Jūrmalas kartinga komanda uz pjedestāla sezonas noslēdzošajās izturības sacensībās Kandavā (+ foto) - iAuto

Jūrmalas kartinga komanda uz pjedestāla sezonas noslēdzošajās izturības sacensībās Kandavā (+ foto)

 

Foto: Valts Zvaigzne /Latvija/

Jūrmala/Papa's RT | 16.oktobris 2017 12:41

14. oktobrī Latvijas labākie kartingisti bija pulcējušies Kandavā, kur tika organizētas “LeMans” tipa izturības sacīkstes, kuru ilgums bija 222 minūtes, jeb 3 stundas un 42 minūtes.

Uz tām bija ieradušās 12 komandas, kurās katrā bija pa trim sportistiem. Dalībnieku sastāvs bija gana iespaidīgs, jo šīm sacensībām savu dalību bija pieteikuši ne tikai vadošie ātrākās “Rotax DD2” klases kartingisti, bet arī vairāki titulēti un vēl joprojām aktīvi lielā autosporta pārstāvji - šī gada īstās “LeMans” sacensību dalībnieks Konstantīns Calko, rallijkrosisti Reinis Nitišs, Mārtiņš Lapiņš un lietuvietis Rokas Bačiuska, Latvijas titulētākais formulu braucējs Haralds Šlegelmilhs un pat pagājušā gada “Rotax World Grand Finals” DD2 klases uzvarētājs no Ungārijas – Ferencs Kancsars. Jūrmalas komandu šajās sacensībās pārstāvēja divi Jūrmalas Valsts ģimnāzijas skolēni Ernests Veismanis un Valters Zviedris, bet kā trešais komandas pilots tika pieteikts pieredzējušais autosportists un “Legend Cars” vadošais braucējs Latvijā - Uldis Timaks.

Sestdien laika apstākļi sportistus nelutināja – lietus lija visu dienu, bet tas, šīs - gandrīz 4 stundas garās izturības sacīkstes, padarīja vēl interesantākas un neprognozējamākas. Jūrmalniekiem ar Ernestu Veismani pie stūres izdevās uzvarēt kvalifikācijas braucienā un par 0,156 sekundēm pārspēt otrajā vietā kvalificēto “No Dream Team” komandu (M. Steinerts, U. Vītols, K. Jaunzemis) un visas pārējās 10 konkurentu komandas. Sacīkšu starts jūrmalniekiem nepadevās, Uldis Timaks nonāca iedzinējos un pirmo apli noslēdza tikai kā desmitais. Tā kā sacīkstes bija garas un visām komandām obligāti, ne mazāk kā astoņas reizes, bija jādodas boksos uz sportistu maiņu un degvielas uzpildi, tad Jūrmalas komanda pakāpeniski atguva pirmajos apļos iekavēto un visas sacīkstes laikā turējās no 7. līdz 2. vietai.

Lielāko slodzi šajās sacīkstēs iznesa Ernests Veismanis, kurš nobrauca vairāk nekā 100 apļus no pavisam komandas veiktajiem 238 apļiem. Ernests veselas 45 minūtes bez pārtraukuma bija pie mūsu komadas kartinga stūres arī veicot pēdējo maiņu pirms finiša. Līderos tajā brīdī bija nonākusi “333 Autosport” komanda, kuru pārstāvēja Haralds Šlegelmilhs, Zigmārs Lapa un lietuvietis M.Povilaitis, aiz viņiem ar trīs apļu deficītu sekoja mūsu komanda un “Team Victoria” (K. Calko, H. Grūbe, I. Aļoskins). Ernesta kartingam 10 apļus pirms finiša gaisa filtrs bija pārāk izmircis, pilns ar lietus ūdeni, tādēļ kartinga temps strauji saruka un “Team Victoria” sāka tuvoties, katrā aplī atgūstot vairāk nekā 1-2 sekundes. Tomēr, veicot šo pakaļdzīšanos, mūsu konkurenti pieļāva kļūdu, izbraucot ārpus trases vienā no sacīkstes pēdējiem apļiem, un finišēja trešajā vietā, atpaliekot no jūrmalniekiem par 11,123 sekundēm. Līdz ar to - pelnītu uzvaru šajās sacīkstēs izcīnīja “333 Autosport” komanda, apsteidzot attiecīgi otrajā un trešajā vietā finišējušās “Jūrmala/ Papa’s RT” un “Team Victoria” par veseliem trim apļiem, kas gan ir ierasta lieta vairāku stundu izturības sacensībās. Paldies Kandavas kartinga klubam par šo interesanto sacensību organizēšanu - kartinga sezona Latvijā tagad ir godam noslēgta.

Patiess prieks par Jūrmalas komandas jaunākā dalībnieka, Latvijas čempiona “Rotax Max” klasē, Valtera Zviedra sniegumu šajās sacensībās, jo 16-gadīgais jaunietis tikai šajā dienā pirmo reizi sēdās pie visjaudīgākā “Rotax DD2” klases kartinga stūres un jau uzreiz spēja uzrādīt līdzvērtīgus apļa laikus ar daudz pieredzējušākiem šīs klases braucējiem, no tiem atpaliekot vien pāris sekundes desmitdaļas. Valters ir vienīgais Jūrmalas komandas kartingists, kurš šogad novembra sākumā dosies uz Portugāli pārtsāvēt Latviju “Rotax World Grand Finals” sacensībās, kurām viņa klasē kvalificējušies 72 sportisti no vairāk nekā 60 dažādām valstīm. Novēlam veiksmi Valteram šajās starptautiskajā mērogā nozīmīgajās kartinga sacensībās, kuras nereti tiek dēvētas par Olimpiskajām spēlēm kartingā. Komanda ziņos par to, kā Valteram tur veiksies.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti