Autobūvētāji kritizē ES plānus likvidēt autorizēto autodīleru sistēmu 1

 
10.februāris 2002 0:00

Automobiļu ražotāji uzskata, ka Eiropas Savienības (ES) jaunais plāns, kas paredz mainīt līdzšinējo automašīnu tirdzniecības sistēmu, ir neracionāls un nepiemērots mūsdienu apstākļiem.

Eiropas Komisija (EK) šonedēļ ierosināja lielas izmaiņas jaunu auto tirdzniecības kārtībā Eiropā, lai dotu pircējiem lielāku cenu elastību un lauztu autoražotāju desmitiem gadu ilgo kontroli pār produkcijas izplatīšanu un tehnisko apkopi. Pie šī plāna EK strādā jau divus gadus un tas jāapspriež visām 15 Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, pirms to varēs iesniegt atpakaļ komisijā galīgai apstiprināšanai. Ja to galu galā pieņems, autobūves uzņēmumiem būs jāatvadās no tradīcijas realizēt gatavo produkciju un rezerves daļas tikai pilnvarotajās tirdzniecības firmās. EK prezidents Romano Prodi norādījis, ka Komisija vēlas panākt, lai "pircējs būtu pirmajā vietā", sniedzot tam iespējas izvēlēties piemērotāko automašīnu un tehniskās apkopes iespējas. Taču Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (EARA) šo iniciatīvu neatbalsta. "Mēs uzskatām, ka plānā ir vairāki noteikumi, kas šķiet nepiemēroti, pārāk vispārēji un kalpo mērķiem, kas ir pretēji iecerētajiem," teikts EARA paziņojumā, kas izplatīts pēc sākotnējas iepazīšanās ar EK priekšlikumiem. "Mēs esam norūpējušies, ka šāda pasākumu pakete var pārraut visu izplatīšanas ķēdi, laika gaitā nesniedzot nekādas skaidras priekšrocības patērētājam, kas potenciāli var negatīvi ietekmēt visu autobūves sektoru, ieskaitot ražotājus un izplatītājus," norādīja asociācija. EARA uzskata - ja autoražotājiem liegs noteikt tirdzniecības vietu skaitu un atrašanās vietu, cietīs pastāvošie automobiļu un to rezerves daļu izplatīšanas tīkli, īpaši šīs jomas mazie un vidējie uzņēmumi. Tāpat asociācija bažījas, ka, pateicoties jaunajai sistēmai, būs vērojama mazumtirdzniecības centru koncentrācija pilsētās un izdevīgākajās vietās, kas būtiskus uzlabojumus patērētājiem nenesīs. Pārrobežu tirdzniecību un cenu konverģenci, ko vēlas panākt Komisija, var iegūt jau tagad, atļaujot pilnvarotajiem tirgotājiem meklēt klientus plašākā teritorijā ar reklāmu, piemēram, ar pasta vai e-pasta starpniecību, norāda EARA. Asociācija arī uzsver, ka Komisijas ierosinājums ierobežot vai atņemt autoražotājiem tiesības izvēlēties tirdzniecības vietas ir neracionāls, jo galvenokārt veicinās mazumtirdzniecības uzņēmumu koncentrēšanos, kas izraisīs cenu kāpumu un samazinās piedāvājumu. Ierosinājums veidot tirdzniecības kompānijas, kas vienkopus realizētu dažādas automašīnas, pēc EARA domām, negatīvi ietekmēs veselīgo konkurenci autoražotāju vidū un kaitēs preču zīmju tēlam, kas šobrīd ir "viens no lielākajiem guvumiem" Eiropas automobiļu rūpniecībā un tās starptautiskajā konkurētspējā. Savukārt Komisijas plāns saraukt saikni starp tirgotāju un tehniskās apkopes pakalpojumu sniedzēju, atļaut slēgt apakšlīgumus, nesaglabājot tirgotāja atbildību patērētāja un ražotāja priekšā, kā arī uzstādīt noteikumus autoservisiem apgrūtinās automašīnu kontroli drošības un vides aizsardzības ziņā. Tāpat būs grūtāk garantēt pircējam, ka viņš pēc auto tehniskās apkopes varēs vērsties tuvu dzīves vietai. EARA uzsver - pašreizējais jauno automašīnu tirdzniecības un izplatīšanas mehānisms Eiropā līdzinās praksei citur pasaulē, un tas ir "efektīvs konkurences saglabāšanas, patērētājiem piedāvāto izvēles iespēju, pakalpojumu pieejamības un cenu amplitūdas ziņā", tādēļ to sagraut nebūtu saprātīgi. STRASBŪRA, BNS/AFP
 
Visi komentāri
 
11769. viesis 11.februāris 2002 10:01
0 0 Atbildēt

no vienas puses ir labi, ka beigsies vājprāts ar vairākkārt pūstajām cenām.

no otras puses - katram ražotājam ir knifi, kurus viņš nemaz tā negribēs laist ārā, un zaudētāji būs patērētāji.

Ek, būs vēl malka ar to ES.... ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Vjetnamas Vinfast starts ASV tirgū neizdodas

Tikai dažas nedēļas pirms plānotā starta Eiropas tirgū, Vjetnamas jaunuzņēmums Vinfast piedzīvojis neveiksmi ASV tirgū. Atsaukumam pakļauti visi jau pārdotie transportlīdzekļi. Lasīt vairāk

 

Lexus publicē pirmo jaunā GX attēlu 7

Tāpat kā gadījumā ar pilnīgi jauno LBX, atklātībai nodots tā saucamais tīzeris – attēls, kas speciāli aptumšots, lai noslēptu īsto veidolu. Lasīt vairāk

 

„Elles kaķis”, „Melnais spoks” un pārējie – pieci īpašie Dodge muskuļauto arī Eiropas tirgum (+ FOTO) 2

Stellantis sastāvā ietilpstošais ASV autobūves uzņēmums Dodge paziņojis, ka uz Eiropu ved piecus no pavisam septiņiem „Last Call” modeļiem, kas ir pēdējā iespēja īsto muskuļauto entuziastiem tikt pie kāda Charger, Challenger vai Durango ar V8 iekšdedzes motoru. Lasīt vairāk

 

Ceturtdien satiksmes negadījumos dzīvību zaudējuši divi velosipēdisti 2

Latvijā ceturtdien satiksmes negadījumos dzīvību zaudējuši divi velosipēdisti, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti