“Legend Cars” sacīkstes - adrenalīns par lētu naudu (+ FOTO) 5

 
Agnis Krauja speciāli “iAuto” | 28.aprīlis 2018 8:04

Biķernieku trasē 12. un 13. maijā „DEWALT Grand Prix” izcīņas ietvaros notiks Ziemeļeiropas zonas (NEZ) un Baltijas autošosejas (BaTCC) čempionāta atklāšanas posms. Savu piekto sezonu Latvijā uzsāks mūsu skatītāju jau iemīļotā “Legend Cars” sacīkšu klase, kur spēcīgāko skandināvu konkurencē mūsu sportisti tēmēs uz goda pjedestālu.

Aizraujošas sacīkstes par relatīvi lētu naudu

“Legend Cars” pēdējās četrās sezonās Latvijas autošosejā strauji iekaro aizvien nozīmīgāku vietu, jo ir demokrātiska un atraktīva autosacīkšu klase, kura paver plašas iespējas sacensties starptautiskā līmenī.

“Legend Cars” sacensības aizsākās 1992. gada aprīlī ASV, “Lowe's Motor Speedway” trasē. Kopš tā laika dažādi sacīkšu seriāli Amerikā norisinās gan uz asfalta, gan zemes seguma, gan šosejas trasēs, gan treka ovālos. Arī Lielbritānijā “Legend Cars” autosacīkstes notiek jau kopš pagājušā gadsimta deviņdesmitajiem gadiem. Somijas “Legends Trophy” seriāls notiek kopš 2000. gada. Skandināvi ar šiem spēkratiem ir sacentušies ne tikai uz asfalta, bet arī uz ledus un pat rallijkrosa trasēs.

Visas “Legend Cars” sacīkšu automašīnas ir tehniski vienādas, bet to virsbūvēm par prototipu tiek izmantotas pagājušā gadsimta trīsdesmito gadu “Ford Sedan”, “Chevrolet Coupe” un “Dodge Sedan” automašīnas, kuras reiz sacentās agrīnajos NASCAR seriālos, tikai samazinātā izmērā (mērogā 5/8 no oriģinālā izmēra). Tās visas aprīkotas ar “Yamaha” 140 ZS (100 kW) motocikla dzinējiem un piecu ātrumu sekvenciālu ātrumkārbu. Pateicoties svaram, kuram kopā ar braucēju jābūt ne mazākam par 590 kg, šīs mazās sporta automašīnas ir ļoti dinamiskas un atraktīvas. To maksimālais ātrums ir līdz pat 200 km/h (Biķernieku trasē sasniegti 185 km/h), un līdz 100 km/h tās paātrinās tikai četru sekunžu laikā.

Nemainīgo tehnisko noteikumu un salīdzinoši demokrātisko izmaksu (dzinējs maksā 5000 USD, viens 205/60R13 riepu komplekts — 400 USD) dēļ “Legend Cars” sacīkšu seriāli ir kļuvuši populāri visā pasaulē. Par apmēram 10 tūkstošiem eiro šobrīd Eiropā var nopirkt “Legend Cars” sacīkšu mašīnu pilnā komplektācijā, tikpat kā gatavu startam.

Latviešiem pirmā uzvara

Mūspusē viss iesākās 2014. un 2015. gadu sezonās, kad Rīgā, Biķernieku trasē, norisinājās vairākas “Legend Cars” sacensības, kurās uzvarēja Somijas čempions Johans Ahokas. Taču mūsu braucēji  Uldis Timaks un Konstantīns Calko somiem jau toreiz sastādīja cienījamu konkurenci.

2016.gadā viss sākās pa īstam. Tika atjaunots FIA NEZ (Ziemeļeiropas zonas) čempionāts “Legend Cars”  klasei un latvieši savā trešajā sezonā tika pie pirmās uzvaras! Otrais posms norisinājās Rīgā, 9. un 10. jūlijā, Biķernieku trasē. “Legend Cars” klases 29 dalībnieku vidū bija jau astoņi latviešu sportisti. Cīņa par uzvaru katrā no trim braucieniem bija neticami spraiga, jo uz titulu pretendēja gan Somijas čempions Henrijs Tuomala, gan pasaules čempions Emils Pērsons, gan citi ātrākie skandināvu braucēji.

Konstantīns Calko trasē (foto no www.batcc.eu)

Latviešu līdzjutējiem par prieku, labākais šoreiz izrādījās Latvijas jaunais autosporta talants Konstantīns Calko, kurš visos trijos braucienos uzrādīja lielisku stabilitāti. Pirmajos divos braucienos Calko izcīnīja 3. vietu, kamēr uzvaras sadalīja somu sportisti Henrijs Tuomala un Matiass Hertens. Uzvaras liktenis izšķīrās tieši noslēdzošajā braucienā, kurā Calko aizvadīja spraigu cīņu ar pasaules čempionu Emilu Pērsonu. Lai gan mūsu sportists piekāpās zviedram sacīkšu pēdējā aplī un finišēja otrajā vietā, ar to pietika uzvarai posma kopvērtējumā. Skatītāju gaviles Biķernieku tribīnēs bija gandrīz tikpat skaļas kā leģendāro brāļu Belmeru laikos!

2016.gada NEZ čempionāta visu trīs posmu kopvērtējumā ceturto vietu ieņēma Uldis Timaks, sesto - Konstantīns Calko un astoto - pieredzējušais Jānis Horeliks, bijušais Latvijas, Baltijas un Igaunijas čempions salonauto klasēs, kuram šī bija pirmā sezona „Legend Cars” klasē.

2017.gada NEZ čempionātā startēja deviņi latvieši. Trīs posmu kopvērtējumā uzvaru izcīnīja soms Henrijs Tuomala, bet labāko rezultātu no latviešu sportistiem sasniedza Henrijs Grūbe, ieņemot sesto vietu. Uldim Timakam devītā vieta, uzreiz aiz viņa arī jaunais talants Valters Zviedris, kuram šī bija debijas sezona „Legend Cars” klasē. Konstantīns Calko „Legend Cars” klasē vairs nestartēja, jo koncentrējās uz sportskāru izturības sacensībām un jūnijā kļuva par pirmo Latvijas autosportistu, kurš piedalījies pasaules slavenākajās un prestižākajās diennakts sacensībās Lemānā.

Mūsējie pasaules finālā

„Legend Cars” sezonas kulminācija jau tradicionāli ir „Legend World Finals”, kas kopš 1997. gada tradicionāli notika rudenī Kalifornijā vai Lasvegasā. Pirmos piecus gadus pārliecinoši dominēja amerikāņi. Pirmais eiropietis, kam izdevās izcīnīt uzvaru prestižākajā „Pro” klasē, bija brits Džons Mikels 2001. gadā. Pēc diviem gadiem šo panākumu atkārtoja viņa tautietis Džons Higinss. 2007. gadā uzvaru svinēja soms Rorijs Pentinens, bet pēdējos trīs gadus (2015. – 2017.g.) pēc kārtas nepārspēts palicis tas pats zviedrs Emils Pērsons, kurš 2016.gada jūlijā Biķerniekos bija spiests piekāpties mūsu Konstantīnam Calko.

Valters Zviedris, Jānis Horeliks, Garijs Rožkalns un Uldis Timaks

Tikai 2017.gadā „Legend World Finals” pirmo reizi vēsturē notika ārpus Amerikas. Septembrī 77 autosportisti no astoņām valstīm pulcējās Botniaringas trasē Somijā, lai noskaidrotu pasaules titula ieguvējus. Un pirmo reizi viņu vidū bija latvieši. “Semi-Pro” klasē, kurā startē sportisti ar ne vairāk kā divu gadu pieredzi, lieliskas sacensības aizvadīja  tikai 16 gadus vecais Valters Zviedris no Jūrmalas, kuram izdevās izcīnīt augsto ceturto vietu 21 braucēja konkurencē. Trīskārtējam Latvijas čempionam kartingā šīs bija tikai piektās sacensības “Legend Cars” klasē! Uzreiz aiz Valtera šajā klasē finišēja Garijs Rožkalns. “Masters” klasē, kurā startē sportisti virs 40 gadu vecuma, septīto vietu izcīnīja mūsu autošosejas lielmeistars Jānis Horeliks. Visplašāk pārstāvētajā “Pro” klasē čempiona titulu jau trešo reizi pēc kārtas ieguva zviedrs Emils Pērsons, bet pārējais pjedestāls tika Somijas sportistiem. Uldis Timaks ieguva 21.vietu 29 pasaules spēcīgāko braucēju konkurencē.

Valtera Zviedra sacīkšu auto

Jānis Horeliks trasē

Uldis Timaks

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
X 28.aprīlis 2018 14:03
14 0 Atbildēt

Protams, protams viss vieglāk jau no malas skatīties, varu saderēt, ka tavs hobijs ir "litrabols" un muļķīgu komentāru drukāšana dažādos portālos.

Jo

Bils 28.aprīlis 2018 21:39
14 0 Atbildēt

Atbalstāms motorsports, lai izvicinātu kārtīgi elkoņos kokpitā

Conqueror 30.aprīlis 2018 11:42
4 0 Atbildēt

Bet skaņa laba

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti