Sestdien 8.novembrī Baldones apkartnē norisinājās iAuto rallija kausa pirmspēdējais – 5.posms “Vecumnieku meži”. Uz starta stājās un veiksmīgi finišēja 30 ekipāžas, dažas no kurām neiztika arī bez lielākām vai mazākām ķibelēm. Tomēr kopumā, šķiet, visi bija priecīgi un apmierināti ar šo posmu.
Diena sākās agri. Jau 7:15 daži dalībnieku auto tikās Lukoil benzīntankā pie apvedceļa, lai kopīgi turpinātu ceļu uz bāzi pēc leģendas – nelielam treniņam, tā teikt. Iebraucot mežā jau varēja samanīt vairāku auto, kas meklēja īsto ceļu uz starta vietu, ugunis. Visgarāko ceļu veica pilots, kas bija ieradies no Madonas puses – esot devušies ceļā īsi pēc trijiem rītā. Šīs ekipāžas auto arī visvairāk cieta – “sabuktēts” sāns un saplēsta riepa. Pateicoties stūrmanim, ko daudzi iAuto lasītāji pazīst ar niku Ursis, bojājumi tika operatīvi novērsti un tika veiktas visas disciplīnas.
Bet – pēc dalībnieku sapulces, pulksten 10:20 startēja pirmā ekipāža un sacensības “gāja vaļā”. Pirmā daļa – brauciens pēc leģendas. Maršruta kopgarums nepilni 48 kilometri, kuros jāatrod 5 slēptie kontrolpunkti (SL). Braukšana notika pa meža ceļiem, kur apdzīšana vai izmainīšanās radītu diezgan pamatīgas grūtības. Šķiet, jāpriecājas, ka šajā (kā arī visos iepriekšējos) posmā nelija lietus. Tas leģendas izbraukšanu un vēlāk nakts orientēšanos padarītu daudz grūtāku un arī nepatīkamāku. Bija ekipāžas, kas atzina, ka ceļi un leģenda varētu būt bijuši arī “smagāki” un bija dalībnieki, kas šāda veida pasākumā piedalījās pirmo reizi. Pēdējā ekipāža bāzē atgriezās plkst. 13:30. Dalīšanās iespaidos un rezultātu apspriešana ritēja pilnā sparā.
Otrais etaps – veiklības brauciens turpat bāzē. Šoreiz neliels aplītis pa karjeru jāveic pilotam pilnībā uzticoties stūrmanim – ar aizsietām acīm. Šeit tā arī nepārspēta palika ekipāža ar starta numuru 80, kas trasē devās kā pirmā – šķita, ka, ja visiem veiksies tik viegli un veikli, disciplīna viens divi un beigsies. Tomēr netrūka dažādu interesantu momentu un viens otrs pilots sajūsmināts vēstīja par gluži vai trīsdimensionālām izjūtām brauciena laikā.
Pēc veiklības brauciena neliela atelpa un laiks iekurināt ugunskuru un paēst. Gaidām tumsu, lai visiem nakts posmā apstākļi būtu vienādi. Orientēšanās zonā jāatrod astoņi kontrokpunkti, kas, braucot pa ideālo trajektoriju, kopsummā ir apmēram 50 kilometri. Laika norma – 90 minūtes. Pēdējā ekipāža bāzē atgriežas precīzi deviņos, lai gan šķiet, ka ir jau melna nakts. Izrādās – vislielākās problēmas sagādājis 2. punkts, kuram kartē nebija atzīmēts pievedceļš. Bija, ekipāžas, kas atrada visus punktus un paspēja laikā. Bija tādas, kas iebrauca laikā, bet atrada tikai vienu. Dažām mašīnām “cieta” pannas un izpūtēji, tomēr ceļi bija tādi, ar kādiem normālam standarta auto jātiek galā. Un tagad ir zināms, ka viņi arī tiek. Trase tika izbraukta un punkti tika izlikti ar visparastāko Ford Orion. Visnegaidītākos rezultātus parādīja 63. ekipāža, kas uz sacensībām bija ieradusies ar rallijreidam sagatavotu bezcļu auto – NIVA.
Ir zināms, ka iAuto rallija kausa sestais – pēdējais posms tiks apvienots ar Jaungada sagaidīšanu un vieta būs patālu no Rīgas, tikai vēl nav izlemts – kur.
Posma rezultātus skatieties šeit.
Fotogrāfijas skatieties šeit un arī šeit.
Liels paldies iAuto rallija kausa atbalstītājiem: DDC (www.ddc.lv), ERVO&CO servisam, Bokartiem (www.bokarti.lv), evakuācijas firmai GRIETA (www.grieta.lv).
iAuto rallija kausa direktors
Elmārs Biele
Tik nesakat man, ka Redaktors tagad jau ir darbaa... Agri gan shim pirmdiena saakusies......