«Auto Union» leģenda 49

 
27.februāris 2003 0:06

Šis ir unikālākais Motormuzeja eksponāts – kalnu sacīkšu automobilis AUTO UNION V-16 cil. typ C/D, par kura iegūšanu savās privātkolekcijās vairāki rietumu seno spēkratu kolekcionāri savulaik bija gatavi Latvijā uzbūvēt auto muzeju!

Šis ir viens no diviem profesora Roberta Eberana fon Eberhorsta vadībā speciāli kalnu sacīkstēm izgatavotajiem automobiļiem, kura konstrukcijas pamatā ir sacīkšu Auto Union “D” – tipa šasija un profesora Ferdinanda Porše konstruētais 6 litru V-16 cilindru “C” – tipa kompresormotors ar atbilstošu, braukšanai kalnu sacīkstēs, projektētu pārnesumu kārbu. Degvielas tvertnes tilpums ir ap 40 litri. Tas ir pietiekami, lai piedalītos sacīkstēs, kurās trases garums nepārsniedz 12,5 km. Pasaules ekonomiskās krīzes apstākļos 1932. gadā Vācijas banka, ieguldot prāvus naudas līdzekļus, apvienoja četrus Saksijas autobūves uzņēmumus: Audi; DKW; Horch un Wanderer, nodibinot koncernu “Auto Union”, tādejādi glābjot tos no bankrota. Gadu vēlāk Cvikavā, kur atradās šīs auto rūpnīcas, noorganizēja nodaļu sacīkšu automobiļu būvēšanai. Tur tika izgatavoti sacīkšu automobiļi, kuriem pirmo reizi pasaules sacīkšu auto būves vēsturē motors tika iebūvēts aizmugurē. Sacīkšu Auto Union automobiļu attīstībā var izdalīt četru tipu mašīnas : A – tips (1934. g.), B - (1935.), C – (1936. un 1937.g.), kuriem tika uzstādīti V-16 cilindru motori ar darba tilpumu no 4,3 litriem (A –tipam) līdz 6,0 litriem (C – tipam) un D tips (1938.) ar V-12 cilindru motoru. 1939. gadā Hans Stuck ar šo automobili izcīnīja uzvaru sacīkstēs Nizza – La Turbie un II vietu Lielās kalnu balvas sacensībās Groβglockner trasē. Vienlaikus Peter Műller ar otru šāda tipa mašīnu izcīnīja otro vietu Vīnes kalnu sacensībās un trešo vietu Groβglockner sacīkstēs. II. Pasaules kara beigās Cvikava nonāca padomju okupācijas zonā un 1945. gada rudenī 18 gabalus sacīkšu Auto Union automobiļus izveda uz Padomju Savienību, lai izpētītu to konstrukciju un radītu vēl spēcīgākus sacīkšu automobiļus PSRS. Tomēr šie plāni neīstenojās un pamazām šīs unikālās mašīnas tika iznīcinātas, sagriežot metāllūžņos. 1976. gadā Latvijas Antīko automobiļu kluba priekšsēdētājs Viktors Kulbergs nejauši uzzināja, ka “subotņika” laikā Maskavas ZiL autobūves rūpnīcā paredzēts sagriezt metāllūžņos vienu šādu mašīnu. Pēc neatlaidīgas formalitāšu kārtošanas vairākās ministrijās sacīkšu Auto Union automobili burtiski iepriekšējā vakarā pirms liktenīgās talkas izdevās izglābt un atvest uz Rīgu. Lai arī tas bija sliktā stāvoklī, vēlāk atklājās, ka tas ir vienīgais pasaulē saglābajies pilnā komplektā kalnu sacīkšu Auto Union modelis. Automobili restaurēja 1996. – 1999. g. Crostwaite & Gardiner darbnīcās Anglijā sadarbībā ar Audi AG, to uzbūvējot praktiski no jauna kā absolūtu analogu korozijas bojātajam oriģinālam. Automobilis apskatāms Rīgas Motormuzeja ekspozīcijā. Tehniskie dati: V-16 cil. OHC benzīna motors ar kompresoru, 6005 cm3; Jauda 520ZS pie 5000 U/min.; ~800 kg; 250 km/h ; ~ 60 litri/100 km. Valdis Kļaviņš, Rīgas Motormuzeja galvenais krājuma glabātājs
 
Visi komentāri
 
66548. viesis 27.februāris 2003 0:23
0 0 Atbildēt

shitam auto nav nekaada veertiiba, tas pat netiek sleepts - "to uzbūvējot praktiski no jauna kā absolūtu analogu korozijas bojātajam oriģinālam". analogi neder, vajag ORGINAAALU

66551. viesis 27.februāris 2003 0:26
0 0 Atbildēt

Origjinaals palika frichiem. Principaa visi veertiigie rullzi jau seezh faaterlandes muzejos vai privaato kolekcionaaru stalljos:(

66553. viesis 27.februāris 2003 0:28
0 0 Atbildēt

Njaaa, V16 - tas ir nopietni! :)

66554. viesis 27.februāris 2003 0:29
0 0 Atbildēt

Toch zheel ka nav orgjinaals... :(

66555. viesis 27.februāris 2003 0:30
0 0 Atbildēt

jaa, frichiem gan. a mums analogs un veel paaris naudinjas shito lietu biidiitaaju kabataas, par veiksmiigo dariijumu!

66558. viesis 27.februāris 2003 0:53
0 0 Atbildēt

nesaprotu kaada jeega originaals vai neoriginaals, galvenais ir skatiit sho 1:1 taadu kaads tas bija savulaik.

laikam buus no laukiem jaatved kaads superizruuseejis vecais kaarliitis un nosauksim to par super vecu un superexcluziivu mercedess.

66559. viesis 27.februāris 2003 0:56
0 0 Atbildēt

type44 kaada jeega??? tad kaapeec katra gleznu kolekcionaaru sapnis ir mona lisa vai veel kaut kas cits? var tak aiziet uz bodi un nopirkt plakaatu!

tu bishki jociigi runaa!

66603. viesis 27.februāris 2003 9:29
0 0 Atbildēt

Jebkuraa gadiijumaa Kulbergs jauniibaa bija baigais malacis - cik zinu, Latvijas Antiiko Autinju klubs savulaik ne vienu vien pasaules liimenja vertiibu no dazaadiem idiotiem paglaabis. Visu cienju!

Bet degv. pateerinjs sitam te gan iespaidiigs...!

66607. viesis 27.februāris 2003 9:44
0 0 Atbildēt

Tas auto ir pasaule vislabak saglabajies AUTO UNION. Un nav nekadu fricu utt. Nav vienkarsi. Un vertiba vinam ir nenormalaka. Vajag izlasit rakstu! a nevis tik muldet. Sito auto esmu biku papetijis muzejaa. Iespaidigi tehniskie risinajumi tam laikam.

66632. viesis 27.februāris 2003 10:19
0 0 Atbildēt

Labi atceros origjinaalu, kursh, lai gan ne perfektaa staavoklii, bet bija saglabaata un aarkaartiigi veertiiga mashiina. Taapeec ir vajadziiga milziiga nekauniiba, lai iestaastiitu, ka shii jaunaa replika ir kaut kas tikpat veertiigs. Taadas replikas, ja grib, var sarazhot kaut tuukstoshiem - taam nekaadas veesturiskas veertiibas nav. Taapeec jau vaacieshi to origjinaalu savaaca. Varbuut Audi par to sapikjoja vai deva kaadu citu labumu, bet unikaalais auto tika izsaimniekots.

66639. viesis 27.februāris 2003 10:32
0 0 Atbildēt

Piekrītu Puukjim un AS7:

Tas vairs nav tas. Kolekcijai noteikti labāks ir sarūsējis kuzovs un nodiluši sēdekļi ar leģendāru braucēju sviedru aromātu nekā jauna imitācija. Kulbergs uz vecumu raujas pēc naudas (ko kapā, kā zināms, līdzi nepaņemsi) heh

66646. viesis 27.februāris 2003 10:44
0 0 Atbildēt

nesaprotu kur ir pieduuriens rauties peec 100% origjinaala? nu kaada starpiiba vai tas spaarns ir izruuseejis originaals vai no taada pat materiaala uztaisiic identisks tagad? a par to ka tajaa i seedeejushi kautkaadi legjendaari brauceeji - tas jau i fetishisms

66664. viesis 27.februāris 2003 11:41
0 0 Atbildēt

Laikam jau ir cilvēki kas jūt VĒSTURES smaku, bet kopijām tās nav...

Man personīgi tā dzināja jauda šķiet nesavietojama ar tik tizlu pilota sēdvietu. Izskatās neērta un šaura.

66670. viesis 27.februāris 2003 11:51
0 0 Atbildēt

Pilnīgi lohi esat, šitādu sviestu runājot !!!

Nu kā var cilvēks, kuram nav vispār nekāda sajēga par Auto Union teikt, ka šitam autiņam nav nekādas vērtības !!!

Jūs pat nesaprotat cik smieklīgi izklausās tāds vistu bars, kas kladzina galīgu tuftu !

Man gadījās dzirdēt šī te V16 stabules !!!!

Nekad to vairs nevar aizmirst !!!

66688. viesis 27.februāris 2003 12:42
0 0 Atbildēt

blje te neiet runa par vinja pashizmaksu, bet par to ka taa ir vienkaarsha kopija. un nevis unikaals eksemplaars. orginaals ir un paliek orginaals. taapec shitam atshkiriibaa no taa, ko dazhi #@$@# notirgoja un piki sabaaza kabataa, veesturiskas veertibas nav vispaar! un NOVAL tev pasham sajeega ir nulle! uzprasi kaut vai kaadam kolekcionaaram ko vinsh domaa par orginaalu kopijaam un to veertiibu!

66720. viesis 27.februāris 2003 14:13
0 0 Atbildēt

nu pizdets praatveederi, jus jaucat divas dazaadas lietas uztaisiit no jauna un atrestaureet. paraadiet man kolekcionaaru kuram kolekcijaa ir saruuseejushi grausti nu paraadiet kaut vienu. tajau motor muzejam arii vajadzeeja buut pilnam ar puvekljiem. k juus domaajat ka kolekcionaari vinekkarshi peerk unikaalus autinjus un liel garaazhaa. tur ja ir taa saals ka vinji nopeerk saruuseejushu graustu un peec tam entos gadus atrestauree. taapat ir ar jebkuriem antekvaariem priekshmetiem, vinji visi ir jaarestauree~!

un tas lohs kas tur smirdeeja par Kulberga mantkaariibu paraada to ka vinsh to cilveeku vienkaarshi nepaziist, vienkaarshi taa smirdiigaa latvieshu skaudiiba!

66721. viesis 27.februāris 2003 14:16
0 0 Atbildēt

Noval pilnīga taisnība- sviestu jūs te esat sarunājuši!

Šis ir restaurēts AutoUnions's nevis pa jaunu uztaisīts! Restaurācija nozīmē, ka tiek pilnībā atjaunots orģinālais. Tur gan no tās virsbūves bij maz palicis, tāpēc arī ir teikts, ka gandrīz no jauna viņa uztaisīta. BET NAV TAS NO JAUNA UZTAISĪTS UNIONS!!!

66722. viesis 27.februāris 2003 14:17
0 0 Atbildēt

s1-> tieši tā!

66739. viesis 27.februāris 2003 15:07
0 0 Atbildēt

gy gy, muljki! veco, sapuvoshu auto atdeva vaacieshiem, a apakalj dabuja shito plus veel paaris naudinjas. shitas NAV restaureets, vinsh ir no jauna uztaisiits peec vecaa parauga. d*** juus varat daudz, bet shitaa infa naak no droshiem avotiem! un zinot K kunga mantkaariibu gruuti tam neticeet! cerams shitaadus vasts mantas izsaimniekotaajus ar saaks likt aiz resteem, taapat kaa dizho juurasbrauceeju!

66741. viesis 27.februāris 2003 15:08
0 0 Atbildēt

Toč idiņi! Esmu redzējis Unionu gan nerestaurētu(oriģinālu), gan pēc restaurācijas(atjaunotu). Super! To vispār tikai Audi laboratorijās var dabūt atjaunot. Šis auto rūc! Un kā vēl! 16 cilindri automīlētājiem(nevis lohiem, ka te mēdās) ir kā reliģija...

Klausoties tirpas skrien caur kauliem:)

Restaurēts vai kopija, tukšas runas.

66746. viesis 27.februāris 2003 15:31
0 0 Atbildēt

AS7, nepaziisti tu K kungu un tapeec arii smirdi.

66749. viesis 27.februāris 2003 15:48
0 0 Atbildēt

Te toch kaut kaada nejeedziigs bazars saacies, bez iemesla apliekot klaatneesoso V.K. un liidz ar to netiesi arii citus veco autinju specus. Kaa nu ir, taa ir ar to Unionu, bet atcereesimies, nebuutu bijis taads Kulbergs un citi laaga veci no Antiiko Autinju kluba, Riigaa nemaz arii nebuutu taada Motormuzeja, kas tagad, kaa zinaams, ar savu kolekciju ir atziits pasaules liimenja muzejs. Visu cienju viiriem, kas to lietu izbiidiija!

P.S. Neesmu dzirdeejis, ka Kulbergs buutu personiski uzvaariijies, atdodot friciem Auto Union originaalu. Ja kaads to apgalvo, lai pieraada.

66752. viesis 27.februāris 2003 15:58
0 0 Atbildēt

smirdi tu pats! un taads viens laaga vecis no motormuzeja, kursh kolekcionee motociklus, visu shito union shtelli apstiprinaaja! a man pofig ka juus ticat tam vinja nevainiigumam!

66753. viesis 27.februāris 2003 16:02
0 0 Atbildēt

ticeet var arii eezelin no zoodaarza, taaka naf jeegas te bezjeegaa d. paliksim katrs pie sava

66757. viesis 27.februāris 2003 16:28
0 0 Atbildēt

Bljin, AS7, kas Tev par dalju, kam Kulbergs paardod SAVU masiinu? Un kas, Tu liidziipasnieks Auto Unionam, vai? Tev varbuut kaads piki no maka izvilka? Piedereetu Tev taads auto, tad es gribetu redzeet patriotu AS7, kas orkestra pavadiijumaa daavaatu to Latvijas valstij kaa ziedojumu, he he. :D

66762. viesis 27.februāris 2003 17:08
0 0 Atbildēt

nu izskatās, ka bez paša Kulberga šī diskusija nevar atrisināties. Tāpēc labāk beidzam te viens otru apvainot.

Atvainojos, ja kādu esu aizvainojis! (lai gan šķiet ka neesu)

Ja kāds satiek Kulbergu, uzjautājat lūdzu viņam, kā tad tur īsti ir.

66763. viesis 27.februāris 2003 17:11
0 0 Atbildēt

piebildīšu tik, ka šitā autiņa bilde man jau kādā 6/7 klasītē mājās pie sienas stāvēja, kopā ar citām auto kartiņām no Motormuzeja. Tāka,- paldies Motormuzejam un visiem kas viņu bij radījuši!

66764. viesis 27.februāris 2003 17:15
0 0 Atbildēt

Vechi, a par ko bazars? Raamis ir dzimtais. Dzineejs ir dzimtais, tikai dabuujis "kapitalku" un sanjeemis otru sadaliitaaju, kursh bij pazudis veel ZILaa un taapeec ruuca rikai 1 puses cilindri. Aatrumkaarbas korpuss dzimtais, dalja iekshu - jaunas. Lielaakaa dalja virsbuuves panelju izgatavoti no jauna, vecie bija stipri beediigaa staavoklii. Vaacieshiem bija pliks raamis un aplasiits dzineejs, vairaak nekaa. nu tad shito auto izmantoja kaa modeli un pie reizes daudz ko no taa kas bij drankjiigaa staavoklii, paraleeli arii uztaisiija no jauna - apreekjins, lai kaadreiz mozh arii izreekt var :-) Un par visu shito donoreeshanu/modeljoshanu utt. Motormuzejs veel patiikamu naudinju dabuuja. Normaala prakse pasaules meerogaa - franchi taapat veda Bugatti modeli uz USA, kaa saka "lecinaat" ar tur atrasto taada pat modelja un taa pasha virsbuuvju ateljee luuzhnju kaudzi. Nepagaaja ne 4 gadi, kad sauliitee izripoja "svezhaks". un nevienam pat praataa neienaaca murkshkjeet par "repliku" utt.. galvenie agregaati origjinaalie - viss OK. Pat ja tikai dalja raamja un motora bloks buutu origjinaalie - arii tad OK. A ja ir 100% replika, tad taa arii saka, shai gadiijumaa taada maksaatu tikai ap 1 milj $, nevis vismaz 6 (Sothebys veerteejums), kaa "deep restored" origjinaals. Shitai frontee ir specifiska veerteeshanas sisteema, ja kaads ir bijis Monteverdi automusejaa Shveicee, tur ir paraadiits, no kaa reizeem ir tapushi izstaades eksemplaari ...Un nafig nevienu neincee, vai mashiinai ir 90% vai 10% origjinaalo dalju, visi tik elsh un slapina kaaju :-)

66766. viesis 27.februāris 2003 17:37
0 0 Atbildēt

Visiem Kulberga aizstāvjiem:

Saprotiet taču, cilvēki mainās!!! Noliecu galvu tā Kulberga priekšā, kas izcīnija Motormuzeju, bet sociālisms un ideālisms ir beidzies, iestājies sūrais Kapitālisms - naudas vara. Un Naudas spēks ir saliecis ne tādus vien cilvēkus (S. Kalniete, E. Inkēns, Godmanis, Īvāns).

Ok, tā bija atkāpe. Bet nu jautājums Kolenvalam: Vai tik tu kaut ko nejauc? Pēc manā rīcībā esošas info tas 60% originālais kārs ir palicis iekš Vācijas, bet mēs atpakaļ esam dabūjuši 100% kopiju ar nelielu oriģinālo piešprici+ kaudzīti naudas ar ko piesegt K. kunga problēmas. Ja tas tā nav, lūdzu kādu apliecinājumu, da kaut vai private... Jau iepriekš pateicos.

66774. viesis 27.februāris 2003 18:37
0 0 Atbildēt

Nesen biju Motormuzejaa un gids staastot par Auto Union netieshi apstiprinaaja, ka muzejaa ir kopija, bet originaals ir Vaacijaa.

Un vispaar kaada starpiiba, iespeejams, ja nebuutu vaacieshu, nebuutu Motormuzejs un tad mees vareetu iet uz sleegtu garaazu un apluukot "nobeigtus puveklus", a tagad var vismaz beerniem paraadiit, ko speej latvieshu fanaatiki.

66775. viesis 27.februāris 2003 18:38
0 0 Atbildēt

Vispaar runas par to, ka vaacijaa ir palikusi lielaakaa dalja origjinaalo detalju bet pie mums ir atbraukushas atpakalj tikai 10% origjinaalaas detaljas jau bija tad, kad auto tikko restaureetu atdzina no Vaacijas. Nav jau droshvien duumu bez uguns, bet parasti jau vells arii nav tik mells kaa to maalee. Vispaar, cik atceros, tad 90o saakuma par shito autinju piedaavaaja pat 15milj USD. Labi ka nepaardeva. Tomeer labaak, ka ir auto union ar 10% origj detalju, nekaa nav nekaa. pashi Latvijaa jau nevareetu atjaunot, bet par savu naudinju Vaacijaa tas izmaksaatu vismaz ljimonu. Taakaa barteris ir diezgan izdeviigs abaam puseem manupraat.

66846. viesis 28.februāris 2003 10:49
0 0 Atbildēt

Expert tiešām dzirdēji kā tas monstrs rūc !?!

Biķerniekos redzēju izmēģinājuma braucienu - nu tas bija kautkas !!!

Pagriezienā autovadītājs biki par daudz pieskārās āxeleratoram un momentā sanesa pakaļu !

Tas večuks saka - ar zīda zeķīti pedālis jāspiež !

66854. viesis 28.februāris 2003 11:25
0 0 Atbildēt

Super!

66977. viesis 3.marts 2003 9:01
0 0 Atbildēt

2Noval: Nu protams:)

2AS7: Cik zinu Motormuzejaa paslaik nestraadaa neviens seno motociklu kolekcionaars. Ne visi, kam pieder senie motocikli straadaa muzejaa...

67018. viesis 3.marts 2003 10:33
0 0 Atbildēt

Nopietns auto.

Tikai dēļ šama arī tika uzbūvēts motormuzejs. :)

67050. viesis 3.marts 2003 11:36
0 0 Atbildēt

Cik tomēr Latviešu stu lbie cilvēki ir pretīgi!!! Jūs vispār zinat ko runājat???????

Vispirms pārliecinaties par to ko sakat!!! Kolenvalam ir pilnīga taisnība un pareiza informācija.

To Noval: tas večuks kas pagriezienaa plakaniski samet ar Auto Union bija Viktors Kulbergs

Ja nebūtu tāda cilvēka kā Viktors Kulbergs nebūtu nekad bijis Antīko Automobīļu Klubs ko viņš dibināja un radīja sapulcinot trakos Latviešu entuziastus kas cīnījās par velti lai dabūtu Latvijai labākos retro auto no visas krievijas. Ja jūs vispār zinātu un aplēstu cik tas ir prasīji pūliņus, nervus, laiku naudu un pacietību izraut no sagriežšanas unikālākos auto pasaulē tad nerunātu nekad tādas glupības.

Ja nebūtu Kulbergs nebūtu nekad Latvijai tāda Motormuzeja ar ko lepoties visā pasaulē kura kulekcijā ietilpst vienas no pasaulē unikālākajām mašīnām - un tas viss bija radīts un izcīnīts padomju sociālisma laikā kas jebkuram citam likās par bezcerīgu un neiespējamu pasākum. Un kas no tā visa viņam palika - nekas - viss pieder valstij - neviens pat paldies nav pateicis. Viss tas bija uzbūvēts milzīga entuziasma iespaidā!!

Runājot par Auto Union - vai labāk turēt muzejā vecu grauztu, kas prasa leilus līdzekļus tā uzturēšanai un kur nu vēl restaurēšanai. Auto Unions kas ir Latvijā ir oriģināls kuram kā jau Kolenvals minēja ir daudzas oriģinālas detaļas kā rāmis, motors, kārba un daudzas citas - tā ir normāla prakse un tā arī restaurācija notiek - bieži no auto ir tikai 10% detaļu no kura uzbūvē veselu un tas arī skaitās oriģināls. Audi sev uzbūvēja Auto Unionu uz esošu uniona detaļu bāzes ņemot par piemēru Latvijas Auto Unionu. Muzejs šinī gadījumā bija ieguvējs - dabūnot rūcošu atjaunotu auto. Ko jūs te varat muldēt par mantkārību - kas par sviestu kāda vēl nauda kabatā - ciest nevaru Latviešu muldētāju baru kas neko nezin - tas ka cilvēks tika daudz Latvijas labā ir izdarījis nevienu neiteresē.

Pats esmu bērnību pavadījis sēžot vecajā Auto Unionā - jo tas pirms muzeja stāvēja mājās nojumē - esmu to visu izpētījis un apčamdījis. Tas bija tas auto dēļ kura vispār radās Motormuzejs un ir tā simbols un galvenais eksponāts

Coolberg

Vajag respektēt cilvēku labos darbu nevis noniecināt

71425. viesis 21.marts 2003 21:31
0 0 Atbildēt

Pēc kara Vācijā nolaupītais auto tika atdots LIKUMĪGAJAM īpašniekam. No morāles viedokļa - korekti un taisnīgi. No tehnikas viedokļa - Latvijā neviens nodrošinātu AU projekta realizāciju.

Muzejos nedrīkst strādāt kolekcionāri, jo tad agri vai vēlu rodas interešu konflikti.

74095. viesis 14.aprīlis 2003 8:21
0 0 Atbildēt
74096. viesis 14.aprīlis 2003 8:23
0 0 Atbildēt

nebūtu Kulberga nebūtu AU, un nebūtu Kulberga nebūtu Motormuzeja, tad ko mēs te kasamies?

74196. viesis 14.aprīlis 2003 15:07
0 0 Atbildēt

shitas tak simtgadiigs raxts

74849. viesis 17.aprīlis 2003 15:58
0 0 Atbildēt

Eu puikas, nu beidz lekties!

Ja kaadam tik nenormaali vajag pieraadiijumus, ka tas ir origjinaals, tad samaksaa daudzus miljonus un izjauc, lai buutu praatam miers. Ja neviens negrib, tad mutes ciet un beidz pljerksteet bez jeegas!

Es personiigi daudz atdotu par iespeeju leeni izbraukt ar sho monstru, da kaut vai paseedeet tajaa un paruukt pasham! :)

Un to darot man buutu gluzhi vienalga - origjinaals vai kopija.

Visu cienju tiem, kas piedaliijaas operaacijaa "izglaab AU"!

Mans teevs arii bija shajaa antiiko auto/moto klubaa un staastiijis daudz interesanta par tiem laikiem!

Vienkaarshi sakot - vechi nav ko pluukt vilnu par veestures patiesiibaam/meliem!

Ceru, ka shis AU veel ljoti ilgi nodziivos pie mums!

Shito visu lasot traki sagribeejaas aizbraukt uz MM un veelreiz kaut vai pieskarties tam dampim.

75063. viesis 22.aprīlis 2003 17:40
0 0 Atbildēt

tas kas tur staav ir podjobka, iistais jau ir vaacijaa. jaa vinsh sheit bija, bt tagad vairs nav. Kliegt jau juus varat ka ir iistais utt. tas jau neko nemaxaa...

76601. viesis 3.maijs 2003 19:05
0 0 Atbildēt

VIKTORS KULBERGS (autoinzenieris, AAK prezidents 1972-'90, Rigas Motormuzeja direktors lidz 1990)- es ar kaunu un izbrinu lasiju so komentaru negativas puses autorus. Man ir skumji - cik slima ir liela dala musu sabiedribas!!! Ja nezini, tad neizgaz uz citiem savas negacijas, nekompetenci un kompleksus! Bet labaa zina ir - "slimie" nav vairakumaa un parejie "slimos" noliek vieta :-)

Neatkarigi no "slimo" kengasanas, es joprojam nenozeloju savas dzives ~25 gadus, ko es fanatiski un nesavtigi veltiju AAK, retro spekratu kolekcijas un Rigas Motormuzeja (#30. in the Global TOP 50) izveidosanai! :-)

Tagad par 1938.g. Auto Union V-16! Es to personigi brinumaina karta 1976.g. "subotnika" nedelaa izglabu no sagriesanas metalluznos Maskavas ZIL autorupnicaa un par velti dabuju to Latvijai, kur joprojam vairakumam nav nojegas par vertibam! Es toreiz 2 nedelas Maskavaa, PSRS Autobuves Ministija cinijos pret bitokratiju, kurai AU bija "likvidejams valsts noslepumu satuross trofeju inventars" un beidzot piektdienas vakara ar gadijuma gruzoviku atvedu "luzni" uz Rigu. AU patiesam bija luznu izskata! Tikai pec pusgada man Maskava izdevas atrast trukstoso AU-16 karburatoru (to 1960-tajos bija nozagusi Maskavas "gonshchiki"). Pusgadu es ar savu tevu (Ulmanlaika skardnieku) un AAK entuziastiem kosmetiski atjaunojam AU, lai varetu nodemonstret Latvijas tautai Antiko salidojumaa "Riga-1977". Bikernieku trase, Unionu velkot aiz '39.g. MB 770K, pa bridim iesprauslojaas visi 16 stroki un ap 75'000 (!) skatitaju bija sajusma. Tad es sev nozverejos - "sim zveram reiz ir jaruc, bet nez vai to jebkad vares izdarit PSRS!" Pec "Riga-77" zina par Rigas AU cauri "dzelzs aizkaram" izgaja plasaja pasaule. Talak ir atseviskas stasts, ka man ar nelaika Miervalda Ramana (LPSR MP pr-ja v.) palidzibu (veiskmigi izmantojot AU pirceja no ASV piedavajumu) izdevas Maskavaa "izsist" valutas rublu miljonus, lai Rigaa uzbuvetu Motormuzeju. Bet 1990.gadaa ar Bruna Rubesa palidzibu izdevas uz Rigu dabut VW AG Prezidentu Dr.Hahn, kura vectevs bija stradajis par "Auto Union AG" generaldirektoru. Isak sakot - te ir sakums "Audi AG" crazy priekslikumam 1994.g. Rigas Motormuzejam - pilnibaa atjaunot (restauret), "pirmssacikstes kondicijaa", musu AU, ja Motormuzejs piekrit ka Audi AG patur musu Uniona neatjaunojamas dalas. Muzeja Padome piekrita un Audi AG iedalija budzetu (pec manam aplesem - vairakus desmitus Milj.DM). Te mazs tehnisks komentars- AU bija sava laika visaugstakas pakapes "high-tech" un Prof.F.Porsche ta konstrukcija pielietoja tadus materialus ka magnijs, aluminijs, titans un augsti legets terauds. AU motorresurss bija planots -1 sacikste (t.i. sacikste + trenins). Detalas no siem materialiem, kuras bija "nokodis" ari laika zobs, nav atjaunojamas - taas ir jareproduce. Tapec izzpildit merki - atrestauret AU vareja tikai ta ka to uz 1997.g. Audi AG izdarija, kad 4.IX ap 20'000 skatitaju Bikerniekos redzeja kaa es "ar zida zeki" demonstreju AU. Rezultata Latvijai pieder Motormuzejs (dzivs), pieder unikala spekratu kolekcija, ir ajaunots (100% racing condition) AU ! Tas viss pieder LATVIJAS VALSTIJ, es -VK par to esmu sanemis 130 rublus menesalgu LPSR laikos un "Triju Zvaigznu Ordeni" 1999.g. Tas ir viss! Un man loti sap "slimo" gvelsana par manu alkatibu, majieni par misitisku kukuli u.t.t. Tapat, ik pa lbridim ari arzemju "slimo" pekstini un dazadas vestures falsifikaciju pasacinas pasaules medijos. Bet "slimie" ir visur:-(

Laikam butu laiks vel kadu reiziti ar AU pastabulet Bikernieku trase!? :-)

Ar cienu visiem tiem, kuri spej saprast in izprast patieso lietu kartibu (kaa "DeSuns", "s1", "Kalenvals", ari mans vecakais dels "Coolberg" u.c.:-)

=Viktors Kulbergs

N.B.! Mans MOTO vienmer ir bijis-"Nekad nepadodies, jo nav bezizejas situaciju!:-)"

80787. viesis 2.jūnijs 2003 2:15
0 0 Atbildēt

Veči, nevajag liet čugunu! Oriģinālais, lieliski restaurētais un nenovērtējamais eksemplārs ir pārdots Vāciju, pretī saņemot NEEJOŠU replikantu. Nevajag rakstīt muļķības par koroziju un citām kaitēm. Vienkārši KĀDS ir iebāzis kabatā labu naudiņu, veicot šo darījumu. Sīkākas ziņas pie jebkura Latvijas Antīko automobiļu kluba biedra ar vismaz 10 gadu stāžu...

80788. viesis 2.jūnijs 2003 2:19
0 0 Atbildēt

P.S. tādiem idiņiem kā NOVAL varu pateikt, ka viņš noteikti nav šīs stabules dzirdējis, jo tad vēl staigāt mācījās, kad oriģinālais Auto Unions uztaisīja pirmo apli pa biķernieku trasi. Vecais Goba(nu jau nelaiķis) krietni pasvīda, kamēr motoru atrestaurēja. Bet tagadējam eksponātam ir tik pat vērtības kā sprāgušam kaķim. Es zinu, ko rakstu, jo esmu AAK biedrs no 1978 gada.

82784. viesis 13.jūnijs 2003 14:13
0 0 Atbildēt

Diemžēl no V. Kulberga, neko vairāk par sērīgām jaunībsdienu atmiņām un spēcīgas demagoģijas devu nesaņēmām.

Sic transit gloria mundis.

107513. viesis 5.decembris 2003 21:58
0 0 Atbildēt

Motormuzējā jau sen glabājas mēslīga kopija, jo kulbergs oriģinālu pārdeva fričiem, iekasēja naudu un vēl dabūja viet`akopiju, ar kuru stulbajiem latviešiem aizmālēt acis

107515. viesis 5.decembris 2003 22:03
0 0 Atbildēt

Skatos, ka pārsvarā lielākā daļa te ir idiņi, kas aizstāv kulbergu. Kādreiz oriģinālajam Unionam kloķvārpstu slīpēja un motoru kopā lasīja vecais, nu jau nelaiķa Goba....a patreizējais - tā tiešām ir kopija, kas nolikta acu aizmālēšanai, kā pareiz te viens pateica. Tikpat labi varēja nolikt plastmasas modelīti

156062. viesis 29.janvāris 2005 22:47
0 0 Atbildēt

replika

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti