Baltijas autošosejas čempionātam pievienojas vēsturisko automašīnu izturības sacīkstes

 

Foto: Publicitātes attēls

BATCC | 18.janvāris 2018 10:41

Labas ziņas vēsturisko automašīnu cienītājiem. Šogad Baltijas autošosejas čempionātam pievienosies vēsturisko automašīnu izturības sacīkšu seriāls ar nosaukumu „Historic 1H Endurance Series”.

Plānots, ka izturības sacīkstes varētu debitēt kādā no pirmajiem Baltijas autošosejas čempionāta posmiem Biķernieku trasē. Šogad jaunā seriāla ietvaros plānots aizvadīt 2 – 3 sacīkstes.

„Pēc pagājušā gada veiksmīgā eksperimenta, kad vesturiskās automašīnas veica 45 minūšu izturības sacensību imitāciju, mēs kā čempionāta organizatori sapratām, ka šim formātam Latvijā ir perspektīva. Tāpēc nedaudz pamodelējot, nonācām pie šķietami optimāla veida un formāta, ko arī mēģināsim šogad iedzīvināt,” par jaunumiem stāsta viens no Baltijas autošosejas čempionāta organizatoriem Andis Meilands.

Šoreiz sacīkšu uzsvars vairāk ir uz rietumos ražotām automašīnām, bet tajās var piedalīties arī ar volgu, žiguli vai moskviču. Jaunajā seriālā, iepriekšējo 45 minūšu vietā, sacīkšu brauciens tiks paildzināts līdz 1 stundai, lai katrs komandas dalībnieks, ja tie ir divi, automašīnā varētu pavadīt 30 minūtes.

“Vēsturisko automašīnu izturības sacīkstēs varēs piedalīties automašīnas, kuras ir ražotas 60. gadu beigās, 70. gados un 80. gadu sākumā. Sākotnēji visas automašīnas tiks dalītas divos ražošanas periodos un pēc motoru kubatūras,” stāsta Andis Meilands.

Izturības sacīkstēs ar vienu automašīnu varēs startēt viens vai divi dalībnieki. Brauciena laikā būs jāveic viens obligātais pitstops, kura laikā varēs nomainīt braucēju, ja tas nepieciešams. Dalībnieku automašīnām būs jābūt aprīkotām ar ielas riepām.

Šobrīd tiek aktīvi strādāts pie darba grupas izveides, lai operatīvi izveidotu nepieciešamos nolikumus.
Viedoklis par šāda formāta sacensībām ir arī starptautisko vēsturisko autošosejas sacensību dalībniekam Matīsam Mežakam: “Man ļoti patīk šī ideja un šis noteikti ir solis pareizajā virzienā. Es pat domāju, ka sacensību ilgums varētu tikt pagarināts līdz divām stundām. Bet iesākumā, lai iepazīto šo formātu un pielāgotu automašīnas šāda veida sacīsktēm, noteikti pietiekams ir arī vienas stundas formāts.

Manuprāt, vēsturiskajām automašīnām izturības sacensības ir ļoti piemērotas. Tas noteikti pavērs iespēju autosportā iesaistīties daudz vairāk interesentiem, jo komandā var startēt vairāki cilvēki. Šājās sacīkstēs noteikti varētu startēt daļa no automašīnām, kas šobrīd piedalās Youngtimer rallijos, tāpat arī automašīnas no Latvijas, kas šobrīd startē vēsturiskajā Montekarlo rallijā. Kādam tā varbūt būs motivācija šādu vēsturisko automašīnu beidzot iegādāties, jo būs iespēja ar to kaut kur piedalīties, ne tikai turēt garāžā. Ja man būs tāda iespēja, noteikti piedalīšos, iespējams ar “Porsche” automašīnu, kas šobrīd top priekš sacensībām Vācijā.”

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vainīgais pats "paiet maliņā" (+ VIDEO) 3

Beidzoties remonta zonai, steidzīgais autovadītājs uzsāk apdzīšanu nepārredzamā vietā, taču tas beidzas ar "pašlikvidēšanos" ceļmalas grāvī. Lasīt vairāk

 

Plānots mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru lietotu transportlīdzekļu tirdzniecības jomā 4

Valdība otrdien apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas izstrādāti, lai paaugstinātu Valsts ieņēmumu dienesta (VID) nodokļu administrēšanas pasākumu efektivitāti un mazinātu ēnu ekonomikas īpatsvaru lietotu transportlīdzekļu tirdzniecības jomā. Lasīt vairāk

 

Lada Niva Legend tagad arī komerciālā pikapa lomā (+ FOTO) 11

AvtoVAZ uzsācis modernizētā Lada Niva Legend ražošanu arī komercpārvadājumiem piemērotās versijās, piedāvājot pircējam pikapa vai refrižeratora variantus. Lasīt vairāk

 

Vidzemē un Dienvidigaunijā pētīs zaļā ūdeņraža potenciālu transporta nozarē 2

Turpmākos trīs gadus Latvijas Ūdeņraža asociācija, SIA "ZAAO", Vidzemes plānošanas reģions (VPR), vairāki uzņēmumi un organizācijas no Igaunijas un Nīderlandes kopā strādās, lai līdz 2025.gada novembrim vērtētu zaļā ūdeņraža potenciālu transporta nozarē mazākos reģionos, kā piemēru rādot Tartu un Vidzemes reģiona sadarbību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti