 stundu sacīkstēs GT klasē. Veicot apļus ievērojamā ātrumā, saglabājot vēsu prātu un nezaudējot modrību, visi trīs nobrauca sacīkstes bez kļūdām un pelnīti uzvarēja.

Cilvēku un automašīnu izturības maratona sākumā vadībā bija Porsche 17.numurs. Tomēr, vienas minūtes sods par dzeltenā karoga neievērošanu pirmās trešdaļas beigās atmeta viņus uz ceturto vietu. Timo Bernhards, Brendons Hartljs un Marks Vebers nepadevās un tiešām ļoti centās. Pateicoties savai neatlaidībai un spēcīgajam sniegumam, viņi palika otrie.

Trešajai Porsche 919 Hybrid ekipāžai bija diezgan sarežģīts brauciens. Nils Jani zaudēja vadību uzreiz pēc starta, paliekot aiz Timo Bernharda. Kādu laiku braucējiem raizes sagādāja bremžu stabilitāte, arī divas avārijas darīja savu. Ņemot vērā notikumu hronoloģiju, ierindoties augstāk par piekto vietu šim ātrajam trijniekam ar 18.automašīnu nebija iespējams.

Matiass Millers (Matthias Müller), CEO Porsche AG sacīja: „Šī Le Mans 2015 trasē izcīnītā pirmā un otrā vieta ir satriecošs rezultāts, uz kuru pat necerējām. Mūsu komandas darbs pēdējo trīs četru gadu laikā ir vainagojies cienīgiem panākumiem.” Volfgangs Hacs (Wolfgang Hatz), Porsche AG valdes loceklis izpētes un attīstības jomā sacīja: „Pirmās un otrās vietas iegūšana jau otrajā gadā pēc atgriešanās šajās sacīkstēs ir pārsteidzoša balva mūsu inženieru pūliņiem, kuri izstrādāja 919 Hybrid konceptu, 230 cilvēku lielās komandas nerimstoša darba augļi.”

Frics Encingers (Fritz Enzinger), LMP1 viceprezidents: „Uzvarēt Le Mans, tas ir neticams sasniegums mūsu otrajā mēģinājumā kopš Porsche atgriešanās. Man jāpateicas izcilajai komandai, kas izveidojusies un izaugusi pēdējo trīsarpus gadu laikā. Porsche mūs atbalstīja par visiem 100%. Paies vēl pāris dienas, kamēr patiešām aptversim, ko esam sasnieguši. Es zinu, ka daudzi cilvēki virtuāli sekoja līdzi tam, kā piepildās šis sapnis, un sniedza tam lielisku atbalstu.”

Ērls Bambers (Erls Bambers) (19.automašīna): „Sajūtas ir neticamas. Izbaudījām katru posmu. Tā bija patiešām gara diena, vakars un tad atkal rīts pie stūres. Man bija pavisam neliels atpūtas brīdis. Bet es nepavisam neesmu noguris – esmu burtiski adrenalīna uzlādēts. Man pat šķita, ka mašīnā jau dzirdu dīvainas skaņas. Bet, protams, ka ceļā uz uzvaru Le Mans sacīkstēs jums jebkura, pat visdīvainākā skaņa šķiet kā mūzika.”

Niko Hilkenbergs (Niko Hilkenbergs) (19.automašīna): “Es izbaudīju katru mirkli. Vadīt šādu mašīnu ir vienkārši lieliski, kur nu vēl piedalīties tādās grandiozās sacīkstēs. Temps patiešām bija ļoti ātrs, neiedomājami tādam izturības braucienam. Jo īpaši naktī, kad temperatūra nedaudz nokritās, mašīnu vadīt bija patiešām fantastiski. Protams, es pat iedomāties neuzdrīkstējos, ka tā vienkārši atbraukšu un uzvarēšu šīs sacīkstes, tas būtu bijis muļķīgi no manas puses, jo braucienā ir tik daudz izaicinājumu. Tomēr mēs to izdarījām, un mēs to izdarījām kopā.”

Niks Tandijs (Niks Tendijs) (19.automašīna): “Šī ir fantastiska diena. Ir grūti aptvert, ka ar Porsche esmu Le Mans uzvarētājs.”

2015. gada Lemānas 24 stundu sacīkšu rezultāti
1. Hulkenbergs/Bambers/Tendijs (Porsche) – 395 apļi
2. Bernhards/Vēbers/Hārtlijs (Porsche) – 1 aplis
3. Feslers/Loterers/Trelujē (Audi R18 e-tron quattro) – 2 apļi
4. di Grasi/Duvāls/Džarviss (Audi R18 e-tron quattro) – 3 apļi
5. Dimā/Džani/Lībs (Porsche) – 4 apļi
6. Vurcs/Sarazins/Konvejs (Toyota) – 8 apļi
7. Albukerke/Bonanomi/Rasts (Audi R18 e-tron quattro) – 8 apļi
8. Dāvidsons/Buemi/Nakadžima (Toyota) – 9 apļi
9. Housons/Bredlijs/Lapjērs (ORECA-Nissan) – 37 apļi
10. Dolans/Evanss/Turvijs (Gibson-Nissan) – 37 apļi

Foto: Publicitātes attēls

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 24.08 ar Circle K atbildi; autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 36

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Autošoseja: latvieši šokē Baltiju un pārsteidz Poliju (+ foto)

"Riga Summer Race 2019" bija Latvijas sportistiem veiksmīgākās autošosejas sacīkstes pēdējo 25 gadu laikā. Lasīt vairāk

 

Opel prezentējis pasaulē pirmo elektriskās piedziņas rallija auto (+ FOTO) 8

Vācijas autobūves kompānija Opel prezentējusi pasaulē pirmo elektriskās piedziņas rallija auto, kas izgatavots uz elektriskā hečbeka e-Corsa bāzes. Plašākam interesentu lokam to parādīs Frankfurtes autoizstādē. Lasīt vairāk

 

Abi centās izvairīties, taču... (+ VIDEO) 20

Divi autovadītāji uz slikta ceļa cenšas izvairīties viens no otra, taču mēģinājums beidzas ar avāriju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti