Opel Astra OPC ar paaugstinātas izturības šasiju

 
28.aprīlis 2012 8:39

Opel savam jaunajam Astra OPC modelim ir radījis augstas izturības šasijas aprīkojuma paketi, kas nodrošina lielisku dinamiku un vadāmību, turklāt nevainojami sader ar jaudīgo 280 ZS un 400 Nm dzinēju.

Ar ZF Sachs rūpnīcā ražotajiem amortizatoriem aprīkoto šasiju papildina arīdzan citi svarīgi elementi, kas ietekmē automašīnas dinamiku, piemēram, priekšējā tilta paaugstinātas izturības atsperojums (HiPerStruts), mehatroniskā FlexRide šasijas sistēma, mehānisks bloķējošais diferenciālis un Brembo bremzes. Šasijas iezīmes vēl vairāk paspilgtina standartaprīkojumā pieejamie 19” vieglmetāla diski, kā arī 245/40 ZR tipa riepas.

Bloķējošais diferenciālis lielākai stabilitātei

Lai jaunā Astra modeļa jaudu pārvērstu efektīvā dzinējspēkā, tā priekšējais tilts ir aprīkots ar mehānisku daudzplākšņu bloķējošo diferenciāli. Ja viens no priekšējiem riteņiem pārgriežas, tad divi vairāku plākšņu komplekti diferenciāļa iekšpusē sāk darboties kā spīles un izraisa izteiktu pretestību. Šis bloķējošais efekts (par maksimāli 50 procentiem) ir atkarīgs no pacēluma leņķa, kas nosaka, ar cik lielu spēku plākšņu paketes tiek spiestas viena pret otru, bet tālāk no tā izriet veids, kādā pret šīm spailēm tiek pielietots spiediens, kas, savukārt, ir atkarīgs no griezes momenta. Jo pacēlums lēzenāks, jo sistēma ir jutīgāka. Paātrinājumam, Astra OPC gadījumā, tika izvēlēts 45 grādu pacēluma leņķis. Palēninājuma brīdī, vai, citiem vārdiem sakot, ja tiek izmantotas bremzes vai uz akseleratora pedāli tiek izdarīts arvien mazāks spiediens, spaiļu plāksnes atkal aizslīd katra uz savu pusi, tādējādi ļaujot priekšējo riteņu vadību pārņemt ABS.

OPC pielāgotā FlexRide šasija apmierinās visdažādāko sportisko braukšanas stilu piekritējus

Mehatroniskā FlexRide šasija, kas speciāli tikusi pielāgota OPC vajadzībām, vadītājam ļauj izvēlēties vienu no trim dažādajiem braukšanas režīmiem – katrs no tiem sniedz unikālu un specifisku augstas veiktspējas vadīšanas pieredzi. Standard režīms piedāvā harmonisku jaudu un komfortu ikdienas situācijām. Pat darbojoties šajā režīmā, Astra OPC lieliski izbrauc līkumus, lepojas ar savu atsaucīgo stūres vadību un niecīgu virsbūves sasvēršanos. Ar vienu pogas pieskārienu Sport režīms šasijas piekari padara stingrāku, samazinās virsbūves zvārošanās, tādējādi paaugstinot vadāmību un padarot stūrēšanu vēl tiešāku.

Savukārt OPC režīmā iespējams izbaudīt maksimālu braukšanas pieredzi: stūre kļūst vēl tiešāka nekā Sport režīmā, drosele vēl atsaucīgāka, un, lai tiktu sniegta maksimāla jauda, mainās arī šasijas konfigurācija. Instrumentu paneļa apgaismojuma krāsa pārtop par sarkanu, tādējādi signalizējot, ka ieslēgts ir tieši OPC režīms.

Šasijas dinamikas kontrole ar pacēlumu un ripošanas kontroles apakšrežīmiem

Lai nodrošinātu vislabāko iespējamo vadāmību, pacēlumu kontroles režīms pielāgo amortizatorus, tādā veidā gādājot par riteņu pastāvīgu kontaktu ar ceļu brīžos, kad, braucot lielā ātrumā, tiek pārvarētas bedres. Tas nozīmē, ka automašīna piedzīvos maigu piezemēšanos pat tādos brīžos, kad atsperojums atlec no nelīdzena ceļa. Savukārt ripošanas kontroles apakšrežīms vēl vairāk samazina sānisko sasvēršanos, tādējādi automašīna burtiski pieplok ceļam, nodrošinot maksimālu vadāmību.

Salīdzinot ar 1,6 Turbo Astra GTC (132 kW/180 ZS) dzinēju, OPC inženieri standarta atsperes padarīja par 30 % stingrākas un pazemināja automašīnu vēl par 10 milimetriem, līdz ar to automobilis atrodas vēl tuvāk ceļam. Lai vadītājs varētu izjust vēl labāku vadāmību un atsaucību, stingrākas tika padarītas arī bukses un aizmugurējā ass.

ESP iespējams atslēgt, lai braukšana kļūtu vēl sportiskāka

Gluži tāpat kā FlexRide, arī ESP stabilitātes kontroles ierīce piedāvā trīs dažādus režīmus – atkarībā no tā, cik sportiski vadītājs grib braukt. Īpaši OPC modelim pielāgotie standarta iestatījumi nodrošina maksimālu braukšanas drošību ikdienas situācijās, neļaujot vadītājam zaudēt kontroli pār automašīnu. ‘Competitive’ režīms paaugstina slieksni, pēc kura šī automātiskā sistēma iesaistās situācijas regulācijā. Neraugoties uz to, jebkurā gadījumā, kad automašīna būs nokļuvusi tuvu bīstamai situācijai, bremžu sistēma mašīnu stabilizēs. Turot ESP pogu nospiestu ilgāk par piecām sekundēm, sistēmu ir iespējams pilnībā atslēgt, tādējādi aktivizējot ‘ESP – izslēgts’ režīmu.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti