Biķerniekos nedēļas nogalē tika noskaidroti jaunie Baltijas, Latvijas un NEZ Drifta čempioni

 
Elīne Berķe Bluša | 9.oktobris 2024 10:40

Drifta disciplīna oficiāli noslēdza 2024. gada sezonu nedēļas nogalē, Biķernieku sporta kompleksā, kur norisinājās Ziemeļeiropas Zonas drifta čempionāta fināls, jeb Grand Final 2024, kas ietvēra sevī Livonijas drifta čempionāta finālu, Latvijas drifta čempionāta finālus, Latvijas drifta kausa finālu, Lietuvas Semi Pro čempionāta finālu un , protams, NEZ drifta čempionāta finālu un visus Baltijas finālus, tik daudz čempionu noskaidrošana vienu viet vēl nebija norisinājusies un to varēja redzēt pēc cīņām trasē.

Uz starta kopā izgāja 153 dalībnieki no 8 valstīm, 3 ieskaites klasēs, patīkami rudenīgs laiks un rudens krāsas Biķerniekos.

Piektdienā diena iesākās ar Street klasi, kuri aizvadīja ne tikai savus treniņus, bet arī kvalifikācijas braucienus. Kopā uz starta izgāja 55 dalībnieki, šoreiz labākais, un pirmā uzvara, jeb pirmais kvalifikācijas kauss sportistam Mārtiņš Pats, kurš ar savu pirmo braucienu uzstādīja 93 punktu kvalifikāciju Latvijas drifta masters stadiona trasē. Sestdienā Street klasei bija  priekšā sezonas noslēdzošās cīņas gan Street X, gan Street galvenajos tandēmos, te cīņa spraiga par sezonas kopvērtējumu.  Street X noslēdzās ar skaistām uzvarām, un arī jauniem uzvarētājiem uz pjedestāliem, kas noteikti pašiem sportistiem dos lielu motivāciju gatavojoties 2025 gada sezonai. Street pamata tandēmos cīņas bija skarbas jau no pirmajiem braucieniem, te tiešām bija braukšana uz pilnu banku, ar emocijām, un zem Biķernieku gaismām, pa tumsu, stadionā, sajūtas bija sirreālas. Trīs no kopvērtējuma līderiem tika uzvarēti jau Top32 cīņās, tad kopvērtējuma līderi  izkrita TOP16, uz TOP8 atstājot tikai vienu no TOP5 sportistiem, cīņā par sezonas uzvarētāju. Interesanti vēl noteikti ir tas, ka Top8 bija 3 juniori, 3 sportisti, kuriem noteikti TOP8 ir labs sasniegums pašiem priekš sevis, un divi tā teikt mūsu ilglaicīgāki jau braucēji, kuriem varbūt šogad nebija tā labākā sezona, bet tieši noslēgumā viņi atkal parādīja to, ka viņus ļoti gribam vēl ilgi redzēt trasē, jo viņu braukšana ir fantastiski laba. Pjedestāls noslēdzas ar junioru uzvaru, ar skaistām emocijām, un pelnītiem aplausiem.

Semi Pro, klase kurā sezonas noslēgumā uz starta stājās 59 dalībnieki, un kurā tika braukti divi tandēmu fināli, gan lietuviešu, gan galvenie Baltijas/Latvijas. Labākā kvalifikācija starp visiem sportistiem junioram Mārtiņam Immermanim, kurš šajā sarežģītajā trasē ieguva 92 punktus, bet noteikti gribam uzteikt arī Emīlu Tīsiņu kurš ieguva 91 punktu, un šī noteikti ir tā motivācija 2025.gada sezonai, kas iedod vajadzīgo sajūtu, ka viss vēl ir priekšā. Vispār liels prieks par vairāku latviešu sportistu kvalifikācijas rezultātiem, jo daudzi paši  priekš sevis uz sezonas noslēgumu uzstādīja sev  labu latiņu tam, ka viņi var, un ka var vēl un vēl labāk. Semi Pro klases tandēmi tika dalīti divās daļās, vieni , kur brauca tikai lietuvieši, dēļ tehnisko noteikumu atšķirības, un otri kur brauca Baltijas un Latvijas sezonas braucēji. Lietuviešiem bija plānoti tandēmi sestdienas vakarā, bet saistība ar pilnīgu bezvēju trasē, kas ir ļoti reta parādība Biķerniekos, tandēmi tika pārcelti drošības dēļ uz svētdienas rītu, ka solīja svētdienā nu jau 3 tandēmu finālus. Lietuviešu tandēmi ļoti skaisti atklāja galvenās dienas sacensību rītu, ar skaitiem tuviem tandēmiem, TOP16 tika noskaidroti labākie Lietuvas ieskaitē, un reizē arī Lietuvas čempioni 2024. Bet dienas noslēgumā nu jau varam teikt, ka saldais ēdiens desertam, Latvijas un Baltijas Semi Pro klase ir augusi pamatīgi šīs sezonas laikā, tas ko sportisti demonstrē trasē, cik skatāmas cīņas ir no pirmajiem tandēmiem, padara šo visu ļoti augstā līmenī, Semi Pro klase  ir izaugusi pamatīgi, un tas ir tikai sākums. Arī Semi Pro klasē bija skarbākas cīņas, ja Čempionu Latvijas jau zināja pēc kvalifikācijas tad Baltijā viss tik viegli nemaz nebija un viss izšķīrās tieši šajā posmā, visu vai neko, un šoreiz šis diemžēl arī atbilda šai cīņai, jo mūsu Latvijas juniora lielākais konkurents bija Igauņu Juniors, kurš diemžēl bija tas, kurš piedzīvoja , tiksim, neforšāko avāriju šajās sacensībās no visiem. Cīņas noslēdzās skaisti, un arī te skaisti pjedestāli, un pirmās uzvaras, kas kā jau minējām ir tā motivācija skatam nākotnē.

PRO klase- 30 sportisti, un jāsadala 5 čempionu tituli. Labāko kvalifikāciju uzrādīja lietuvietis Andrius Vasiliauskas, kuram šim posms bija iesildīšanās Fia Motorsport Games. Galvenais jautājums ir viens, kur palika visi latvieši, jo uz pjedestāla viņu nebija, bet  čempionu tituli pieder Latvijai tāpat, tur viss pa mierīgo. Šī Biķernieku trases konfigurācija ir noteikti viena  no tehniskākajām un sarežģītākajām, bet reizē arī drošākajām, jo mērķis sezonas beigās nav, lai visiem ir sasitas mašīnas, un pa ziemu ir ko darīt. Uz Top16 tandēmos vēl bija 7 latvieši, bet uz Top4 jau vairs neviens. Blušs zaudēja Čirbam, kurš arī kļuva par šī noslēguma  posma uzvarētāju. Rolands Bērziņš zaudēja Strelkovam, kuram otrā vieta šajā posmā, un ar sen neredzēts pjedestāls, un Alkšārs izkrita pret igauni Merillo. Uz pjedestāla divi lietuvieši un viens igaunis, tātad, uzdevums latviešiem uz 2025 gada sezonu, aizstāvēt šīs mājas trases konfigurācijas uzvarētāju titulu, un uzvarēt viņā, to arī novēlam.

Sezona ir noslēgusies, uzvarētāji noskaidroti, par tiem drīzumā atsevišķā rakstā, bet organizatori vēlas pateikt paldies visiem skatītājiem, sportistiem, medijiem, darbiniekiem, brīvprātīgajiem, visiem, kuri bija kopā ar driftu šajā, mēs teiksim skaļi, vienā no labākajām drifta sezonām kas ir bijusi, jo tā ir bijusi kopā ar Jums, paldies, ka bijāt ar mums kopā trasē un piedzīvojumus, mēs notikti gaidīsim visus trasē 2025. gada sezonā.

Papildus informējam, ka 15.11 notiks lielā čempionu apbalvošana 2024, kuru varēs apmeklēt  jebkurš interesents, informācija sekos.

Baltijas drifta sezonas 2024 noslēguma posma uzvarētāji:

Street labākā kvalifikācija: Mārtiņš Pats

STREET X:

1.           Valters Jēkabsons

2.           Niklavs Averats

3.           Anatolijs Polukejevs

STREET:

1.           Mārtins Jānis Lapkovskis

2.           Žanis Šteinbergs

3.           Roberts Goldmanis

Semi Pro labākā kvalifikācija: Mārtiņš Immermanis

LT SEMI PRO:

1st        Karolis Kolosovas

2nd       Gustas Valainis

3rd        Aivaras Maciulevičius

 

LATVIJAS/BALTIJAS SEMI PRO

1.            Henriks Duļbinskis

2.            Kirils Maļinovskis

3.            Daniels Baumanis

 

  Pro labākā kvalifikācija: Andrius Vasiliauskas

        BALTIJAS/LIVONIJAS/NEZ Pjedestāls

1.               Benediktas Čirba

2.               Frederik Strelkov

3.               Andrius Vasiliauskas

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Zīmols Esprit bankrotē – autoparku izpārdod par “sviestmaizi” 1

Modes apģērbu un aksesuāru ražotājs Esprit likvidē 56 filiāles Vācijā, atlaiž 1300 darbiniekus un līdz ar citu īpašumu izpārdod arī savu autoparku. Lasīt vairāk

 

No oktobra Latvijā aizliegts lietot vissezonas riepas ziemā: eksperts skaidro riepu izvēles nozīmi 8

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas “M+S” riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar “kalns un sniegpārsliņa” simbolu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Nissan Qashqai (+ VIDEO)

Trešās paaudzes Nissan Qashqai "feislits" debitēja šī gada pavasarī. To raksturo krietni progresīvāka gaismas tehnika priekšā un aizmugurē, jaunas virsbūves krāsas un citādi disku dizaini. Lasīt vairāk

 

“Rīgas meži” uzsāk informatīvu kampaņu un aicina: “Negāz mežā, gāz trasē!” 11

Dodoties adrenalīna meklējumos, motociklu, auto un kvadriciklu vadītāji mēdz nelikumīgi izbraukāt mežus vietās, kur tas nav atļauts, bojājot zemsedzi un radot nopietnu kaitējumu dabai. Šī situācija ir kļuvusi par ievērojamu problēmu Rīgā un Pierīgā, kur, saskaņā ar SIA “Rīgas meži” datiem, motorizēto transportlīdzekļu noslodze ir īpaši augsta. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti