Lemāna: Audi ātrs, bet neveiksmīgs 2

 
Moller Baltic Import SE | 15.jūnijs 2015 14:46

Lemānas 24. stundu sacīkstēs Audi turpināja pjedestāla panākumu sēriju, taču zīmolam neizdevās iegūt pasaulē slavenākajās izturības sacensībās plānoto 14. uzvaru, ierindojoties trešajā, ceturtajā un septītajā vietā.

Vispārējais četru gredzena zīmola sniegums ir ievērības cienīgs. Audi komanda ir bijusi uz pjedestāla visos 17 Lemānas braucienos. Šogad uz tā stāvēja pagājušā gada uzvarētāji Andrē Loterers (D), Marsels Feslers (CH) un Benoī Trelujē (F). Ar savu Audi R18 e-tron quattro tie ierindojās trešajā vietā aiz diviem Porsche automobiļiem, turklāt ar apļa laiku 3m 17.475s Loterers uzstādīja jaunu trases rekordu.

  • Lemānas 24 stundu sacīkstēs Audi iegūst trešo vietu
  • 17. reize pēc kārtas uz pjedestāla slavenajās izturības sacīkstēs
  • Loterers/Feslers/Trelujē aizstāv FIA Pasaules Izturības čempionāta (WEC) uzvarētāju godu

„Tas bija motosports augstākajā līmenī. Skatītāji bija aculiecinieki lieliskām izturības sacīkstēm, kurās divi koncerna brāļi — Audi un Porsche — sīvā un aizrautīgā duelī cīnījās par uzvaru,“ komentē AUDI AG valdes priekšsēdētājs Prof. Rūperts Štādlers, kurš bija viens no pirmajiem Porsche sveicējiem pēc tam, kad tika novicināts sacīkšu karogs. „Mēs varam tikai apsveikt mūsu kolēģus no Štutgartes ar šiem panākumiem, jo mēs patiešām zinām, cik grūti ir uzvarēt šajās sacīkstēs.“

Foto: Publicitātes attēls

„Man šķiet, ka īpaši ievērības cienīgs fakts ir tas, ka Audi un Porsche ar divām pilnīgi dažādām sacīkšu hibrīdautomobiļu koncepcijām praktiski brauca vienā līmenī visu sacīkšu laiku,“ stāsta uzņēmuma Tehniskās izstrādes nodaļas valdes loceklis Prof. Dr.-Ing. Ulrihs Hakenbergs, kurš sacīkstes vēroja Audi Sport Team Joest garāžā. „Abi koncerna zīmoli ar savām koncepcijām nepārprotami bija ātrāki nekā Toyota. Un tieši to mēs gribam parādīt WEC un Lemānā.“
Uzvara 83. slavenajās izturības sacensībās izšķīrās starp Audi un Porsche. Abu ražotāju līderpozīcijas vairākkārt mainījās, līdz svētdienas rītā visu mainīja izšķirošie faktori.

Visi trīs Audi R18 e-tron quattro automobiļi bija ātri, taču neveiksmīgi. Lai arī Andrē Loterera, Marsela Feslera un Benoī Trelujē automobilim sākumā tika pārdurta riepa, viņi ar savu R18 cīnījās par uzvaru līdz pat svētdienas rītam, kad īsi pirms plkst. 7.00 atāķējās automobiļa dzinēja pārsegs, radot arī citus bojājumus. Tie tika salaboti 6 minūtēs un 56 sekundēs, taču divus zaudētos apļus vairs nebija iespējams piedzīt.

Lukašs di Grasi (BR), Luī Duvāls (F) un Olivers Džarviss (GB) palaida garām iespēju gūt uzvaru tikpat dīvainā un iespaidīgā negadījumā. Īsi pirms trešās stundas beigām Indianapolisas trases daļā Luī Duvāls, cenšoties izvairīties no vairākiem lēnāk braucošiem automobiļiem, spēcīgi ietriecās aizsargmargās un sadūrās ar GTE automobili. Pēc nieka četru minūšu ilga remonta, pārsteidzot un sajūsminot skatītājus, R18 turpināja sacīkstes. Rezultātā di Grasi/Duvāls/Džarviss ierindojās ceturtajā vietā.

FIlipes Albukerkes (P), Marko Bonanomi (I) un Lemānas LMP1 jauniesauktā Renē Rasta (D) vadītajam Audi R18 e-tron quattro, kas visu laiku pārliecinoši turējās priekšgalā un vairākkārt izvirzījās vadībā, bija vislielākās izredzes uzvarēt, taču hibrīdsistēmas problēmu dēļ šis Audi trijnieks svētdienas rītā palika aiz diviem ātrākajiem Porsche automobiļiem. Hibrīdsistēmas bojājumu rezultātā trīs stundas pirms sacīkšu beigām bija jānomaina priekšā labajā pusē esošā piedziņas vārpsta. Remonts norisinājās 17 minūtes, kā rezultātā kopvērtējumā komanda ieguva septīto vietu.

„Pozitīvi ir tas, ka Audi R18 e-tron quattro bija pilnībā konkurētspējīgs,“ stāsta Audi Motosport vadītājs Dr. Volfgangs Ulrihs. „Diemžēl būtisku starpgadījumu piedzīvoja visi trīs automobiļi. Un, kad ir jācīnās ar tādu spēcīgu konkurentu kā Porsche, to nevar atļauties. Protams, mēs esam vīlušies, bet sportā ir jāmāk pieņemt arī sakāves. Tās vienkārši nebija mūsu sacīkstes. Liels paldies visiem, kas pēdējos mēnešos un arī šeit Lemānā ir ļoti smagi strādājuši!“

FIA Pasaules Izturības čempionātā (WEC) Audi ar Andrē Lotereru, Marselu Fesleru un Benoī Trelujē ir godam nosargājis līderpozīcijas pilotu grupā. Pirmā iespēja revanšēties pēc Lemānas būs Pasaules Izturības čempionāta posmā 30. augustā Vācijā, Nirburgringas trasē.

2015. gada Lemānas 24 stundu sacīkšu rezultāti
1. Hulkenbergs/Bambers/Tendijs (Porsche) – 395 apļi
2. Bernhards/Vēbers/Hārtlijs (Porsche) – 1 aplis
3. Feslers/Loterers/Trelujē (Audi R18 e-tron quattro) – 2 apļi
4. di Grasi/Duvāls/Džarviss (Audi R18 e-tron quattro) – 3 apļi
5. Dimā/Džani/Lībs (Porsche) – 4 apļi
6. Vurcs/Sarazins/Konvejs (Toyota) – 8 apļi
7. Albukerke/Bonanomi/Rasts (Audi R18 e-tron quattro) – 8 apļi
8. Dāvidsons/Buemi/Nakadžima (Toyota) – 9 apļi
9. Housons/Bredlijs/Lapjērs (ORECA-Nissan) – 37 apļi
10. Dolans/Evanss/Turvijs (Gibson-Nissan) – 37 apļi

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
Crankshaft 16.jūnijs 2015 8:50
0 2 Atbildēt

Nu, var sērot...bet vismaz ducis komandu var tikai

cerēt uz vietu pirmajā 20-niekā. Tur nu ir cits

"resurss", arī citas iespējas.Par braucējiem neko

sliktu teikt nevaru, bet Loterera karjera ir līdzīga

mūsu Šlēgemilha karjerai.

Vladi, kāpēc Tu man neklausīji pirms 20 gadiem...

LMT 17.jūnijs 2015 22:08
0 1 Atbildēt

Pareizi darīja, ka neklausīja...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti