Autobūvētāji kritizē ES plānus likvidēt autorizēto autodīleru sistēmu 1

 
10.februāris 2002 0:00

Automobiļu ražotāji uzskata, ka Eiropas Savienības (ES) jaunais plāns, kas paredz mainīt līdzšinējo automašīnu tirdzniecības sistēmu, ir neracionāls un nepiemērots mūsdienu apstākļiem.

Eiropas Komisija (EK) šonedēļ ierosināja lielas izmaiņas jaunu auto tirdzniecības kārtībā Eiropā, lai dotu pircējiem lielāku cenu elastību un lauztu autoražotāju desmitiem gadu ilgo kontroli pār produkcijas izplatīšanu un tehnisko apkopi. Pie šī plāna EK strādā jau divus gadus un tas jāapspriež visām 15 Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, pirms to varēs iesniegt atpakaļ komisijā galīgai apstiprināšanai. Ja to galu galā pieņems, autobūves uzņēmumiem būs jāatvadās no tradīcijas realizēt gatavo produkciju un rezerves daļas tikai pilnvarotajās tirdzniecības firmās. EK prezidents Romano Prodi norādījis, ka Komisija vēlas panākt, lai "pircējs būtu pirmajā vietā", sniedzot tam iespējas izvēlēties piemērotāko automašīnu un tehniskās apkopes iespējas. Taču Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (EARA) šo iniciatīvu neatbalsta. "Mēs uzskatām, ka plānā ir vairāki noteikumi, kas šķiet nepiemēroti, pārāk vispārēji un kalpo mērķiem, kas ir pretēji iecerētajiem," teikts EARA paziņojumā, kas izplatīts pēc sākotnējas iepazīšanās ar EK priekšlikumiem. "Mēs esam norūpējušies, ka šāda pasākumu pakete var pārraut visu izplatīšanas ķēdi, laika gaitā nesniedzot nekādas skaidras priekšrocības patērētājam, kas potenciāli var negatīvi ietekmēt visu autobūves sektoru, ieskaitot ražotājus un izplatītājus," norādīja asociācija. EARA uzskata - ja autoražotājiem liegs noteikt tirdzniecības vietu skaitu un atrašanās vietu, cietīs pastāvošie automobiļu un to rezerves daļu izplatīšanas tīkli, īpaši šīs jomas mazie un vidējie uzņēmumi. Tāpat asociācija bažījas, ka, pateicoties jaunajai sistēmai, būs vērojama mazumtirdzniecības centru koncentrācija pilsētās un izdevīgākajās vietās, kas būtiskus uzlabojumus patērētājiem nenesīs. Pārrobežu tirdzniecību un cenu konverģenci, ko vēlas panākt Komisija, var iegūt jau tagad, atļaujot pilnvarotajiem tirgotājiem meklēt klientus plašākā teritorijā ar reklāmu, piemēram, ar pasta vai e-pasta starpniecību, norāda EARA. Asociācija arī uzsver, ka Komisijas ierosinājums ierobežot vai atņemt autoražotājiem tiesības izvēlēties tirdzniecības vietas ir neracionāls, jo galvenokārt veicinās mazumtirdzniecības uzņēmumu koncentrēšanos, kas izraisīs cenu kāpumu un samazinās piedāvājumu. Ierosinājums veidot tirdzniecības kompānijas, kas vienkopus realizētu dažādas automašīnas, pēc EARA domām, negatīvi ietekmēs veselīgo konkurenci autoražotāju vidū un kaitēs preču zīmju tēlam, kas šobrīd ir "viens no lielākajiem guvumiem" Eiropas automobiļu rūpniecībā un tās starptautiskajā konkurētspējā. Savukārt Komisijas plāns saraukt saikni starp tirgotāju un tehniskās apkopes pakalpojumu sniedzēju, atļaut slēgt apakšlīgumus, nesaglabājot tirgotāja atbildību patērētāja un ražotāja priekšā, kā arī uzstādīt noteikumus autoservisiem apgrūtinās automašīnu kontroli drošības un vides aizsardzības ziņā. Tāpat būs grūtāk garantēt pircējam, ka viņš pēc auto tehniskās apkopes varēs vērsties tuvu dzīves vietai. EARA uzsver - pašreizējais jauno automašīnu tirdzniecības un izplatīšanas mehānisms Eiropā līdzinās praksei citur pasaulē, un tas ir "efektīvs konkurences saglabāšanas, patērētājiem piedāvāto izvēles iespēju, pakalpojumu pieejamības un cenu amplitūdas ziņā", tādēļ to sagraut nebūtu saprātīgi. STRASBŪRA, BNS/AFP
 
Visi komentāri
 
11769. viesis 11.februāris 2002 10:01
0 0 Atbildēt

no vienas puses ir labi, ka beigsies vājprāts ar vairākkārt pūstajām cenām.

no otras puses - katram ražotājam ir knifi, kurus viņš nemaz tā negribēs laist ārā, un zaudētāji būs patērētāji.

Ek, būs vēl malka ar to ES.... ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Trīsreiz vairāk vidējo ātruma radaru, sods jau no pirmā pārsniegtā kilometra - Briškens cer saņemt deputātu atbalstu 169

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) cer saņemt deputātu atbalstu priekšlikumam par naudas sodu piemērošanu no pirmā maksimālā braukšanas ātruma pārsniegtā kilometra, intervijā aģentūrai LETA atzina ministrs. Lasīt vairāk

 

Parasts frankenšteins - populārākās shēmas, kā mums cenšas pārdot metāllūžņus uzticamu mašīnu vietā 6

Ja jūs plānojat iegādāties lietotu automašīnu, ir jāņem vērā visizplatītākās krāpšanas shēmas, kuru mērķis ir pārdot jums īstus metāllūžņus. "Šādi auto rada ne tikai lielus finanšu zaudējumus, jo ir nepieciešams nopietns remonts un tās bieži lūzt, bet arī var būt bīstamas ceļu satiksmes dalībniekiem. Lasīt vairāk

 

Nissan Ariya NISMO atgriezīsies Eiropā (+ FOTO)

Nissan Motorsport (Nismo) sportiskais modelis atgriežas Eiropā līdz ar motorsporta nodaļas pastāvēšanas 40. gadadienu. Lasīt vairāk

 

1 līdz 500 eiro: WRC rallijs Latvijā, cik maksā biļetes? 10

Lētāko biļešu cena ir 1 eiro, bet par sestdienas pasākumu VIP biļeti prasa 500 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti