Minišosejas sezona Biķerniekos iesākas ar Subaru uzvaru 1

 

Foto: Raimonds Volonts

Eduards Kalve | 28.aprīlis 2016 8:07

Trešdienas, 27. aprīļa, pievakarē Biķernieku trasē tika aizvadīts šīs sezonas pirmais Minišosejas posms. Aizraujošajos moto šosejas kalniņos notiekošās sacensības pulcēja vairāk nekā 50 dalībniekus, no kuriem absolūti ātrākais šoreiz ar Subaru Impreza STI braucošais Mareks Žukurs.

Minišoseja savu trešo gadu iesākusi ar lielu popularitātes vilni, jo pirms sezonas notikušos drošības seminārus apmeklēja vairāk nekā 100 šīs disciplīnas interesenti. Šo tendenci apstiprināja uz pirmdienas treniņu sabraukušie 54 dalībnieki, savukārt pirmajā posmā dalību ņēma 52 braucēji, no kuriem lielākā daļa startēja ar ielas automašīnām. Lielākais dalībnieku skaits – 20 - šoreiz 3000 klasē, kurā startē automašīnas ar dzinēja tilpumu līdz trīs litriem.

Ja neskaita atsevišķas sagriešanās vai pāris ātruma slāpētāju aizskaršanas, tad posms norisinājās raiti un bez liekiem starpgadījumiem. Dalībnieki trasē devās sadalīti grupās pa 8 automašīnām un katram no braucējiem bija iespēja aizvadīt vismaz trīs sesijas pa četriem apļiem. Rezultātu un uzvarētāju noteikšanā vērā tika ņemti katra dalībnieka trīs ātrākie apļi, kuru laiki attiecīgi tika saskaitīti.

Pirmdienas treniņā absolūti ātrāko laiku uzrādījušais OPEN ieskaites braucējs Raivo Dripe, kurš Minišosejā startē ar Nissan 200SX, uz sacensībām ieradās kā viens no favorītiem. Tomēr balstiekārtas defekta dēļ viņam pirmais posms beidzās nemaz īsti nesācies. Problēma gan esot jau atrasta un uz nākamo treniņu un posmu Dripe solās atkal būt ierindā.

Līdz ar to uzvara ātrākajā OPEN klasē izšķīrās starp Mareku Žukuru un Juri Jevhutu (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Lai arī sniegums abiem bija līdzīgs, Žukurs tāpat kā treniņā bija vidēji par 0,6 sekundēm aplī ātrāks un līdz ar to arī izcīnīja uzvaru. Trešā vieta Aināram Šustam (Mitsubishi Lancer Evo X), kurš trīs apļu summā vien par nieka 0,2 sekundēm apsteidza ar Mitsubishi Lancer Evo IX braucošo Eināru Lindermani.

Negaidīti interesanta cīņa izvērtās populārākajā 3000 ieskaitē. Treniņa dienā ļoti pārliecinoši visiem priekšā atradās viens no pagājušo gada līderiem Kristaps Laipnieks (BMW M3), tomēr sacensībās viņam ļoti nopietnu konkurenci sagādāja ar Toyota Corolla (AE86) startējošais Roberts Rode. Trīs apļu summā Laipnieks bija ātrāks un posmu uzvarēja, bet dienas ātrākā apļa laika gods 3000 klasē gan Rodem.

Iespējams, ka vērtīgās sekundes iegūt un savus apļa laikus ievērojami uzlabot Rodem ļāva pāriešana uz Yokohama AD08R riepām. Treniņus Roberts vēl aizvadīja ar citām riepām, tomēr uz sacensībām viņš savu automobili apāva ar jau iepriekš minēto modeli. „Sākumā, kad izbraucu pa aukstu asfaltu, likās, ka slīdēs, bet šodien sacensību režīmā riepa turējās izcili un nevienā brīdī nepārkarsa. Tā ir arī mīkstāka, komfortablāka par iepriekšējo riepu, jo Biķernieku mazās bedrītes šoreiz nejutu,” tā par jauno riepu Roberts Rode, kurš sporta līdzjutējiem zināms arī kā divkārtējais Ziemas Olimpisko spēļu dalībnieks kalnu slēpošanā.

1600 un 2000 klasēs izcilus rezultātu uzrādīja ar MG/Rover automobiļiem braucošie Reinis Trūps un Andris Putniņš - viņiem katram pa diviem pjedestāliem. Kā vienīgais viņu dominanci spēja pārtraukt Elvis Turāns (BMW 3. sērijas Compact), kuram pirmā vieta 2000 ieskaitē.

Nākamais Minišosejas treniņš Biķerniekos norisināsies 9. maijā, bet otrais posms uzreiz pēc tam 11. maijā. Sīkākai informācijai par sacensību formātu, kalendāru un rezultātiem apmeklējiet Minišosejas mājaslapu www.minisoseja.lv, savukārt aktuālākā informācija vienmēr būs atrodama Facebook vietnē https://www.facebook.com/minisoseja/.

Minišosejas 1. posma rezultāti:
1600
1. Andris Putniņš, Rover 200
2. Reinis Trūps, MG ZR
3. Modris Žentiņš, Honda Civic

2000
1. Elvis Turāns, BMW 3. sērijas Compact
2. Reinis Trūps, MG ZR
3. Andris Putniņš, Rover 200

3000
1. Kristaps Laipnieks, BMW M3
2. Roberts Rode, Toyota Corolla (AE86)
3. Reinis Trūps, MG ZR

OPEN
1. Mareks Žukurs, Subaru Impreza STI
2. Juris Jevhura, Mitsubishi Lancer Evo VIII
3. Ainārs Šusts, Mitsubishi Lancer X

PRO 2000
1. Edvins Vansovics, Honda Civic

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 29.aprīlis 2016 10:23
0 0 Atbildēt

Superīga lieta :)))

Vajag tikai kārtīgu (jaudīgu) auto, lai izbaudītu Biķerniekus no visas sirds.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti