Pirmais smagi cietušais motociklists šosezon 27

 
17.aprīlis 2013 13:10

Pakāpeniski iesākoties moto sezonai, ceļu satiksmē sāk piedalīties arī motociklisti. Šogad reģistrēti deviņi negadījumi, smagākais no tiem noticis vakar, tāpēc policija atgādina svarīgākās drošības prasības.

Vakar ap pulksten 15:00 Rīgā, Kleistu ielā, saduroties motociklam Yamaha, kuru vadīja 1986. gadā dzimis vīrietis un automašīnai Renault, kuru vadīja 1973. gadā dzimis vīrietis, smagas traumas guva motociklists. Policijā par notikušo ir uzsākts kriminālprocess, un negadījuma apstākļi tiks skaidroti izmeklēšanā.


Policija atgādina, ka motocikls ceļu satiksmē ir grūtāk pamanāms un mobilāks, salīdzinot ar automašīnu, tāpēc gan autovadītājiem, gan pašiem motociklistiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem jābūt atbildīgiem un tolerantiem vienam pret otru.
Lai motociklisti neapdraudētu sevi un citus, ļoti būtiska ir atbilstoša braukšanas ātruma ievērošana un droša manevrēšana starp joslām, kas ir vieni no biežākajiem negadījumu iemesliem. Motociklistiem nevajadzētu aizmirst arī par savu personīgo drošību – lietot gan ķiveres, gan speciālo apģērbu, lai iespējamā kritiena vai negadījuma laikā sevi pasargātu. Tāpat šobrīd atsevišķās vietās bīstamību var radīt arī braukšanas apstākļu faktors, jo dažviet asfalts vēl nav tik iesilis, lai droši pa to pārvietotos.

 

Analizējot statistikas datus mēnešos, kas ierasti tiek dēvēti par motosezonu, jāsecina, ka pērn bijis neliels pieaugums visās kategorijās. 2012. gadā laikā no 1. aprīļa līdz 31. oktobrim pavisam reģistrēti 304 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti motociklisti. Tajos ievainoti 195, savukārt, bojā gājuši septiņi cilvēki. Analogā periodā 2011. gadā bijis 301 negadījums, 175 ievainotie un pieci motociklisti, kuri gājuši bojā.
 

 
Visi komentāri
 
290033. viesis 17.aprīlis 2013 15:48
0 0 Atbildēt

jamajam drošvien vainīgs autovadītājs, kas nepaskatījās divreiz :D:D:D

290034. viesis 17.aprīlis 2013 15:54
0 0 Atbildēt

Sākumā jābrauc īpaši uzmanīgi, kamēr autovadītāji vēl nav pieraduši pie močiem ielās

scania 10.jūnijs 2013 18:20
0 0 Atbildēt

Brauc un skaties trīsreiz,brauc pēc noteikumiem un ar tuvajām gaismām dienas laikā.

290036. viesis 17.aprīlis 2013 16:16
0 0 Atbildēt

Moču vēl tik daudz nav, bet rolleri gan pilnas ielas. Kur tie tik daudz saradušies ? Bet, viss vēl priekšā.

290038. viesis 17.aprīlis 2013 16:44
0 0 Atbildēt

To iAutolv

Pie kā autovadītājiem jāpierod?

Pie atsaldeņiem, kas ignorē visus likumus, ieskaitot fizikas?

Pie normāliem motobraucējiem nav jāpierod, tie apzinās ko dara un normāli iekļaujas satiksmē...

290039. viesis 17.aprīlis 2013 16:54
0 0 Atbildēt

kut kā sadalu 290038 . viesa viedokli...

290040. viesis 17.aprīlis 2013 18:30
0 0 Atbildēt

kautkā daži nav pamanījuši Pirmā ironiju.....

290041. viesis 17.aprīlis 2013 18:42
0 0 Atbildēt

Plus viens nummur038 viesim

290042. viesis 17.aprīlis 2013 20:15
0 0 Atbildēt

038

Jāpierod pie tā, ka pēc ziemas ir atkal moči ielās, gan normāli, gan atsaldeņi

290043. viesis 17.aprīlis 2013 20:40
0 0 Atbildēt

Ja kādam ir jāpierod,tad atsaldeņiem uz močiem. Ja gribas ātri un dinamiski braukt, lūdzu www.motoaplis.lv/notmiizing.php.

290044. viesis 17.aprīlis 2013 21:24
0 0 Atbildēt

Kāpēc āutovadītājam ir jāstreso par kaut kāda atsaldeņa veselību un jæmēģina nemitīgi vērot spoguļi un apkārtne vai netuvojas kāds aptracis un neprognozęjams idejots???? Jæparedž viņa nākamā debilæ manevra mirklis un jāvācās nost ņo ceļa? Kas tie tædi par kundziņiem???

Jebkuram vadītājam ir tiesības uzskatīt, ka arī pārējie ievēro CSN. PUNKTS!

Un pariesi, tiem kam ir nesaturēšana, ir slēgtas trases ārpus publiskas satiksmes...

290045. viesis 17.aprīlis 2013 21:37
0 0 Atbildēt

Notiek loti daudz avariju, kur mocis ievero satiksmes noteikumus un masina vienkarsi nepamana un izraisa CSN. Ku nu?

290046. viesis 17.aprīlis 2013 21:43
0 0 Atbildēt

Lielākā daļa avāriju notiek jo viens vai abi Satiksmes dalībnieki NEIEVĒRO CSN. Pie kam biešāk abi neievēro, kuri motobraucējam, pašsaglabāšanās instinkta vadītam, būtu tie jāievēro vairāk... Bet nē, tie tieši pretēji - izmanto savu galveno ieroci dinamiku, lai pārsniegtu ātrumu un veiktu manevrus, kas ir aiz CSN robežas un iekultos nepatikšanās... Rezultāts ir kāds ir...

Parasti ir tā, ka vieni motobraucēji brauc, nesūdzās, tāpat visur tiek ætrāk, kā ar auto, bet tos citi redz, respektē un nestreso. Bet otri ar savu megapārākumu pārsteidz visus ar muti pret asfaltu... Skumji...

290047. viesis 17.aprīlis 2013 21:46
0 0 Atbildēt

Cik CSN notiek ar motobraucęju līdzdalību un cik % no tiem notiek, kur patiešām vienīgais vainīgais vai. Neapšaubāmi vainīgākais nav pats motobraucējs. Nu tā, lai pastāsti par avārijās iekļūstošajiem nevainīgajiem mopēdistiem, nebūtu tukša muldēšana...

290048. viesis 17.aprīlis 2013 23:07
0 0 Atbildēt

Braucot ar moci jāievēro ne tikai CSN, bet arī jāprognozē situācija un jārēķinās ar savu ievainojamību, kuru nesargā bleķa kaste. Tā ka šajā ziņā varu vien piekrist Palaidnieka viedoklim. Un mans šajā gadījumā ir motobraucēja, nevis autobraucēja viedoklis.

290049. viesis 17.aprīlis 2013 23:27
0 0 Atbildēt

Piekrītu aansis.

290050. viesis 18.aprīlis 2013 4:07
0 0 Atbildēt

Sitaas tieshaam lielaakoties atsaldenji, zheel, protams, bet taads vinju liktenis. Ja kaut minimaali ieveero noteikumus un saprot situaaciju uz celja, tad risks iekljuut nepatikshanaas ir krietni mazaaks kaa jawinju laikos. Jo vadaamiiba muusdienu mochiem daudz labaaka un pati braukshana vieglaaka. Nav tuksha runa, esmu saliidzinaajis - beernu speele:)

290051. viesis 18.aprīlis 2013 7:43
0 0 Atbildēt

Esmu samērā daudz nobraucis ar motociklu pēdējos gados. No tās puses skatoties varu pateikt to, ka ja brauc, ievērojot CSN un ņemot talkā veselo saprātu, iespēja iekļūt satiksmes negadījumā ir ļoti maza.

Kāpēc parasti notiek smagās avārijas ar moto braucējiem? Lielākais un smagākais iemesls ir ātrums un tam pakārtota nepareiza manevrēšana.

Piemērs. Piebrauc cilvēks ar auto pie krustojuma ar galveno ceļu, palūkojas pa kreisi, pa labi, pietiekamā attālumā ceļš ir brīvs lai izgrieztos, un viņš griežas. Un tajā mirklī, kad viņš jau ir gandrīz pabeidzis manevru, sānos ielido motocikls. Kur tas radās? Pirms izgriešanās tas atradās neredzamā zonā aiz mašīnām, kuras braca ar ātrumu 50-60 km/h, kas vadītājam uz mazāksvarīgā ceļa ir saprotams ātrums un dators ( galva), to izanalizējot, uztver kā ātrumu, kas atļaus izgriezties, nevienam netraucējot. Bet viņš nevar zināt, ka aiz mašīnām lido motocikls ar 100-150km/h , kura ātrums ir par lielu,lai nodrošinātu tam, kurš izgriežas, iespēju izbraukt bez ''kreša''.

Nu un tad sākās bočku kaķīšana uz auto braucējiem, ka tas nav palaidis moci , kurš braucis pa galveno ceļu.

Tas pats ar pārkārtošanos uz daudzjoslu ceļiem. Paskatos spogulī, neviena nav. Braucu. S"anos mocis. No kurienes?? No TURIENES. No lidojuma.

Plus tālās gaismas, uzliekot mīksto pārējiem, jo ''mani tak labāk redz, jo esmu lidotājs''.

Un tāpēc-gribi lidot, brauc te foto.inbox.lv/daniels_reebuss/Moto

290052. viesis 18.aprīlis 2013 8:08
0 0 Atbildēt

Dievs nav mazais bērns - no augšas redz visu un visus. Un kā raksta Bībelē - katrs saņem pēc nopelniem... Cieti, gāji bojā, tātad kautkad agrāk vai pirms sadursmes sagrēkoji un tagad dabūji pēc nopelniem...

290053. viesis 18.aprīlis 2013 8:27
0 0 Atbildēt

Principaa, ja mocha aatrums pilseetaa paarsniegts vairaak par 20-30 km/st, tad vajadzeetu buut nevainiigam autovadiitaajam, kursh, izbraucot uz galvenaa celja, dabuu saanos no aizmugures puses lidojosho atsaldeni.

290055. viesis 18.aprīlis 2013 9:13
0 0 Atbildēt

052. viesi-par to varam padiskutēt, tas ir dabūts pēc nopelniem vai atvieglojums.

290056. viesis 18.aprīlis 2013 9:25
0 0 Atbildēt

Pieļauju ne tikai ātrums kā tāds (protams arī tas, komplektā ar tikai iedomātu spēju savaldīt, izmanevrēt, apturēt), bet tieši NEŽĒLĪGĀ ātruma starpība, ko nodrošima mūsdienīga mopēda dinamiskie rādītāji.

Pārkāpjam to ārtumu +/- visi. Vairāk vai mazāk, bet ja plūšma brauc ar +10-15 pie atļautā, tad vienmēr atrodas kāds kundziņš ar moci kas pāesniedz +40-50... Un tad rezultāts ir kāds ir...

Iedomātās spējas ārti vadīt lielajiem gāzētājiem 99% gadījumu izbeidzās, kad jāpierāda kaut vai kartinga trasē spēja uzrādīt labu apļa laiku ar ielas mašīnu. Tad gan pagriezienam aizbremzē garām, sagriežās tur, kur cerējis visātrāk izbraukt utt..

290057. viesis 18.aprīlis 2013 9:47
0 0 Atbildēt

Chankaishi - diemžēl tas tā nenotiek... pēc pieredzes saku...

290058. viesis 18.aprīlis 2013 10:02
0 0 Atbildēt

Nu jā - kamēr nav 360° videoreģistrators, kas piefiksē reāli rupju mopēdista lidošanu, vainīgs būs tas, kas domājot, ka citi arī +/- ievēros CSN griežas ārā no mazāk svarīga ceļa... Un nav pamanījis to, kurš spidomertā neskatās ne tikai divreiz, bet pat reizi...

290059. viesis 18.aprīlis 2013 10:31
0 0 Atbildēt

Ekspertīze var noteikt vainīgo arī bez videoreģistratora, jo mehānikas likumus neviens nav atcēlis.

p.s. videoieraksts, līdzīgi kā foto, mūsdienās ir visai slidens un apstrīdams pierādījums tiesai. Izņemot, ja tas ir veikts ar "likumīgo" iekārtu "likumīgās" personas izpildījumā.

290061. viesis 18.aprīlis 2013 11:08
0 0 Atbildēt

Ekspertīzē noteiks ka motoiciklets brauca ātrāk kā atāluts, bet vainu piespriedīs abiem, jo lūk vadītājam vajadzēja paredzēt, ka brauks atsaldenis un bija jādod ceļš... Tur arī visa ekspertīzes secinājumu jēga parasti tiek norauta podā...

Teorētiski neesi vainīgs - praktiski - līdzvainīgs... :(

290062. viesis 18.aprīlis 2013 12:24
0 0 Atbildēt

Kur foto, video no notikuma vietas? Šitādi pliki teksti neder nekam, neviens no tā negūst mācību.

p.s. laba mācība būtu šitos lidotājus norīkot uz avāriju seku likvidācijas pasākumiem...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti