Vācu "Autobild" ziņo, ka jubilejas modelis, kas tiks izgatavots, atzīmējot "BMW" kompānijas 100.gadu jubileju, ieguvis nosaukumu "M100." Arī tas ir pagaidu nosaukums, kas galīgajā variantā varētu pārtapt par "i8S" vai "i8CS." Tā kā "BMW" oficiāli rezervēti nosaukumi no "i1" līdz "i8," līdz šim medijos izmantotais "i9" vairs netiks lietots.
Jaunā superauto pamatā ir hibrīda kupeja "i8," kas tiks pamatīgi pārbūvēta un iegūs vēl sportiskāka un agresīvāka rakstura dizainu, ko palīdzēs veidot no "Ferrari" atnākušais speciālists Roberto Fedeli. "M100" iegūs jaunas konstrukcijas piekari, stingrākus amortizatorus un atsperes, platākas riepas ar labāku saķeri, optimizētu aerodinamikas komplektu un augstākas veiktspējas bremzes.
1600 kg smagā kupeja tiks komplektēta ar jaudīgāku spēka iekārtu, kas 362 ZS ("i8") vietā attīstīs 500 ZS. "i8" 108 ZS jaudīgais elektromotors pie priekšējās ass tiks nomainīts ar 204 ZS elektromotoru, bet trīscilindru 231 ZS benzīna motora vietu pie aizmugures ass ieņems četru cilindru benzīna turbo dzinējs ar 286 ZS jaudu. Ja pierēķina 27 ZS, ko īslaicīgi nodrošina sērijveida "Boost" funkcija, var uzskatīt, ka jubilejas "BMW" jauda pārsniedz 500 ZS, bet griezes moments – 700 Nm. Griezes momenta novadīšanai riteņiem izmantos "Aisin" pārnesumkārbu ar astoņām pakāpēm ("i8" – 6 pakāpes)
"M100" maksimālais ātrums tāpat kā i8 tiks ierobežots līdz 250 km/h, taču līdz 100 km/h tā paātrināsies ievērojami ātrāk – 3,5 sekundēs ("i8" – 4,2).
Jubilejas modelis tiks parādīts 2016.gadā, bet klienti pirmos superauto no tikai 100 eksemplāros paredzētās sērijas saņems 2017.gada septembrī. Lai gan precīzas informācijas par to vēl nav, "Autobild" domā, ka 500 ZS jaudīgā kupeja maksās vairāk nekā 250 000 eiro – uz pusi vairāk nekā dīleri prasa par "i8."
BMW M100 Autobild mākslinieka interpretācijā Foto: Autobild.de
Eu, Tu draugs esi rīgtīgs auto specs, apsveicu!