Kādām mašīnām vislielākās izredzes uzvarēt rallijā?

Foto: Publicitātes attēls

22.maijs 2019 10:57

Gatavojoties "Žurnālistu rallijam" organizatori sniedz padomus tiem, kas vēlētos ņemt dalību.

Amatieru sacīkstēs visātrāk brauc mazākas automašīnas

Vai tiešām, lai sāktu sacīkšu braucēja karjeru vai vienkārši azartiski pavadītu brīvo laiku trasē, ir nepieciešama dārga, jaudīga sporta automašīna? Ilggadīgie “Viada Press Rally” jeb “Viada Žurnālistu rallija” dalībnieki saka, ka šādām izklaidēm pietiek arī ar mazu, lētu un, pats svarīgākais, vieglu automašīnu, un viņi to ne reizi vien jau ir pierādījuši.

Vispirms iemaņas, tikai pēc tam automašīna

“Viada Žurnālistu rallijs” ir pēc rallija principa organizētas sacensības, kurās par ātrumposmiem kļūst dažāda tipa slalomi. No precizitāti pieprasošiem figūru slalomiem līdz uzticību savām prasmēm apliecinošiem ātruma slalomiem. Pasākums atbilst Lietuvā notiekošajām rallija C līgas sacīkstēm – mini rallijam; lai tajā piedalītos, automašīnai nav obligāti jābūt sagatavotai sacīkstēm, pietiek, ja tā atbilst ceļu satiksmes noteikumu prasībām. Tāpēc, lai sāktu piedalīties amatieru sacīkstēs, nav nepieciešama speciāla sporta automašīna.

Bet lai sasniegtu rezultātus? Vai tādā gadījumā ir nepieciešams dārgs un dārgi uzturams pirkums? Daudzkārtējais ne tikai “Žurnālistu rallija”, bet arī citu visdažādāko amatieru sacīkšu godalgu ieguvējs un uzvarētājs Toms Markelevičs (Tomas Markelevičius) krata galvu. Viņš pats savu karjeru sāka un pirmos kausus ieguva, braukdams ar “Mitsubishi Colt”, kas tobrīd maksāja vien dažus simtus litu.

“Lai sāktu sportot, no sākuma ieteiktu pamēģināt slalomu. Tās ir sacīkstes, uz kurām var ierasties ar pilnīgi jebkādu automašīnu. Tās ir vislētākās sacīkstes, kurās var startēt pat ar savu ikdienas transportlīdzekli. Un tas neprasīs nekādas papildu investīcijas. Slaloms ir lielisks autosporta veids, kas ļauj vispārīgi iepazīties ar sporta braukšanu. Sākumam, es teiktu, nekādas investīcijas nav nepieciešamas, tās radīsies vēlāk,” – ieteikumus tiem, kas šaubās par piedalīšanos sacīkstēs, kaisa T. Markelevičs.

Viņš atzīmē, ka slalomā vissvarīgākā ir precizitāte. Un, ja neapmierina rezultāti, vislabāk pilnveidot savas prasmes, un tikai tad, kad ir apgūti sporta braukšanas pamati, sākt ieguldīt naudu tehnikā.

Lieli un jaudīgi vēl nenozīmē, ka ātri

Tad, ja sporta braukšana autovadītāju ir aizrāvusi un viņš vēlas uzlabot ātrumu, vai viņam jau vajadzētu lūkoties pēc jaudīgas un dārgas automašīnas? Atkal jau sarunas biedrs iesaka nepieļaut kļūdu un neskatīties uz lielām kupejām vai populāriem un lētiem sedaniem ar jaudīgiem dzinējiem.

“Slalomam vai šādiem amatieru rallijiem sākumā ieteiktu raudzīties uz pēc iespējas mazākām automašīnām. Autosportam patiešām nav vajadzīgi jaudīgi motori, tajā ir daudz vairāk komponentu. Tirgū ir daudz mazlitrāžas japāņu automašīnu, kurām ir īsas riteņu bāzes, kuras ir viegli manevrējamas un vissvarīgākais – vieglas. Mēs paši smejamies, ka, lai automašīnu padarītu ātrāku, vispirms ir jānomet svars. Tad kāda jēga no jaudīga BMW, ja tas iegriezīs riteņus startā, bet visu pazaudēs, veicot pagriezienus starp mietiņiem, jo tas ir liels, smags un grūti tiek galā ar inerci?” – retoriski jautā sacīkšu dalībnieks un portāla 15min žurnālists T. Markelevičs.

Viņš piebilst, ka vieglai automašīnai, kas sver tonnu vai mazāk, pietiek ar nedaudz vairāk nekā 100 ZS, lai tā slaloma trasē būtu ātrāka par lielajām mašīnām. Bet šādiem kritērijiem atbilstošu automašīnu ir, cik uziet: “Honda Civic”, “Honda CRX”, “Renault Clio RS”, “Toyota Yaris TS”, “Ford Fiesta ST” un vēl daudzas citas.

Autoplius.lt komunikācijas vadītājs Mats Buzelis (Matas Buzelis) saka, ka, lai nopirktu sportisku automašīnu amatieru sacensībām, nav vajadzīgi pat 2 tūkstoši eiro. Tomēr kā vislabāko izvēli viņš izceļ japāņu kulta rodsteri ar aizmugurējo riteņu piedziņu.

“Runājot par slaloma sacīkstēm, dažiem cilvēkiem ir jāiepotē tāda lieta, ka sākumam tos zirgspēkus varbūt nevajag. Daudz efektīvāk ātrumu uzlabo riepas un bremzes. Un automašīna nav radīta tam, lai to nemitīgi konstruētu, ar to ir jābrauc un jākonkurē ar citiem braucējiem. Manuprāt, visus braukšanas noslēpumus vislabāk iemāca labi sabalansēta “Mazda MX-5”,” – saka Mats Buzelis.

Viņš atklāja arī veco BMW markas automašīnu popularitātes iemeslus. Tās ir jaudīgas un lētas mašīnas, kurām ir īpaši plaša modificēšanai paredzētu detaļu izvēle. Turklāt veco modeļu konstrukcija ļauj mainīt motorus un vājāka agregāta vietā uzmontēt no citiem modeļiem aizlienētu jaudīgāku agregātu, var mainīt pārnesumkārbas, bremzes, reduktora pārus. Un tā ir viena no lētākajām un visvieglāk sagatavojamajām automašīnām drifta sacensībām.

Saķere ir svarīgāka par ātrumu taisnē

Sarunas biedrs, “Toyota MR2” pilots amatieru sacensībās, ieminējās arī par prioritāšu noteikšanu. Bieži braucēji, kas pirmo reizi izbraukuši sacīkstes un ko vairāk pieredzējušie kolēģi, maigi sakot, ir samaluši lupatās, vainu par sliktajiem rezultātiem nereti uzveļ sacensībām it kā nepiemērotai automašīnai vai tās jaudas trūkumam. T. Markelevičs jau iepriekš uzsvēra, ka vispirms vissvarīgāk autovadītājam pašam kļūt ātrākam, un tikai tad, kad visas bāzes prasmes ir apgūtas, ir laiks pilnveidot savu tehniku un turpināt mācīties braukt.

Sākumā nevajag ieciklēties uz mašīnas jaudu. Kā saka M. Buzelis, jaudīgas bremzes un labu saķeri nodrošinošas riepas ietaupīs ievērojami vairāk sekunžu nekā tikai taisnajos posmos izmantojamā dzinēja jauda.

Kā smejas abi sarunas biedri, autovadītāji, kam radusies interese par sporta braukšanu, saslimst ar neārstējamu sacīkšu slimību. Saslimstot ar šo slimību un komplikācijām kļūstot arvien smagākām, lai sasniegtu augstākus mērķus, nepieciešamas arvien lielākas finanšu injekcijas.

Šogad “Žurnālistu rallijā”, kas norisināsies no 31. maija līdz 1. jūnijam Lietuvas un Latvijas piejūras reģionos, Mats Buzelis brauks ar savu “Toyota MR2” ar aizmugurējās ass piedziņu, kuras standarta 140 ZS motoru, kas iemontēts starp asīm, viņš nomainījis pret ievērojami jaudīgāku 190 ZS agregātu ar 1,8 litru darba tilpumu.

Toms Markelevičs pēc 9 gadus ilgas cīkstēšanās automašīnu klasē līdz 1,6 litriem šogad startēs jaudīgākā klasē – līdz 2 litriem. Ar to pašu “Mitsubishi Colt” ar priekšējās ass piedziņu, kuras 110 ZS motoru ar 1,6 litru darba tilpumu viņš nomainījis pret agregātu ar 2 litru darba tilpumu, kas ir par ceturtdaļu jaudīgāks.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Škoda aprīko hečbeku Scala ar dabasgāzes iekārtu 1

Škoda Scala ieguvusi 90 Zs jaudīgu trīscilindru motoru, kas var darboties gan ar benzīnu, gan ar dabasgāzi. Lasīt vairāk

 

Autobusā – tikai pa priekšējām durvīm (+ VIDEO) 1

Cerībā samazināt bezbiļetnieku skaitu uzņēmums “Rīgas satiksme” izmēģinās jaunu kārtību iekāpšanai sabiedriskajā transportā. Lasīt vairāk

 

Renault izstrādājis lētu septiņvietīgu minivenu Indijas tirgum 3

Francijas autobūves kompānija izstrādājusi nepilnus četrus metrus garu minivenu Triber, kas būs pieejams arī septiņvietīgā versijā un paredzēts Indijas tirgum. Lasīt vairāk

 

Drošs brauciens sākas ar pareizu vadītāja pozīciju pie stūres 3

Vasarā, kad tuvāki un tālāki izbraucieni ir ikdiena, der atcerēties, ka arī pareiza vadītāja pozīcija pie stūres ir daļa no droša un komfortabla brauciena. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti