Ford palīgsistēma padara sastrēgumus par atpūtu un ļauj novietot automobili stāvvietā ar tālvadību - iAuto

Ford palīgsistēma padara sastrēgumus par atpūtu un ļauj novietot automobili stāvvietā ar tālvadību

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchcape Motors Latvia | 17.decembris 2015 6:07

Sastrēgumi var būt ļoti nogurdinoši, apnicīgi un radīt stresu. Taču tieši tajos autovadītāji Eiropā pavada vidēji 30 stundu gadā.* Nesen veiktā Ford aptaujā, kurā piedalījās 5500 respondentu – autovadītāju no lielākajām Eiropas pilsētām, tika secināts, ka došanās uz darbu ar automobili var radīt vairāk stresa nekā pats darbs. Tādēļ Ford patlaban izstrādā sistēmu, kas varētu padarīt braukšanu sastrēgumos daudz mierīgāku.

Ford sastrēgumu palīgsistēma palīdz autovadītājam noturēt automobili joslas vidū, kā arī bremzē un samazina ātrumu, lai pielāgotos priekšā braucošajam transportlīdzeklim.** Tā ir viena no Ford izstrādātajām pusautomātiskajām autovadītāja palīgsistēmām.

Sastrēgumu palīgsistēmu var vienkārši aktivizēt jebkurā brīdī, nospiežot pogu. Sistēma ar radiatora režģī iebūvētu radaru uztver priekšā esošo transportlīdzekļu atrašanās vietu, savukārt uz priekšu vērsta kamera aiz vējstikla reģistrē joslu apzīmējumus.

Autovadītājs var jebkurā brīdī pārņemt kontroli, nospiežot pedāli, pakustinot stūri vai ieslēdzot pagrieziena rādītāju. Sistēma regulāri uzrauga autovadītāja darbības ar stūri – uztverot nepietiekamas darbības, tā izdod skaņas signālu un vizuālu brīdinājumu. Brīdinājumu biežums ir atkarīgs no automobiļa braukšanas ātruma un atrašanās vietas. Autovadītājam gan tik un tā ir jāseko līdzi braukšanas videi un jābūt gatavam jebkurā brīdī pārņemt kontroli pār automobili.

Ford izstrādāto pusautomātisko sistēmu vidū ir tādas tehnoloģijas, kas palīdz autovadītājiem noturēties joslas vidū, un kruīza kontroles sistēma, kas ļauj ātri atsākt braukt ar vēlamo ātrumu pat pēc pilnīgas automobiļa apstādināšanas, kā arī parkošanās sistēma ar tālvadību.

Uzlabota kruīza kontrole

Sastrēgumu palīgsistēma Traffic Jam Assist ir radīta, kombinējot divas citas izstrādē esošas sistēmas – adaptīvo kruīza kontroli ar Stop & Go funkciju un joslas centrēšanas palīgsistēmu LaneCentering Aid.

Adaptīvā kruīza kontrole ar Stop & Go funkciju ir aktivizējama ar vienu pogas spiedienu, un tā izmanto radara un kameras informāciju, lai uztvertu priekšā esošo transportlīdzekļu atrašanās vietu un attālumu līdz tiem. Tā samazina braukšanas ātrumu, ja priekšā esošie transportlīdzekļi brauc lēnāk, un atkal palielina to līdz iepriekš izvēlētajam ātrumam, kad ceļš ir brīvs. Tās darbības diapazons ļauj atsākt braukt ar izvēlēto ātrumu pat pēc pilnīgas apstāšanās.**

Savukārt joslas centrēšanas palīgsistēma palīdz autovadītājam noturēt transportlīdzekli braukšanas joslas vidū. Sistēmas pamatā ir Ford joslas saglabāšanas palīgsistēma.

Parkošanās palīgsistēma ar tālvadību

Parkošanās palīgsistēma ar tālvadību ir veidota, balstoties uz patlaban Ford automobiļos pieejamo aktīvo parkošanās palīgsistēmu un automātisko parkošanās palīgsistēmu, kas ir nākamās paaudzes parkošanās tehnoloģija – tā kontrolē stūri, pārnesumu izvēli un kustību uz priekšu un atpakaļ, lai automobili varētu novietot stāvvietā ar vienu pogas spiedienu.

Pēdējo 40 gadu laikā automobiļu izmēri ir palielinājušies par 25%, turpretī garāžu un stāvvietu lielums lielākoties ir palicis tāds pats.*** Parkošanās palīgsistēma ar tālvadību ļaus autovadītājiem daudz vienkāršāk novietot automobili šaurās garāžās un pārpildītās apakšzemes stāvvietās. Sistēma palīdzēs optimizēt vietu stāvlaukumos arvien pārpildītākās pilsētu teritorijās. Piemēram, šī sistēma var palīdzēt vecākiem, kuriem reizēm ir grūti izņemt bērnus no automobiļa pēc tā novietošanas šaurā vietā blakus citiem transportlīdzekļiem. Izmantojot īpašu atslēgu, autovadītājam būs iespēja no attāluma iedarbināt dzinēju un pārslēgt pārnesumus, stāvot labāk pārredzamā vietā blakus automobilim. **

* http://inrix.com/scorecard/key-findings-us/#key-findings-europe
** Pieejams transportlīdzekļiem ar PowerShift automātisko transmisiju
*** https://www.accidentexchange.com/aboutus/news/CarPark-prangs-29102012

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen palielinās elektrisko auto pārdošanas apjomu, lai izvairītos no 1,5 miljardu eiro soda 3

Volkswagen vēlas palielināt elektrisko automobiļu pārdošanu, lai izvairītos no 1,5 miljardu eiro soda, kas autobūves uzņēmumam draud saskaņā ar stingrākiem ES oglekļa emisiju mērķiem. Lasīt vairāk

 

12,9 miljoni - Ķīna 2024. gadā uzstādījusi jaunu rekordu elektrisko un elektrificēto auto ražošanā 2

Ķīna pērn saražojusi 12,9 miljonus NEVS transportlīdzekļu – ievērojami vairāk nekā spējusi jebkura cita valsts pasaulē. Lasīt vairāk

 

Kas ir Eiropas Gada auto Renault 5 ? (+ VIDEO) 1

Eiropas Gada auto 2025 konkursa rezultāti šoreiz tika izsludināti krietni ātrāk nekā ierasts - nevis martā, bet janvārī Briseles motoršova priekšvakarā. Par Eiropas svarīgāko modeli uz veselu gadu kļuvis elektromobilis Renault 5 un tā lieljaudas versija Alpine A290. Lasīt vairāk

 

Kā saplacis balons – Ford Eiropas tirgū vairs tikai 3,3% daļa 8

ASV autobūves uzņēmums Eiropā 2024. gadā pārdevis par 87 000 automobiļu mazāk nekā 2023. gadā, tirgus daļai sarūkot līdz 3,3 procentiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti