Spānijas autoražotājs Seat sava vislabāk pārdotā modeļa Leon jaunāko paaudzi prezentēja 2020.gada sākumā. Eiropā tā pārdošana sākās aprīlī, tagad tas ticis arī līdz Latvijai.
Seat Leon 2020 Foto: iAuto.lv
Ceturtās paaudzes Seat Leon, kas savas tehniskās līdzības dēļ tiek dēvēts arī par spāņu Golf, izgatavots uz MQB platformas, kas pamatā arī Volkswagen Golf un Škoda Octavia, un tāpat kā abi minētie, jaunajā paaudzē pieaudzis izmēros. Tā garumā tas savu vācu brālēnu mapsteidz par 84 mm, bet pēc riteņu garenbāzes panāk par vislielāko no šīs trijotnes uzskatīto čehu radinieku (2,68 m abiem). Visvairāk pastiepies Leon Sportstourer universāls, kas salīdzinot ar priekšteci garumam pielicis 93 mm. Universāla bagāžas nodalījums pieaudzis par 5% līdz 617 litriem, kas no rekordista Octavia Combi atpaliek vairs tikai 23 litrus.
Seat Leon 2020 Foto: iAuto.lv
Ja kādam vajadzīgi “tīri cipari”, tad jaunais Leon ir 4,37 m garš (universāls – 4,64 m), 1,80 m plats un 1,46 m augsts. Riteņu garenbāze – 2,68 m, bet bagāžnieka ietilpība – 380 l (universālam 620 l).
Jaunā Leon dizains veidots izteikti sportiskā stilā, izceļoties ar zīmīgajiem diožu lukturiem un trapecveida radiatora resti, kam pieskaņoti līdzīgas formas atpakaļskata spoguļi. Atmiņā paliks arī aizmugures optika, kas vizuāli apvienota vienā izgaismojamā un kopā savienotā elementā.
Seat Leon 2020 Foto: iAuto.lv
Seat Leon jau bāzes versijā būs aprīkots ar bezatslēgas pieejas un starta sistēmu Kessy, diožu lukturiem, 8 collu multimedijiem, Seat Connect un USB pieslēgligzdām pie priekšējiem un aizmugures sēdekļiem. Par piemaksu varēs pasūtīt matricu lukturus, 10,25 collu ciparu mērinstrumentu paneli, kas apvienots ar 10 collu multimediju ekrānu ar iebūvētu SIM karti, žestu un balss vadības funkcijām. Kas izvēlēsies iekārtu ar balss vadību, var jau tagad mācīties frāzi “Hola, Hola”, kas būs nepieciešama aktivizācijai. Viedtālruņa savienošanai ar multimedijiem Android Auto protokolā vajadzēs kabeli, Apple CarPlay to paveiks “wireless”.
Seat Leon 2020 Foto: iAuto.lv
Leon motoru piedāvājumā iekļauti no Golf zināmie trīs un četru cilindru benzīna un dīzeļa turbo motori, ar 1,0, 1,5 un 2,0 litru tilpumu un 90-190 Zs jaudu. Kā sadarbības partneris tiem kalpo jaunā sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba vai septiņu pakāpju DSG robotizētā pārnesumkārba. 4Drive pilnpiedziņa piejama kombinācijā ar 150 Zs jaudīgo 2.0 TDI dīzeļdzinēju. Vēl ir divas hibrīdversijas ar 110 un 150 Zs benzīna motoriem un 48V tehnoloģiju, kā arī pilnvērtīga Leon eHybrid modifikācija ar 1,4 litru benzīna motoru, elektromotoru, sešpakāpju “robotu” un kopējo jaudu 204 Zs. Šāds modelis ar elektrību var nobraukt līdz pat 60 km. Videi draudzīgo modifikāciju klāstam var pieskaitīt 1.5 TGI modeli, kas brauc ar gāzi.
Jau no paša sākuma pircējiem būs pieejama sportiskā pakotne FR, kas atšķirsies ar savādākiem bamperiem, 17 collu riteņiem un sportiskāk noregulētu piekari.
Seat Leon 2020 Foto: iAuto.lv
Seat Leon ir svarīgākais spāņu kompānijas modelis, kas aizņem 25% no visa pārdošanas apjoma. Kopš 1999.gada pārdoti vairāk nekā 2,2 miljoni eksemplāru, tādēļ jādomā, ka arī jaunais modelis izstrādē ieguldītos 1,1 miljardus eiro atpelnīs ar uzviju.
viss labi, tik laikam tas dārgāks par golf