Provinciālā izpratne par luksuss automobili 14

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 16.februāris 2018 15:07

Šodienas Dienas Biznesa numurā izlasījām rakstu tā saukto “luksusa” auto tirgu pagājušajā gadā. Pateikt, ka par raksta autoriem un pašu rakstu palika nožēlojams iespaids, ir nepateikt gandrīz neko.

Vesels avīzes atvērums, kurā ¾ veltītas milzīgiem tabulu palagiem, kurās paustā informācija ir tikai daļēji pareiza un faktiski vienīgais sausais atlikums ir lasāms pēdējos paragrāfos par piemēroto liegumu efektivitāti. Viss pārējais ir viena vienīga provinciāla demagoģija, tendencioza manipulēšana ar jēdzienu “luksus” un aicināšana uz šķiru cīņu! Turklāt jau pirms dažām nedēļām bija nopublicēts pagājušajā gadā iegādāto dārgāko auto tops. Nu labi, visiem interesanti, kas un par cik un ko ir pirkuši un ar to būtu jābūt gana. Tomēr nē, izskatās, ka nav miera un ir milzīga vēlme sabiedrībai borēt, ka viss tas, kas ir dārgāks par dažiem desmitiem tūkstošu EUR, un nav gluži pieskaitāms pie apjoma zīmoliem, automātiski tiek uzskatīts par kaut ko ne no šīs planētas, par kaut ko “ekskluzīvu”, “reprezentatīvu” un “luksus”. Teikšu vēlreiz – tas ir nožēlojams provinciālisms!

Laikrakstā “Dienas Bizness” tika publicēta pietiek.com veidota ziņa par “Luksus auto tirgū līdera maiņa”, no kuras varam secināt, ka raksta autoram ir ļoti maldīgs priekšstats par vārdu “Luksuss”. Mūsu veidotajā automobiļu klasifikatorā ir automobiļu klase ar nosaukumu “Luksuss”, kas liecina par automobili jau pēc klases nosaukuma. Vēl varētu interpretēt, ka par luksus automobili uzskata automobili, uz kuru attiecās reprezentatīvā automobiļa jēdziens, lai arī tas nav pilnībā korekti. No raksta var secināt, ka autors vai nu neorientējas jēdzienos luksus un premium, vai arī apzināti lasītājiem sniedz nepatiesu informāciju.

No raksta var saprast, ka satraukums ir par automobiļiem, kuru statuss izriet no likuma “Par uzņēmuma ienākuma nodokli” un tiek definēti kā reprezentatīvi vieglie automobiļi. Reprezentatīvais vieglais automobilis ir automobilis, kura vērtība ir virs 50 000,- EUR bez PVN. Šādiem automobiļiem nav tiesības atskaitīt PVN priekšnodokli, norakstīt degvielu, apkopes u.c. saistītos izdevumus ar automobili. Kāpēc autoram tik nievājoša attieksme pret VOLVO, kas ar nevienu modeli nonācis topā? Vai arī raksta autoram ir satraukums par kaut ko citu?

Lielākā daļa no rakstā minētajiem automobiļiem ir jauni iegādājami zem reprezentatīvā sliekšņa, par ko liecina attiecīgo zīmolu dīleru piedāvājumi un akcijas.

Mercedes-benz GLE par cenu zem 60500,- EUR ar PVN? Nav problēmu:

Foto: Publicitātes attēls

BMW X5 vai X6 par 59900? Lūdzu:

Audi Q7 par līdzvērtīgu cenu? Lūdzu:

Tā var turpināt vēl un vēl. Kā razdams, tad visi topa līderi ir pieejami zem reprezentatīvā sliekšņa jau pieklājīgā komplektācijā. Kāds ir šāda raksta mērķis? Vērst tautas negācijas uzņēmēju virzienā, kas nopelnījuši naudu priekš šāda auto? Vērst VID uzmanību uz to, ka ir jāpiegriež skrūves, lai šiem uzņēmējiem grūtāk elpot? Kā redzam, puse no sarakstā uzskaitītajiem auto ir iegādāti ar līzinga starpniecību, kas liecina, ka puse vēl ir izgājusi cauri banku kritēriju sietam. Respektīvi – strādājoši uzņēmumi ar pozitīvu bilanci.

Varam arī apliecināt, ka daļa no topā iekļautajiem automobiļiem ir automobiļu, uz kuriem ir attiecināms reprezentatīva automobiļa statuss, bet kā jau teicām – tā ir mazākā daļa. Ja no saraksta izsvītrojam automobiļus, kas neatbilst reprezentatīvā automobiļa statusam, tad paliek ap 300 automobiļiem, kas pelnījuši veselu atvērumu “Dienas Bizness” laikrakstā?

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 16.februāris 2018 15:36
12 0 Atbildēt

Tā kā nelasīju to rakstu "Dienas Biznesā" es nesaprotu, par ko tur iet tā cepšanās.

Es sapratu tikai to, ka vieni skauģi uzrakstīja, citi skauģi nokritizēja.

es lasīju, taču 16.februāris 2018 15:49
6 0 Atbildēt

nekādu dižu kūdīšanu nesaskatīju, ja nu vienīgi kādam varētu nepatikt, ka starp to biezo autiņu pircējiem pa kādam medicīnas un lauksaimniecības biznesa pārstāvim gadās

Vaznis 16.februāris 2018 17:03
5 0 Atbildēt

Žiguļiem kādreiz bija Lux un Super Lux komplektācijas. Varbūt cepiens ir par tām?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

290 km/h ātrais Audi RS 3 uzstāda Nirburgringas rekordu kompaktajiem auto

Audi RS 3 kļuvis par ātrāko kompaktās klases automobili Nirburgringas trasē. Jaunais rekords: 7:40,748. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autoražotājs parāda elektrisku krosoveru, kas uzlādē baterijas 8 minūtēs 13

Ķīnas autoražotājs GAC parādījis elektriskās piedziņas krosoveru Aion V, kas ar vienu uzlādi spēs nobraukt līdz 1000 kilometriem, bet uzlādes process līdz 80% ilgs mazāk par 10 minūtēm. Lasīt vairāk

 

Jonass MXGP izcīna trešo vietu Beļģijas "Grand Prix"

Latvijas motosportists Pauls Jonass no "Gas Gas" komandas svētdien ieņēma trešo vietu pasaules motokrosa čempionāta MXGP klasē sestā posma - Flandrijas "Grand Prix" - sacensībās. Lasīt vairāk

 

Okons Ungārijas "Grand Prix" svin pirmo F-1 uzvaru karjerā; Hamiltons atgūst vadību kopvērtējumā (papildināts 8.00)

"Alpine" komandas braucējs francūzis Estebans Okons svētdien Ungārijas "Grand Prix" svinēja savu pirmo uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionātā, britam Lūisam Hamiltonam atgūstot vadību čempionāta kopvērtējumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti