"Volvo XC90" maina paaudzi (+ foto) 11

 

Foto: Publicitātes foto

iAuto | 27.augusts 2014 7:48

"Volvo" oficiāli iepazīstinājis ar krosovera "XC90" jaunās paaudzes modeli, kas paaudžu maiņu piedzīvo pirmo reizi 11 gadu laikā.

Jaunais "XC90" ir pirmais zviedru kompānijas modelis, kas izgatavots uz SPA modulārās platformas. Šāds risinājums ļāvis samazināt konstrukcijas masu par 50 kilogramiem, vienlaicīgi padarot to izturīgāku, labāk sadalīt svaru starp automobiļa asīm un uzlabot vadāmību. Priekšā "Volvo XC90" ir alumīnija piekare ar dubultajām šķērssvirām, aizmugurē – lokšņu atsperes no kompozītmateriāla.

Motoru klāstā ir divi "Drive-E" saimes benzīna un dīzeļa dzinēji. Benzīna dzinēji attīsta 320 (400 Nm) un 254 ZS (350 Nm), dīzeļa agregāti – 225 (470 Nm) un 190 ZS (400 Nm). "Volvo XC90" topmodifikācija saņems hibrīdiekārtu ar kopējo jaudu 400 ZS un 670 Nm. Tās sastāvā būs divlitru "Drive-E" četrcilindru benzīna motors ar turbīnu un mehānisko kompresoru. Šī kombinācija darbinās automašīnas priekšējos riteņus, bet par aizmugures riteņu piedziņu atbildēs 80 ZS jaudīgs elektromotors. Standarta režīmā abi motori strādās tandēmā, bet tikai ar elektrību "XC90" spēs nobraukt aptuveni 40 kilometrus. Kad akumulatori izlādējušies, "Plug-in" tehnoloģija ļauj enerģijas krājumus atjaunot, pieslēdzoties pie mājas elektrotīkla.

Foto: Publicitātes foto

Jau agrāk tika paziņots, ka "Volvo XC90" būs zviedru markas visgreznākais un labāk aprīkotais sērijveida modelis. Automašīnas salona apdarei izmantota āda, koks un kristāls, no kura izgatavots ātrumpārslēga uzgalis, savukārt kabīnes galvenais elements ir moderns 9,5 collu skārienekrāns, kas ļauj pārvaldīt visu informācijas un multimediju sistēmas saturu. Ekrāns sadalīts daudzos kvadrātiņos ar savu noteiktu funkciju.

Foto: Publicitātes foto

Piemēram, navigācija ir pašā augšā, bet klimatkontroles vadība pašā apakšā. Tuvinot pirkstu vajadzīgajam kvadrātiņam, tas kļūst par galveno un izplešas pa visu ekrānu, bet pārējie saraujas maziņi un „paiet maliņā.” "Volvo" šo vadības sistēmu nosaucis par "Sensus." Tehnisko informāciju vadītājs kontrolē raugoties apaļās digitālā mērinstrumentu paneļa skalās, kas, izmantojot projekcijas displeju svarīgākās norādes dublē uz vējstikla vadītājam ērtā augstumā. "Volvo XC90" būs aprīkots ar unikālu audio sistēmu, kas izstrādāta sadarbībā ar "Bowers&Wilkins" un nodrošinās izcilu akustisko pavadījumu, tostarp pateicoties automobiļa konstrukcijā integrētajam sabvūferam ar gaisa dzesēšanas sistēmu.

Foto: Publicitātes foto

Elektronisko palīgu komplektā ir divas sistēmas, kas autobūvē ieviestas pirmoreiz. Tā ir sistēma, kas cenšas pasargāt pasažierus, ja automobilim kādu iemeslu dēļ (avārija, slidens ceļš u.c.) gadās nobraukt no ceļa un sistēma, kas uzsāks automātisko bremzēšanu tuvojoties krustojumam, konstatējot iespējamo sadursmi ar transportlīdzekli, kas neatrodas vadītāja redzamības zonā.

Foto: Publicitātes foto

"Volvo" drošības sistēma pratīs noteikt potenciāli bīstamo situāciju, kad automobilis var nobraukt no ceļa un veiks preventīvos aizsardzības pasākumus, savelkot drošības jostas un piespiežot pasažierus ciešāk pie sēdekļiem. Ciešais tvēriens atslābs vienīgi tad, kad automobilis pilnībā apstāsies.

Foto: Publicitātes foto

Otra drošības sistēma apturēs automobili tādā gadījumā, ja piebraucot pie krustojuma rodas risks sadurties ar citu transportlīdzekli, ko vadītājs var nepamanīt un pietiekami ātri reaģēt uz satuvināšanos ar to.

Elektronika spēs noteikt arī briesmas, kas tuvojas no aizmugures. Šajā gadījumā "XC90" centīsies pārāk strauji tuvojošās automašīnas vadītāja uzmanību pievērst ar aizmugures gaismu mirgošanu, bet sistēmas, kas atbild par vadītāja kakla un sprandas aizsardzību avārijas gadījumā, tiks nekavējoši aktivizētas.

Foto: Publicitātes foto

Krosovera aprīkojumā būs sistēma, kas uzmana aklā leņķa zonu, brīdinot ne tikai par automobiļiem, kas atrodas tajā, bet arī par strauji tuvojošos transportlīdzekli, ceļazīmju atpazīšanas sistēma, modernas kruīzkontroles „testa” versija, kas pārņem stūres, akseleratora un bremžu vadību brīžos, kad automobilis pārvietojas nelielā ātrumā, kā arī sistēma, kas centīsies pasargāt automobili no apgāšanās.

"Volvo XC90" ražošana sāksies 2015.gadā, bet dīleru salonos to var gaidīt aprīlī ar ekskluzīvo "First Edition" versiju, ko izgatavos 1927 eksemplāros, simboliski atgādinot par "Volvo" kompānijas dibināšanas gadu. 

Foto: Publicitātes foto

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GB12 27.augusts 2014 9:21
3 2 Atbildēt

Pēc labā salona kaut kā cerēju, ka arī eksterjers būs kaut kas īpašs. Bet, nu, nācās vilties. Kaut kā katafalku atgādina.

LMT 27.augusts 2014 9:47
3 0 Atbildēt

Jādomā, ka dzīvē izskatīsies labāk. Visu laiku esmu gribējis kristāla ātrumpārslēga uzgali :)

ANALA ATVERE 27.augusts 2014 14:43
3 1 Atbildēt

kaut ka pietrukst, varbut dzive vins labak izskatisies, katra zina loti uz to ceru

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti