Neskatoties uz iespaidīgo cenu 111 000 eiro apmērā, gandrīz visi "Volkswagen" hibrīdauto "XL1," kas 100 kilometrus var nobraukt, patērējot vidēji 0,9 litrus degvielas, esot izpārdoti, vēsta vācu green-motors.de.
Pēc minētā izdevuma informācijas, no 200 eksemplāriem, ko "Volkswagen" paredzējis izgatavot pirmās sērijas ietvaros, 180 jau esot pārdoti tikai dažus mēnešus kopš oficiālās ieviešanas tirgū.
Divvietīgās automašīnas garums ir 3888 mm, platums – 1665 mm un augstums 1153 mm. Mazauto "Polo" garuma un augstuma parametri ir līdzīgi (3970;1682 mm), taču augstumā "Polo" ir krietni pārāks (1462 mm), tādēļ "XL1" šajā ziņā var salīdzināt ar attālo "VW" koncerna radinieku "Lamborghini Gallardo Spyder" (1184 mm). Hibrīdauto ir izcils pretestības koeficients (0,189) - labākais rādītājs starp visiem sērijveida automobiļiem un 795 kg kopējā masa, ko sastāda sekojoši komponenti: 230 kg virsbūve, 227 kg motors+baterijas, 153 kg šasija, 105 kg elektrosistēma, 80 kg salona iekārtojums kopā ar sēdekļiem.
Automobilim ir sintētisko materiālu sakausējuma virsbūve, alumīnija šasija, keramiskie bremžu diski un šķērsstabilizatori no oglekļa šķiedras, savukārt hibrīdiekārta apvieno 0,8 litru dīzeļdzinēju, kas ir „puse” no "Golf" un "Passat" izmantotā 1,6 litru TDI dīzeļdzinēja, 27 ZS elektromotoru, septiņu pakāpju DSG divsajūgu pārnesumkārbu un 5,5 kilovatstundu akumulatoru bateriju. No vietas līdz 100 km/h "XL1" ieskrienas 12,7 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 160 km/h. Ar elektrību automobilis spēj nobraukt 50 km, taču, pateicoties iebūvētajai degvielas tvertnei distance pieaug līdz 500 km. Kaitīgo izmešu daudzums – tikai 21 grams uz 1 km. "Volkswagen" norādījis, ka braucot ar konstantu ātrumu 100 km/h "XL1" pietiek ar 8,4 zirgspēkiem, lai uzturētu šādu ātrumu un turpinātu kustību.
Pirmais klients saņem eksemplāra Nr`1 atslēgas. Foto: Publicitātes foto
Atgādināsim, ka pirmā "XL1" atslēgas pircējam tika pasniegtas 3.jūnijā. Pārdošanas līgumā noteikts, ka Volkswagen atpirks hibrīdauto, ja klientam par to zudīs interese. Green-motors.de šo noteikuma punktu skaidro ar „melno kasti,” kas iebūvēta katram "XL1" un savāc visus datus par automobiļa darbību. Uzkrātie dati ražotājam varētu būt sevišķi noderīgi arī tādēļ, ka pēc kompānijai tuvu avotu ziņām, "VW" inženieri strādā pie četrvietīgā "XL2" projekta, kas jāpabeidz līdz 2015.gadam.
Foto: Publicitātes foto