Gaidām rudeni - zināms, kad jaunais Kia EV4 ieradīsies Latvijā (+ FOTO) - iAuto

Gaidām rudeni - zināms, kad jaunais Kia EV4 ieradīsies Latvijā (+ FOTO) 3

 

Foto: Publicitātes foto

Velocita | 6.marts 2025 13:21

EV4, kas tika prezentēts Kia EV dienā 2025 Taragonā Spānijā, ir uzņēmuma pirmais elektriskais sedans un hečbeks. Tagad kļuvis zināms, kad šis elektroauto nonāks Baltijas valstīs. Pirmās vienības Latvijā tiks piegādātas šī gada septembrī.

Populārā saime kļūst vēl pievilcīgāka

Cilvēku iecienītajā Kia modeļu saimē, kurā ietilpst godalgotie EV9 (Pasaules gada auto 2024) un EV6 (Eiropas gada auto 2022), vēl pievilcīgāku ir padarījis jaunais EV4. Lai iedzīvinātu kampaņas saukli “Your Edge in Motion”, EV4 ievieš jaunu sedanu un hečbeku tipoloģiju. Tādējādi Kia paplašina izvēles iespējas elektrosegmentā, kas tradicionāli ir orientēts uz CUV un SUV modeļiem.

Abas EV4 versijas ir veidotas uz Kia 400 V elektriskās globālās modulārās platformas E-GMP, un tām ir pieejams standarta un palielinātas ietilpības akumulators – attiecīgi 58,3 un 81,4 kWh. Akumulatori pievada elektrību priekšā uzstādītam 150 kW motoram. Atkarībā no versijas 0–100 km/h paātrinājums ir 7,4 vai 7,7 sekundes, savukārt maksimālais ātrums – 170 km/h. 

Virkne aerodinamisku risinājumu, tostarp pilnībā noslēgta apakšpuse, izlīdzina gaisa plūsmu zem auto un ļauj panākt īpaši zemu pretestības koeficientu – tikai 0,23 Cd. Tas EV4 sedanam dod klasē lielāko tāldarbību: 430 km standarta versijai un 630 km lielajai. 

Pilnībā uzlādētam EV4 hečbekam maksimālā tāldarbība ir 590 km (WLTP rādītājs). EV4 ir aprīkots ar 11 kW borta lādētāju, kas pieņem gan vienas, gan trīs fāžu strāvu, un 10–80% uzlādi var veikt 31 minūtē.

EV4 var noderēt arī ārpus auto, jo šim modelim ir tāda funkcija kā Vehicle-to-Load (no auto uz ārējo patērētāju, V2L). Tā ar 3,6 kW jaudu ļauj gan telpās, gan ārpus telpām uzlādēt un darbināt dažādas elektroierīces. Savukārt Vehicle-to-Grid funkcija (no auto uz tīklu, V2G) ar 10 kW jaudu ļauj akumulatorā uzkrāto enerģiju nodot elektriskajā tīklā.

Uzlādes ligzdas vāciņš ir iestrādāts priekšējā spārnā un nodrošina gan ērtu pieejamību, gan uzlādes elastību. Savukārt jauna dizaina ārējais indikators ļauj ērti sekot uzlādes statusam.

Jauni infoizklaides risinājumi

EV4 ir aprīkots ar 30 collu displeju, kurā iestrādāti 12,3, 5,3 un 12,3 collu ekrāni. Tie veido vienotu navigācijas kokpitu (ccNC) un nosaka iepriekš nebijušus borta izklaides standartus. Kia nesen ieviestā attālinātā atjaunināšana ļauj iegūt atjauninājumus ar mobilo tālruni un veido perfektu savienojumu ar transportlīdzekli. 

Progresīvais Vehicle Smart TV risinājums paceļ infoizklaidi jaunā līmenī, piedāvājot ļoti bagātīgu izvēli, tostarp YouTube, Netflix, Disney+, spēles un karaoke. Tā kā sistēma atbalsta dažādus YouTube un Netflix satura formātus (piemēram, 21:9), displejs par patīkami pavadītu laiku gādās visā salonā. Turklāt, izmantojot lietotņu veikalu, sistēma tiks nepārtraukti papildināta ar jaunu saturu, tādu kā straumēšanas pakalpojumi, spēles un ziņas.

Rest Mode jeb atpūtas režīmā ērtie priekšējie sēdekļi un salona apgaismojums radīs ārkārtīgi nomierinošu noskaņu. Theatre Mode jeb teātra režīmā tiek optimizēti iestatījumi 30 collu platekrānam, salona apgaismojumam un astoņu skaļruņu audio sistēmai (ir pieejama arī astoņu skaļruņu Harmon/Kardon sistēma) – un tas viss, lai saturu varētu baudīt īpašā kvalitātē.

Kia AI Assistant jeb mākslīgā intelekta asistents izmanto mašīnmācīšanos, lai nepārtraukti uzlabotu balss atpazīšanu, stiprinātu EV4 savienojumu ar ārējām informācijas sistēmām, kā arī piedāvātu ērtāku lietošanu.

EV4 modelī liela uzmanība pievērsta pasažieru komfortam, telpai un ērtībām. To nodrošina tādi risinājumi kā grozāms roku balsts, bīdāma galda konsole, maksimāli plaša pasažieru telpa gan pirmajā, gan otrajā rindā, kā arī klasē lielākais bagāžnieks – 490 litri (435 litri hečbekam). Patīkamas ir arī intuitīvi lietojamās fiziskās pogas, dinamiskais sagaidīšanas apgaismojums un salona noskaņas apgaismojums.

EV4 GT-line papildina inovatīvo bāzes modeli ar ekskluzīviem dizaina elementiem, kas veido dinamiskāku tēlu. Šīs versijas spārna formā veidotais priekšējais un aizmugurējais bamperis rada maskulīnāku, elegantāku iespaidu, savukārt 19 collu riteņu diski ar trīsstūra motīvu paspilgtina futūristisko un sportisko stilu.

Vairāk ērtību un lielāka drošība

Lai panāktu visaugstākā līmeņa ērtības un savienojamību, EV4 ir meistarīgi kombinētas fiziskas konstrukcijas un tehnoloģiskie elementi. Tuvojoties automobilim, viedtālrunī integrētā digitālā atslēga 2.02 ļauj atslēgt automašīnu, iedarbināt dzinēju un izmantot tālvadības funkcijas. Lietotnē šādu piekļuvi var piešķirt pat 15 ierīcēm, ieskaitot Apple Watch.

Kopā ar EV4 adaptīvo Smart Regenerative Braking funkciju Kia pielāgojamā i-Pedal 3.0 sistēma darbojas visos rekuperatīvās bremzēšanas līmeņos, kas maksimāli gādā par jaukām sajūtām pasažieriem un atvieglo braukšanu. i-Pedal 3.0 darbojas arī atpakaļgaitā, nodrošinot vienmērīgu un vieglu manevrēšanu. Savukārt i-Pedal atmiņa garantē, ka, iedarbinot transportlīdzekli, tiks aktivizēts pēdējais izmantotais i-Pedal iestatījums.

Tāpat kā viss Kia modeļu klāsts, arī EV4 piedāvā augstākos drošības standartus, ko nodrošina Kia Highway Driving Assist (HDA2) tehnoloģija. Tajā ir tādas vadītāja palīgsistēmas kā noguruma brīdinājums, sadursmes novēršana (Collision Avoidance Assist 2), joslas ieturēšana (Lane Following Assist 2), inteliģentais ātruma ierobežotājs un parkošanās asistents. Ir pieejams arī 12 collu projekcijas displejs, kas ļauj autovadītājam vienlaikus gan skatīties uz ceļu, gan redzēt braukšanas ātruma datus un navigācijas norādes.

Satvēriena sistēma (Hands On Detection, HOD) saprot, kā vadītājs tur stūri (kur ir pirksti, vai izmanto vienu roku vai abas) un vai viņš šādi spēj pilnvērtīgi kontrolēt auto. Tā arī ļauj viegli deaktivizēt braukšana spalīgsistēmu brīdinājumus ar vienkāršu pieskārienu stūrei.

Savukārt F+ (Drive Wise) ir progresīva palīgsistēma, kas ar kamerām un radariem atpazīst bīstamas situācijas un palīdz vadītājam braukt un manevrēt droši.

 

 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Po 7.marts 2025 1:41
1 0 Atbildēt

Kādam "figam" šiten tas "pedālī sistais" rīks būtu jāgaida? Galīgi jau, prātiņ, nāc mājās, redaktor?

masteryx 6.marts 2025 21:53
1 0 Atbildēt

:::::Gaidām rudeni ::::::Un cik tad cilvēku Latvijā patiesi gaida šo jauno auto ? Kādi 5 fanāti ?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

ASV elektromobiļu pieprasījumam pirmoreiz kritums pēc 14 mēnešu augšupejas

Neraugoties uz autoražotāju pūlēm un dāsnajam valdības atbalstam, šķiet, ka tomēr sasniegti patēriņa griesti, vismaz šobrīd un vismaz ASV tirgū. Lasīt vairāk

 

Golf jubilejas modelis kļūst par ātrāko Volkswagen Nirburgringā (+ VIDEO) 4

Priekšpiedziņas Volkswagen Golf GTI Edition 50 ar Beniju Leihteru pie stūres nobraucis Nirburgringas trases apli 7:46,13 minūtēs – tik ātri, cik neviens cits Volkswagen šajā trasē. Lasīt vairāk

 

Uzlāde 12 minūtēs: Ķīnas Xpeng uzlabo elektriskos G6 un G9 (+ FOTO)

Abi modeļu būtiskākais ieguvums – jaudīgāka uzlāde ar 5C, kas nozīmē akumulatora uzlādi no 10 līdz 80% vien 12 minūtēs. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS: Apspriešana beidzās jau 9.jūnijā - CSDD: Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargăk (+ VIDEO) 96

Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargāk, tāds ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas un atbildīgās ministrijas secinājums, gatavojot jaunu redakciju tā sauktajā “soda punktu” sistēmā. Iecerēts, ka tiem, kuri ātrumu pārkāpj biežāk, būs vieglāk sakrāt šos punktus un pazaudēt autovadītāja tiesības. Kas tieši mainīsies un vai par visu veidu pārkāpumiem punktus dos dāsnāk? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti