Pieņemts lēmums bloķēt mobilo lietotni Yandex.Taxi un tīmekļvietni taxi.yandex.lv

 

Foto: Ekrānbilde

Autotransporta Direkcija | 3.marts 2020 13:09

Ņemot vērā, ka mobilā lietotne Yandex.Taxi un tīmekļvietne taxi.yandex.lv joprojām nav reģistrēta, bet turpina sniegt pakalpojumus, Autotransporta direkcija pieņēmusi lēmumu tās bloķēt.

No šā gada 22. janvāra tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem, ar kuras starpniecību var izsaukt un apmaksāt pārvadājumu pakalpojumus ar vieglo automobili, jābūt reģistrētiem Autotransporta direkcijā. Tie, kuri nav reģistrējušies, Latvijā savus pakalpojumus piedāvāt nedrīkst. Līdz šim reģistrējies ir tikai Igaunijas uzņēmums BOLT TECHNOLOGY OÜ.

Autotransporta direkcija un kontrolējošās institūcijas ir fiksējušas, ka mobilā lietotne Yandex.Taxi un tīmekļvietne taxi.yandex.lv turpina sniegt pakalpojumus, neskatoties uz to, ka nav reģistrētas, tāpēc direkcija ir vērsusies pie visiem elektronisko sakaru komersantiem ar lūgumu tās bloķēt. Paredzēts, ka tuvāko dienu laikā tas tiks izdarīts. Pakalpojumu sniedzējs varēs atsākt darboties, tiklīdz būs reģistrējies Autotransporta direkcijā. Direkcija vērtē arī citus šāda veida pakalpojumu sniedzējus, un plānots, ka tuvākajā laikā varētu lemt arī par citu nereģistrētu tīmekļvietņu un mobilo lietotņu bloķēšanu.

Prasība reģistrēties uz tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem attiecas tad, ja ar tās starpniecību tiek organizēti pasažieru pārvadājumi ar vieglo automobili, tajā skaitā taksometru; ja pakalpojumu var pieteikt, apstiprināt un braucienu apmaksāt, izmantojot tīmekļvietni vai mobilo lietotni. Tāpat pakalpojumu sniedzējam jānodrošina, lai ar konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību pakalpojumus pasažieriem varētu piedāvāt tikai licencēti komersanti, kuri ir saņēmuši licences kartīti par katru transportlīdzekli, ar ko tiek veikti pārvadājumi. Tāpat tam jāpārliecinās, ka autovadītāji, kuri nodrošina pasažieru komercpārvadājumus, ir reģistrēti Taksometru vadītāju reģistrā.

Šobrīd Taksometru vadītāju reģistrā ir reģistrējušies 7233 autovadītāji, bet licencēto automobiļu skaits ir aptuveni piecas reizes mazāks. Lēmums reģistrēt tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pieņemts, lai mazinātu ēnu ekonomiku un veidotu pasažieru pārvadājumu nozari caurspīdīgāku. Tādējādi tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem ir ne tikai jāreģistrējas, vienlaikus sekojot līdzi, lai visi komersanti ievērotu normatīvo aktu prasības, bet arī reizi mēnesī jāsniedz informācija Valsts ieņēmumu dienestam par pārvadājumiem, autovadītājiem un transportlīdzekļiem, ko var izsaukt ar tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību.

Tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, ar kuras starpniecību pasažieris var izsaukt vieglo automobili, jābūt norādītai informācijai par pārvadātāju, autovadītāju, brauciena maksu un maršrutu, jābūt kontaktinformācijai, lai nepieciešamības gadījumā pasažieris var iesniegt sūdzību, kā arī jābūt norādītai pasažieru un bagāžas pārvadāšanas kārtībai, lai nerastos pārpratumi, ja, piemēram, pasažieris nolemtu braucienu atcelt. Tāpat jānodrošina iespēja izsaukt transportlīdzekli, kas piemērots personu ar kustību traucējumiem pārvadāšanai.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti