Hamiltons izcīna ceturto F-1 čempiona titulu karjerā 2

 

Foto: Ekrānšāviņš no Twitter.com

Nozare.lv | 30.oktobris 2017 7:42

"Mercedes" britu pilots Lūiss Hamiltons svētdien nodrošināja savu ceturto Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu karjerā. Hamiltons par čempionu tika kronēts arī 2008., 2014. un 2015.gadā.

Svētdien notikušajā sezonas 18.posmā - Meksikas "Grand Prix" - Hamiltons finišēja devītais, bet viņa sīvākais konkurents cīņā par titulu, vācietis Sebastjans Fetels no "Ferrari", izcīnīja ceturto vietu, taču ar to nepietika, lai turpinātu pretendēt uz uzvaru kopvērtējumā. Savukārt uzvaru posmā izcīnīja "Red Bull" nīderlandiešu pilots Makss Verstapens, kuram tas bija trešais panākums karjerā.

Tikmēr uz goda pjedestāla otrā un trešā pakāpiena kāpa Hamiltona un Fetela komandas biedri. Otrais bija "Mercedes" somu pilots Valteri Botass, bet trešo vietu izcīnīja "Ferrari" somu braucējs Kimi Reikenens.

Hamiltons sacensības sāka no trešās pozīcijas, bet Fetels startēja no "pole position". Startā pēc Verstapena centieniem ieņemt līderpozīciju Hamiltos un Fetels sadūrās, kā rezultātā abiem titula pretendentiem bija jādodas boksos.

Hamiltons pēc sadursmes zaudēja krietni vairāk laika un viņa spēkratam vajadzēja mainīti aizmugurējo labo riepu, bet Fetelam bija nepieciešams jauns antispārns. Hamiltons saziņā ar komandu pieļāva, ka Fetels sadursmi izraisījis tīšām, taču sacensību tiesneši nepieņēma nekādus soda mērus.

Līdz ar to abiem titula pretendentiem sacensības bija jāsāk kā atpalicējiem. Sacīkstes gaitā labāk klājās Fetelam, kuram līdz finišam izdevās pacelties uz ceturto vietu, taču ar to nepietika, lai turpinātu cīņu par titulu, kamēr Hamiltons finišēja devītajā pozīcijā. Lai saglabātu cerības uz titulu, Fetelam bija jāfinišē vismaz otrajā pozīcijā, cerot, ka Hamiltons būs zemāk par devīto vietu.

Tikmēr piekto vietu izcīnīja "Force India" franču braucējs Estebans Okons, bet pirmo sešinieku noslēdza "Williams" kanādiešu pilots Lenss Strols. Septītais bija mājinieku favorīts Serhio Peress no "Force India" vienības, astoto vietu ieņēma "Haas" dāņu braucējs Kevins Magnusens, devītais bija Hamiltons, bet pie viena punkta tika "McLaren" pārstāvošais spānis Fernando Alonso.

Tāpat kā Hamiltons, četrus titulus karjerā izcīnījuši Fetels un francūzis Alēns Prosts. Par vienu trofeju vairāk ir pagājušā gadsimta piecdesmito gadu leģendai argentīnietim Huanam Manuelam Fanhio, bet septiņus titulus izcīnījis vācietis Mihaels Šūmahers.

Pasaules čempionāta kopvērtējumā pirms diviem noslēdzošajiem posmiem Hamiltonam ir 333 punkti, kamēr Fetelam ir 277 punkti. Tikmēr trešais ar 262 punktiem ir Botass, kurš saasinājis cīņu par vicečempiona titulu. Tikmēr ceturtais ar 192 punktiem ir "Red Bull" austrāliešu pilots Daniels Rikjardo, kurš svētdien nefinišēja. Piekto vietu ar 178 punktiem ieņem Reikenens, bet pirmo sešinieku ar 148 punktiem noslēdz Verstapens.

Tikmēr "Mercedes" jau ceturto gadu pēc kārtas izcīnījusi Konstruktoru kausu. Kopvērtējumā "Mercedes" kontā ir 595 punkti, kamēr 455 punkti ir "Ferrari", bet trešā ar 340 punktiem ir "Red Bull".

Pēc sacensībām Meksikā F-1 piloti vēl sacentīsies arī Brazīlijā un Apvienotajos Arābu Emirātos.

 
Visi komentāri
 
F1 30.oktobris 2017 8:47
0 0 Atbildēt

Diezgan garlaicīgi - ja neskaita Rosberga vienīgo titulu 2016.gadā, tad sākot no 2010.gada tikai Fetels vai Hamiltons

jaaanis 30.oktobris 2017 16:36
0 0 Atbildēt

un no 2000-2004 nebija garlaicīgi?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti