„Honda” uzstāda jaunu degvielas patēriņa efektivitātes rekordu

Foto: Publicitātes foto

Honda Baltic | 8.jūlijs 2015 7:39

„Honda"  uzstādījusi jaunu degvielas patēriņa efektivitātes rekordu GUINNESS WORLD RECORD - 2,82 litra vidējo patēriņu uz 100 kilometriem, 25 dienās nobraucot 13 498 kilometrus pa visām 24 ES kaimiņvalstīm.

Pie „Honda Civic Tourer" 1.6 i-DTEC stūres visa brauciena laikā bija divi „Honda" Eiropas Izpētes un attīstības komandas dalībnieki — Fergals Makgrats un Džūlians Vorens, kuri pieņēma izaicinājumu praktiski  apliecināt „Tourer" modeļa iespaidīgo degvielas ietaupījumu.

Ievērojamais nobrauktais attālums ir līdzīgs tam, ko komanda veiktu, dodoties no savām mājām Apvienotajā Karalistē uz Austrāliju, apstājoties tikai deviņas reizes, lai uzpildītu degvielu. Katras degvielas tvertnes izmantošanas reizē automobilis sasniedza neticamu vidējo kilometru skaitu — 1 500, un degvielas kopējās izmaksas visam braucienam bija tikai 645 eiro*.

Komanda  braucienā devās pirmdien, 1. jūnijā, izbraucot no Alstas Beļģijā un virzoties pa kontinentu pulksteņrādītāja virzienā. Viņi atgriezās ceļojuma sākumpunktā ceturtdien, 25. jūnijā, uzrādot neticami mazu degvielas patēriņu, kas par vairāk nekā 25 % pārspēja iepriekš minēto „Tourer" efektivitātes sasniegumu — 3,8 litri uz 100 kilometriem.

Fergals Makgrats stāsta: „Bija grūti, bet mums tas patiešām patika, turklāt jaunā rekorda dēļ paveiktais smagais darbs bija tā vērts.  Tas bija veiksmīgs komandas darbs, tāpēc es vēlētos pateikties visiem šajā pasākumā iesaistītajiem par viņu ieguldījumu un atbalstu.  Pēc tam, kad tik daudz laika pavadīts pie stūres, Džūlianam un man patiešām ir prieks uz kādu brīdi atgriezties pie rakstāmgalda!"

Oficiālais GUINNESS WORLD RECORDS™ titula nosaukums ir „Zemākais degvielas patēriņš — visas 24 ES kaimiņvalstis". Tas tiek mērīts litros uz 100 km un jūdzēs uz galonu.

Saskaņā ar noteikumiem visa brauciena laikā automobilī ir jāatrodas vieniem un tiem pašiem diviem vadītājiem, Fergalam un Džūlianam, „Honda" Eiropas Izpētes un attīstības komandas darbiniekiem, kuri ir kolēģi jau 18 gadus un strādā Apvienotajā Karalistē, un viņiem tika dots uzdevums ik dienu pieveikt vidēji 600 km, ceļā pavadot aptuveni 7,5 stundas.

Rekorda GUINNESS WORLD RECORDS™ uzstādīšanas mēģinājuma pamatā bija striktas un stingras vadlīnijas.  Automobilim bija jāiebrauc katrā no norādītajām 24 valstīm, iegūstot tam virkni pierādījumu, tostarp uzrādot degvielas/nobraukuma žurnālu, GPS lasījumus, video, fotoattēlus un neatkarīgu liecinieku parakstus, lai pierādītu, ka tas patiešām ir izdarīts. Lai nodrošinātu precīzu maršruta, brauciena laika un nobrauktā attāluma kontroli, rekorda sasniegšanai paredzētais automobilis bija aprīkots ar izsekošanas ierīci, ko nodrošināja autoparku telemātikas un zagtu automobiļu atgūšanas eksperts TRACKER („Tantalum" korporācijas meitas zīmols).

Saskaņā ar noteikumiem automobilim, ar kuru tiek veikts rekorda uzstādīšanas mēģinājums, ir jābūt standarta modelim jebkurā tā aspektā, bez jebkādām izmaiņām, kas varētu tam nodrošināt kādas priekšrocības, atveidojot „reālās pasaules" apstākļus. To novērtēja neatkarīgi liecinieki rekorda uzstādīšanas mēģinājuma sākumā un beigās.

Degvielas uzpilde tika veikta parastās uzpildes stacijās, un, lai nodrošinātu to, ka netiek izmantotas nekādas svara samazināšanas priekšrocības, automobiļa tvertne katru reizi tika piepildīta līdz maksimālajai atzīmei. Turklāt, lai braukšanas apstākļi būtu līdzvērtīgi standarta situācijai, kādā parasti ir pircēji, riepas tika piepumpētas līdz ieteicamajai spiediena atzīmei un riteņu savirze tika noregulēta atbilstoši rūpnīcas specifikācijai.

Komanda — abi amatieri auto vadīšanas jomā — vēlējās arī pierādīt, ka, izmantojot dažus vienkāršus, bet efektīvus braukšanas paņēmienus, ikviens var sasniegt šādu degvielas ekonomiju. Viņi vienkārši pielietoja dažas ļoti loģiskas metodes, tostarp rūpīgu un saprātīgu maršruta plānošanu, vienmērīgu un līdzenu braukšanu bez strauja paātrinājuma un bremzēšanas, ņēma vērā ceļu stāvokli, nepieļāva lieku svaru, kā arī visu laiku nodrošināja atbilstošu automobiļa tehnisko apkopi. Braukšanas ātrums vienmēr bija atbilstošs noteikumiem un satiksmes apstākļiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dzīvnieks pagalam un šoferis arī (+ VIDEO) 4

Irkutskas (Krievija) apgabalā Isuzu furgona vadītājs uzbrauca govij, iebrauca pretējā joslā un sadūrās ar pretimbraucošo Mercedes kravinieku. Isuzu vadītājs gāja bojā uz vietas. Lasīt vairāk

 

Šveicieši Dakāras rallijā startēs ar 37 gadus vecu Niva (+ FOTO) 3

Niva Red Legend Team ekipāža no Šveices Dakar Classic rallijā piedalīsies ar 1984.gada Lada Niva. Lasīt vairāk

 

Saeimas sekretārs lūgs VARAM nepieļaut noteikt maksu par iebraukšanu Jūrmalā visu gadu 29

Saeimas sekretārs Andrejs Klementjevs (S) lūgs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM) nepieļaut noteikt maksu par iebraukšanu Jūrmalā visa gada garumā. Lasīt vairāk

 

Veiksmīgā izmainīšanās (+ VIDEO) 6

Tikai mirkli pēc tam, kad vieglais auto izmainās ar pretimbraucošo atkritumu vedēju, smagsvars ar visu kravu iegāžas pretējā joslā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti