Bīstamā inerce 1

13.augusts 2012 8:29

Ik gadu nepiestiprinātu priekšmetu dēļ aptuveni 13 000 cilvēku gūst ievainojumus*. Pēkšņs bremzēšanas gadījumā tie objekti, kas nav atbilstoši nostiprināti, sekojot inerces principiem, lidos uz automašīnas priekšpusi ar ātrumu, kas līdzvērtīgs braukšanas ātrumam pirms bremzēšanas.

Tas nozīmē, ka priekšmets var saplēst logus, sabojāt mērinstrumentu paneli vai pat ievainot pasažierus. Biežākās sekas ir galvas ievainojumi un nobrāzumi, tomēr atkarībā no priekšmetu svara un braukšanas ātruma ievainojumi var būt vēl nopietnāki. Nepiestiprināti dzīvnieki, kā arī nepiesprādzēti pasažieri aizmugures sēdvietās var izraisīt vēl traģiskākas sekas.

Priekšmeti

Sadursmes vai pēkšņas bremzēšanas gadījumā, automašīnai braucot ar aptuveni 90 km/h, ceļojumu soma, kas sver 9 kg, iegūst trieciena spēku, kas līdzvērtīgs 450 kg. Ar šādu spēku sadursmes testos iespējams noraut marionetes roku.* Priekšmeti, kas novietoti uz mērinstrumentu paneļa pie vējstikla, rada šādu risku. Pat, ja to izmēri ir mazi, augstums, kādā tie atrodas, var radīt nopietnus ievainojumus, piemēram, galvas apvidū.

Visi nepieciešamie priekšmeti būtu jānovieto bagāžniekā vai mazākos salona nodalījumos. Tieši šādos nodalījumos jānovieto arī mobilie tālruņi, kartes un brilles. Ja kaut kad jāatrodas salonā, piemēram, dzērienam, tas jānovieto uz pasažiera sēdvietas vai, vēl ieteicamāk, uz zemes pasažiera sēdvietas pusē. Katrā apstāšanās reizē noteikti jāatbrīvojas arī no atkritumiem, lai izvairītos no situācijas, ka uz zemes esošs priekšmets nonāk, piemēram, pie pedāļiem. „Autovadītāji īsti neapzinās, cik bīstami var būt automašīna nepiestiprināti priekšmeti, pat ja to izmēri ir nelieli. Pārbaudīšanai, vai automašīna nav nepiestiprinātu priekšmetu, vajadzētu kļūt par ieradumu – līdzīgi kā drošības jostu lietošanai,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors.

Dzīvnieki

Īpaša uzmanība jāpievērš arī dzīvnieku pārvadāšanai, to atbilstoši piestiprinot tā, lai netraucētu autovadītāja redzamībai un kustībām. Tie var tikt novietoti kastē uz aizmugurējās sēdvietas un piesprādzēti ar drošības jostām, kā arī īpaša novietnē bagāžas nodalījumā, ja automašīna ir universālis vai furgons. Lielāka izmēra suņiem nepieciešams uzpurnis, un tie jāpiesprādzē ar drošības jostu, savukārt mazāka izmēra suņi jāievieto atbilstošā pārvietojamā kastē un jāpiesprādzē. „Pārvadājot dzīvniekus, jābrauc ļoti vienmērīgi, izvairoties no asiem pagriezieniem un pēkšņas bremzēšanas,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori.

 


Cilvēki

Daudz cilvēku ir pārliecināti, ka aizmugurējās sēdvietās drošības jostu lietošana nav obligāta. Ar šādu pārliecību viņi riskē ne tikai ar savām dzīvībām, bet arī ar pārējo pasažieru dzīvībām.


* Avots: Satiksmes pētījumi un stratēģijas
 

 
Visi komentāri
 
286610. viesis 13.augusts 2012 15:35
0 0 Atbildēt

Tāpēc jau kravas ir jānostiprina! Arī baļķi baļķvedējos, aptītās paletes, dzerieni un konservi furgonos, pat somas autobusu kravu nodalījumos.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā VID izturas pret Latvijas uzņēmējiem, jo uzskata, ka BMW maksā dārgāk ( + VIDEO) 29

Vai VID atkal mēģina aizbiedēt nodokļu maksātājus no Latvijas, kā tas bija ar ss.lv? Notikumi risinājās aprīļa sākumā, bet par gala lēmumiem ziņu mums nav. Lasīt vairāk

 

Sadursme ar autobusu (+ VIDEO) 13

Video autors raksta, ka autobuss parādījies burtiski "no nekurienes" Lasīt vairāk

 

Nāvējošās izklaides uz dzelzceļa (+ VIDEO) 1

Arī 14 gadus vecā pusaudža nāve uz elektrovilciena jumta gūtā strāvas trieciena dēļ neattur citus zēnus no nāvējošās izklaides – vizināšanās, pieķeroties vilcienam no ārpuses. Lasīt vairāk

 

Vācijā aizliedz vidējā ātruma kontroles kameras, bet Latvijā uzstāda pirmo un būs vēl 134

Dažās Eiropas Savienības valstīs tās darbojas, Vācijā pastāv bažas par ietekmi uz privātumu. Lasīt vairāk