Autosportists Valters Zviedris: “Porsche” inženieri bija patīkami pārsteigti par manu progresu 4

 

Foto: Publicitātes foto

LAF | 25.novembris 2023 10:10

Valters Zviedris novembra vidū Portugālē piedalījās prestižajā “Porsche Motorsport Junior Shoot-out” atlases pasākumā. Latvijas vadošais autošosejas pilots bija starp 12 jaunajiem “Porsche” talantiem, kas slavenajā Portimao trasē sacentās par vietu “Porsche Motorsport” junioru programmā un vairāk nekā 200 000 eiro atbalstu nākamajai sezonai.

Pēc pasākuma Latvijas Automobiļu federācija aicināja Zviedri uz interviju, lai noskaidrotu vairāk par atlases pasākumu un to, kā viņam veicies pret pasaules labākajiem “Porsche” junioriem.

Ar kādu noskaņojumu un gaidām devies uz šo pasākumu?

Biju pagodināts, ka varēju pārstāvēt gan Latviju, gan “Porsche Sprint Challenge NEZ” čempionātu. Pirms pasākuma izpētīju visus konkurentus, redzēju, ka viņi ir braukuši ļoti spēcīgos čempionātos, to starpā “Porsche Supercup” un “Porsche Carrera Cup Germany”. Lielākā daļa dalībnieku bija arī čempioni vai pirmajā trijniekā savos seriālos, tā kā zināju, ka būs interesanti salīdzināt, cik ātri viņi ir trasē un kā strādā ārpus tās.

Kā pagāja pirmās dienas Portugālē?

Ierados svētdienas vakarā, lidostā sagaidīja transfērs un viesnīcā tiku pie “Porsche” dāvanām - krekliem, džemperiem u.c. aksesuāriem. Ļoti laba un profesionāla sagaidīšana. Tam sekoja vakariņas, kurā iepazinos ar visiem braucējiem un “Porsche Motorsport” komandu. Pirmdienā bija dažādi pārbaudījumi, mentālie testi, intervijas, pārrunas, dažādi jautājumi par vēsturi, junioru programmu un “Porsche” zīmolu. Viņiem ir ļoti svarīgi, cik zinošs esi un vai spēj identificēties ar zīmolu. Šajos uzdevumos veicās ļoti labi. Pēc tam devāmies uz trasi, lai to kopā izstaigātu un izpētītu, kā arī iepazināmies ar “Porsche Motorsport” inženieriem, kas pastāstīja par automašīnas regulējumiem.

Otrajā pasākuma dienā varējāt sēsties pie stūres un doties trasē?

Jā, otrdiena jau bija trasē, aizvadījām divus treniņus. Pirmajā treniņā iepazinu trasi, jo nekad dzīvē šeit nebiju braucis. Bija jāpierod arī pie nianses, ka bremžu pedālis bija bez ABS bloka, kas ir liela atšķirība salīdzinājumā ar auto, ar kuru braucu “Porsche Sprint Challenge NEZ” sezonu. Līdz ar to vajadzēja nedaudz adaptēties gan pie mašīnas, gan, protams, arī trases. Pirmā treniņa laikā sapratu, ka trase ir ļoti atšķirīga no Baltijas un Somijas trasēm, daudz ātrāka. Uz taisnes sasniedzu 270 km/h, bet arī ātrumi pagriezienos bija ievērojami lielāki un nesalīdzināmi ar to, ko līdz šim biju braucis.

Kā veicās treniņos un kāds vispār bija to formāts?

Pirmajā treniņā gāja labi, paspēju pierast pie auto un trases, bet baigi gan neskrēju un neriskēju, jo negribēju sataisīt nevajadzīgas problēmas. Otrajā treniņā jau ievērojami uzlaboju laiku, ko pamanīja arī “Porsche Motorsport” komanda un inženieri, novērtējot to, cik ātri spēju adaptēties un uzlabot savu apļa laiku. Par formātu – kopumā bija 4 jaunas automašīnas, kas trasē atradās vienlaicīgi, bet ar lieliem atstatumiem, lai viens otru neredzētu, nenotiktu apdzīšanas un nerastos bīstami momenti. Uz šīm divām dienām trasē mums katram bija trīs jauni riepu komplekti. Abos treniņos izmantojām pa vienam jaunam komplektam, ko bija patiešām patīkami izbaudīt šajā fantastiskajā Portimao trasē.

Noslēdzošajā dienā sekoja atbildīgākie braucieni trasē?

Jā, trešajā un noslēdzošajā diena bija svarīgākā braukšanas daļa. Kvalifikācijas simulācijā mums bija jāuzstāda divi pēc iespējas ātrāki, bet arī līdzīga ātruma apļi, lai parādītu, ka spējam konstanti atkārtot savu ātrumu. Bija jāievēro arī trases robežas, jo bija pagriezieni, kuros, izbraucot ārpus trases, varēja iegūt labāku apļa laiku, bet tas tad netiktu ieskaitīts. Līdz ar to vienlaikus bija jābūt gan ātram, gan arī precīzam, lai ar četriem riteņiem neizbrauktu no trases. Kvalifikācijā man gāja labi, jo pret otro treniņu uzlaboju laiku vēl par sekundi, kas ļoti priecēja un arī inženieri par to bija patīkami pārsteigti.

Vai bija iespēja salīdzināt savus laikus ar pārējiem pasākuma dalībniekiem?

Lai arī mums savstarpēji netika rādīti laiki, mēs visi ņēmām viens otra apļa laikus. Visi bija ļoti ātri un kopējais līmenis bija iespaidīgs. Šeit tiešām bija sapulcēti pasaules labākie Porsche 911 GT3 CUP braucēji, kas ir līderi gan nacionālajos čempionātos, gan “Porsche Supercup” čempionātā. Mēs varējām salīdzināt arī laikus ar šī gada “Porsche Supercup” čempionu un aktuālo “Porsche” junioru Bastianu Būsu, kurš kvalifikācijas dienas rītā uzlika mums references apli, uz ko tiekties. Priecēja, ka pret šī brīža labāko “Porsche GT3 Cup” pilotu pasaulē atpaliku mazāk par sekundi, kas parāda to, ka esmu sasniedzis diezgan labu līmeni jau tagad, pēc tikai viena gada pie šī Porsche 911 GT3 CUP stūres.

Pēc kvalifikācijas simulācijas sekoja vēl kādi pārbaudījumi?

Jā, dienu noslēdzām ar sacensību simulāciju. Tajā arī vienlaikus trasē bijām četri auto, bet tāpat kā kvalifikācijā braucām ar lieliem atstatumiem un bez nekādām apdzīšanām. Bija jānobrauc 13 apļi pēc iespējas labākā ātrumā, bet vienlaikus arī “menedžējot” riepas un bremzes. Kopumā man tas veiksmīgi izdevās, bet bija gan dažas mazas kļūdas saistībā ar bremzēšanu, aizmugurējo riepu sabloķēšanu. Pēc datu analīzes varēja redzēt, ka laiku zaudēju tikai uz bremzēšanām no lieliem ātrumiem, jo ar to man līdz šim nebija bijusi pieredze. Jāatzīmē, ka arī sen nebiju braucis, pēdējās sacensības man bija bijušas septembra sākumā. Pēc dažiem treniņiem noteikti būtu vēl ātrāk uzbraucis, jo progresa līkne bija labi redzama – no pirmā treniņa līdz kvalifikācijas beigām savu laiku uzlaboju par veselām 2,2 sekundēm.

Bez pašas pieredzes trasē, ko vēl vērtīgu ieguvi no šī “Porsche” junioru pasākuma?

Bija prieks iegūt jaunus draugus, ar kuriem arī pēc pasākuma esam palikuši kontaktā. No pārējiem jauniešiem ieguvu vērtīgu informāciju par “Porsche Carrera Cup” seriāliem Eiropā, kādas ir komandas, kā strādā čempionāti, kādas ir iespējas u.tml. Tas viss noderēs manās tālākajās “Porsche” gaitās. Tāpat bija pagodinājums satikt arī visu “Porsche Motorsport” komandu, kā arī strādāt kopā ar viņu inženieriem, jo ļoti daudz ko iemācījos saistībā ar auto regulēšanu. Ļoti forši pavadītas trīs dienas, lieliska pieredze gan tehniski, gan mentāli. Domāju, ka godam sevi parādīju, sapazinos ar daudziem labiem cilvēkiem, kas nākotnē noteikti būs svarīgi manā autosporta dzīvē un karjerā. Tagad gaidīsim rezultātus, jo viens no mums 12 kļūs par “Porsche” junioru un nākamgad varēs piedalīties “Porsche Supercup” ar 225 000 eiro lielu stipendiju.

Ko vēlies pateikt intervijas noslēgumā?

Gribu pateikt milzīgu paldies par šo iespēju gan “Porsche Sprint Challenge NEZ”, gan Ramūnas Čapkauskas un viņa komandai, ka tik labi mani sagatavoja šim pārbaudījumam. Tāpat vēlos pateikties gan Latvijas Automobiļu federācijai, gan arī visiem atbalstītājiem - “Baltijas Sporta Auto - Porsche Latvija”, “Optibet Latvija”, “AOX Trade”, Jūrmala, “Visit Jūrmala”, “Blue Shock Race”, “NPK Expert”, ”Joker klubs”, “Energolukss”, “I-Con” un SIA “Dārta”.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 25.novembris 2023 12:46
2 0 Atbildēt

Un jau no intervijas skaidrs, ka pēdējā vieta

es 25.novembris 2023 14:43
1 0 Atbildēt

Neikšāns vismaz pa muti vienam iedeva!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Lai tiktu uz savu īpašumu Jūrmalā, tomēr jāpērk caurlaide! Kā tas var būt? (+ VIDEO) 41

Jūrmalas iedzīvotājiem ir tiesības doties uz savu dzīves vietu nemaksājot par iebraukšanas caurlaidi. Taču praksē nākas maksāt, jo caurlaide ir piesaistīta transportlīdzeklim nevis iedzīvotājam. Lasīt vairāk

 

Avārija uz Dienvidu tilta - "fūre" aizšķērso ceļu (+ FOTO) 27

Šodien, 28.februārī notikusi avārija uz Dienvidu tilta. Kā redzams no aculiecinieka iesūtītajiem attēliem, kustība uz tilta Pārdaugavas virzienā apstājusies, jo kravas auto, kas "salocījies", ir aizšķērsojis abas braukšanas joslas. Lasīt vairāk

 

Vai uz Latvijas ceļiem valda netaisnība un daļa autovadītāju tiek aplikta ar dubultu nodokli? (+ VIDEO) 8

Atbildīgās amatpersonas skaidro likumu par ceļa nodokļiem - kas un cik par ko maksā atšķirībā no transportlīdzekļa masas un motora, kas tajā iebūvēts. Lasīt vairāk

 

Renault Scenic E-Tech Electric kļūst par Eiropas Gada auto 2024 uzvarētāju 3

Renault elektriskās piedziņas modelis kļuvis par konkursa Car of the Year 2024 uzvarētāju, iegūstot Eiropas autobūves nozarē iekārojamāko balvu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti