"BMW" iepazīstinājis ar 2015.gada Moto GP sacīkšu drošības auto, kas izgatavots uz kupejas "M4" bāzes. "Safety Car" dzinējs aprīkots ar ūdens iesmidzināšanas tehnoloģiju, kas uzlabo veiktspēju un samazina degvielas patēriņu.
Foto: Publicitātes foto
"BMW" uzskata, ka šādai tehnoloģijai ir vairākas priekšrocības: uzlabojas motora veiktspēja, samazinās agregātu slodze (turbīna, katalizators) un degvielas patēriņš, palielinās motora resurss.
Foto: Publicitātes foto
Ūdens tiek iesmidzināts ieplūdes kolektorā caur trīs sprauslām, uzlabojot degvielas sadegšanas procesu un samazinot temperatūru. "M4" bagāžniekā atrodas pieclitrīgs ūdens rezervuārs no kurienes sūknis ar 10 bāru spiedienu to piegādā dzinējam, vadoties no pieprasījuma, ko nosaka automobiļa elektronika.
Foto: Publicitātes foto
Ūdens daudzums atkarīgs no kloķvārpstas griešanās ātruma un temperatūras. Piemēram, braucot sacīkšu apli, ūdens tvertni "BMW" rekomendē uzpildīt pilnībā, savukārt pārvietojoties mierīgā tempā ūdens krājumi būs jāuzpilda tikai vienreiz uz katrām piecām degvielas bākas piepildīšanas reizēm.
Foto: Publicitātes foto
Ūdens iesmidzināšanas tehnoloģija nav jaunums – jau 70.gados to izmantoja "Saab," piedāvājot pircējiem modeli Saab 99 Turbo standarta versijā (145 ZS) vai ar ūdens iesmidzināšanas tehnoloģiju (papildmaksa), kas dzinēja jaudu pacēla līdz 160 ZS.
Foto: Publicitātes foto
2015.gada "BMW M4 Moto GP Safety Car" aprīkots ar "M4" standarta 3,0 litru 431 ZS sešcilindru motoru, taču, pateicoties jaunajai tehnoloģijai tā jauda varētu būt aptuveni 470 ZS, domā vācu "Autobild" eksperti.
Foto: Publicitātes foto
Ūdens iesmidzināšanas tehnoloģiju "BMW" plāno ieviest arī sērijveida modeļos.
Foto: Publicitātes foto